A Restwärme funkció elindítása hány celsius foktól történhet? Illetve hány percig tartja melegen az autót? Gondolom, hogy az utóbbi időtartományt a külső hőmérséklet is befolyásolja. Illetve még valami: Az akksi szereti, ha ez a Restwärme funkciót gyakran üzemelteti a júzer? Az útjaim során 2-3 óránként megállok 15 percekre pihizni az Alpokban, aztán nem szeretném, ha ez a pihenő az örökkévalóságig tartana. :)
Gumi ügyben én felelőtlen vagyok, ezt már sokszor megbeszéltük. Én a kényelemre helyezem a hangsúlyt, ezért nem pártolom az RF-et. Illetve délen és Magyarországon valóban nagyon kevés ember tudja ésszel szerelni ezt az abroncsot, 2 garnitúrát emiatt is kellett kidobnom 1-1 év használat után. Északon merőben más a helyzet, más mentalitás, mások az utak, ott bevállalnám az RF-et. Szerintem működhet a normál gumi. Kizárólag arra kell vigyázni a kurrens gumigyárak termékeinél is, hogy azok ne cseh, lengyel, szlovák stb. országok gyártósorairól származzanak. A 245/40/18-as Conti Sportcontactjaim a cseh származásuknak köszönhetően bírták 1,5 évig, majd a gumik belső felén szépen körben elszakadtak. Ugyanennek a guminak a német testvérei, melyek hátul voltak, 3 évig bírták. Egyébként azonos évjáratú volt mind a 4 gumi. Szóval ha jó a márka és jó a származási hely, nem valószínű a durrdefekt. Persze ettől még beüthet a krach. RF-el és RF nélkül is ésszel kell vezetni.
Állófűtés hasznos lehet, de az állószellőztetés??? Amíg magára haszom a szekeret, ki pukizik bele, hogy szellőztetni kelljen?
Hôségben baromi hasznos, ha otthagyod pl valahol a kocsit egy idôre. Strandolásnál ha kijössz a vízbôl, csak rányomsz a távkapocsra (vagy elôre beállítod, ha nem elég a hatótáv), és mire megszárítkozol és a kocsinál vagy, szellôztetett autó vár, nem kell megrohadni a beszállásnál.
Nekem csak a szegény ember állófûtése van, az IHKA-ban a Restwärme funkció :) Kúton télen pl mindig belövöm, addig a 15 percig míg bent vagyok, fûti a kocsit. Elôre fûtött / hûtött kocsiba beszállni nem egy kellemetlen dolog.
még annyit ebben a témában, hogy sokan azt írták, hogy a RF engedi a légnyomást, igaz ez? Bár én 1 év alatt nem tapasztaltam
Nem tudok róla. Nekem sem a nyárival (Continental SC2), sem a télivel (Goodyear GW3) nem volt ilyen gondom. 3-4 havonta ellenôrzöm, 1 max 2 tizedet kell rátölteni, szerintem ez normális. Említette valaki az egyenetlen kopást, és nekem is úgy tûnt a nyomvályúkban érzésre hogy el van kopva, de megnézettem és semmi különös. A gumis majdnem megszivatott, hogy elkoptak már, de utánamérettem egy másik helyen és teljesen jók. 30.000km van a kocsiban, most van rajtuk 5mm körül (igaz, ebbôl lejön a téli használat, de akkor nem sokat megyek).
Azt tudom elképzelni, hogy azért eresztheti némelyik runflat a levegôt, mert állat módon rakták fel és sérülés van a perem környékén. Tényleg nem láttam még élôben ilyen esetet, de írnak ide szervizesek többen is, gondolom szólnak, ha létezik a jelenség.
A runflatnek is vannak persze hátrányai, a már említett extra tömeg, hogy drágább, hogy nem mindenki tudja felrakni, nem olyan komfortos és a nyomvályúk is megvezetik. Bár megmondom ôszintén, hogy a városi nyomvályús utak hidegen hagynak, mert 50-60nál gond nélkül megállok, az autópályán 180-200nál már kevésbé, ott ki kell tudni térni fékezés közben. A BMW pedig az autópályára való, nem dísznek vannak benne ekkora teljesítményû motorok. (Meglepne, ha valaki arra venne egy 525d-t, hogy aztán motorizált bevásárlókocsinak használja.)
Egyébként azt gondolom, hogy a topikot felnôtt emberek olvassák, akik képesek az igényeik, lehetôségeik, elônyök, hátrányok, és kockázatok alapján mérlegelve meghozni azt a döntést, hogy nekik milyen gumira van szükségük - nyilván, ha 90%ban az asszony hurcolássza az oviba a kölköket az E61-gyel, 16os ballonokon (mármint az E60én, az E90 16os mérete más), ott a runflatnek semmi de semmi értelme. Ellenben ha valaki sokat autópályázik és pl 245/40R18as abroncsai vannak, ott szerintem meg csak a runflatnek van értelme. Mindennek megvan a maga helye és értelmes felhasználása, de hogy megfelelô döntést hozz, ahhoz az kell, hogy ne nagyvárosi legendákból tájékozódj.
Képletesen szólva, az égvilágon semmi baj nincs azzal, aki Suzukit vesz - a gond ott kezdôdik, amikor valaki Suzukit vesz, de feszt meg van gyôzôdve róla, hogy Merciben ül.
Szia, Köszönöm a választ, nekem 3 gombos van (MODE,ON,OFF) két led van rajta, a zöld folyamatosan világít ha megnyomom a MODE gombot. Aztán az OFF vagy ON megnyomására a piros villogni kezd 1-2 másodpercig.
De amit leírtál az alapján nem történik semmi. És ez itt a baj, mert idáig akármit próbáltam nem ment. Próbáltam ezek kombinációját: 1. távirányítóval ZÁR majd NYIT 2. kulcs BE majd KI vagy másik eset kulcs be és GYÚJTÁS majd GYÚJTÁS KI 5 másodpercen belül 3. OFF gomb folyamatos nyomása mellett ON gomb háromszor vagy másik eset OFF gomb 2 másodpercig majd rögtön 3x ON gomb vagy harmadik eset MODE gomb folyamatos nyomása mellett 3x ON, vagy negyedik eset MODE gomb folyamatos nyomása mellett 3x OFF 4. Nem történik semmi, azaz nincs visszaigazolás az autó részéről (nincs nyitás zárás) és nem kapcsolódik a távirányítóval az állófűtés.
Nem tudom, nekem benne van, de az is lehet, hogy extra volt, és külön fizetős. De ha van, akkor ott találod van egy aux és egy USB. Az I-drive-val meg tudsz választani, hogy FM/CD/USB
utólagosan gyári megoldás van-e arra, hogy usb-ről hallgassak mp3-akat? Olvastam a fórumon, hogy csatlakoztatni lehet pár dolgot, de az egyszerű usb-ről még nem volt szó.
Ezeket már ezekre tervezték, kétlem hogy komolyabb problémát okozna. Persze magyar utakon elképzelhető, hogy vmivel hamarabb mennek tönkre a lengőkar szilentek, vagy pár gömbfej, de a korábbi tipusokhoz képest ezek amúgyis tartósabbak a mi tapasztalataink szerint.
ozapft, én arra lennék kíváncsi, hogy ugye ezek a runflat gumik jóval nehezebbek, és hogy a futómű mennyire bírja ezt az extra terhelést (e91), hosszú távon várható-e hamarabb amortizációja ezeknek az alkatrészeknek a runflat gumik miatt? köszi
Szia Zoli, leírnád, hogy mit csinált Jani neked (váltó, lámpa stb)? én is tervezem, hogy meglátogatom valamikor, és kíváncsi lennék, miket állított be neked... köszi
Szia.A kezelési kézikönyved egy általános E60 könyv.Azért mert ott írja még nem kell lennie a Te autódban.Ez egy opció amit nem vásároltak meg a járművel így nem tudja!!!! Utólag kiépíthető de a kályha maga 3-400.000Huf.Üdv.
Pl ha nyáron, tűző napsütésben nem tudsz fedett helyre állni az autóval. ( és mint az állófűtésnél, itt is "pontosan" meg tudod becsülni, hogy mikor fogsz elindulni )
Talán mert 225/55R16 méretben a runflatnek semmi értelme, gazdaságtalan, és a kutya nem gyártja (1 db Dunlop modell létezik ebben a méretben runflatként, megnéztem a DeltiCom-nál).
Miért nincs semmi értelme pont ebben a méretben, ha idáig pont az RFT előnyeit soroltad? ( és ez a méret még most is az alapmérete a "kismotoros" E60-nak, E61-nek ) Ez lenne az általad említett alsó határ? Ha igen akkor 205/55R16-ból miért lehet Dunát rekeszteni ( ugyanúgy a DeltiComon ) ?
ez az egy amit még nem használtam az autómban. Mi értelme? Tudsz egy életszerű példát. Állófűtés hasznos lehet, de az állószellőztetés??? Amíg magára haszom a szekeret, ki pukizik bele, hogy szellőztetni kelljen?
Teljesen érthető, és jogos. Megértettem. Ezért jó ilyen szakmai fórumra járni, tanul az ember. Köszi! Így a köv. gumim is RF lesz, pedig nem így terveztem.
(még annyit ebben a témában, hogy sokan azt írták, hogy a RF engedi a légnyomást, igaz ez? Bár én 1 év alatt nem tapasztaltam)
Azóta megnéztem a menűben az állófűtés időbeállítása mellett található direkt operation menűben csak a szellőztetés funkció jelenik meg.
Van magyar leírásom abba azt írja itt az állófűtést is kellene tudjam aktiválni de nincs ilyen almenü!!!
két hét múlvai hétem ráérek 17.30-tól (Budapest)bármeddig mert elutazik a kis családom. és ha ekkor valaki tudna ezeken és egyéb ugyekben stekkeresen segíteni akkor benne lennék!
Szia.Két féle távirányítót lehet vásárolni az állófűtéshez.Az egyiken 3 gomb van ez a régebbi típus a másikon csak on ill. off gomb.A programozás a következő képpen történik: a régebbinél kulcsoddal gyújtás le-fel majd nyomva tartod az offot és mellé 3szor megnyomod az on-t (mint a régebbi típusú BMW-k kulcs tanítása) ha sikerül az autó bezár-kinyit.Az újabbiknál szintén gyújtás be-ki majd távirányítón nyomva tartod az offot majd 10 secunkomon belül megnyomod az on-t 3szor. (nem egyszerre mint előző esetben) szintén öntesztet végez tehát központi zár be-kizár.
2. kérdésedre nem venném le emiatt az akksi sarut várd meg míg elalszik az autó ( 20 perc) majd nyugodtan széthúzhatod az ülés csatlakozót nem is lesz légzsák hibád sem. (csak ne tegyél gyújtást ill rádió állást közben)
Ülést nehéz kivenni vigyázz a karosszéria fényezésére ill a kormányra!!!!
1., programozható állófűtés a kért időpontban elindul de 15 perc után sem fúj meleget?
2., most cseréltem le a nyári 18" defektmentest, téli 18"ra.
1 napppal később menet közben kíírta hogy elment a nyomás. de még van benne 2,5! azóta kussol?
3., honnan tudom hogy a távolsági fényszóróasziszens van e benne, mert ugyan nem tudom aktiválni de van a visszapillantó tükör hátúlján is és a üvegben is valami optikai érzékelő (de van benne esőérzékelő az műkszik)
4.,bluetooth műkszik, de a kapcsolat aktiválása óta beírt telefonszámokat nem lehet előhívni?
5., prof. navi. mennyiért lehet bele tv-t szeretetni? nem Junost-ot!
6-., van valakinek szivargyújtóról müködhettető hűtődoboza a csomagtartóban?
mi lesz a melleggel amit a doboz a tetején kifúj? a bömös felszíjja
ha megszántok és válaszoltok ígérem többet nem fosom le a fényszórót.
A probléma az hogy nem RF kerékhez készült szerelő géppel hihetetlen nehéz ezeket az abroncsokat szerelni
Még megfelelô géppel sem tudja minden hülye feltenni ôket: PDF
Sajnos nekem több gumis, akivel jóban vagyok, maga modta, hogy legtöbbször anno ezért riogatja a tulajdonosokat, hogy késöbb ne kelljen szívni az RFT-vel.
Elhiszem, nem ismerem az ottani viszonyokat. Itt viszont 10bôl 8 gumis nem teszi fel a BMWre a mezei gumit, illetve felteszi, de nyíltan megmondja, hogy oda ne vidd a kocsit, ha bármi gondod lesz vele.
Amikor meg szerelésre került a sor, jó magyar szokás szerint (bár én német esetekről is hallotam bőven) jött a trükközés, a különböző eszközökkel erőszakolása a gumiknak, aminek következtében a gumit akár olyan károsodás is érheti, ami nem is látszik, csak egy késöbbi baleset során derül ki. Persze egyik gumisnak se volt kedve a szerelési hibából elrontot gumikat zsebből kifizetni, ezért aztán emiatt nem is kis botrány volt belőle németországban.. ithhon persze semmi