Keresés

Részletes keresés

mopet46 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103909

Előzmény: edesviz (103906)
edesviz Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103908

Volt egy barátom, aki vagy 2 éve valamilyen szervezett, Dráva-Mura(?) túrán vett részt, holnap talán kapok róla adatokat. Ez egy vizes túrák szervezésére, és vezetésére specializálódott társoság. Talán tudnak segíteni a problémádon.

Előzmény: v-nyuszi (103905)
Gulliver utazik Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103907

Kösz, nem kell bemutatni őket. :) De komolyan érdekelne. Ez is ilyen újságírós dolog, hogy az ember kiváncsi, és megkérdezi azoktól, akik értenek hozzá. Te értesz hozzá? Tudsz abban segíteni, hogy mi lehetett a hajón?

Előzmény: guberavera (103889)
edesviz Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103906

Ráadásul kanyarodni is kell.

Alaposan elszámították magukat, hamarabb vissza kellett volna a sziget és szárazföld közötti csatornára kanyarodni. Ha jól láttam 12 m a vízmélység középen, abban a kis csatorában, de, az árapály szél járás, valamint a cikkben említett hatások pont elültetthették a hajót.

Ha jól emlékszem a németeknek van egy hajógyáruk valahol Emden környékén, ahol luxus kiránduló hajókat építenek, de annyira a méret határon vannak már, hogy kész műsor a hajók kivontatása a tengerre. Saját géppel nem tudnak kimenni, csak a boxerek segítségével lehet a pontos helyzetet biztosítani, külön zsilip, eresztés, duzzasztás tervvel. Lehet, hogy ezt is ott építették.

Előzmény: captainb (103899)
v-nyuszi Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103905

Bocsi hogy megszakítom a gondolat fonalát, segítséget szeretnék kérni. 

Április 6 és 9 között egy túrista csoport a Dráva környékén túrázna. Kérés: Tudna valaki segíteni abban, hogy hajókázhassanak is a folyón.

captainb Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103904

Na és persze, mint tudjuk, az emberi hülyeség végtelen.

 

captainb Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103903

Soha nem tudjuk meg, hogy miért ment arra és kockáztatott ekkorát  barba? 

 

Olyt is hallottam, hogy állítólag még akkor elhagyta a hajót, amikor több, mint száz utas nem volt kimentve...

Előzmény: konszt (103902)
konszt Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103902

Valahogy hihetetlennek tűnik nekem ez az egész. Most volt az egyik Híradóban, hogy azért mentek közel el a sziget mellett, mert valaki ott lakott/született és ezt nagyon vidám dolognak élték meg.

Nem tudom elhinni, hogy egy ilyen marhaság miatt kockáztattak volna bármit is.

Ráadásul már nagyon sokszor megjárták ezt az utat, tehát komoly helyismerettel is rendelkeztek.

Előzmény: captainb (103901)
captainb Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103901

Igazából ez is eléggé fura angol.

 

A lényeg, hogy indulás után a megszokott útirányt tartotta a hajó, majd később jól láthatóan 278 fokra fordult. Itt a navigácios hiba, kormányhiba lehetőségét ki lehet zárni, mivel ezt az irányt sokáig tartotta a hajó. Az útirány változtatása tehát szándékos volt és nem egy hiba (emberi vagy berendezés) miatt történt. A tervezett útvonal a sziget és a szárazföld között vezetett volna, a csatornában van elég víz, szélessége 5 mérföld (bocs nem olvasom vissza a számot, lehet, hogy 8). De a parancsnok a szigethez közel vitte a hajót, hogy az elődei által megkezdett hagyomány szerint közel menjen a szigethez - azt nem részletezik milyen hagyomány. Viszont eközben túl közel került a sziklás partokhoz és két szikla között próbálta meg átvinni a hajót. És bár ez talán jó szándékulg követte el, de sem tapasztalata, sem képessége alapján nem tudta a manővert végrehajtani. Kb. ennyi.

Előzmény: siófoki35 (103900)
siófoki35 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103900

Vki összefoglalná a lényeget? Nem tudok túl jól angolul, automata fordítással meg nem értettem meg...

Előzmény: mopet46 (103895)
captainb Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103899

38 méter. De ha van egy kis áramlat, szél, az ott egy piszok szűk hely egy ekkora vasnak. Én nem mentem volna be oda, bár pl. La Corunába érkezve ennél szűkebb helyen mentem át néha.

Előzmény: edesviz (103898)
edesviz Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103898

Milyen széles volt az a hajó?  a sziklák között 80 m van. Ha jól látom tényleg mélyebb a csatorna mint 8 m.

Előzmény: captainb (103897)
captainb Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103897

A mindenségit. Ha ez itt tényleg igaz, akkor a barba egy felelőtlen idióta. Tradíció? Tradíciómiatt kockára teszi a hajóját? Szégyen. :(

 

Persze, olaszok. Arra is nagy összegben fogadnék, hogy a vízmentes ajtók sem voltak zárva a gépházban.

Előzmény: mopet46 (103895)
tehtube Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103896

A Dunatévében tegnap volt két hajó pár másodpercre 1958-ból.

Múltidéző, Lehullt az első hó.

http://www.dunatv.hu/musor/videotar#videok

mopet46 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103895
Előzmény: mopet46 (103894)
mopet46 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103894

ismerőse lakott arra a parton annak akart  " imponálni"

Valamivel több annál. Kezdődő hagyomány:

http://www.denizhaber.com/HABER/27962/1/costa-concordia-kaza-giglio-sergio-ortelli-francesco-schettino.html

Előzmény: pleharkajjj (103893)
pleharkajjj Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103893

A német hiradóban  azt mondták egy ismerőse lakott arra a parton annak akart  " imponálni" akár lehet igaz is... jól sikerült 450m€ a hajó  aztán jönnek a mentési költségek, és a kártérítés  a hozzátartozóknak..

Előzmény: rezgaras (103892)
rezgaras Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103892

Ja látom, kárpótlás nélkül 405 millió euró, vagyis több, mint fél milliárd dollár. Persze az atomerômü az 1979-es dollár volt...

 

Előzmény: rezgaras (103891)
rezgaras Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103891

Amikor a Three Mile Island atomreaktora megszaladt, akkor azt mondták, most pár perc alatt másfél milliárd dollár ment füstbe. Mennyi egy ilyen hajó?

 

Előzmény: zoli07 (103890)
zoli07 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103890

Ócskavas lesz a Costa Concordiából

A hajó fenéklemeze sérült, így képtelenség elvontatni. Szétvágják, és darabokban emelik majd ki. Tovább »

forrás: Index.hu

guberavera Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103889

Hát ilyenek ezek az újságírók!

Előzmény: Gulliver utazik (103888)
Gulliver utazik Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103888

Ebben a sztoriban nagyon furcsa híradások voltak, én még mindig nem tudom, hogy a hajó mit szállított, a petroleum, a diesel, a gasoline, mind szerepelt a hírekben.

Előzmény: Will Parker (103883)
tehtube Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103887
daneel04 Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103886

Az gondolták minden csepp számít és akkora erővel szivattyúzták,hogy néhány kereszt-,haránt-,hosszborda is kijött az olajjal eggyütt,meg a kettős fenék!

Így aztán 150%-ot teljesítettek a hajó meg ketté tört.

Előzmény: tehtube (103885)
tehtube Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103885

Érthető, a beletöltött másfélszeres mennyiség miatt akkora túlnyomás keletkezett hogy egyszerűen szétvetette a hajótestet.

Lufi effektus.

Előzmény: Will Parker (103883)
edesviz Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103884

Állítólag 150 m-re ment a parttól.

Előzmény: "Faláb" (103880)
Will Parker Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103883

Felrobbant egy koreai olajszállító

A detonáció kettészakította a hajót, hárman meghaltak, nyolcan eltűntek. Tovább »

forrás: Index.hu

Azért ügyes a firkász. 4191 t vízkiszorításu hajóból előzőleg 6500t rakományt szivattyúztak ki...

Hiába ügyesek ezek a kóreaiak. :)

gigabursch Creative Commons License 2012.01.16 0 0 103882

Sőt, gyakorlatilag a közép-dunai sorozatból a "fészlift" utániak közé tartozik, lévén az első néhánynak kicsi volt a kerékállása, azaz nem lehetett közvetlenül bentről felmenni a kerékállásba (lásd pl. Ózd apró kerékállását)

Előzmény: viking star (103804)
captainb Creative Commons License 2012.01.15 0 0 103881

Igen, ha jó az a térkép - ahogy szoktuk mondani.

 

Előzmény: "Faláb" (103879)
"Faláb" Creative Commons License 2012.01.15 0 0 103880

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!