Szijasztok!
Kicsit régebben szó volt a mechanikus sebváltó zárról, de valahogy feledésbe merült a téma...
Nekem egyre többen ajánlják, de nem tok róla semmit. Ha valakinek van valami negatív vagy pozitív tapasztalata lenne kedves megosztani velem?
Mas:
volt az utcaban ahol dolgozom egy kispolszki, tilosban parkolt es raraktak egy kerekbilincset. A gazdaja nem ment erte, mert a bunti tobbe kerult volna mint a kocsi maga. A kispolszki naprol napra latvanyosan fogyot...marmint az alkatreszei tuntek el aprankent...es ami megmaradt belole az a kerekbilincs :)
Helló
Sajnos mint már mások is előttem leírták, nincs tökéletes megoldás, csak akkor nem lopják el a kocsidat, ha nincs.
Azazhogy meg lehetne próbálni egy olyan Mr. Bean-es megoldást, vagyis mobilizálni kell a kormánykereket, kicsit nyűgös dolog, de még így sem kerülhető el a vontatásos lopás.
Nincs több ötletem. Kígyó is kilőve.
Ha már az elmés ötleteknél tartunk: én két évvel ezelőtt láttam a legelmésebb megoldást, egy belvárosi top-szálloda hiéna merdzsójában.Előnye, hogy olcsó.
Kissé talán antihumánus.
Szóval: sebváltókarba 2 szifonpatron, rá egy szigonyhegy és egy érintésérzékelő. Működtetője valami kapcsoló.
Tulaj kiszáll, rejtett kapcsoló be. Tolvaj lopni igyekszik,ráteszi a kezét a sebváltóra és a rendszer működésbe lép. A többit mindenki képzelje el magának ( az imaginációhoz könnyítésképpen: a szigony visszafele fogazott ).
Hátránya, hogy másnap nekünk kell eltakarítani a vinnyogó delikvenst.
Engem mindíg gondolkodóba ejtett, mi van,ha az az izé elromlik? Vagy milyen érzés egy kilövésre kész nyílhegyen pihentetni a kezünket a piros lámpánál.
Mert nem is autólopásnak hívják, hanem "gépjármű önkényes elvétele"-nek. Hogy is mondta az autónevű nyomozó? Eszem-faszom megáll! :-((( Nem lop a Gazsi vagy a Ványa, csak egy kicsit autókázik, aztán elfelejti visszaadni.
Szevasztok!
Ezért jó, hogy az autóm egy rom! Egyébként van benne egy rejtett kapcsoló, ami az indítómotort blokkolja, meg egy ún. "pager" ami az ajtónyitásra csipog a zsebemben. Nálam ennyi az immobilizer. Jön a kis tetu, kinyitja (ha kihúzza a jobb elso zárat, és ahhoz reszel kulcsot, ráfarag, mert különbözik a bal elsotol :))), elkezd a zsebemben csipogni a pager; amíg megtalálja a kapcsolót -teszteltem- min. 1 perc, addig kiérek, és önbíráskodok. (185 cm és 95 kiló vagyok).
Ez a 2 cucc kb 25.000, beépítéssel együtt. Ennél drágább nekem nem éri meg.
Ede
Ui:
SZVSZ lassan el kellene kezdeni büntetni az autólopást, mert ami ma folyik, az nem komoly...
Ezert mondom, hogy rejteni kell.
A fater autovillamossagis, a tobbi az O dolga..:)
Van meg otlet. Inditasgatlo az elosztofejen belul. A tolvaj meg hagy koszoruljon, asziszi szar a verda azert nem indul.
Lojjetek le...:)
Ha csak nem akarsz egy kamu motort rakni a kocsidba, és az eredeti motort máshová rejteni, akkor az önindítót sem tudod máshova tenni, és az eredeti helyen egy kamu önindítót hagyni. Abba ujjnyi vastag kábelek kell befussanak, csak meg kell nézni, hogy honnan. Ráadásul azoknak a kábeleknek nem is szabad túl hosszúaknak lenniük, vagy ha mégis, akkor még vastagabbaknak kellene lenniük.
Lenne ertelme szerintetek egy kulon zarnak az osszes ajtora, motorhaztetore, csomagtartora?
Olyanra gondoltam ami tok fuggetlen a kocsi eredeti zaratol es pl. csak taviranyitassal nyillik.
Egyebkent en is a hazilag buheralt megszakitok mellett vagyok, de ezek csak addig ernek valamit, amig fol nem nyitjak a motorhaztetot.
Es a kamu aksi?
Az eredeti helyere teszel egy kiszuperalt aksit, ami olyan mintha jo lenne, a saruk bekotve stb.
A belsejebol azonban rejtve menne ket vezetek az igazihoz, ami mondjuk a csomagtartoban vagy eppen az ules alatt van, es ezt a vezeteket megszakitod egy aramtalanitoval. Igy az igazinak hitt aksirol nem tudjak levenni az aramot, ha folnyitjak a motorhaztetot.
Nagy hulyeseg?
Mar alig varom, hogy kocsim legyen es kiprobaljam..:)
Ilyen viszont már létezik. Mutatták a tévében: az egyébként is motorral mozgatott ülést és üléstámlát nekiszorítja a kormánynak, elállítja az összes tükröt, stb. Arra jó, hogy megzavarja a tolvajt, és esetleg feladja a dolgot. IDŐ!!!
Olaszországban láttam egy cuccost a boltban: két, kazánlemez vastag platni a fék- és a kuplungpedált fogja össze.
Ez mind nagyon szép, de ugye, ha valakinek a zárt kertjéből daruval emelik ki a kocsiját... (Megtörtént, Magyarországon.)
Egy kicsit holdkóros ismerősöm komolyan foglalkozott egy, a tolvaj arcába nehezen lemosható port robbantó szerkezet gyártásán. Természetesen nem kapott engedélyt. Én ilyet nem is szerelnék be a saját kocsimba, nem tuti a dolog.
Delhusa Gjon mesélte, hogy a (nagytestű) kutyáját hagyta egy fél órára a kocsiban, teljesen letekert ablak mellett. Nem is volt semmi baj, amíg két hét múlva neki nem állt kocsit takarítani. Az ülés alatt ugyanis talált egy hüvelykujjat.
Mellesleg, amíg Magyarországon nem vezethetek körbe áramot a saját ingatlanomon, mert ha baja lesz a betörőnek, akkor engem ítélnek börtönbüntetésre, addig semmi ilyesmi nem működik. Itt több joga van a bűnözőnek, mint a sértetteinek.
kukaca:
telen fagyalloval kene feltolteni szegeny kigyot...meg minden...
de mondjuk egy mukigyo! egy mergezett tu megszurja valahogy az autotolvajt.
Az mereg legyen inkabb altato hatasu, hatha elfelejtjuk kikapcsolni a cuccost a sajat kocsinkban...
vagy: pedal ala nyomas hatasara szintelen szagtalan gaz keruljon a kocsi legterebe. Ez meg esetleg radiolopas ellen is jo lehet:
a magno mogott erzekelo, ha kiveszik, szurnak a tuk, engednek a gazok.
Esetleg bezarodik a kocsi ajtaja, szijak beszoritjak a tolvajt az ulesbe, majd megjelenik egy tv kepernyo, es kinzas keppen elindul valami kellemes filmecske, pl Esmeralda, Urgammak, szomszedok, Galla-mappa...
Ja még valami:
Van egy tuti tipp, tegyük fel, hogy nem vontatással akarnak megszabadítani a járgányodtól. Egy aranyos kis háziállatkát kell a kocsiban hagyni éjszakára, na nem kutyát, mert az kínzás lenne, meg le is fújhatják gázzal szegényt. Egy kis mérges (de nem halálos) kígyócskát kell gondosan elhelyezni a járműben. Ez meglehetősen költséges, de olcsóbb mint a legtutibb riogató. Lehet, hogy van némi buktatója az ötletnek, még nem gondoltam át, de majd tökéletesítem, addig kitartás.
Helló!
Hát pont erről szónokoltam lentebb.
Minél abszurdabb megoldásokat kell kitalálni, amelyek eltérnek a szervizek által megadott leírásoktól. Találd fel magad, v. keress olyan ismerőst aki jártasabb a témában, mert ahogy a szervizben kötik be a riogatót, pont azt a szisztémát követik a rabolók is.
Egy német ismerősömnek egyszer ellopták a kocsiját.
Érdekes módon nem tett olyan fogadalmat, hogy nem jön többet Mo.ra kocsival.
Legközelebb amikor jött egyszer el vitt valahova. Amikor elindultunk kb 10 másodperc múlva leállt a kocsi. Aha mondja ezt elfelejtettem és benyomott eny gombot a műszerfalon ami a hátsóablak fűtésnek volt álcázva.
Itthon már több riasztós céget kérdeztem de csak a vállukat vonogatták. Inmobilisert ajánlottak, hogy annak milyen jól el lehet rejteni az adóját.
Valaki tud ilyen megoldásról, vagy elég az önindító közé kötött kapcsoló is?
Az "egyéni ötleteket" nagyon meg kell gondolni! Több, mint tíz riasztót szereltem be családtagoknak-ismerősöknek, illetve saját kocsijaimba. Saját Golfomat mentette már meg, hogy magát a riasztót nem a szokásos helyre (tűzfal, doblemez, stb.) tettem, hanem máshova. Letépték a műanyag hűtőrácsot, de nem tudtak hozzáférni, hogy kiiktassák. Másik "ötletem" viszon nagyon rosszul sült el. A riasztónak ugyebár kell egy állandó +12V kapcsolat. Mivel a rádiónak már volt egy ilyen, egyszerűen behúztam a riasztó tápvezetékét a műszerfalba és rákötöttem a rádió vezetékére. Amikor egy elhagyatott helyen feltörték a kocsit és kitépték belőle a rádiót, az addig üvöltő riasztó is szépen elhallgatott. (Addig sem érdekelt senkit.) Így már "ráértek", bemásztak hátra és a kalaptartót is kitépték hangszóróstul.
Más. Mi a véleményetek arról, hogy az ajtózár-pöcköket zárt (lenyomott) állapotban lefűrészeljük? Vizsgán nem kötnek bele esetleg, hogy így már belülről nem lehet nyitni, csak zárni az ajtókat? A tolvajnak viszont az ablakon kell bemásznia, ha be akar jutni. Ezzel megint értékes másodperceket nyerünk! Nekem ilyen a kocsim, sajnos csak a vezetőoldalon. (A jobb oldalon ajtócsere miatt ismét eredeti az állapot, talán ha újra lefűrészeltem volna, nem törték volna fel.)
Helló mindenkinek!
Meg kell jegyeznem, hogy a tolvajbácsik nagyon jól ismerik minden riasztó gyenge pontját, akár régebbi, akár prototípusról legyen szó. Ugyanis pénzért mindent meg lehet kapni! Precíz leírást is. Azt gondolom, hogy akinek értékes, ellopásra érdemes járgánya van az nem bajlódik egy riasztó beépítésével. Nagy kár (mármint neki) ugyanis aki kicsit konyít az autóvillamossághoz, mondjuk tudja hol az aksi, gyújtáskapcsoló, önindító stb. és van egy kis barkácskedve, az át tudja némileg variálni a gk. riasztó ill védelmi rendszerét. Apróságokra gondolok, pl el lehet térni a gyár által megadott beépítési útmutatótól, meg van még pár használható ötletem, csak nálam az a gond, hogy a kocsim nem ér milliókat, csak pár százezret, így inkább tanácsokat szoktam adni ill kivitelezni néhány faramuci ötletet, ami ha nem is riasztja el a rabolót, de kissé gondolkodóba ejti, hatásfok 90%.
Persze a fentiek mit sem érnek, ha a kocsit vontatják.
1. A szomszedom valaki felhivta ejjel 2-kor, hogy nyert ezt meg azt. Mire megdumaltak a dolgot, eltunt a kocsirol a 4 kerek, tukor, ablaktorlok. Kb. egy honap mulva felhivtak, hogy a szamitogep ot valasztotta ki nyertesnek. Rosszat sejtve rohant az ablakhoz - a 20 eves Skodaja eltunt.
2. Itt (Szlovakiaban) a SAS (Speaking Alarm System) 15e Sk korul van, ami kb. 80e Ft. Magyarlakta varosokban szerelik (Dunaszerdahely, Komarom, ...) 1000 dolog csinalhato vele (ablakemeles, lampakapcsolas...), az alap szolgaltatas, hogy riasztas eseten felhiv teged (azt hiszem max. 3 szamot), ill. kommunikalhatsz a tolvajjal :-) Uram, mit keres a kocsimban? Sajnos nem ismerek senkit, akinek van, ugyhogy bovebb info nincs, csak reklamszoveg.
Ubulx,
Ez a 30000 körüli dolog túl olcsónak tűnik, de ki tudja... Ha megtudsz valami újat, ne titkold el előlünk. Ezen az áron én is bevállalnám, és azt hiszem rajtunk kívül még sokan.
Jo, de a lopott meg mindig olcsobb :) Hiszen ugyis tudod Te is, hogy milyen keves penzert mar mekkora gaztetteket kovetnek el. Pl. gondolom egy itthoni lopott trabibol sem lehet valami piszkosul meggazdagodni, megis viszik mint a cukrot. Abban meg lehet hogy van valami logika hogy a kulfoldi kocsit akartak elvinni. Lehet hogy az ottani rendorok sem nagyon foglalkoznak az ilyesmivel. Gondolom.
Az en exautomat akkor adtam el amikor mar harmadszor allitottak meg az utcan, hogy nem-e adom el. En eladtam.
Ja egy 78-as kombi zsiga volt a lelkem sot anno taxiztak vele...