Keresés

Részletes keresés

GyöBzs Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1261
Az érintőköríves 1800-ast engedélyezték 120-ra.
Előzmény: Zsivany (1257)
Tamasch Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1260
A táblázathoz kapcsolódva kérdezném, hogy az 54 2200-as és 54 1800-as kitérők valamennyi fő mérete megegyezik a sugár és a nyomszűkítés kivételével?
Előzmény: GyöBzs (1252)
Zsivany Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1259
A 4 vagy 5 120-as kitérő mellett lesz egy marék (asszem 5db) 80-as kitérő is, azok a 800-as sugarú kitérők (lásd a lenti táblázat).
Előzmény: kemenyadam (1249)
Zsivany Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1258
Keresnék rajzot kiskonzolos jelzőről (pl. vonali térközjelzők).

Az érdekelne elsősorban, hogy max. milyen távolságra lehet oldalra kitolni a jelző fejét az oszlophoz képest.
Zsivany Creative Commons License 2008.03.20 0 0 1257
"A szajoli 1800-as"

Ez biztos? Én úgy emlékszem, hogy a helyszínrajzon 2200-ast láttam.

Az 1800-as ugyanis csak 100-zal járható. Vagy nem?

A lentebb linkelt táblázat is csak a geometriát tartalmazza, olyan "elhanyagolható apróságot", mint a kitérőben engedélyezett max. sebesség, nem. :S
Előzmény: GyöBzs (1254)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.19 0 0 1256
Keresek.
Előzmény: kemenyadam (1255)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.19 0 0 1255
Köszönöm mindenkinek a választ (már régota érdekelt ez). A porpáci esetet ismerem (erre utaltam a kérdésemben), de ott a vonatok max. jelzés mellett robognak át kitérőbe.
u.i.: cseh-szlovák verzióban nem ismersz ilyen adatokat?
Előzmény: GyöBzs (1252)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.19 0 0 1254

A szajoli 1800-as, a porpáci 2200-as sugarú kitérő.

Mivel Porpácon 100-as lassújel van az adott helyen és egyébként is 120-as a pálya, ezért nem kell külön lámpasor (vö. Rákosheggyel, ahol az átépítésig a megelőző vágányokra is egy fénnyel jártál be).

Előzmény: Tamasch (1253)
Tamasch Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1253

szajol

 

Szajol (tavaly szeptember végén)

 

 

Porpác (nekem ez nagyobbnak tűnik mint a szajoli)

 

 

 

Porpác bejárat (lámpasor egy szál se..)

 

 

 

Biatorbágy (120-as kitérő egy szál se...)

GyöBzs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1252
A http://www.vamav.hu/tech_los.html linken szereplő első táblázat utolsó sora tárgyalja ha jól látom. Egyébként 1800-as sugarú, érintőköríves lesz.
Előzmény: kemenyadam (1249)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1251
Ezt egy picit sajnálom, nem tetszenek ezek az új jelzők (remélem a 25-ös vonalra még a régiek kerülnek)
Előzmény: V43-1274 (1250)
V43-1274 Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1250

De ott már valószínűleg az új F1-es szerinti jelzőt fognak elhelyezni.

Előzmény: Zsivany (1248)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1249
Nem tudsz valamit erről a kitérőről (pl.: kitérés szőge, geometriája)?
Zsivany Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1248
Szajolban az állomás átépítése után 160-as pályán lesz 120-as kitérő.
Ott is szükség lesz rá.
Előzmény: kemenyadam (1244)
CKD Kombinát Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1247
Legfeljebb csak alkalmazták.
A jelzőkön valóban rajta van a két vízszintes lámpasor, de nincs bekötve. Egyenesben vörös kijárati jelző esetén egy sárga jelenik meg rajta.
Előzmény: zmagix (1245)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1246
Kössz
Előzmény: zmagix (1245)
zmagix Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1245
Ott ahol a két jelző között nincs megfelelő fékút meg. Az 1-es vonalon Biatorbágynál alkalmazzák ezt pl.
Előzmény: kemenyadam (1244)
kemenyadam Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1244

Hello,

A jllzési utasításban láttam olyan jellzést, hogy 120-as csökkent sebbességű szabad jelzés (két visszintes lámpasor a főlap alatt). Van ilyen jelző a valóságban kihelyezve és ha igen hol alkalmazzák? (mivel ugy tudom a legmagassabb sebbeséggel járható kitérőn is csak 100 km/h val lehet haladni)

Ádám

GyöBzs Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1243
Régen jártam arra. Mióta fényjelzős, azóta nincsen külön térközjelző?
Előzmény: V43 1173 (1241)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.18 0 0 1242
V43 1173 Creative Commons License 2008.03.17 0 0 1241

Ott hol???????

 

Dombóvárnak 2 bejárata/kijárata Vásárosdombó felöl/felé.

 

 

 

Előzmény: GyöBzs (1239)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.17 0 0 1240
Én mondjuk a Nagykanizsa-Murakeresztúr vonalra gondoltam, ettől függetlenül persze igazatok van. :-)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.17 0 0 1239
Mondjuk Dombóvár és Vásárosdombó között.
Előzmény: Törölt nick (1237)
IPG Creative Commons License 2008.03.16 0 0 1238
Szerintem Nagytétény és Budafok-Albertfalva között ilyen van, hiszen Albertfalva felől az utolsó jelző a bejárat előtt egy fedezőjelző. :)
Ugyanez az eset van Tapolca és Lesencetomaj között is (kétfényű fedezőjelző).
Előzmény: Törölt nick (1237)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.16 0 0 1237
Találós kérdésem lenne, uraim. :-)

Adott két állomás, köztük egyvágányú, térközös pálya. Az egyik irányban n db önműködő térközjelzővel találkozik a vezér, a másik irányban n+1-gyel. Hol van ilyen? :-)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.14 0 0 1236

Az adott kitűzés a 120-as vége és a váltókörzetbeni 100-as eleje. Hátrébb már feltűnik a következő 100-as előjelzője is.

 

A közúton kitűzött, városon belüli magasabb sebességet engedélyező táblák esetén még kevésbé következetes a táblák elhelyezése. A magasabb sebességet egyszerűen a Sebességkorlátozás-tábla jelzi (pl. 70-es), de a magasabb sebességű városi szakasz végét a sebességkorlátozás vége (fehér kerek tábla, benne szürke 70, átlós feketével áthúzva) és alatta az 50-es tábla mutatja.

Előzmény: M41-2314 (1235)
M41-2314 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 1235
Ha mondjuk volt egy 2-es előjelző 20 km/h-val járható váltókörzetre, utána meg 100-as lenne a pálya, de vmi okból csak 40-nel mehetsz tovább, akkor lehetséges, hogy a kitűzött 4-es előjelző még a 20-as lassú lassan bejáranó pályarész táblája előtt van. És ezután - mivel láttad a 4-est a táblán, ezzel jelzik azt, hogy itt vége a 20-asnak, de nem mehetsz csak 40-el. Jó lett volna tudni - mivel nem vagyok arra ismerős, hogy hogyan vannak az előjelző táblák kitűzve. Ja és ezt csak mint hobbysta mondom, nem vagyok vasutas.
Előzmény: Törölt nick (1234)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 1234
A logikus szerintem az lenne, hogy ha látok egy lassúmenet előjelzőt (tehát számot), akkor arra készülök, és várom a V-betűt. Ha az előjelzőn nagyobb szám van, mint amennyivel addig haladhattam, akkor nem csinálok semmit (majd a V után gyorsítok), ha pedig kisebb, akkor lassítok. Persze nem értek én ehhez. :-)
Előzmény: M41-2314 (1233)
M41-2314 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 1233
Mert lehet, hogy az előző lassúnál szigorúbb sebességel lehet haladni, vagy lehet, hogy többet enged az előző lassútól, de nem a pályára engedélyezett max.-ot.
Szerintem így lenne logikus.
Előzmény: Törölt nick (1232)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.14 0 0 1232
Értem. Csak azért tűnik számomra logikátlannak a dolog, mert minek tudni, hogy vége az előzőnek, ha már az új hatálya alatt vagyunk/leszünk mindjárt?
Előzmény: kemenyadam (1231)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!