Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Krumpach Norbert Creative Commons License 2019.10.21 0 0 47305
WooDoo Creative Commons License 2019.10.20 0 0 47304

A fiamat egyszer feljelentették amiatt is, mert elől nem volt rendszám...

Előzmény: Bakancs4 (47301)
kiggyo Creative Commons License 2019.10.20 0 0 47303

Szerintem mifelénk eléggé megdícsérnék a sofőrt egy ilyenért... De láttam már kartonpapírra írt román rendszámos autót is, nem csodálkozom semmin.

Előzmény: Bakancs4 (47301)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.20 -2 0 47302

Ja , hátul rajta van az igazi is .

Előzmény: Bakancs4 (47301)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.20 -3 0 47301

Azon tűnődök , hogy ez nem számít-e Egyedi azonosítási jellel történő visszaélésnek ?

 

https://auto.jofogas.hu/fejer/Legier_moped_auto_97443122.htm

https://buntetojog.info/kulonos-resz/btk-347-%C2%A7-egyedi-azonosito-jellel-visszaeles/

 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.20 0 0 47300

Aha ! Akkor ez valami Lacikonyha , tehenek részére ?

Előzmény: Laci320d (47299)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.19 0 0 47299

Egy takarmánykiosztó gépben ,van benne!👍

Előzmény: Bakancs4 (47298)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.18 0 0 47298

Egyébként miben van ez a motor ? Áramfejlesztő ? Kistraktor ? Hajó ?

 

Előzmény: Laci320d (47294)
brömbi Creative Commons License 2019.10.18 0 0 47297

Valamivel akkor még felkötöm, lehet hogy elől is... hogy ne kopogjon amikor erőlködik szegény.

brömbi Creative Commons License 2019.10.18 0 0 47296

Kösz Zsolt !

 

Sántított is nekem a dolog...  A fékerőszabályzónál lévő, ezek szerint hiányzik. Elől a bilincsnél így a cső, meg könnyebben lecsúszik. Beleütött a kereszttartóba. Hogyan néz ez ki? Mert amikor csináltam, nem vettem észre a helyét se.

Előzmény: zsolt117211 (47295)
zsolt117211 Creative Commons License 2019.10.17 0 0 47295

Aixam 400 esetén a váltó tetején fogja egy 8 as csavar az első kipufogót, majd a flexi cső, és jön a hosszú cső a dobbal a végén az két helyen van rögzitve. Egy a fékerő elosztó alatt kb egy meg  pótkerék tartó alatt! Tehát 3 ponton vannak ezek rögzitve!

Előzmény: brömbi (47293)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.17 0 0 47294

Na összeraktam, pöcc röff jó az alapjárat veszi a lapot rendesen! Köszi a segítséget mégegyszer!👍😉

Előzmény: Bakancs4 (47291)
brömbi Creative Commons License 2019.10.17 0 0 47293

Sziasztok !

Az lenne a kérdésem, hogy az AIXAM 4OO - as kipufogódobját előlről csak a flexicső tartja a könyökkel,  vagy van még valamivel rögzítve az aljához ?

Laci320d Creative Commons License 2019.10.16 0 0 47292

Köszi, nekem a vezérlőléc ki volt akadva,a gázkarból,az összes rugó  megvan és jól is működnek! Jövő héten lesz időm foglalkozni vele, majd beszámolok róla hogy jól működik e!👍

Előzmény: Bakancs4 (47291)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.16 0 0 47291

Erről a rugóról régen volt szó :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=97239269&t=9147790

 

Van viszont egy másik rugó amelyikről nem esett szó .

Ez húzza az adagolót maximális befecskendezésre , az álló motornál is teljes gázon áll . Ezzel a maximális befecskendezéssel indul be a verda , de amint felpörög a regulátor elhúzza a vezérlőlécet ( a képen nézve balra , vagyis a vezérműszíj felé ) és beáll az alapjárati fordulat . Ha gázt adunk akkor a vezérlőléc jobbra mozdul vagyis nő a befecskendezett mennyiség -- egészen addig amíg el nem érjük a leszabályozási fordulatszámot , mert akkor a regulátor a fentebb bekarikázott kis rugó ellenében elkezdi visszavenni az üzemanyagot . Ha kell teljesen megszünteti azt .

Egyik olvtársunk mesélte , hogy gondok voltak egy Microcarral , nagyon erőtlen volt ; akkor jöttek meg a lóerők amikor a kis húzórugót erősebbre cserélte .

Ha ez a rugó eltörik vagy kiakad akkor a motort be se lehet indítani .

Előzmény: Laci320d (47290)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.16 0 0 47290

Nagyon köszönöm a segítséget, nekem az egy rugós verzió van, akkor álló motornál azért nem huzgálja a vezérlő lécet mert, a röpsúly húzza vissza, és az olyankor nem forog! Mostmár értem! Örök hála! 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47289

Talán még egy ilyen kép :

Előzmény: Bakancs4 (47288)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47288

Gyula jól írta az előbb : ezek építőszekrény-rendszerű technikák , vagyis lényegében megegyeznek , csak a hengerszámban térnek el -- legalábbis a szervizleírás szerint , mert élőben még nem láttam ilyet .

A helyzet komplikált , mert  kéthengeres motornál kétféle megoldás van

  • -- Az egyiknél a gázkar egy szimpla rugón keresztül húzkodja a vezérlőlécet , és túlpörgéskor ezen rugó ellenében húzzák vissza a regulátor kilendülő röpsúlyai az adagolóelemet .
  • -- A másiknál egy kettős rugóval felszerelt húzóhüvely van , az egyik rugó könnyebben jár és hamar ütközésig ér , a másik sokkal erősebb , de vélelmezem a regulátor azt is vissza tudja tolni . Mert ha nem akkor repül a hajtókar .

Gázos Sanyi valaha nagyon régen írta , hogy a két megoldás ( a szimpla húzórugó és duplarugós hüvely ) egymással nem felcserélhetők . Ilyen jellegű tapasztalataim nekem is vannak .

 

Előzmény: Laci320d (47285)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47287

Szia! Igen nagy valószínűséggel ugyan az! Köszi az infót!😉

Előzmény: Mnagy (47286)
Mnagy Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47286

Az LDW903 az egy három hengeres, 916ccm- es motor. A mopedautókban jellemzően, ha Lombardini akkor az LDW502 van ami 2 hengeres. A 2 hengeresről valószínű kapsz képet és talán ugyanaz ennek megfelelően kezeld. Nekem Kubota van ezért nem tudok segíteni.

Előzmény: Laci320d (47285)
Laci320d Creative Commons License 2019.10.15 0 0 47285

Sziasztok! Tudna nekem abban valaki segíteni, hogy a gázkar hogy van összerakva belül mert valami sztem hiányzik belőle a rugó rajta!Az érdekelne hogy van összerakva belül esetleg fotó? Nagyon megköszönném! Az alanyom egy ldw903 as moci! Üdv Laci

G é z a Creative Commons License 2019.10.14 0 0 47284

Sziasztok! AIXAM 1:8-as váltóhoz keresek km.óra meghajtást. Esetleg érdekelne külön csak a csigakerék is, amelybe a bowden csatlakozik és aluházas kivitelbe való.Ha ez nincs, esetleg érdekelne 400-as váltóhoz való komplett km.óra meghajtás is!

Lá He Creative Commons License 2019.10.08 0 0 47283

Szia!  Gumibakokat hirdet mopedautókhoz.  /új, nem mellesleg nem drága/  Én vettem tőle, jók.   Laci

 

iBörcsök Szilvia +36706265126 

Előzmény: somi1955 (47277)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.07 -2 1 47282

Itt is jobbára gördülékenyen mennek a dolgok , de ez egy nagyon tájékozatlan ügyintéző volt .

Barátom tegnap ismét leautókázott a vásárlás színhelyére ( szomszéd megye ) és megírták az új , 3 in 1 rendszerű adásvételit .

Ma délután -- óh! a sors keze -- ugyanaz a hölgyike volt benn aki pénteken délután fennakadt a mopedautók hivatali ügyeinek zátonyain , barátomat meglátva már rohant is a főnökéért . Azért a hivatalvezetőért akivel annak idején az eredetiségvizsga szükségessége okán vívtunk harcot , és akivel együtt vártuk  16 hónapig (!) Bpestről a központi okmányirodából a levelemre a választ .

Nos a főnöksszony hamar lerendezte az ügyet , pikk-pakk megvolt . Ha nincs záradék akkor nem kell , felejtsd el , idejét múlt dolog . Illeték nincs , törzskönyv nincs . Adásvételi rendben , igazolólap 4800 Ft és passz ...

Néven van a járgány , jöhet a következő felvonás .

Az valóban létező gyakorlat , hogy váltogatni kell az ügyintézés helyszínét mert van ahol megcsinálnak olyasmit amit másik hivatalban  nem .

Előzmény: norinco (47281)
norinco Creative Commons License 2019.10.07 0 0 47281

no, azért, hogy ne csak negatív tapasztalat legyen... :-D

kisváros fejér-megyében, kormányablak, moped-átírás. előzetes információra bementem, 5 perc alatt megmondták mi kell hozzá. összeszedtem amit kívántak, majd másnap kerek 10 perc után a nevemen volt az "aszfaltszaggatóm" :-). a kormányablaki ügyintézés szabadon választható, nincs helyhez kötve. ide kell jönni mihozzánk ;-)

oljeg12 Creative Commons License 2019.10.06 0 0 47280

Ez is bizonyíték, hogy Isten ments a bürokrácia hálójába belekerülni. Ha meg még ráadásul olyan ügyintézővel kerül össze az ember, aki nem tudja, hogy mit és hogy kell végeznie a munkáját.

Előzmény: Bakancs4 (47279)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.10.06 -4 0 47279

Ezek az okmányirodák -- illetve az ügyintézőik -- felülmúlhatatlanok , sikerült kifognunk valami idióta kezdőt .

Mopedautó átírás : annyi komplikációval , hogy a pár évvel ezelőtti öröklés miatt a jármű közös  tulajdon volt ( van ) ,  egyidőben 3 tulaj leledzik . Ennek megfelelően a masinát megvásárló barátom írt is 3 adásvételi szerződést , mindegyik tulajdonossal 1-1-et , egyidőre , ugyanarra a járműre .

Az egyik szerződést kicsit igazítani kellett , azt postán felküldték az eladók . A vevő eléggé elfoglalt volt , így közel 2 hét után jutott be a Szent Hivatalba , afélfogadási idő végére -- ez utóbbi azért lényeges , mert olyankor már nincs benn a némileg értelmesebb vezető .

Az ügyintéző először azon akadt meg , hogy ha 50 cm3-nál nagyobb a motor akkor miért nincs műszaki érvényesség . Odahívta valami kolléganőjét , majd együtt felhívtak valakit . A telefonos megmagyarázta , hogy ez nem gond -- mármint a műszaki érvényesség -- de mi van a záradékkal ? Miféle záradékkal ? Hát a vezethetőségre vonatkozó záradékkal , mert be kell írni , hogy a jármű csak "B"-kategóriás jogosítvánnyal vezethető ...

A mopedautót 2016-ban helyezték Magyarországon forgalomba , semmilyen bejegyzés nincs a forgalmi hátoldalán , és persze a nyilvántartásban a törzsadatok között sem .

Utána még azt is kitalálták , hogy a 3 eladós kalandnak egy szerződésen kell lennie , állítólag a netről tölthető le ilyen nyomtatvány . Erről annyit : tegnap este több órán (!) át keresgéltem , de ilyesminek a nyomára se bukkantam . A mopedautót vásárló barátom is túrta a hálót , ő talált valami Totalcaros jogi tanácsot , ahol írta a jogász , hogy valóban egy papíron kell megírni a dolgot .

Az eladó tavaly vált meg az ugyanígy 1/3-1/3-1/3-ad tulajdonjogú szétörökölt utánfutójától , azt ott náluk a helyi okmányiroda szó nélkül átírta a 3 külön adásvételire .

Szép vagy , gyönyörű , Magyarország !

 

emilijo Creative Commons License 2019.10.02 0 0 47278
Szisztok valakinek nem volna microcar mc1 hez baloldali hátsó lámpa kéne piros színben
somi1955 Creative Commons License 2019.10.01 0 0 47277

JDM motortartó hátsó gumibakkal (3 csavar van az egyik oldalán) tudna valaki segíteni? Lakatosnál van a gép,gyorsan kellene.

Bakancs4 Creative Commons License 2019.09.29 0 0 47276

Ha L7e akkor nem motor jogsi kell hozzá? Az meg nem olyan sok van, mint B-s. Ha meg "rendes" személyautó akkor a rengeteg biztonsági előírás miatt drágul cefetül.

 

Ez nem így van . A négykerekű motorkerékpárok vezethetők "B"-s jogsival , igaz viszont hogy a ( nem segédmotor ) háromkerekűek nem vezethetők B-val , csak (valamilyen ) A-val .

Ha a négykerekű jármű "csak" motorkerékpár akkor nem kell teljesítenie a gépkocsikra vonatkozó műszaki előírásokat .

 

Ami a vezethetőséget illeti a jogszabály megfogalmazása nagyon zavaros . Ugyanis a motorkerékpárokat alapesetben két csoportra osztja :

  • -- kétkerekű (L3)
  • -- tricikli , azaz háromkerekű ( L5)

Csakhogy :

  • -- a kétkerekűnek van egy nevesített háromkerekű változata : az oldalkocsis motorkerékpár , az lett az L4-es . 
  • -- Ennél cifrább , hogy a háromkerekűnek is van egy mutáns verziója , ez pedig a quadrocikli , azaz magyarul a négykerekű motorkerékpár , az L7 . A jogszabályban ez gyakorlatilag négykerekű motoros tricikli néven szerepel ... hát ennyi .

 

Annyi kavirc van a lentebb idézetthez képest , hogy most már létezik a jog számára is olyan kvad amelyik erősebb 15 kW-nál , de ez most számunkra nem lényeges .

 

-o-o-o-o-o-o--o-o-o-o--o-o-o-o-o--o-o-o--o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o-o-o--o-o-o-o-o-o-o-

 

326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelet

a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról
és visszavonásáról

II. FEJEZET

JÁRMŰVEZETÉSRE JOGOSÍTÓ OKMÁNYOK

1. Vezetői engedély

4. §9 A vezetői engedély különböző kategóriákba és kombinált kategóriákba sorolt járművek vezetésére jogosít, amelyeket az 1. és a 2. melléklet tartalmaz.

2. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez149

Nemzetközi kategóriák a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

„A1” kategória

– olyan motorkerékpár, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t, teljesítménye a 11 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,1 kW/kg-ot nem haladja meg, továbbá olyan motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot nem haladja meg

„A2” kategória

– olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át

„A” korlátozott kategória

– legfeljebb 25 kW teljesítményű és 0,16 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányt meg nem haladó motorkerékpár

„A” kategória

– olyan motorkerékpár, amely nem tartozik az „A1” és „A2” kategóriába, az „A” korlátozott kategóriába, továbbá motoros triciklik, amelyek teljesítménye a 15 kW-ot meghaladja

„B1” kategória

négykerekű motorkerékpárok, amelyek terheletlen tömege nem haladja meg a 400 kg-ot (L7e kategória) (az árufuvarozásra szánt járművek esetében az 550 kg-ot), az elektromos járművek esetében az akkumulátorok tömegét nem számítva, és amelyek legnagyobb hasznos teljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot; ezek a járművek motoros tricikliknek minősülnek, és teljesíteniük kell az L5e kategóriába tartozó motoros triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket, kivéve, ha külön irányelvekben ettől eltérő rendelkezés szerepel.

„B” kategória

a) A 3500 kg-ot meg nem haladó megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, amely a ....

 

Megjegyzés:      A mellékletben szereplő közúti járművek fogalmára a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet rendelkezései vonatkoznak.

 

7. melléklet a 326/2011. (XII. 28.) Korm. rendelethez154

Járművezetésre jogosító okmányok kiadásának életkori és jártassági feltételei a 2006/126/EK irányelvnek megfelelően 2013. január 19-től

II. Jártassági feltételek

8. Az „A2” kategóriájú vezetői engedélyek az „A1” kategóriára is érvényesek.

 

9. Az „A” kategóriájú vezetői engedély az „A1”, „A2” kategóriákra, a „B” kategóriájú vezetői engedély a „B1” kategóriára, a „C” kategóriájú vezetői engedély a „C1”, a „D” kategóriájú vezetői engedély a „D1” kategóriára is érvényes.

 

 -o-o-o-o-o-oo-o-o-o--o-o-o--o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o--o-o-o--o-o-o-oo-o-o-o-o-o-o-o-o--o-o--o-

 

1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet

a közúti közlekedés szabályairól

II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak

c)389 Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.

j)392 Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező jármű, továbbá a motoros tricikli.

k)393 Motoros tricikli: a külön jogszabályban L5e járműkategóriába sorolt háromkerekű és L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár

r)396 Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.

r/1.397 Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

r/2.398 Quad: a külön jogszabályban

L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár vagy

– L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár,

amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

r/3.399 Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

 

-o-o-oo-o-o-o-oo-o-o-o-o-o—o-o---o-o-o-o-o-o-o-o-o----o-o-o-o-o—oo-o-o-o-o-o—oo-o-o—oo—oo-o—oo—o-o-o-o-o-o-o-

B. függelék az 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez350

A két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása351

Az (1) bekezdésben hivatkozott járműveket a további alcsoportokra kell osztani:

2a)    segédmotoros kerékpárokra, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel:

2a1) kétkerekű típus esetében, amelynél a motor:

—    hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 belsőégésű motor esetében, vagy

—    legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,

2a2) háromkerekű típus esetében, amelynél a motor:

—    hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3, ha szikragyújtású, vagy

—    legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belsőégésű motor esetében, vagy

—    legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében,

2b)    motorkerékpárokra, azaz kétkerekű oldalkocsi nélküli (L3e kategória), vagy oldalkocsis (L4e kategória) járművekre, amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,

2c)    háromkerekű triciklikre, azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművekre (L5e kategória), amennyiben 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral vannak ellátva és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/ó,

(3)    Ezt a Függeléket négykerekű triciklikre is alkalmazni kell, azaz négykerekű, alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművekre:

3a)    könnyű négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 350 kg (L6e kategória) — elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét —, amelyek legnagyobb tervezési sebessége legfeljebb 45 km/ó, és

3a1) amelyek motorjának hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3 szikragyújtású motoroknál, vagy

3a2) legnagyobb hasznos teljesítménye legfeljebb 4 kW egyéb belsőégésű motor esetében, vagy

3a3) amelyek legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW, elektromos motor esetében.

Ezeknek a járműveknek teljesíteniük kell az L2e kategóriájú háromkerekű segédmotoros kerékpárokra alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva,

3b)    egyéb, a 3a) bekezdésben felsoroltakon kívüli négykerekű triciklikre, amelyek terheletlen tömege legfeljebb 400 kg (L7e kategória) (550 kg teherszállításra kialakított járműveknél) — elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét — és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 kW. Ezeket a járműveket háromkerekű tricikliknek kell tekinteni, és teljesíteniük kell az L5e kategóriájú háromkerekű triciklikre alkalmazandó műszaki követelményeket kivéve, ha ez az MR. B. Függelék vonatkozó mellékletei bármelyikében eltérően van meghatározva

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!