Keresés

Részletes keresés

Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10585

Igen, Bátaszék tényleg sokat javult. Inkább csak megszokásból írtam be. (Hja, a régi reflexek. :-))) )

Előzmény: kadajo92 (10584)
kadajo92 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10584

Szerintem Bátaszéken inkább a személyzetváltással szokott gond lenni.... Legalábbis nekem az elmúlt két évben mióta napi utazó vagyok, mindig sikerült rendesen elindulni, ha nem a fent nevezett probléma állt fenn, vagy épp nem hozott késés van.

Előzmény: Borkó (10581)
Dieseles85 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10583

Nekem is pont az jutott eszembe mint alternatív megoldás ha nem rendeződik ez a probléma akkor viszont a 142-ről kellene beforgatni dezsőket a 154-46-ra,helyettük az uzsgyik kecsóról a 142-re forognának(amik ráadásul nagyobb ülőhelykapacitással bírnak mint a dezsők és ott az elővárosban ez még jobb is ott ráadásul nincsenek is ilyen gondok hogy 100 vagy 90,vagy akár 80).Viszont az hogy ezen probléma okán szétverjék a start által nagy nehezen kierőszakolt,a vonalnak kifejezetten jó menetrendjét az abszurd lenne.A tolnai keresztek visszahelyezésével gyakorlatilag ugyan ott lennénk menetidőben mint a Szekszárd-Bz pályafelujítás előtt,a párosok meg legelhetnének 15-16 pecet Tolnán keresztre várva.

Előzmény: Borkó (10576)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10582

Jav.: (Ennyi késésnél a héten hol megfogták a páratlant párost Tolnán, hol leengedték még Szekszárdra.)

 

Bocsi!

Előzmény: Borkó (10581)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10581

No igen, ez a mostani igencsak határeset. (Ennyi késésnél a héten hol megfogták a páratlant Tolnán, hol leengedték még Szekszárdra.) De tényleg határeset. Ahogy nézem, szekszárdi kereszt esetén nagyjából óra 4-kor tudott volna indulni a páratlan. (Így most pont egészkor indult.) Most éppen iemig szerint +5-tel indult el Cecéről. Ehhez hozzáadjuk azt a négy percet, az már +9. És soha nem lehet garantálni, hogy ha egy Uzsgyi ajtót nyit, az rendben be is zár elsőre. Szóval elég a legkisebb bizbasz...

 

Mellesleg talán, ha már ilyen elcseszett helyzet van, inkább a bajai, bátaszéki, szekszárdi forgalmistáknak kellene a szájába rágni, hogy ha mondjuk 9:14-kor indul Bajáról a vonat, akkor nem 9:14-kor fogom meg a tárcsát és ballagok ki komótosan a vonathoz, pláne nem egy Uzsgyinál, és pláne, ha Baján mondjuk a kettesről indul... (Meg lehet nézni, szinte mindig, minden vonat +1-gyel indul Bajáról.)

Előzmény: mcg (10579)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10580

"Csörgő + hány kocsi kell a 95-ös fék%-hoz? És milyen járművek állnak rendelkezésre ehhez? :)"

 

Hát, (bár így ugye nem kezdünk mondatot), 1998-ig Csörgő 4 kocsival vígan szaladgált 100-zal Nagydorog és Sárbogárd között. (Te jóságos, lehet, hogy évtizedekig veszélyben forgott az életem???? :-))))) )

 

"Na de honnan? Szekszárdról? :)"

 

Akkor elég nagy lenne ám a baj--A! :-)

Előzmény: mcg (10578)
mcg Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10579

Amúgy azt látom, hogy ez a keresztáthelyezősdi megint nem a legésszerűbben sikerül immár 4 éve...:(

 

Anno 4 éve az volt a baj hogy 10-20 perceknél sem ment fel a kereszt Tolnáról Nagydorogra, ma meg pl. a páros 8 percet késő vonatot Tolnán félretették (pedig Szekszárd előtt lehet késést behozni), annak ellenére, hogy ez erősebb irány ekkor a páratlannál...:(

Szekszárdtól 5-6 perc késéssel indulva még bőven elérhető az IC Bogárdon amik várnak is a csatlakozásra...

mcg Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10578

... vagy jöhetnének a Dezsők, az Uzsgyik pedig menjenek vissza a 2-142-re, nyáron meg a 29-esre, legalább majd utólag ott is megtanulják megbecsülni az annyira szapult Desiro-t. :-))) (Ja, és ne feledkezzünk el a

Csörgős ingákról, azok is mehetnek 100-zal!) :-)))

 

Csörgő + hány kocsi kell a 95-ös fék%-hoz? És milyen járművek állnak rendelkezésre ehhez? :)

 

Mert a 979-nél a 3 halbival állítólag szintén nincs meg az előírt 96-os érték a 4-es vonalra...:(

 

Egyedül a Dezsőkkel nem lenne gond...

 

 

a droidom szerint a Gemenc ma 2:23 alatt fent volt Kelenföldön.

 

Na de honnan? Szekszárdról? :)

Előzmény: Borkó (10576)
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10577
Borkó Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10576

"Gyanítom ha rendszeresen visszatérő dolog akkor vagy az 1. vagy a 2. pótlékkal megkérik a 90-es menetvonalat az érintett szakaszra, és visszajönnek a Tolnai keresztek..."

 

Csak hogy egy kicsit trollkodjak itt szombat reggel:

 

... vagy jöhetnének a Dezsők, az Uzsgyik pedig menjenek vissza a 2-142-re, nyáron meg a 29-esre, legalább majd utólag ott is megtanulják megbecsülni az annyira szapult Desiro-t. :-))) (Ja, és ne feledkezzünk el a

Csörgős ingákról, azok is mehetnek 100-zal!) :-)))

 

Ami meg a Baja-Bátaszék szakaszt illeti, nem értem, mcg olvtárs mit értetlenkedik. Igaz ugyan, hogy nem a 46-os, viszont már Pécsi Igazgatóság... :-)))

 

:-((((((((((

 

Na jó, trollkodás vége, bocs, ha bárkinek is belerondítottam a szép, napsütéses szombat reggelébe.

Engesztelésül, a droidom szerint a Gemenc ma 2:23 alatt fent volt Kelenföldön.

Előzmény: kadajo92 (10573)
kadajo92 Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10575

És gyakorlatban hol lelhető ez fel? :) Jó az a Műszaki Tábla szerintem ami neked van, én is a legfrissebből dolgozok tanfolyamon a Pályavasúti portálról, abban is még 700 méter van fékútként feltüntetve. Legfrissebb alatt értsd: a 2012. évi 19-es MÁV Értesítő alapján hatálybaléptetett kottát. :) Tudomásom szerint ennél újabb nincs.

Előzmény: mcg (10574)
mcg Creative Commons License 2014.12.20 0 0 10574

Háááát, akkor ezek szerint majd 15 éve nem adtak ki új MT-t, mert ami nekem van 2000-es, az is hibás...:(

 

bár az MSK szerint és az e-hüsz szerint is van 1000 m-es fékút...nameg a vonat eleve nem Bátaszékig megy csak, hanem Bajáig, ami viszont nem a 46-os vonalnál van az MT-ben sem...:)

 

Amúgy már hatályos az MSK és az MT rendkívüli módosítása elvben, ami alapján Szekszárdig 1000 m a fékút...

 

Ha meg visszakerülne a tolnai kereszt a 90 miatt, akkor a minimum a teljes felelősségrevonás, mivel így full felesleges volt a tengelici térközzel is bajlódni, meg engedélyeztetni a 100-at felül is...

Előzmény: kadajo92 (10573)
kadajo92 Creative Commons License 2014.12.19 0 0 10573

"Ezaz, a teljes útvonalra kiterjesztik az írásbelikkel, pedig elég lenne csak Tolna-szekszárd közé...."

 

Forgalmi szolgálattevő az MT I-es kötet szerint dolgozik, abban pedig az egész vonalra 700 méter az általános fékút jelenleg... Így érthető, hogy miért az egész vonalra adják a 90-et. Gyanítom ha rendszeresen visszatérő dolog akkor vagy az 1. vagy a 2. pótlékkal megkérik a 90-es menetvonalat az érintett szakaszra, és visszajönnek a Tolnai keresztek...

Előzmény: mcg (10571)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10572

Köszi! Így már világos. Némi kiegészítés:

A 838 100/100-as volt Sb-Rsz között, a 839 valami okból kifolyólag 120-as volt. :) Tudom, ne keressek logikát! :D

A szabolcsi utasvédelemben csak azt a marha nagy keresztbe járkálást nem értem. Ugyanúgy utascserét folytató peron mellett halad el, ráadásul keresztezi is a páratlan dunauneustadt-i vágányútját, így aztán még nagyobb az egymásra várakozás. Mehetne mindenféle kitérőzés nélkül átmenőben, utasvédelmileg lassabban. Tudom, ne keressem.... ;)

Előzmény: mcg (10571)
mcg Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10571

Izsó001 (10564 )

Érdtől helytelen vágány egészen DuFi-ig, de előztetést nem észleltem. (Kérdés: akkor miért?)

 A szemből érkező 803 utasvédelem miatt helytelenezik papíron, s emiatt kell a 838-nak is...

...mehetne utóbbi egészen Iváncsáig is úgy, illetve vasárnap kivételével végig Szabolcsig helytelenben, de valamiért ezt nem lépték meg...

 

A pusztaszabolcsiak továbbra sem képesek megbirkózni azzal, hogy az ottani pókon keresztülvezessék a 838-at. Eddig is már Iváncsától helytelen közlekedett, majd körbejáratták a sokadik vágányon, ugyanúgy a pókoló vonatok, utasok között. Most nincs helytelenen közlekedés, van helyette bejáraton ácsorgás, úgy 6-8 perc. Kb. egyszerre értünk a két bejáratra a páratlan Sugovicával. Az már Iváncsa körül járt, mire mi becsurogtunk a szokásos sokadik vágányra a parajos szélébe. Rövid megállás, majd újra keresztülvágás a kitérőkön. Bele is telt összesen legalább 10 percbe. (A késés oka akkor még a pályahiba!? volt a Droid szerint. )

Új menetrend, első nap, ez mindenhol ilyen, ahol valami picit más lett...ekkor még a Sugo is a pókban halad át, szóval ne várjunk tőlük csodát.

De a gond ott kezdődött, hogy a 4243 már nem volt pontos, s a bejáraton is váratták pár percet, míg 1833 bejárt, s áthaladt. Ti ezután még vélhetően a 4236 kihaladását is megvártátok az állomáson.

 

 

Lendületesen haladtunk Sb.-ig, majd tovább Rsz-ig. Alighanem végre 120-as lett ott is.

A 40-es most is 120-as, az is volt Bogárd átmenő kivételével. S a desirok menetrendjében is ez van, lehet pont ezért akkor :)

 

Cecén valószínűleg késve kezelt jelző miatt erős fékezés. Hasonló szituáció Nagydorog bejárata előtt. Persze, lehet más volt az ok, ezt nem tudhatom.

Nagydorog előtt van egy fénysorompó, 3+1 optikás fedezőjelzőkkel. Az már délután is sötét volt a közút felé, így minden hívóval ment át az átjárón.

 

Minden régi megálló előtt (és után is!) rendre bemondta a megállást. :) Keltett némi derültséget az utasok között. ;)

Érdekes, a szembe haladó már tudta a ritkítottat..:)

 

Szóval egyrészt igazolva látom azt, hogy elég lazára hagyták a menetrendjét, sok késést le tud dolgozni. És azt is, hogy bármennyire is vártuk, nem történt meg a 80-ra emelés Szekszárd - Bátaszék között. Pedig azzal már a maradék késést is ledolgozhatta volna.....

Hááát, azért ezzel a sok tartalékkal én vitatkoznék, ráadásul a pontszerű lassújelek miatt ez is kevesebb, de azért tartható.

Szekszárd alatt a menetrendekben 60/60 szerepel, mert amikor a MÁV-nak meg kellett adnia a menetrendi adatokat, akkor fingja sem volt, hogy mégis mikor emelik itt fel a sebességet... állítólag hivatalosan a mai napig sem szóltak róla akiknek kell, persze a pécsi területen ezen én nem csodálkozom...:(

 


Borkó (10565 )
Én meg inkább nem is mondanék semmit, csak annyit, hogy v_max=90 km/h, megint. Kabaré...
 Pécsi Területi Központ vagy akármi...így szeretjük...:(

 


Izsó001 (10566 )

Hol? Nekem nem úgy tűnt, de fene tudja, inkább csak azt néztem, hogy Tolna-Mözs előtt is erősen visszavett a tempóból, majd váltók után újra gyorsítás volt.
 Elvben Tolna-Szekszárd között kellene csak, de mivel a józan ész nem a vasút fő ismérve, ezért a teljes útvonalra kiadják a vonalon...:(

 


Borkó (10567 )

Természetesen az orosz förmedvényekről van szó. Megint kitalálták az okosok, hogy nincsenek megfelelően megfékezve (vagy mi a fene), úgyhogy vasárnaptól újra csak 90 km/h-val mehetnek. Ránézésre persze ez a kilométerenként maximum 4 másodperces különbség nem sok, de a felső 46-os terepasztal-szerűen szűkre sikeredett idei menetrendjénél ez az így adódó plusz 2-3 perc nagyon sokat számít... Meg lehet nézni vasárnap óta az IR-ek teljesítményét. Rémálom, kész csoda, hogy a vasárnapi 8307-es nyitányon kívül még nem volt csatlakozás mulasztás. (Viszont több Tolna-Mözsre visszakerült kereszt már igen.) E pillanatban is pl. a mai 8307-es +7-tel indult tovább Vajtáról. Még ha azért valószínűleg meg is fogja várni az IC Bogárdon, tuti, hogy 9:02-kor nem fog visszaindulni. Borítékolható, hogy visszafelé Mözsön lesz megint a kereszt... (Ha nem, akkor a 8397-es tuti, hogy bukni fogja a csatlakozást.) És akkor most még nem is beszéltem arról az esetről, ha ne adj isten, valami elromlik. Mint ahogy vasárnap azért lassítottatok a Gemenccel Nagydorog előtt, mert az utolsó fénysorompó sötét volt, egész délután ment a hívójelzés. S ha már itt tartunk: Tolna-Mözsön már hónapok óta 80-as (vagy 60-as?) van a Fácánkert felőli váltókörzeten, csak ez eddig ugye nem volt feltűnő, mert minden megállt ott.

Az IC állítólag már vár Bogárdon (is), 5 perc csatlakozásra várás ki van adva rá.

Fék %: A magas (95-ös) érték amiatt van, hogy bár a 2000-es évek elején átépült a Tolna-szekszárd szakasz, a vonatkozó Műszaki Táblázatokban még mindig 700 m-es fékút szerepel itt a jelenlegi 1000 m-es helyett.  Pedig ha ez a táblázat ki lenne javítva, máris 69-re csökkenne a menetrendben feltűntetett érték. 

 


Izsó001 (10568 )

Eddig Szekszárd - Tolna között volt a "fékezettség hiányából" 90 -es korlát a pusztametrókra. Most ez terjesztették ki, de meddig is? A Tolna - Dorog szakaszra?
 Ezaz, a teljes útvonalra kiterjesztik az írásbelikkel, pedig elég lenne csak Tolna-szekszárd közé....

 


Borkó (  10569 )

Nem. Az uzsgyiknál nincs meg az előírt fékszázalék, tehát globalice: uzsgyik: v_max=90 km/h. (Volt már ilyen 2009/2010-ben.)
 És ez biztosan Így a helyes? :(

Én már láttam olyan írásbelit, ahol a vonat sebességét csak abban az állomásközben vették le, ahol ténylegesen nem volt rá megfékezve, nem pedig teljes útvonalon. Persze ha azt akarjuk, hogy a vasút ne menjen, hanem álljon/késsen, akkor lehet ezt is...:(

 


Izsó001 (10570 )

Az igen! :O Valakinek biztosan elmentek otthonnról. Akkor ez nem csak ezt a vonalat érinti,  hanem minden olyat, ahol a pályasebesség 100, vagy több, és mászkál arra Uzsgyi. Pl. A halasi, kecskeméti IR-ek igencsak hosszan gyűjtögetihetik a km-enkénti +4 mp-et. Agymenés! Na, erre rákérdezek az uzsgyis topikban is. Nem, nem azért, mert nem hiszem, amit írsz, már minden megtörhénhet itt.
 Nem érint más vonalat, a menetrendben előírt fékszázalék az adott vonal lejtési viszonyaitól és a vonalon alkalmazott általános fékúttól függ, nem pedig a közlekedő járművektől.

A 154-esen jó a Műszaki Táblázat, mindenhol 1000 m-es fékút van feltűntetve, helyesen. A 46-oson meg nem (lásd fentebb).

Izsó001 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10570

Az igen! :O Valakinek biztosan elmentek otthonnról. Akkor ez nem csak ezt a vonalat érinti,  hanem minden olyat, ahol a pályasebesség 100, vagy több, és mászkál arra Uzsgyi. Pl. A halasi, kecskeméti IR-ek igencsak hosszan gyűjtögetihetik a km-enkénti +4 mp-et. Agymenés! Na, erre rákérdezek az uzsgyis topikban is. Nem, nem azért, mert nem hiszem, amit írsz, már minden megtörhénhet itt.

Előzmény: Borkó (10569)
Borkó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10569

Nem. Az uzsgyiknál nincs meg az előírt fékszázalék, tehát globalice: uzsgyik: v_max=90 km/h. (Volt már ilyen 2009/2010-ben.)

Előzmény: Izsó001 (10568)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10568

Eddig Szekszárd - Tolna között volt a "fékezettség hiányából" 90 -es korlát a pusztametrókra. Most ez terjesztették ki, de meddig is? A Tolna - Dorog szakaszra?

Előzmény: Borkó (10567)
Borkó Creative Commons License 2014.12.16 0 0 10567

Természetesen az orosz förmedvényekről van szó. Megint kitalálták az okosok, hogy nincsenek megfelelően megfékezve (vagy mi a fene), úgyhogy vasárnaptól újra csak 90 km/h-val mehetnek. Ránézésre persze ez a kilométerenként maximum 4 másodperces különbség nem sok, de a felső 46-os terepasztal-szerűen szűkre sikeredett idei menetrendjénél ez az így adódó plusz 2-3 perc nagyon sokat számít... Meg lehet nézni vasárnap óta az IR-ek teljesítményét. Rémálom, kész csoda, hogy a vasárnapi 8307-es nyitányon kívül még nem volt csatlakozás mulasztás. (Viszont több Tolna-Mözsre visszakerült kereszt már igen.) E pillanatban is pl. a mai 8307-es +7-tel indult tovább Vajtáról. Még ha azért valószínűleg meg is fogja várni az IC Bogárdon, tuti, hogy 9:02-kor nem fog visszaindulni. Borítékolható, hogy visszafelé Mözsön lesz megint a kereszt... (Ha nem, akkor a 8397-es tuti, hogy bukni fogja a csatlakozást.) És akkor most még nem is beszéltem arról az esetről, ha ne adj isten, valami elromlik. Mint ahogy vasárnap azért lassítottatok a Gemenccel Nagydorog előtt, mert az utolsó fénysorompó sötét volt, egész délután ment a hívójelzés. S ha már itt tartunk: Tolna-Mözsön már hónapok óta 80-as (vagy 60-as?) van a Fácánkert felőli váltókörzeten, csak ez eddig ugye nem volt feltűnő, mert minden megállt ott.

Előzmény: Izsó001 (10566)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.15 0 0 10566

"v_max=90 km/h, megint"

 

Hol? Nekem nem úgy tűnt, de fene tudja, inkább csak azt néztem, hogy Tolna-Mözs előtt is erősen visszavett a tempóból, majd váltók után újra gyorsítás volt.

Előzmény: Borkó (10565)
Borkó Creative Commons License 2014.12.15 0 0 10565

Én meg inkább nem is mondanék semmit, csak annyit, hogy v_max=90 km/h, megint. Kabaré...

Előzmény: Izsó001 (10564)
Izsó001 Creative Commons License 2014.12.14 0 0 10564

Tisztelt Topiktársak!

Ma leteszteltem az új menetrendben a páros Gemencet. Tapasztalataim néhány pontban:

Aki rutinból ment volna a vonathoz a Keletiben, az meglepődhetett, a másik oldalra helyezték át. (12. vágány)

Érdtől helytelen vágány egészen DuFi-ig, de előztetést nem észleltem. (Kérdés: akkor miért?)

 

A pusztaszabolcsiak továbbra sem képesek megbirkózni azzal, hogy az ottani pókon keresztülvezessék a 838-at. Eddig is már Iváncsától helytelen közlekedett, majd körbejáratták a sokadik vágányon, ugyanúgy a pókoló vonatok, utasok között. Most nincs helytelenen közlekedés, van helyette bejáraton ácsorgás, úgy 6-8 perc. Kb. egyszerre értünk a két bejáratra a páratlan Sugovicával. Az már Iváncsa körül járt, mire mi becsurogtunk a szokásos sokadik vágányra a parajos szélébe. Rövid megállás, majd újra keresztülvágás a kitérőkön. Bele is telt összesen legalább 10 percbe. (A késés oka akkor még a pályahiba!? volt a Droid szerint. )

 

Lendületesen haladtunk Sb.-ig, majd tovább Rsz-ig. Alighanem végre 120-as lett ott is.

 

Cecén valószínűleg késve kezelt jelző miatt erős fékezés. Hasonló szituáció Nagydorog bejárata előtt. Persze, lehet más volt az ok, ezt nem tudhatom.

 

Vajtán félreállítás, elég sokat vártunk a szemből, a Droid szerint akkor is már 13 perc késéssel közlekedő IR-re. Kb. akkor ért Dorogra, amikor a 838 Vajtára. Újra felment a késés 10 perc fölé. Szekszárdig sikerült ledolgozni 11 percre.

 

Minden régi megálló előtt (és után is!) rendre bemondta a megállást. :) Keltett némi derültséget az utasok között. ;)

 

Az utasok közül többen érdeklődtek: hogyan is csökkent akkor a menetidő fél órával Bajáig? Még akkor kérdezték, amikor még rendes volt a vonat. Többen haza is telefoníroztak, hogy csak 10  perccel lesznek hamarabb otthon. Legalábbis akkor még úgy hitték.

 

Bátaszékig még lejjebb szorult a késés kb. 8 percre. Mivel ott van pár perc technikai pihi, így akár +5 alatt indulhatott tovább Bajára.

 

Szóval egyrészt igazolva látom azt, hogy elég lazára hagyták a menetrendjét, sok késést le tud dolgozni. És azt is, hogy bármennyire is vártuk, nem történt meg a 80-ra emelés Szekszárd - Bátaszék között. Pedig azzal már a maradék késést is ledolgozhatta volna.....

Reméljük, majd belejönnek és megy ez még gördülékenyebben is.

 

Gothpaladinus Creative Commons License 2014.12.05 0 0 10563

Az előző hozzászólásomból kifelejtettem, de erre válaszul jól jön, hogy amikor én most 2-án, Kedden utaztam a 38414-en, akkor én ezt az utasforgalmat tapasztaltam: összesen 8-10 utas velem együtt, ebből Aba-Sárkeresztúrnál 2 fő cserélődött, Belsőbárándon viszont megint a semmiért álltunk meg, mert senki se föl, se le, Sárbogárdon a többségük a 836-hoz ment tovább.

Előzmény: Borkó (10560)
Gothpaladinus Creative Commons License 2014.12.05 0 0 10562

Sziasztok!

 

Mindenekelőtt elnézést kérek mindannyitoktól, ha kissé túl érzelgősnek fog hatni mostani novellám, de úgy érzem, ezt most kötelességem kiírni magamból.

 

2014. November 10-én utaztam a 253-as Bzmottal a 45-ös vonali 38414-es személyvonaton Szekszárd felé. Mint az úgy 26 órával később kiderült, utoljára...

 

Aznap úgy rémlik, összesen hét utastársam volt a vonaton (ebben benne volt az egy le- és egy felszálló Abánál is, Belsőbárándon senki se föl, se le nem szállt), plusz a jegyvizsgáló és a mozdonyvezető. Menet közben Belsőbáránd és Aba-Sárkeresztúr fő épületeit is megörökítettem tudván, hogy alig több, mint egy hónap múlva ezek a települések mint a 45-ös vonal utolsó megállói is búcsúznak a közforgalom által utasforgalmi megállásra használt menetrendi listájáról.

 

És hogy most mennyire örülök neki, hogy aznap Székesfehérváron előbb kívülről az egyik G43-as fordás új FLIRT-el együttállva, majd mindkét végéből, belülről és végül Sárbogárdon is jól le tudtam fotózni a motorkocsit - te jó ég, mit hagytam volna ki, ha nem használom ki az alkalmat a megörökítésre... De persze akkor még nem is sejthettem, hogy az utazás másnapján már csak történelemnek fog számítani az a néhány fotó, amit akkor készítettem róla.

 

Szekszárdról hazaérve, 12-éről 13-ára virradó éjjel 1 óra tájt értesültem a mórágyi tragédiáról a jelenleg közel 4200 tagot számláló FB-s Vasútrajongók klubja csoportból ( http://www.facebook.com/groups/vasutrajongok/ ), az akkor a gyász jeléül teljes feketeségre cserélt borítóképhez írt kommenteknél a TEOL-os linken. Noha én nem ismertem Illa Józsefet, de az addigi jó kedvű mosolyom abban a pillanatban az arcomra fagyott és a hihetetlen döbbenet és veszteségérzet arckifejezése látszott onnantól helyette rajtam. Azonnal szedtem is elő a 10-ei fotóimat és raktam is föl a nevezett csoportba, illetve elő is törtek a régebbi emlékek, miszerint 2014. Október 29-én Kaposváron láttam ugyanezt a motorkocsit Felsőmocsoládról érkezve, 2012. Október 29-én (véletlen egybeesés, hogy pont két évvel azelőtt) pedig a 8318-as Sárbogárd-Baja személyen utaztunk rajta le Szekire 2 barátommal és a fogadott lányommal együtt, akkor Sárbogárdon nyitva maradt a menetirány szerinti hátsó vezetőfülke ajtaja, nyomtam ott róla indulás előtt egy fotót. Azt is előkerestem és fekete-fehérben felraktam a saját idővonalamra tudván, hogy azt se fotózhatjuk többé. Azt ha érdekel, itt találjátok: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=857780440932650&set=a.178740978836603.44531.100001021053771&type=1&permPage=1

 

Aztán az idei November végéhez közeledve kijött a Start közleménye József December 2-ai temetéséről, aminek a végén az állt, hogy megkérnek minden Startos mozdonyvezetőt, hogy a temetés kezdetének időpontjakor, délután 3 órakor 1 perc erejére kürtöljenek az elhunyt kollégájuk előtt tisztelegve. Mivel a fogadott lányom találkozni akart velem e hét elején újra, így meg is beszéltem vele, hogy Kedd délután ismét lemegyek hozzá. Ekkor átgondoltam a menetrendet, hogyan és mikor lenne a legjobb lejutni, aztán arra jutottam, hogy ha most is a 4424-38414-836 kombinációt választom az utazásomhoz, úgy egyrészt új FLIRT-el is utazhatok, amin nem csak az ajtóknál tudom menet közben tölteni a telefonomat, másrészt úgy gyorspótjegyet sem kell vennem, így még a lehető legolcsóbb is a menet, harmadrészt pedig - és most itt a lényeg! - Sárbogárdon így éppen jól el tudom csípni a kürtölést a Tenkes-Mecsek IC-k keresztjénél. Így is lett. Íme tehát a sárbogárdi felvételem, amin 6:06-nál indul a kürtszó a Mecsek megindulásával kezdve, majd a 38414-ből 38415-be forduló 117 373-as vezére is csatlakozott. Sajnos a Tenkes vezérétől egyáltalán nem hallottam kürtöt, a 836 vezére pedig csak 7-8 perccel később, már Sárbogárdról kihaladva, a Tinódy-ároknál levő Szent István út kereszteződésén áthaladás után közvetlenül húzta be a kürtöt, igaz, akkor ő is nyomta vagy 25 mp-en át.

 

 

Isten véled, Vezér! A hozzátartozói és barátai iránt pedig őszinte részvétem fejezném ezzel ki.

mcg Creative Commons License 2014.12.02 0 0 10561

mivel vonat február közepéig nem lesz, ezért ugye azt majd ráérnek akkor meghirdetni, a következő fázis kezdete előtt 2 héttel...:)

Előzmény: Borkó (10560)
Borkó Creative Commons License 2014.12.02 0 0 10560

Kicsit offtopic, de csak kicsit, úgyhogy hét forgalommentes nap után talán belefér. :-)

 

Érdekes, hogy míg az új menetrendben a 45-ös vonalon, a dícséretesen gyakorlatilag duplájára növő vonat mennyiség mellett talán egy pici negatívumként, a vonatok menetrend szerint nem állnak meg már sem Belsőbárándon, sem Aba-Sárkeresztúron, addig a fehérvári átépítés miatt kiadott vágányzári menetrend szerint a vonatpótló buszok megállnak mindkét helyen:


2014-12-14-től
2015-02-15-ig
Székesfehérvár – Sárbogárd között vonatpótló autóbuszok közlekednek a hirdetményen jelzettek szerint.  

 

(Lehet, hogy majd nyomás közbeni változásként kijön, hogy a vonatok is megállnak?)

 

Különben amikor legutóbb, másfél hete, egy pénteki napon utaztam a 38414-gyel, egzaktul negyed házas volt a Bz. (Minden négyesben egy ember ült, leszámítva az egyiket, ahol ketten, de ez pontosan kompenzálja azt a négyest, ahol a jegyvizsgáló ült szólóban.) Ketten leszálltak Belsőbárándon, ketten pedig fel Aba-Sárkeresztúron, így ezeken a helyeken is volt (minimális) forgalom, a negyedház pedig megmaradt Sárbogárdig. (Ja, és persze az utasok túlnyomó többsége továbbutazott Pécs, illetve  Baja felé.)

Borkó Creative Commons License 2014.11.24 0 0 10559

Pedig bizony kezd az embernek szinte nyári 30a vonali feelingje lenni. Kilenc nap alatt háromszor feküdt ki a biztber. (Sőt, akár számolhatnám négynek is, hisz szombaton, miután elsőre "megcsinálták", egyetlen vonatig [8307] bírta, azután megint elszállt.)

Mondjuk tényleg a szombati volt az igazán durva, amikor a fénysorompók sem működtek, úgyhogy Tolna-Mözs és Vajta között egy óra körüli menetidőket produkáltak az érintett vonatok. De legalább a Pest felé átszállóknak nem kellett Sárbogárdon várakozniuk, hisz mind a 8319, a 837 és a 835 is közvetlenül a Pécs-Pusztaszabolcs(-Budapest) sebesek (személy) előtt ért fel...

 

A START védelmében: szombaton fent is volt ez délelőtt a honlapjukon.

Előzmény: mcg (10558)
mcg Creative Commons License 2014.11.23 0 0 10558

hát, ma délután a 836, 18305 és most is megy a szakaszon rendes menetidőkkel...

(nem cammog 40-el, mint tegnap du. az egyik IR, s nem a kérdéses állomásközben kap késést - ha kap)

Előzmény: Bz-Ps (10556)
Bz-Ps Creative Commons License 2014.11.23 0 0 10557

A Start honlapján persze semmi! Pedig legalább egy "bocs" nem ártana.

Előzmény: Bz-Ps (10556)
Bz-Ps Creative Commons License 2014.11.23 0 0 10556

Üdv!

 

 Már második napja késnek a vonatok a 46.-oson, bizber hiba miatt! Gondolom a tengelici térközjelző adta meg magát. Vajon miért nem javítják meg? Kezdek aggódni! Mikor a mágocsi berendezés romlott el néhány éve, akkor hónapokig kellett alkatrészre várni. Attól tartok, itt ti bajok lesznek!

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!