Volt egy barátom, aki vagy 2 éve valamilyen szervezett, Dráva-Mura(?) túrán vett részt, holnap talán kapok róla adatokat. Ez egy vizes túrák szervezésére, és vezetésére specializálódott társoság. Talán tudnak segíteni a problémádon.
Kösz, nem kell bemutatni őket. :) De komolyan érdekelne. Ez is ilyen újságírós dolog, hogy az ember kiváncsi, és megkérdezi azoktól, akik értenek hozzá. Te értesz hozzá? Tudsz abban segíteni, hogy mi lehetett a hajón?
Alaposan elszámították magukat, hamarabb vissza kellett volna a sziget és szárazföld közötti csatornára kanyarodni. Ha jól láttam 12 m a vízmélység középen, abban a kis csatorában, de, az árapály szél járás, valamint a cikkben említett hatások pont elültetthették a hajót.
Ha jól emlékszem a németeknek van egy hajógyáruk valahol Emden környékén, ahol luxus kiránduló hajókat építenek, de annyira a méret határon vannak már, hogy kész műsor a hajók kivontatása a tengerre. Saját géppel nem tudnak kimenni, csak a boxerek segítségével lehet a pontos helyzetet biztosítani, külön zsilip, eresztés, duzzasztás tervvel. Lehet, hogy ezt is ott építették.
Valahogy hihetetlennek tűnik nekem ez az egész. Most volt az egyik Híradóban, hogy azért mentek közel el a sziget mellett, mert valaki ott lakott/született és ezt nagyon vidám dolognak élték meg.
Nem tudom elhinni, hogy egy ilyen marhaság miatt kockáztattak volna bármit is.
Ráadásul már nagyon sokszor megjárták ezt az utat, tehát komoly helyismerettel is rendelkeztek.
A lényeg, hogy indulás után a megszokott útirányt tartotta a hajó, majd később jól láthatóan 278 fokra fordult. Itt a navigácios hiba, kormányhiba lehetőségét ki lehet zárni, mivel ezt az irányt sokáig tartotta a hajó. Az útirány változtatása tehát szándékos volt és nem egy hiba (emberi vagy berendezés) miatt történt. A tervezett útvonal a sziget és a szárazföld között vezetett volna, a csatornában van elég víz, szélessége 5 mérföld (bocs nem olvasom vissza a számot, lehet, hogy 8). De a parancsnok a szigethez közel vitte a hajót, hogy az elődei által megkezdett hagyomány szerint közel menjen a szigethez - azt nem részletezik milyen hagyomány. Viszont eközben túl közel került a sziklás partokhoz és két szikla között próbálta meg átvinni a hajót. És bár ez talán jó szándékulg követte el, de sem tapasztalata, sem képessége alapján nem tudta a manővert végrehajtani. Kb. ennyi.
38 méter. De ha van egy kis áramlat, szél, az ott egy piszok szűk hely egy ekkora vasnak. Én nem mentem volna be oda, bár pl. La Corunába érkezve ennél szűkebb helyen mentem át néha.
A német hiradóban azt mondták egy ismerőse lakott arra a parton annak akart " imponálni" akár lehet igaz is... jól sikerült 450m€ a hajó aztán jönnek a mentési költségek, és a kártérítés a hozzátartozóknak..
Ebben a sztoriban nagyon furcsa híradások voltak, én még mindig nem tudom, hogy a hajó mit szállított, a petroleum, a diesel, a gasoline, mind szerepelt a hírekben.
Az gondolták minden csepp számít és akkora erővel szivattyúzták,hogy néhány kereszt-,haránt-,hosszborda is kijött az olajjal eggyütt,meg a kettős fenék!
Így aztán 150%-ot teljesítettek a hajó meg ketté tört.
Sőt, gyakorlatilag a közép-dunai sorozatból a "fészlift" utániak közé tartozik, lévén az első néhánynak kicsi volt a kerékállása, azaz nem lehetett közvetlenül bentről felmenni a kerékállásba (lásd pl. Ózd apró kerékállását)