Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
"Segédüzemi feszültség hiány" Nincs váltakozó feszültség mozdonyon...A selejtező kapcsoló üzemi állásábanértelemszerűen motor leálláskor,/nem laállításkor/ megszólal. Motor leálításkor,amíg a kontrller"Id le" állásban van addíg hallgat.
Húztam. Szó sincs optikai csalódásról. A MÁV logos végén a felrat balra lejt.
Mindegy, hogy jobbról... vagy balról nézed az orrát.
A mozdony másik végén egy kicsit jobbra lejt, de azt be lehet tudni a persektívának (jobbra szűkülő vonalak miatt).
Érdekes módon régen egyenesnek látszott. Akkor még nem létezett az optikai csalódás? :)
Egyedül a legutolsó képen, kb. 90-es évek közepén volt egy kicsit ferde a nagy fekete alap.
A mostani festésnél egyébként az sem tetszik, hogy a betüket sem sikerült a fekete alap közepére, azzal párhuzamosan felhelyezni, egyik végén sem. Kissé trehány megvalósításra sikerült. De biztos csak én vagyok szegecsszámláló...
Optikai csalódás így elsőre nézve. Egyenes, de ferdének tűnik, mert a bal oldalon a csillag abban a fehér mezőben ugyanúgy a felirat része, és így az egész van középre igazítva. Elsőre én is anyáztam, hogy miként tudták így elbaltázni, és miért engedték ki így...
Ha az a felirat ferde, akkor a fényszórók sincsenek egy magasságban, ugyanis ha húzol a képen egy vonalat a két fényszóró tetejét érintve, akkor a pályaszám azzal párhuzamos...
A tegnapi, 12:38-as tapolcai indulás során a Tizenkilencesen valamelyik védelmi berendezés működésbe lépett, a dízelmotort leállította, és a vonat pár méter gurulás után megállt, a jelzőkürt kívülről is jól hallhatóan szólt. Valaki tudja esetleg, hogy melyik védelmi berendezés szólalt meg?
A megismételt napon, június 9-én a 17-es volt a továbbító gép /?/. Az agresszív dolgozót láttam valahol viszonylag friss képeken ugyanazon a mozdonyon. Nem rúgták ki mégsem, vagy már másik zászló alatt hajózik...
Hagyjuk már ezt a stílusf@szságot, ez nem angolkisasszonyok neveldéje.Ha ennyire kell a startnak Nohab,miért nem vesz magának egyet? Mondjuk a 2-es menthető állapotú,adjanak az alapítványnak pénzt,és máris meg van oldva ez a nosztalgiázásos agymenés.
Nyilván a főnöki utasítás része volt a stílus is. Hogy egyéb, itt a topicon nem tárgyalt, de általad minden bizonnyal jól ismert adalékokról már nem is beszélve.