Hiányoltam egy olyan topicot, ahol vasúti fényjelzőkről szerepelnek képek - ezért hát nyitottam egyet. :-) Jöhetnek ide fotók mindenféle elő- és fő-, ismétlő- és tolatójelzőről: a lényeg, hogy ne ábrák, hanem valódi képek legyenek, és minél több különféle jelzésképet láthassunk rajtuk. :-)
Köszönöm mindenkinek a választ (már régota érdekelt ez). A porpáci esetet ismerem (erre utaltam a kérdésemben), de ott a vonatok max. jelzés mellett robognak át kitérőbe. u.i.: cseh-szlovák verzióban nem ismersz ilyen adatokat?
A szajoli 1800-as, a porpáci 2200-as sugarú kitérő.
Mivel Porpácon 100-as lassújel van az adott helyen és egyébként is 120-as a pálya, ezért nem kell külön lámpasor (vö. Rákosheggyel, ahol az átépítésig a megelőző vágányokra is egy fénnyel jártál be).
Legfeljebb csak alkalmazták. A jelzőkön valóban rajta van a két vízszintes lámpasor, de nincs bekötve. Egyenesben vörös kijárati jelző esetén egy sárga jelenik meg rajta.
A jllzési utasításban láttam olyan jellzést, hogy 120-as csökkent sebbességű szabad jelzés (két visszintes lámpasor a főlap alatt). Van ilyen jelző a valóságban kihelyezve és ha igen hol alkalmazzák? (mivel ugy tudom a legmagassabb sebbeséggel járható kitérőn is csak 100 km/h val lehet haladni)
Szerintem Nagytétény és Budafok-Albertfalva között ilyen van, hiszen Albertfalva felől az utolsó jelző a bejárat előtt egy fedezőjelző. :) Ugyanez az eset van Tapolca és Lesencetomaj között is (kétfényű fedezőjelző).
Adott két állomás, köztük egyvágányú, térközös pálya. Az egyik irányban n db önműködő térközjelzővel találkozik a vezér, a másik irányban n+1-gyel. Hol van ilyen? :-)
Az adott kitűzés a 120-as vége és a váltókörzetbeni 100-as eleje. Hátrébb már feltűnik a következő 100-as előjelzője is.
A közúton kitűzött, városon belüli magasabb sebességet engedélyező táblák esetén még kevésbé következetes a táblák elhelyezése. A magasabb sebességet egyszerűen a Sebességkorlátozás-tábla jelzi (pl. 70-es), de a magasabb sebességű városi szakasz végét a sebességkorlátozás vége (fehér kerek tábla, benne szürke 70, átlós feketével áthúzva) és alatta az 50-es tábla mutatja.
Ha mondjuk volt egy 2-es előjelző 20 km/h-val járható váltókörzetre, utána meg 100-as lenne a pálya, de vmi okból csak 40-nel mehetsz tovább, akkor lehetséges, hogy a kitűzött 4-es előjelző még a 20-as lassú lassan bejáranó pályarész táblája előtt van. És ezután - mivel láttad a 4-est a táblán, ezzel jelzik azt, hogy itt vége a 20-asnak, de nem mehetsz csak 40-el. Jó lett volna tudni - mivel nem vagyok arra ismerős, hogy hogyan vannak az előjelző táblák kitűzve. Ja és ezt csak mint hobbysta mondom, nem vagyok vasutas.
A logikus szerintem az lenne, hogy ha látok egy lassúmenet előjelzőt (tehát számot), akkor arra készülök, és várom a V-betűt. Ha az előjelzőn nagyobb szám van, mint amennyivel addig haladhattam, akkor nem csinálok semmit (majd a V után gyorsítok), ha pedig kisebb, akkor lassítok. Persze nem értek én ehhez. :-)
Mert lehet, hogy az előző lassúnál szigorúbb sebességel lehet haladni, vagy lehet, hogy többet enged az előző lassútól, de nem a pályára engedélyezett max.-ot. Szerintem így lenne logikus.