Nyilván van különbség autó és autó között. Szerintem épeszű ember nem mondja azt, hogy nem kényelmesebb egy vadonás M5 BMW-ben ülni mint egy húsz éves mi autónkban :)
De ha én megnézek egy autó reklámot akkor nem tudok nem röhögni.... és igen lehet ekézni, hogy húha én bevallom, hogy kurvára nem értek hozzá. Jelzem... az autót használól 99%-a hozzám hasonlóan kurvára nem ért hozzá. A mai autókat már úgy adják el, hogy a motorháztető alá be sem lát már a júzer és az autóvezetők 99%-nak fingja sincsen arról, hogy mi a differenciálmű, DSP, MFP, ABS, HDC, stabilizátor,változó szelepvezérlés. Ez az autóipar már nem az mint a hőskorban és a fogyasztók sem azok. De lehet vihogni, hogy én legalább beismerem ezt. Mondjuk le is szarom... nekem az autó egy unalmas eszköz ami arra van, hogy elvigyen ából bébe és legyen benne szivargyújtó meg USB, hogy tudjam a telefonomat és a laptopomat tölteni.
> A másik, hogy amennyire lehetséges, kicsi és környezetkímélő legyen.
Az összes valaha volt autónkat talán összesen egyszer mostam/mosattam le, ez úgy 25 éve lehetett a balatoni kertben - azóta kizárólag természetes öntisztulásuk (eső) van. :)
na, en ezugyben szegyellhetem magam, mert nekem eleg nagy az autom, es sokat is fogyaszt. ellenben ugy megyek vele evi 10-12ezer km-t, hogy gyakorlatilag mindenhova autoval jarok, ugyhogy nem sporolok vele. ellenben ennyire kell, nem tobbre. mosni nem tudom, nincs ra helyem, pedig nem bannam, ellenben az en autom altalaban tiszta, havonta legalabb egyszer lemosatom, mert a halalom a retkes, tipikusan magyar/balkani auto.
Valoban a sajat tapasztalatomrol irtam, amivel gondolom nem vagyok egyedul. Az auto resze a napi eletnek, reggelenkent elviszem iskolaba a gyereket es visszafele 10km-t megteszek bo fel ora alatt. Aztan persze biztos van olyan aki palyanapokra jar, kis forgalmu hegyi utakon elvezi az autozas elmenyet. Nekem ma mar csak ket kovetelmenyem van az autommal szemben, az egyik hogy legyen benne jol mukodo legkondi, a masik, hogy ne legyen elektromos. Az utobbi ket autom automata volt, priman mukodik, varosban nagyon kenyelmes, de valoban nem segit az autozasi elmeny kialakulasaban. Vannak ugyan sebessegvalto fulek a kormanyon, de azokat csak nagyon ritkan hasznalom, az automata jobban tudja a dolgat, mint en a kezi valtoval.
Na és ha igen akkor mi van? Te azon is felháborodsz és méltatlankodsz hogy a mosópor nem intelligens? Vagy szerinted az igazolja, hogy az oltások nem működnek, hogy a tévében a fájdalomcsillapító reklám túloz?
Bevallom nem igazán veszem le, hogy te mit is állítasz.
Állítólag a nőknek megy csak a multitasking (pl. szopás közben sminkelnek és egy új cipőre gondolnak), nekünk nem, tehát praktikusabb ehhez megállni. :)
Nem állítottam az ellenkezőjét, de ettől még van különbség az autók között.
Nekem 2 jó élményem volt: egy régi Honda Civic sedan, amit elloptak, meg most ez a kettő.
Köztük volt pár élménymentes kisebb-nagyobb autó, de alapvetően engem nem érdekelnek az autók, pedig vehetnék drágábbat, ha érdekelnének. Tulajdonképpen két szempont érdekel: el tudjak elöl terpeszkedni széltében, hogy ne szorítsam a combjaim közé a golyóimat, meg hosszában is. A másik, hogy amennyire lehetséges, kicsi és környezetkímélő legyen.
Az összes valaha volt autónkat talán összesen egyszer mostam/mosattam le, ez úgy 25 éve lehetett a balatoni kertben - azóta kizárólag természetes öntisztulásuk (eső) van. :)
Azért mert örömmel olvastam arról, hogy az amiről lemaradtam az lényegében már nem is igazán létezik :D De annak a hozzászólásnak a lényege az volt, hogy a reklámok jellemzően nem igazak :) Nem az autózás élménye a lényeg. Ha megnézed az autó reklámok kivétel nélkül egy életérzésről szólnak. Mint a Marlboro man volt egykoron.
Hát, hogy kinek mi élmény az ugye sokmindentől függ. Ha lepippantanak vezetés közben akkor szerintem egy ezeröcsi is nagy élmény tud lenni.
De igen, olyan sok automata van már a mai autókban, hogy az állítólag kisimítja azt amit régebben vezetési élménynek neveztek. De mondom én félelmetesen hülye vagyok az autókhoz.
Sok autot jo vezetni, de normal hasznalat mellett komoly problemak vannak itt. Nem megyek le megnezni az autom uti szamitogepet, de kb az fog benne szerepelni, hogy az utolso 3000km-t 23km/h atlagsebesseggel tettem meg. Hetek ota igy jarok, bevasarlas, iskola, kornyekbeli ugyintezes. Gyakorlatilag mindegy lenne, hogy miben ulok, ugyanazt az elmenyt adta volna barmi. (nullat) Az auto az esetek 95%-ban nem "elmenyforras", hanem egyszeru, napi kozlekedesi eszkoz, kozonseges hasznalati targy.
Talan felreertheto voltam, mondandom lenyege annyi lett volna, hogy a fejlett ipari orszagokban milliardok elnek ugy, hogy szinte elkepzelhetetlenul magas az elelmiszer biztonsag, nincs ehezes, (sot ahogy zoli irja egyre tobb kaloriat eszunk naprol napra), emellett bevetelunk egyre kisebb hanyadat koltjuk elelmiszerre. Az atlag eletkor is novekszik, habar van ahol ugy tunik elert egy platot, ami utan meg nem latszik, hogy mi fog torenni.
De, van - a viszonylag új Mazdánkat (M 2) abszolúte élmény vezetni, és a Suzuki Swift is nagyon fasza, illetve az lenne, ha nem lenne picit olcsó a futóműve (gyorsan közlekedve elugrál az úthibákon). Természetesen egyik sem automata.
Gyurcsány mondta nagy átéléssel, hogy nincs annál csodálatosabb dolog, mint egy országot vezetni.
Azt nem tette hozzá, hogy a csődbe. :)
Én azért el tudok képzelni ennél jobb dolgokat, de éppen egyedül ülök itthon és a Danubiana sárdonnéja nem ilyen. Nyitottam is helyette egy titkos Planina-barberát. :)
Most belemehetünk abba, hogy a hivatali korrupciónak mi az alapja és hogyan lehet küzdeni ellene. De alapvetően azért arról van szó, hogy ha valaki a tisztes munkájából jól megél akkor nincsen kitéve a korrupciónak annyira mint az akinek a fizetése igazándiból nem fedi le szükségleteit. Azt a népszerű maszlagot, hogy hát mindenkinek jól jön a több zsuga én elvi alapokon elutasítom. Szerintem az emberek többsége alapvetően nem akar szarházi lenni.
Na az autók az a téma amihez olyan szinten hülye vagyok, hogy az szinte fáj :D
Valahol olvastam róla, hogy a mai utcai autók már olyan szinten számítógép vezéreltek, hogy valójában már köze sincsen ahhoz a klasszikus autóvezetési élményhez ami a hőskorban volt jellemző.
Igen ebben tökéletesen egyetértettem eddig is veled. Sőt, bár nem tagadom a szóváltásnak van egy jelentős irónia faktora, az előbb sem írtam mást. Élelmiszeripar, gyógyszergyártás termékeivel kapcsolatban konteózni, fóliasisakos kategória.
Megállapításod rendszerfüggetlenül a fizetésre vonatkozott. Példaként hoztál fel egy jól fizetett finn orvost. Mint most utólag írod van ennek egy rendszer aspektusa is. Erre sajnos nem tudtam értő olvasással sem következtetni, csak megjegyeztem, hogy önmagában a pénz nem elég.
Én már csak azt nem tudom, hogy a kibővített finn példában a retorzió vagy a zsuga a nagyobb motiváló.
Itt van például a finn kormányfő, aki vett havonta még pár kefírt meg kiflit a jogos juttatásán kívül, és ebből ügy lett.
Itthon azt sem tudod megkérdezni a kormányfőtől, hogy miként lett az ország leggazdagabb embere a gázszerelője és mit gondol arról, hogy a válásakor simán pusziért átírt a nevére a felesége 100 milliárd forintot érő üzleti javakat.
Ironizálhatsz, de én sok-sok éve nagyon következetesen mondom, hogy a cuccozással nem az a baj, hogy egészségtelen. Komolytalan kemofóbia a cuccoktól parázni. A borászati és szőlészeti technológiákban használt vegyszerek zöme még sokszoros túladagolásban sem jelentenek veszélyt. Igen, lehet, hogy összefosod magad, lehet, hogy fájni fog a fejed. hasad, de mérgezőnek nem mondanám egyik adalékanyagot sem ahogy egyik szintetikus növényvédő szert sem. A legtöbb felszívódó növényvédőszert kanállal eheted. Nem kapnának forgalombahozatali engedélyt, ha a halálos dózisuk olyan alacsony lenne ami veszélyes.
Egyszerűen _NEM_ ez a gond az ipari mezőgazdasági termeléssel sem pedig a nagyüzemi élelmiszeripari termeléssel. A gond a termékek silányságával, a beltartalmi értékek degradálásával és a termőföld fenntarthatatlan kizsigerelésével és a földműves emberi kultúra kipusztításával van.
Eszembe nem jutna azt állítani, hogy az egybesült államok példaértékű lenne ebben a kérdésben. Sokkal többre tartom az európai és azon belül is az észak-európai rendszert.
De, ez pénzkérdés. Egy orvos aki megkeres tisztes munkával két millió forintot havonta az nem fogja odatartani a seggét néhány százezerért egy gyógyszergyárnak. Főleg, ha pontosan tudja, hogy az elektronikus recepteket analizáló automatika ki fogja dobni egy unalmas hivatalnok elé azt, hogy ő az átlagos mintától eltérően preferál egy adott gyártót.
Nem mellesleg Finnországban egy ilyen korrupció nemcsak a társadalom mélységes megvetését váltaná ki, hanem a büntetési tétele is komolyabb mint egy sima emberölésé. Ha kiderülne egy finn orvosról, hogy ilyen bizniszt tol akkor az főműsoridős hír lenne.