Keresés

Részletes keresés

aeroe Creative Commons License 2008.11.10 0 0 7162

Saintus hajótesztjein felbuzdulva megnéztem, hogy csinálják mások a tesztelést. így találtam rá, ami most éppen titeket érdekel: a seakayaker magazine megadja, hogy milyen súlyú evezős + cucc mellett mekkora a hajó vízvonalhossza.

 

ha jól emlékszem, a vízvonalhossztól függ a max. siklás nélküli haladási sebesség (kotoc, remélem, kisegítesz!), úgyhog nem az számít, hogy a víz felett mekkora a hajó... az legfeljebb a rendőrt izgatja :)

Előzmény: Emdzsí (7160)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7161
Lassan szépülünk, de még ládahegyek mindenütt,  rengeteg a kicsomagolnivaló, nem hiszem, hogy az idén még evezni fogok,sajna
Előzmény: kisati74 (7158)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7160
Ez így van, sima vizen, ideális körülmények között,azonban a hullámok, terhelés, stb ezeket befolyásolja.
Előzmény: Arza (7151)
saintus Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7159
Melyik település környékén vat ez... Elég ismerősnek tűnik...
Előzmény: kisati74 (7154)
kisati74 Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7158
ez a hely a balcsi mellett van kb 500 méterrel,a víz egész jó még fürödni is lehetne
(3 pálesz meg 2 sör után)
még tavaszig eldönthetem,hogy Miwok vagy Ysak

Emdzsí, meg van már minden az új helyen?

Ha egyszer hétköznap mennétek az RSD-re és még jó idő lenne meg én is ráérnék akkor szívesen elmennék veletek egyet hajókázni. Az a baj ,hogy ebben a mondatban volt három ha. Nem baj előbb utóbb csak találkozunk.
Előzmény: Uldin (7157)
Uldin Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7157
Hideg a Balcsi? Merre lavíroztál? Jó kis MiWok még mindig el szeretnéd cserélni egy Yzsákra?
Előzmény: kisati74 (7154)
kisati74 Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7156
egy hete van meg a kajak és lassan kiszorulok belőle
Előzmény: kisati74 (7155)
kisati74 Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7155
lassan nézhetitek diavetítésben :::)))))
Előzmény: kisati74 (7153)
kisati74 Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7154
kisati74 Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7153
Itt jártam a héten.
Balaton déli partja.Kárászok (rengeteg),hattyúk,vidra stb.
saintus Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7152
Ezért lenne jó, ha a gyártók megadnák a vízvonal hosszát... Persze az függ a merüléstől is...
Előzmény: Arza (7151)
Arza Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7151

Már régebben fel akartam tenni a kérdést, csak mindig elmaradt:

 

Puffin 495 cm

Ysak 506 cm

 

Látszólag 11 cm-rel hosszabb az Ysak, de mivel fel van húzva az orra is meg a farka is, szerintem a Puffinnak hosszabb az a része, ami ténylegesen érintkezik a vízzel. Így a Puffin elvileg 5m alatti hosszúságú, rövidebb mint az 5m feletti hajók ... de ez csak elvileg van így.

 

Ti hogy látjátok ezt?

 

 

Előzmény: Bazsa69 (7137)
Arza Creative Commons License 2008.11.09 0 0 7150

"RSD-n holtág-bejárás, el az MO-ásig (van ott egy vadregényes kis viziösvény"

 

Télen voltam abban kis ágban, ma megint megnéztem. Nagyon hiányzik belőle a 40-50 cm, ami leapadt az RSD-ből :) Eléggé "pocsolyás" lett. Attól féltem, hogy egyszercsak beleragadok az iszapba, de azon kívül, hogy a lapátom tolla többször is sáros lett, szépen kijutottam ...

Előzmény: Bazsa69 (7003)
Uldin Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7149
Asszem ráizgultam kettes Neumannra, nehogy aztán a magamévá tegyem, remélem már eladták. Nem szabad ilyen linkeket mutogatni. Ráadásul ezen a weboldalon z hajtóműves dízel hajómotorokat is találtam. Csorog a nyálam.
Előzmény: Bazsa69 (7111)
Uldin Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7148

Jelentem mostanra kijózanodtam.

Nem beszéltem, csak járt a szám.

Előzmény: Bazsa69 (7144)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7147
Mi Zolival nyáron így jártunk az Ysakokkal, a Velencei-tavon, és nem pár métert kellett tolatni, véget nem érő hátrafelé menet kezdődött, és nem akart végeszakadni.:))
Előzmény: Uldin (7143)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7146

Ki vitázott?

Előzmény: Uldin (7143)
saintus Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7145
Lehet, hogy a túrakajakos élményeim miatt vagyok kicsit érzékeny erre a fordulás dologra. Az az evezést abbahagyva konkrétan visszafordul... Persze megoldható, símán túlfuttatom az evezőt az utolsó csapásnál, és kicsit visszatolok kormányzásként.
Előzmény: Bazsa69 (7136)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7144
???

Uldin! Bármit szedsz, állj le vele! :o)

Milyen "tengeri kajakost hátrafelé evezni egy szűk érben, aminek hirtelen vége szakadt?" -ról beszélsz???
Előzmény: Uldin (7143)
Uldin Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7143

Miért ne? Engem nem zavar. Mivel már megvan a hajóm, tök mindegy merre kóficál az az izsák orra evezés nélkül. Csak ne hasadjon a Seacru... Jót szórakozom ezeken a kis vitákon.

 

Tetszett lentebb a példa.

 

Bazsa! Láttál már tengeri kajakost hátrafelé evezni egy szűk érben, aminek hirtelen vége szakadt? Elképzeltem, hogy egy  kék Laser fordult ott keresztbe? Aztán egy ugróegeret kergető macska hídnak használta a beszorult hajót, amikor az egér átugrott a túloldalra...;-)

Előzmény: Bazsa69 (7138)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7142
Bocsánat, de a kis EEE PC-n írogatok, a kis billentyűin, mert a nagy gépem még szana-széjjel,úgyhogy gyakran mellétütök,igaz nem mentség,mert  nagyon is.:))
Előzmény: Emdzsí (7141)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7141

Szerintem a citromsárgára, a Rainboww meg a felette lévőre.

Amúgy meg hidd el megtapasztaltam a reális iránytartást, a vitorlásomon kívül nem használtam kormányt semmilyen hajón, az Ysakra is csak tavaly ősszel került, addig 4 év alattvolt időm kitapasztalni. Ha kipróbálok egy hajót, akkor azt kormánylapát nélkül teszem. Főleg ahogy írtad a videózás, fotózás miatt vettem kormányt, és a gazdaságosabb erőkihasználás végett. De ha megígéred, hogy nem mondod el senkinek, felborultam az RSD-n,egy nagyobb mcs hullámon:)) És a kormánylapátot teszem érte felelőssé:)) Ahelyett, hogy megszokásból, csipőből, és evezővel korrigáltam volna,kényelmesen hanyattdőlve rábíztam magam a kormányra, ráadásul rosszefelé húzta, úgyhogy megvolt a bukóforduló:))

Előzmény: Bazsa69 (7136)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7140
Nem offolunk,hiszen kajakozásról beszélünk, és jobb társaságban beszélgetni:))
Előzmény: Bazsa69 (7138)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7139
Ja-ja,így már világos.
Előzmény: saintus (7135)
Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7138
Nézzetek be a Saintus-féle kajakos honlapra, és az észrevételeket ott tegyétek meg, ha lehet...
Ha kell egy közös honlap, segítsétek ötletekkel, észrevételekkel, adatokkal, stb !
Ne itt OFF-oljunk.
Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7137
Az Ysak:

(a képek nem pont profilból készültek, hanem kissé felülről, ezért ívesebbnek látszik, mert a közepénél a hasasodás betakar...)

Bazsa69 Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7136
EMDZSÍ:
Igazad van, mégsincs igazad, de talán mégis... :o)

Talán azért nem érted a fontsságát a "kifuttatásnak, mert mostanában kényeztet a sors: csupa olyan kajakban ültél, aminek jó vagy közepesen jó az iránytartása (az ideális tengeri kajakok ilyenek).
Te a hajódon előszeretettel használod a kormányt, tehát ez még messzebb vezet Téged az iránytartás reális megtapasztalásától.
Ha két egymás mellett haladó kajakos két különböző fenék-kiképzésű hajóban azonos sebesség mellett (vegyük a 6 km/h-s túratempót) abbahagyja az evezést, gyönyörűen látható a különbség (feltételezve, hogy kb azonos erővel húznak a kajak oldalfalának közelében vezetve el az evezőt).
Ha kipróbálnál egy hagyományos síkvizi túrakajakot kajakot, aminek kerek keresztmetszetű, enyhén ívelt hosszmetszetű, él nélküli alja van, pillanatok alatt keresztbe dobná magát. Optimális körülmények között folyamatosan csámborogna, közepesen szeles/hullámos vízen pedig kenuzhatnál vele egy oldalon.
(Tudom, mert évekig ezt műveltem: USERGT javasolta is a "FRAKK" nevet a hajónak, mert hol erre húzott, hol arra szaladt... :o) )

Igaz, ez kiderül folyamatos evezésnél is, de a tengeri kajakok között néha olyan minimális a formai különbség, hogy az egyenes vonalú evezésnél alig tapasztalható, viszont a kifuttatás mégis felnagyítja azt.
Persze fontos, hogy azonos környezeti behatások között történjen az összehasonlítás.
Miért is akarná bárki is abbahagyni az evezést? Pl.: spricó víztelenítése, GPS kezelése, fotózás előkészített géppel, ruházat cipzárainak kezelése, rátekeredett vizinövény eltávolítása az evezőről, stb.
Ha a fent említett műveletek alatt a kajak keresztbe dobja magát, míg a társak tovább hajtanak, minimum idegesítő, szűk erekben (pl.: Szigetköz) erősebb áramlásnál akár borulás-veszélyes is lehet.
De végülis mégis igazad van, mert folyamatos evezés mellett is ugyanerre kapunk választ.
A két módszer ugyanazt szolgálja.

Egyébként szerinted az Ysak a Saintus által felrakott rocker-ábrák közül melyikre hasonlít?
(a Laser alja egyenes, a tárolón (beülővel lefelé) jól látható. Jobban is tartja az irányt, mint az Ysak, ezt a múlt héten USERGT is megtapasztalta)
Előzmény: Emdzsí (7133)
saintus Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7135

Igazábol normális szerintem, hogy az utolsó húzás fordítja a hajót. Ha nem így lenne, nem lehetne irányítani... Csak a mértéke más...

 

Az ív kérdésében félreértessz. Az egyenesfutása akkor jó egy íves hajónak, ha élbe fut a gerinc, nem pedig lapos, mint a vadvizieknél, amik nagyon ívesek. Ha egy egyenes aljú hajó feneke gömb, vagy éles, akkor egyenesfut, de nem is fordulékony (pl versenykajak).  Ha egy íves hajó alja ilyen, akkor az tud egyenesen menni, amíg függőlegesen tartják, de ha billeg, akkor csámborog, viszont avatott kezekben jól írányítható...

Előzmény: Emdzsí (7133)
saintus Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7134
A kép az RTM honlapjáról van. Nem nagyon találtam jobbat sajna...
Előzmény: Emdzsí (7132)
Emdzsí Creative Commons License 2008.11.08 0 0 7133

Fontos, hogy nem kötözködöm, csak beszélgetek:)) Szóval, csak azért írtam, hogy ne így teszteljünk,mert már Bazsa is jött ezzel, és messzemenő következtetéseket vont le belőle, hogy mi történik ha abbahagyja az evezést. Én ezt nem értem, miért akarja itt mindenki abbahagyni az evezést:))

 

Azt ki is emeltem, hogy fordulékony hajó. Ez szerintem mindenképp az egyenesfutás rovására megy, hacsak nem nagyon íves hosszanti irányban a hajótest.

 

Ezek szerint az egyenesfutást javítja a rocker ív növekedése. Én úgy tudom,hogy minél nagyobb ez az ív, annál jobban csámborog, kóvályog a hajó,szóval pont fordítva. Ezért sem viszik túlzásba túrahajókon.

 

 

 

 

Előzmény: saintus (7130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!