Nem tudom láttátok-e, de új felszereltségi szintek lettek, megváltozott nevekkel: Life, Zen, Techno Feel, Intens. Először azt hittem, rossz helyen járok:) Nagyjából ugyanaz, mint az előző, de néhány dologban rugalmasabbak lettek. Például a Tce-s változatot lehet külön Start/Stop nélkül is kérni. A ködfényszóró is előbbi szintektől elérhető, viszont a parkolóradar, ahogy látom nem.
Első ránézésre nem. Majd még ha lesz időm ránézek, de sokkal szélesebb a rúd, a sínen lévő lyukak távolsága sem jó és a csavar szárat is nagyon el kellene hajlítani.
Megszívtam. A tetőtartót azért is vettem, hogy bicajt szállítsak rajta a már meglévő kerékpár szállító segítségével amit évekkel ezelőtt vettem. Csakhogy a Renault keresztsínje szélesebb, ezért nem tudom rátenni...
Ha hosszabb útra indulok, én alapból kikapcsolom.Igaz hogy az esetek többségében lehetne bekapcsolva is, de megnyugtat a tudat hogy ha a helyzet úgy hozza hogy oda kell lépni neki akkor megindul az autó.
Felesleges macera számomra hogy ha előzni akarok vagy jön egy domb akkor ki-be kapcsolgassam, de hát ez már ízlés kérdése.
Múltkor írtam a Szombathely-Budapest szakaszt 5l átlaggal végeztem eco nélkül, biztos jobban nézne ki ha mondjuk ez csak 4,5-4,6 lenne meg a gyári adatokhoz is közelebb állna, de én nem vagyok ennyire maximalista.
Városban, illetve körülötte használom, csak akkor kapcsolom ki ha nagy forgalomban egy-egy kereszteződésből "ki kell ugrani" mert ott 1esben érezhetően visszafogja, aztán ha kihuzatom akkor kettesben már ott is húz de ez sokszor nem elég.
Viszont amivel még pozitív tapasztalataim vannak, ez az első autónk tempomattal, eleinte úgy gondoltam fölösleges, levezettem már horvátba meg olaszba is 5-600 kilométereket gond nélkül, de közben tényleg baromi kényelmes dolog tud lenni.
Eddigi tapasztalataim alapján, olyan fél liter/100 km spórolást jelenthet lakott területen kívül. Meredek domboldalra való felkapaszkodásnál és előzésnél nem túl előnyös használni. Mikor kinyomom, megindul, mint a gepárd. Összességében azt kell mondjam, hogy örülök, hogy van, de azért olyan hatalmas hátrányt nem jelente, ha nem volna.
A múlt héten sikerült először 5,6l etapot mennem. Nyári gumi, jó idő, Eco üzemmód, 20-80 város, közút (de a kanyargós "hegyvidékebbik" fajta). Amúgy az Eco-val is dinamikusan lehet haladni, előzésnél és nagyon meredek felmeneteknél nem használom.
Ja, még valami. A 7,3-as fogyasztás során rendszeresen használtam az 5. fokozatot is a városban. Azóta nem használom és igyekszem a komputer kedvében járni és minél kevesebbszer elérni azt, hogy jelezzen váltsak fel vagy le. :)
Épp most tesztelgetek. Télen 1000 km alatt 7,3-as fogyasztás téli gumival, csak városban. Márciusban nulláztam és a jobb időben még mindig téli gumival 700 km alatt 100-on 6,3. Most nyári gumival amikor nagyon meleg napok voltak még 5,8 volt, most hogy lehűlt felment 6 literes fogyasztásra. És ez mind full város. Kezdek egyre elégedettebb lenni. De ami látszik, hogy az időjárás változás iszonyatosan befolyásolja a fogyasztást!
Hát sajnos ezügyben még nem tudunk segíteni, nem is vagyunk sokan és mindenki a kis TCe-vel rendelkezik csak különféle felszereltséggel ha jól emlékszem.
Fogyasztásra szerintem ha rászámolsz +1l-t (vegyesben)akkor nagyot nem tévedhetsz, város meg nagyon forgalomfüggő.
Próbaút sokat segíthet a megítélésen, illetve talán ha kimondottan csak a motor felől van kérdésed akkor az előző verzió ugyanezen motorja nyújthat némi támpontot, hisz az autó súlya is hasonló.
Gyorsan összeollóztam neked az 1,2es Clio3 grandtourokat népítéletről:
Éppen új kocsi nézelődésben vagyok. Valaki tud infot adni az 1,2-es 75 LE-s változatról? Fogyasztás és egyéb tudnivalók. Elnézést, biztos volt már róla szó...
Én 1 éves korában fogom lecseréltetni az olajat. Addigra 9000-9500 km lesz benne. Nem tartom indokoltnak hamarabb cserélni, ha a gyári 15-30 ezerre van tervezve.
Beszéltem a szervízzel. Ők is azt javasolták, ha városban használom, 10-15 ezernél cseréljem. Infó, olaj, olajszűrő, levegőszűrő csere lesz első éves szervízben, 40 e Ft-ért. Tegnap megnéztem a levegőszűrőt, olyan mint ha új lenne, lehet nem fogom cseréltetni.
Hány km-nél cseréltetek vagy fogtok cserélni motorolajat? Lassan elérem a 8000 km-t, gondoltam jövő héten bejelentkezem. A garanciához nem kötelező, de erősen ajánlották.
Hétvégén leszereltem a tetőtartót. 2 perc volt. És befért az alsó 80 literes csomagtartóba! Anélkül, hogy szét kellett volna szedni. Tökéletes, mindig ott van velem. Ha kell csak előkapom. :)
Egyáltalán nem. :) És nem is volt az 100, csak vagy 40. Egyedüli nehézség volt a gumi csík behelyezése a keresztsínbe. Az elsőt még be bírtam rakni, a másodikat már az egyik vas elemmel nyomkodtam, mert az ujjam nem bírta.
Múlt héten futottam egy 1000 km-es etapot két ülésben. nagyrészt pályán mentem, kihasználtam a sebességkorlátokat, azaz ahol lehetett 130 km/h megvolt. Az össz fogyasztás 6,9 literre jött ki. Ezzel elégedett vagyok, igaz ECO üzemmódot is használtam.