Nagyon furcsa dolog ez a repülő eszköz választás. Legtöbbször az első élménybe beleszeret az ember - már ha tetszik a repülés neki - és ott megragad.
Velem is valószínűleg ez történt volna, ha lett volna elég pénzem folytatni a vitorlázórepülést. Anyagi kényszerből váltottam sárkányra,és egyből megszerettem azt is.
Aztán sok nehézség akadályozott a motoros, és a gyalog sárkányozásban is,így kipróbáltam az ernyőzést is.
Szinte már szégyellem hogy csupán a nehézkes körülmények miatt ismertem csak meg a különböző repülési ágakat,de egyet mondhatok;
Mindegyik rendelkezik utólérhetetlen előnyökkel,és behozhatatlan hátrányokkal a másikhoz képest!
Ezért kicsit mindíg mosolyogni szoktam a bajszom alatt, amikor olyan repülőst hallgatok, aki el van telve a saját szakágától,és kissé lebecsüli a többit...
Ha milliomos lennék,nem választanék,hanem mindennel repülnék.
De nem vagyok se idő,se tényleges milliomos,ezért talált meg engem az ernyőzés végül.
Ez annyira szabad,és jól szervezhető hogy nagyságrenddel többet repülhetek,mint akármivel idáig,és az a mókás hogy a mennyiség minőségbe is átcsapott.
Sajnos azonban egy percre sem felejtem a többi élményemet sem,és bizony szívesen repülnék a többi cuccal is még sokat, ha lehetne...
Akkor gondolom sokban közrejátszott abban, hogy válts (c)siklóernyőre!!!!! :D
Az Egedről szoktál repülni??? Sokszor látom amikor elgurulok a lábánál, a sok színes ernyőt. A multkoriban még egy vidit is csináltam róla, csak nem tudom ide felrakni!!!!! :( Én most kezdenék a tavasszal m.sárkányozni. Gondolom azért ez egyedi eset ami veled történt, vagy mégsem???
Na jó,egy kis konzervvel feldobom a topikot,élvezzétek úgy, mintha tegnap történt volna :)
HHH-en belefogtam (pár éve ) a motoros sárkány tanfolyamba.
Elég vegyes volt az oktatógárda,ráadásul a legbalhésabb oktató volt a leg lelkesebb.
Eljutottam az ellenőrzőig,vagy csak megunta az oktatóm hogy rágom a fülét, és meg akart nevelni, de a lényeg hogy elküldött ellenőrzőre,megfeleltem,aztán jöttek az egyedüli iskolakörök,végül a kocsmában az illetékesek elverték a seggem, és megittak az esemény ürügyén néhány korty töményet.
Minden más esetben ez feljogosított volna engem az egyedül repülésre,de sajnos nekem nem volt ekkora szerencsém,mert aznap összeveszett a vezetőség,és a tematika volt az űrügy amivel ki akarta az egyik vezír golyózni a másik vezírt.
Így aztán ijedtükben az oktatóm és az ellenőrző oktatóm, védekezésből azt találta hazudni hogy én csak úgy elloptam azt a repcsit,nem volt itt szó vizsgáról!!! :)))
Hagynék időt feldolgozni..... beszarás , nem?
No,egyszer csak felhívott a klubb főmufti hogy még miket kéne megrepülnöm,aztán levizsgáznom,és hogy örüljek hogy büntetés nélkül megúszom!
No mondtam neki, itt álljon meg a szentséges kőrmenet,aztán kapjon mindenki a fejéhez!
Hogy a f.szba lophattam volna el a repcsit,aztán vehettem volna rá a műszakivezetőt,meg az oktatókat hogy ehhez gratuláljanak nekem???!!!
De mondtam, ha ez okoz nekik örömöt levizsgázhatok mégegyszer,nekem nem gond,úgy is gyakorolni akartam. De sajnos véghetetlen feladatokat találtak ki,a jó kis klubbgép hadd termelje nekik a lóvét,az én gépemmel meg nem engedtek repülni,így aztán hagytam az egészet a francba,azóta sincs motoros sárkány jogsim....
Azért nem éreztem úgy hogy kijött volna a társaságnak statisztikai adatként a fejenként egy gerinc....
Nagyon érdekes élmény aztán négyszemközt a szemébenézni egyesével ezeknek az embereknek és tanuk nélkül megtapasztalni,ki milyen taktikával, és színészi képességgel próbálta magyarázni a magyarázhatatlant :)
az ultrakönnyű repüléssel kapcsolatba felvettem a kapcsolatot az író Bede Tiborral és megkértem,hogy dobjon postára 1-et.3800 postával együtt meg is jött.
Eladó egy szezonra felkészített komplett sárkányrepülő. Motor Rotax 447, Szárny CX-19, felújított hódgép trike, rádió, új Brauninger Vario, Garmin 12 GPS. A gép azonnal repülhető, papírjai rendben, biztosítás rendezve. Tipus és légialkalmas. Kérésre képeket küldök! Tel.: 30/777-6281
Van valamim, amit szeretnék tökéletesíteni-javítani. Nem vagyok teljesítmény orientált.
Az egész "cucc 350-be fáj, úgyhogy ennyiért nem lehetnek különleges elvárásaim.
Gyúrok karra, vagy gyűjtök de már nem gépre , hanem a repülésre, és ha nem 3 hónap hanem 1 év, az sem baj. Csak ott lehessek.
Beszélhetnénk privátban is hogy ne zavarjuk az itteni sporikat az amatőr kérdéseimmel, viszont nagyon szimpatikus nekem a segítő hozzáállásod egy kezdőhöz.
Dehogy arról beszéltem hogy most gyakorolj egyedül!
Hanem arról hogy ha már részletre megvettél egy sárkányt,akkor valószínűleg nem vet fel a pénz,és érdemes lépcsőzetesen fejlődni,átépítgetések helyett.
Vagyis egy c19,ami azért már a múltnak nevezhető minden szempontból,lehet hogy szinvonalban jól illik a trabihoz.Lehet hogy ha már repültél vele néhány tucat órát,és utána kipróbálsz szárnyakat,jobban fogod tudni,mi is az az irány,amerre fejlődni szeretnél.
Akkor majd el tudod dönteni milyen motorteljesítmény,szárny,és trike való neked.
Ha ez előtt elindulsz egy irányba,az véletlen lehet jó irány is...
Eladhatóság szempontjából sem mindegy hogy összhangban van e a cucc.
Ki a fene fog megvenni egy olyan repcsit (csak teoretikusan) amelyik egy komoly igényes motorizációval,és esetleg egy ótvar szárnnyal rendelkezik?
Bár ha nem veszel semmit áránál drágábban,és még hozzá is teszel élő munkát,nagyot nem hibázhatsz.
Mert nem meghalni akarok, hanem repülni. Amíg nem tanulok meg mindent, amíg nincs engedélyem, meg rutinom, biz'a nem megyek el magamtól egyedül.
Tudom hogy sokan tették, teszik így, de én nem fogom.
A motorcsónakos barátaim sokan őrültnek tartanak, nincs félelemérzetem.
52 éves vagyok, a repülést viszont szeretném nyugodtan élvezni, akár egy lassú 19-es szárnnyal, biztonságosan. De jó motorral. Emiatt kérdeztem a korábbiakat. Úgy gondolom hogy nem baj ha van egy önöndító, van töltés,stb. Mert ez a trabimotor ölben aksival , hát nem az én világom, bár tudom hogy több ezer órát repültetek már így.
Lehet hogy majd evés közben megjön az étvágy, ....:)
Nincs ilyen gondom. Az "üzletfelem" maximálisan korrekt.A korábban említett repcsit Molzon motorral, sok kis részletre vettem. Ez utóbbit szeretném lecserélni a suzukira, mielőtt egyedül is repülhetek majd. Ezért kérdeztem hogy mit várhatok tőle.
Nem opció egyelőre hogy két személyben gondolkozzak. Nagyon kezdő vagyok, de szeretek biztosra menni.
Az aerodinamikai tervezést felejtsd el nyugodtan :)
Szerintem a tanács is arra vonatkozott hogy a szükséges tolóerőt számold ki.
Igazából szóban történő tanácsoknak van egy határa,mert mindenkinek mást jelent a gyenge motor,lassú szárny stb.
Ha hallgatsz rám,a legtöbb személyes tapasztalatot gyüjtsd be,mert pár perc próbarepülés,még akkor is ha gyakorlatlan vagy a finom különbségek érzékelésére,többet mond mint száz szó,és még ha fizetned is kell érte,kevesebbe kerül,mint kimászni, egy elhibázott koncepcióból.
Tapasztalatból beszélek,és több alkalommal tapasztaltam hogy az oktatóim - micsoda meglepetés - a saját érdekeiket képviselik,nem a tanulóét.
Az eladó ugye meg csak akkor jár jól,ha a vevő nem....
A tisztességes üzlet is létezik,de ott egyenlő emberek találkoznak,egy kezdő,az meg kezdő...
"Porsha78: Apolló rgt-t cx 19 szárnnyal szeretnék felszerelni egy 1000-es Suzukival. Mit várhatok tőle?"
Erős karizmokat :)
Szerény nyomott véleményem szerint a c19 a 200e ft-os kategóriához harmonizál,nem is tudom,repül e még belőle kétszemélyesnek vizsgáztatható állapotú szárny.
Ha sok pénzt,vagy energiát ölnék bele,modernebb szárnyban gondolkodnék,sőt néha külföldön egyben lényegesen olcsóbban megveszed,mint itthon összeraknád,persze sajnos a rotaxal,mert arrafele nem barkácsolnak :)
"Leírná vki, hogy most mi kell a motorsárkányos szakszóhoz pontosan?"
Szerencse! :)))
De tréfát félretéve,a megdöbbentő valóságot elővéve,azzal kezdeném hogy a hatóságot (és nem az oktatót,vagy a klubot) megkérdezném hogy ebben a percben, ki jogosult oktatni,vizsgáztatni!
Ezt csak azért írom,mert épp most jövök a Pécs-Pogányi pilótatalálkozóról,ahol a hatóság embere közölte évtizedes multú iskoláról hogy per ma nem jogosult oktatni,műszakiztatni!!!
Lehet hogy kifizetsz egy csomó pénzt WC papírra...
Velem egyszer megesett hogy ellenőrzőt repültem motorossárkánnyal,aztán gratuláltak,a kocsmában megittuk az áldomást a vezetőség ottlévő tagjaival,majd másnap összevesztek egymással.
Az oktatóm,meg hogy szét ne rúgják a seggét azt hazudta - nem túl korrekt önvédelemből - hogy én csak úgy elloptam azt a gépet,és engedély nélkül repkedtem!
Na azóta sincs meg a vizsgám,de persze ez egyedi eset,csak hát van ilyen is :)