Kinéztem egy autót, nagyon úgy néz ki, hogy meg venném. A verda a következő: Ford Escort (USA verzió) 1994. 12 havi, 1996 cm3, 61e. km, 16 szelepes, 3 ajtós. Széria cucc: sötétített üvegek, automata váltó, klíma, légzsák, el. ablak, alufelni, hátsó szárny beépített féklámpával, plüsshuzat.... szóval, bőr kivételével teljes extra. Ez kerülne alku után 625e. ft-ba. Megéri? Ismeri valaki ezt az amcsi tipust?
Nekem is előfordult, az a probléma hogy fékezéskor rendesen leesett az alajárat, de amint a kocsi megált, egyből beált az előírt fordulatszámra, a fórumon olvasottakon febuzdulva, leszedtem és kitisztítottam az alajárati motort, bár én inkább mágnesszelepnek nevezném, mert végeredményben az. Szóval szétszedtem, és azt láttam hogy tiszta korom a belseje, nem is csoda hogy akadtt, a fő probléma az volt hogy ott ahol az elektromágnes, csatlakozik a szelephez van egy bronzpersej, az is rendesen elkormolódott, amitől persze az szorult, gondolom ezt még tetőzte a meleg amit a motortól kapott. Tehát itt az elektomágnes elején a bronzpersejt mindenképpen tisztitsuk ki fültisztitóval,majd után persze egy csöpp olaj sem árt neki. Ami nálam tisztítószerként bevált az a RO55-ös rozsdamaró, röhelyes elösször tűzhelytisztítóra gondoltam de nem volt itthon,és csak úgy próba képpen kipróbáltam és láss csodát ez gyönyörűen leszedi a kormot ( és az alumíniunak is új fényt ad). Azóta szuperul működik, rendesen le is teszteltem Csesznek szerpentinjein gurulva. Szóval mindenkinek ajánlom ainek hasonló gondja van, mielött kicserélné, mindeképpen próbálkozzon a tisztítással, nekem bevált. Megéri, nekem haveri alapon akartak hozni alapjárati motort 30 ezerért. Egy másik dologban viszont szertném a segítségeteket kérni, ami úgylátszik szintén az escortok betegsége, vagyis a kuplung, azthiszem megérett a cserére. egyik kolega szerint van hogy szerkezetet is kell cserélni, neki az astrán kellet. Remélem nem, talán elég a tárcsát cserélni, meg azthiszem óvatosságból bovdent se ártana. Aki cseréltetet már az tudna valami infóval szolgálni ez ügyben. A segítséget elöre is köszönöm.
Sajna ezen már túl vagyok. 19 fogas műanyag fogaskerék cserélve, mert ledarálódott, de a a bolygóművön levő fém fogaskerék is leszakadt és most szabadon forog. Eddig a legjobb ár 30-35e a javításra :-(.
Nem nagy a problémád! Valószínü csak a a kilóméterórát meghajtó fogaskerés kopott el amit jól tudsz a váltóban van. Cseréje nagyon egyszerü és olcsó kb 1500 Ft a fogaskerék csak számold meg hány fogas mert van 19 és 20. Othol is megtudod csinálni a cserét!
Nálam is jelentkezik ez a "beragadt gáz", minden ok és rendszer nélkül időnkén pörögve felejti a motort az automatika. Valaki tud tanácsot adni erre?
Annyit gyorssegélynek én tudok, hogy a fékfolyadék tartály mellett van egy kábel csatlakozó, azt széthúzva megszüntetd a sebesség figyeléset és az alapjárat visszanyeréséhez nem kell 0-ra lassulni, csak jó pár másodpercig várni a gázpedál elengedése után.
Szerviz: nekem a Cromax-al jó tapasztalataim vannak (Keletinél, az Asztalos S.u.-ban) Járt már valaki ott?
Én egy testvér fórumból ugrottam ide (Mondeo). Szükségem lenne egy leömlő csőre. 98-99-es 16 szelepeseken van ilyen, aminek a fojtó szelepe már függőlegesen áll. Ez a cső megy a fojtó szeleptől egészen a MAF szenzorig (ebben van a levegő hőmérséklet jeladó). Ha valaki tudna nekem egy konkrét helyet mondani, hogy hol juthatnék hozzá, azt megköszönném. Bontóban keresgéltem, de semmi eredmény.
Keresek egy autószerelőt, aki megjavítja a a váltómat. 88-as escort és az a baja hogy a váltóban eltört az az alkatrész, emi a km sprirált forgatná. Nem tudom milyen alkatrész ment tönkre, a km spirált kihúzva ha megsodrom, akkor mozog a km óra mutató, szóval az óra, meg a spriál OK. Tudtok valakit, aki legalább megmondja mennyibe kerülne a javítás?
Engem a 91-94-es szériás Escort érdekelne, nem ez a legutolsó legújabb hűtőmaszkos, mert az ocsmány ronda.
Menynire megbízható az 1,3-as, 1,4-es benzines? Sok bajuk van?
Egy bajom van velük: Ugyan mindenféle szívfájdalom nélkül elkérnek érte a tulajok 800 kilót, mégis nagyon sokban még egy centrálzár, vagy egy szervó sincs, hogy légzsákról, klímáról, elektromos ablakról már ne is beszéljek. Szóval valaki győzzön már meg, hogy olyat vegyek.
Hali, szvsz az első hibádra az elosztófedél beázása vagy elkopása az ok. nekem még a régi Twingomban ment tönkre a dolog és esőben rángatott a motor. Kicseréltettem az elosztófedelet (sajnos rönóéknál csak rotorral együtt van 8 ezerért, a Fordnál lehet, hogy máshogy is) és akkor hirtelen megjavult.
Én apám Escortját mindíg a Váci úti Autó Forthoz hordtam, de miután a húgom járt onnan egy alkalmazottal, aki mesélt az ott folyó raktárban felhalmozódott, aztán elkent hatalmas hiányokról (vagyis alkatrészlopásokról), valahogy elment a bizodalmam tőlük.
az össznépi FORD topicba már írtam, de háthat nem teljes az átfedés...
van egy '95-ös Escortom (kombi, 1.3-as), és kezd idegesíteni, amit produkál. gyorsításkor, főleg alacsonyabb fordulatszámon nincs ereje a kocsinak, különösen esős időben fordul ez elő gyakran. száraz időben sokkal ritkábban jön ez elő, (mondjuk minden 4-ik útnál). szóval nem állandó a jelenség. van valami ötletetek, hogy mi lehet? a motorban 150ezer km van.
a másik problémám, ami pár napja jött elő, és csak azon az egy úton, azóta nem jelentkezett, hogy a sebváltót üresbe téve menet közben (pl. váltások között) hiába engedtem el a gázt, csak pörgött a motor, igen magas fordulatszámon. olyan, mintha beragadt volna a gázpedál :-) és akkor szűnt ez csak meg, ha nullára fékeztem a kocsit. találkoztatok már ezzel a jelenséggel?
és még egy kérdés: tudtok pesten egy megbízható, de nem túl drága szervízt ajánlani? a nagyokról olyan sok rosszat hallani...
Szerény véleményem szerint 96 után csak jól elcsufitották az escortokat azzal a vékonyka "kínai" hütömaszkkal, meg lámpákkal:):)Ja meg a lökháritók is sokkal véknyabb anyagból lettek csinálva.
Szal én a 93-95-ösök mellett állok:D
A kulpung tönkremenetele azzal járt, hogy egy erős fékezés után a kulpung lenn maradt a padlón, és vontathattam el apámat a szervízig.
Az alapjárati szelep elromlása azt produkálta, hogy fékezéskor, üresben le akart fulladni a motor, néha pedig le is fulladt. Szvsz a szervíz átvert minket ezzel, ert a Skoda Feliciám is csinált ilyet, ott pedig egy pillangószelep tisztítás elég volt 5 ezer Ft-ért, míg a Ford márkaszervíz 20 ezret kért a javításért.