Beülsz az autóba, 3 km múlva már az autópályán vagy, tolod 180-190-el végig, lejössz az autópályáról és 3 km múlva már leállitod, mert ott a munkahely.
Azaz hideg motorral inditassz és hipp-hopp autópályatempó aztán felhevülve állitod le. :(
Attól függ mennyire volt meghajtva. Ha csak városi vánszorgás volt akkor annyi se kell. Ártani persze nem árt. Másik hideg motort nem meghajtani különösen igaz ez a turbora.
Na meg képzeld, hogy kapja a telefont, hogy hamarosan szül egy nő, ugrik az autóba, hideg motorral nyomja a padlót... hát nem tudom meddig fog neki menni szegény. Én csak az autót meg a motort sajnálom :) Adná nekem, LOL :)
Láttam a használtautón előző gépét. Utánaszámoltam, hogy hány km-t vezethetett. Úgy itéltem meg, hogy 250-ről tekertette vissza 150-re. Amúgy fél millával volt kevesebbre árazva, mint a hasonló korúak, és valoszinüleg valós 150-es futásteljesítményűek...
Pont ezen agyaltam, hogy ha ő 180-as átlaggal megy az ótópályán akkor miért vesz dizelt? Vagy nem tudja, hogy azt az autópályáról lejövet nem lehet egyből leállitani mint a benyásat?
Most még dicséri a gépet, nagyon jó... kérdés hogy ha elromlik akkor mit csinál. Éppen a foglalkozásából adódóan nem engedheti meg magának, hogy elromló autót vegyen. Márpedig ha úgy használja ahogy eddig, ez be fog következni...
Ha jól végignyomja padlógázon az autópályát, néha megáll pihenni és azonnal leállítja a motort, akkor először valószínűleg a turbó. De szerintem nemsokkal utána a motor is. Hagyni kellene egy kicsit lehűlni, mert nem jó dolog a vörösen izzó turbó alól kikapni a kenést.
Corolla robotizált váltója 60e km-enként tönkremegy? szép... Pont ilyet vett az emlitett főorvos (robotizált váltós dizelt).
Azon gondolkozok, hogy előbb a motor vagy turbója elfüstölni, vagy a váltója szétesni.
(Mert ahogy ő az autóval bánik.... városban, pályán padlógázzal közlekedik, gondolom a dizelek ezt nem tolerálják hosszú távon. Ezért sem értem miért dizelt vesz az ilyen.)
Anno 15 éve volt automata Nissanom. Az nagyon jó volt, de most nem vennék olyat, a fogyasztása miatt. A robotban pont ez a jó, hogy a hagyományos váltó, csak helyetted 2 szervó dolgozik. A Cori esetében még gazdaságosabban,mit a legjobb sofőr.
én automata fun vagyok, de a robotizált váltókról elég sok rosszat hallottam már. Van bennük tapasztalatod? Én inkább hagyományos bolygóműves automatát keresnék! Mondjuk ha jól láttam a Kia egyenlőre nem adja automatával a diesel verziókat sajnos. De a benzinesek szerencsére jóféle automatával vannak szerelve :-)))
Gyengének nem gyenge, de a Ceed dízelje igazi adrenalin pumpa. Jobban húz, élmény gazdagabb, és mintha sínem menne.
Harap a Corolla is, lepadlóztam, de csak városan, 3 km-t lehetet menni vele. elég szerény táv, eldönteni egy 5 millés kocsi vásárlása előtt. nekem kevés. Igazából a Corolla MMT robot váltója izgat, de sehol sem sikerült kiprószálni. Talán a héten.
igen, ez a 85lovas, a 75lovas 8V utódja. Én biztos azt választanám, ha astrát keresnék!
Ez a 95e km futásteljesítmény nagyon jellemző. Valamelyik nap, kollegámmal benéztünk egy Egerszegi kereskedésbe. Az udvaron egymás mellett állt 3 autó. 94e 95e és 96e km-t mutatott az óra. Kijött a kereskedő, megkérdezte mit szeretnénk?
Mondtam neki, hogy "merre találom a 97-98 és 99e km-t futott kocsikat, mert látom futásteljesítmény alapján vannak szépen sorba rakva a teljesen különböző autói" Aztán szó nélkül bement a lakókocsijába. vajon miért???? Ezek teljesen hülyének néznek mindenkit????
Mint tudjuk, az észérvek meggyőzőek a Cee'd esetén, s sztem tesztvezetés, majd mélyebb tapasztalat után valószínűleg az ember érzelmeire is hat az autó:).
Nem is tudtam, hogy van ilyen Opel motor is a G Astra-kban! Biztos még az F sorozat 75 lovas erőforrásának továbbfejlesztése. Nekem is még az Ecotec előtti széria van, 1.4, de nem központi, hanem hengerenkénti befecskendezéses, így nem az akkori standard 60 LE-s, hanem 82 LE-s (volt ugyanilyen szisztéma az 1.6-osoknál is - 75, ill. 100 LE-val.
Én csak a legjobbakat tudom elmondani erről a mociról: kellően dinamikus (mondjuk az akkori F Astra-k még nem voltak 1 tonnásak se), alacsony fogyasztás (7,8 liter városban, 7 körül vegyesen), az olajat pedig ezek a 8V-sek még egyáltalán nem zabálják!
Váltó: nekem 12,5 évvel, 150 ezer km után sem lötyög!
Szóval az én tapasztalataim szerint kis túlzással tényleg "sosem kop el":).
Használtautók: s azt észrevettétek, hogy a kínálat több, mint fele "véletlenül" 90-95 ezer km körül eladó?;)
Egyébként az Opel szervízes ismerősöm azt mondta, hogy a digitális km számlálójú Opeleknél a márkaszervízben ellenőrizni tudják, hogy valós érték szerepel-e benne.
Megamat idézve, mégy egy pozitív ötlet-érv felmerült bennem. Itt közel a határ, vajon valamelyik Szlovák szervízben milyen rezsiórabérrel, ill anyagárakkal dolgoznak? Nincs VÁM.
Lehetséges, hogy jóval kevesebbe kerülne a szervíz? A garancia megmarad. ez zsebre megy, ugyan a hazaiak nem örülnek. :-) Sztem itthon is kevesebbért dolgozik ez a feltörekvő márka, mint pld egy presztízs osztály.
Amerikában már győzött a KIA, pont a terepjárók hazájában! Érdekes. Bízom benne, hogy idehaza is nagy siker lesz, szép jövőt jósolok neki. mondom ezt, miután tegnap kipróbáltam, valóban élmény vezetni. Mintha az útra ragasztották volna. Precíz, pontos, stabil futás.
Ha úgy döntök akkor az EX lesz, az ESP miatt. Nincs 2 életem.