Örülj neki, hogy hallottad a hangot. Az a biztonsági vízkeringető szivattyú, ami csak nagyon ritka esetben indul el, de megvédi a motort a túlmelegedő vízcsőtől. Alul, a hűtő alján van egy kis ( 50 ezer + Áfa ) keringető, ha a motor leáll, de a víz nagyon meleg, addig kergeti a hűtőben, amíg le nem hűl.
Én a Textar tárcsát,betétet javaslom.Nekem eddig ez vált be a legjobban!Fékhatás ennél volt nekem a legjobb.most Brembo van,az se rossz,de nekem a Textar a legbeváltabb.
Üdv a fórumozóknak!T4 es Transporterem(2,5tdi 2002évj) megérett egy első fékbetét és tárcsa cseréhez.Tudna valamelyikőtök javasolni elfogadható ár-érték arányban valamilyen márkát?Láttam pl 5000 ért Delphi fékbetétet ,visszajelzős és Mikoda 24mm vastag hűtött sport tárcsát 15-ért.érdemes megvenni?? esetleg másmilyent?? Átlagos családi használatú az autó. Másik kérdésem:Hétvégén voltam a géppel egy kis hegyi túrán (Erdély) és egy hosszabb felfelé szerpentinezés után megállva a parkolóban észrevettem,hogy leállitva a gépet mintha valami ventillátor menne a műszerfal alatt .Lefele menet után kb10km után ismét megállva nem volt semmi hang,Következő szerpentinezés után felfelé menet ismét megállva és leállitva a kocsit ismét jött a hang .5perc állás után még mindig. Utána elindulva a lejtőn és kb 10km múlva ismét megállva,semmi hang.Szellőztető ventillátor kikapcsolva,vizhőfok normál.Tapasztalt már valaki ilyet illetve mi lehet ez?? csak arra tudok gondolni,hogy valami ventillátor bekapcsol,mert valami túlmelegszik...... Köszönöm a válaszokat!
Nos, sikerölt némi szenvedés után kiszerelni a hibásnak vélt alkatrészt. Miután rendesen ráláttam minden okésnak tűnt. utána jött a meglepi.
A hengerfejben lévő része simán elolvadt. Remélem, ha meg is főzték a motort akkor a gőz itt távozott mielőtt kárt tett volna a motorban. Amúgy pöccre indul és szépen jár a motor. Valahonnan kell egy újat rendeljek és le kell ellenőrizzem a termosztátot is.
az érdekelne, hogy TDI vagy TD adagoló, ami eladó? Legutóbb TD-t írtál, előtte TDI-t.
Más: ha ráteszem a T4 1,9TD motorra a TDI vagy a Vento TD adagolóját, ami már össze van kötve a turbóval, mennyi a várható teljesítménytöbblet? A turbó megegyezik, vagy az is más?
Azért kérdezem, mert ugyan jó a kocsi, viszonylag kevés benne a km (<300e), így motort nem szívesen cserélnék, a fogyasztása is nagyon jó, annyi csak a baja, hogy ahogy nőnek a kölkök, egyre messzebb mennénk, és szeretném, ha 120-130 körül mehetnék vele. Tudom, nyelezve most is megy 140 fölött picivel, de nem akarom kitaposni a lelkét, (110 körül járok vele) így azt gondoltam, hogy picit kellene (max 10-15 LE) erősíteni rajta, illetve kicserélni a váltót egy kicsivel hosszabbra.
Véleményetek szerint van értelme, illetve megoldható ésszerű keretek között?
Hú valami nem kerek! a porlasztók nem az adagolóhoz van belőve , hanem motor specifikus állandö ami füg a motr típusától vezérlésétől kompresszió viszonytól stb . az adagolót lövöd ehhez az egészhez , üzemanyag szállítás mennyisége és előtöltés . így lenne kerek . Az hogy csak rövid ideig kelebalál az jó jel , én valamelyik porlasztóra gyanakodnák , mégpedig nyomás nélkül megragad kb
kösz de nem igazán csinálja fél percnél tovább, akkor is csak gázadásra hagyogat ki kicsit...
most az van hogy az adagolóm felújított de a porlasztók nem ezzel hanem a másik adagolóhoz lett összelőve. amikor beraktuk ezt a felújítás után akkor a porlasztókhoz nem nyúltunk
Váltó gondjaim akadtak, hidegen türhető de városi döcögesben egyre hangossabb a valtom es szinte minden sebessegben kicsit recseg korábban is voltak hasonlo gondok de egy olajcseretől jobb lett,tavaly kapott új olajat eneos75w-90 est es valami xado csodaszert ,eddig egesz türhetö volt most viszont megint egyre szarabb. Mit tanacsoltok ?
Régebben valaki adott is itt címet, aztán kaptam a vw fórumon is egy miskolci srácét..., de abban az évbe le is esett a futásteljesítménye a gépnek, 5-6éve... , most pedig kellen az erő lakókocsit húzni, mert jó áron nem tudom eladni.
Olajteknő megrepedt, a csavart valószínűleg túlhúztam.
A teknő kukás, a leszerelése érdekelne. Amit látok csavarokat, mind kicsavartam, de olyan, mintha a kuplungharang felőli részen még fogja valami, és a teknőt nem tudom leszerelni.
Még a keresztirányú két csavart is kiszedtem a tartóbak előtt.
Köd össze, nekem is ilyen volt a gyári állapota, adagolós rendberakta, azóta már turbós a motor és húz rendesen. Addig alig érte el a 130-at, utána 140-150 is kijött szükség esetén, de a lényeg, hogy a normál menettulajdonságain jelentősen javít, ha az adagoló és a turbo össze van hangolva.
amikor egyenletlenül jár , lazítsd meg a nagynyomású csöveket , amelyikre nem dadog jobban a motor az a porlasztó rossz is lehet valószínű meg van ragadva , most cseréld ki egy másik hengerével , ha ott jó a porlasztó és megint az előző hengernél nem romlik az alapjárat , akkor a porlasztók jók és az adagolód rossz !
Egy gumi o gyűrű van alatta , ha a csonk nincs repedve csak a gumigyűrűt kell cserélned , szimmering boltba vegyél lehetőleg szilikon gumiból , és mindenfajta sziloplaszt meg kence-fice nélkül rakd össze !
Sziasztok! Nagy kérdésem van, T4 2,5 benzin 5 hengeres motor, hengerfejen a váltó felőli oldalon egészen a hengerfej alján van egy víz bekötési pont. Műanyag alkatrész, ha jól láttam kettő csavar rögzíti és elágazik kétfelé (kettő gumi vízcső megy rá. Ömlik a víz a műanyag alól. Ez csak egy sima víz csatlakozás lehet? T4-Wikin nem találom. Onnan be tudnám azonosítani, hogy mit rendeljek.
Kösz szépen segítségedet meg fogom keresni az adagolómestert.
ma hoztam el az autót. vissza lett rakva felújított épített adagoló. mágnesszelepcsere is volt, ereje visszajött.pöccreröffen. holnap tolok vele 300kmet és kiderül mennyire lett jó. lehet hogy elbírna még egy finomhangolást.
Azt az adagolót, ami rajta volt, azt kellene elvinni ahhoz, aki építette... Rácalmáson van. Átnézi és jó lesz. A többi megoldás sajnos pénzkidobás. A dízel tuning fórumban megtalálod Krézi néven... Dicsérd meg a kecskéit azt szereti :)
Jobb elso lampa olyan furan all mintha logna es korulotte az elemek kozti hezagokkal is valami nem volt kerek! Hol volt hezag hol meg szinte semmi! Az elso lokos az a fekete, az is eleg furan lett felrakva vagy ezt igy kell, egy hatalmas anya es abban egy csavarral van rogzitve oldalt! Amit meg eszre vettem, hogy a a feket elso lokoson mintha most fujtak volna feherre az elso elemeket mert feher festek permet volt rajta! A hatso ajton kisebb karcok! A kerek ivek alulrol nezve valami fekete akarmivel voltak kezelve! A kipuffon rozsda foltok voltak! Ennyit lattam kivulrol! Amugy szep volt! Ami bajom volt vele, hogy ez szerintem nem legkondis es a hatso ablakok nem nyithatoak, mert fixnek latszodtak!
kösz előre is hogy ha ránézel. ezek vannak az adagolón, ami épitett:
bosch száma 0460 494 370(valami fiatot találtam erre a számra)
van még rajta r445-3 xud213 01556626206
kz050610
a tdi adagolót ma szedte ki(az is felujitott) azt mondta holnapra visszarakja a özben felújitott épitett adagolót.
cserélte az izzitókat, minden magasnyomású csövet kicserélt adott nekem tartalékot is, teljes vezérlés csere vezérszij és feszitő meg görgők...
az adagoló felujitás tömitések cseréje és tápszivatyú cseréből állt.
de most hogy jobban beleolvastam a témába találtam egy érdekességet még, régen néha nem állt le az autó gyujtás levétele után,hanem erőlködve járt a motor alapjáraton fulladozva.... most olvastam hogy ez is adagoló hiba "spénes az adagoló" ez passz hogy mit jelent de produkálta ezt a tünetet. lehetett ez az előjel?
átbaszástól nem félek mert volt még egy tisztitás is visszafújták tankot, 2 üzemanyagszűrő mert az első is tele lett szarral, ékszijtárcsát is kicserélte ha már látta hogy rossz.
ujitott tdi adagolót hozott műhelyből 37ért és az összes többiért 55ezert(tisztitás, szerelés,2szűrő,vezérlés) fizettem... ja meg tett bele 12liter gázolajat az is benne van az árban! mert alig volt a tankban mikor odavittem.
na ennyi holnap minden kiderül, remélem én is... megírom mi a vége
A tetőre olyan szigetelést raktam amit a radiátorok mögé szoktak alukasirozott polifoam, a párásodás miatt lehet akkor csinálok rá perforálást és akkor ki tud szellözni az oldalsó lemezfelületre meg akusztikai szivacsot.A levegö befújokat körbe szigetelted teljesen?
visszarakatom a régi épitett audi adagolót ami benne volt, ma lett kész a felújítás.
bár a szerelő is jó szakember erősködik hgy megnézi és próbálja összelőni ezzel a gyári 1.9tdi adagolóval.
azt érzem én is hogy ez nem beállitás baj hanem nem kap rendesen kraftot, padlógáz 3asba nem megy fel az érdi lejtőn pedig januárban 7 emberrel átmentem vele az alpokon meg se érezte és 7 literrel ment. nehezen indul lomha, anno meg télen minusz 10 pöccre röffent reggel!
megírom mi ennek a vége majd mert már elég sokba van, bár most új az öninditó, aksi, porlasztó, felújított adagoló, új vezérlés, olaj lecserélve, szal nem panaszkodhat a kisautó.. már csak össze kéne rakni.
igazán visszaállhatna már a régi formájába. csak most fogom fel milyen ereje volt anno.
A kamrás motor hengerfejének a hőterhelése sokkal nagyobb mint a közvetlené... Nekem az audiban(5henger TDI) 600.000e km van, és nincs rajta repedés (legalábbis 30.000km-el ezelőtt nem volt... Őszintén szólva a T4-be ha nem lehetett volna rakni jobb motort akkor régen eladtam volna... A váltó meg már alakul, hogy ne 3000fordulaton menjen 90-et a chp kódú gyári váltóval....
A turbó egy jó dolog... A kipufogógázt hasznosítja, jobb lesz a hatásfok... Tizenéves feltöltők is hibátlanul működnek, ha az ember használ légszűrőt, meg cserél néha olajat... De aki autót tart, az szerintem alap.
Egy haveromnak építettünk egy T4 Dokából(1.9D) egy TDI syncrot. Erdőre jár vele és kihasználja az összkereket. Fülke fölé rakva fával terepen 8-9 körülre számolta a fogyasztást. Régen le kellett pakolnia a (fele annyi)fából néha, mert az 1.9d a dombon 1-esben teljes gázon a 3/4-énél lefulladt... Egy ismerőse is akkoriban vett egy 2,4D-t, ami azóta 2.szor hengerfejes...(persze lehet azért, mert ő is súllyal jár és nem 60-al...)
Abban igazad van,hogy a 2.4-es sem sokkal jobb(75Le) de az legalább ezt a teljesítményt 5 hengerből produkálja,turbo
nélkül.Már csak ezért is tartósabb az 1.9-nél.Én 8 éve arra és úgy használom amire való,lehet hogy ezért nem volt még gondom a hengerfejjel... De lehet hogy van rajta repedés mert a dízelmotor gyártás röpke 100 év alatt még nem jutott el
odáig hogy sikerüljön gyártani akár csak 1db hengerfejet,ami nem repedezik rommá néhány százezer km alatt.Ezért
nekem nem csak a 2.4-estől,hanem úgy általában a dízelmotortól "nem áll fel" :-))
Meglett a klima hibája az egyik ventilátor csatlakozásnál kontakt hiba.Budaörsön a Bubu villamosági mühelyben csinálták meg 8500ft ért.Nagyon korrektek!És a teljes klimát átnézték.
Egy másik kérdés szigetelte már ki valaki hötükrös polifoamal az autó lemezeit a kárpitok alatt?