Keresés

Részletes keresés

P.stephenson Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20555
Előzmény: Zolcsi67 (20551)
drdoktor Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20554
> csak abból az anyagból lehet csinálni, törvény írja elő.

melyik tv????

Mintegy 176 000 köbméter földtömeget mozgattak meg, 40 millió téglát húztak fel, fél milliónál több díszkövet faragtak a falak díszítésére. (A puha sóskúti mészkövet sajnos hamar kikezdte az idő s az időjárás; folyamatosan cserélik ki a jóval keményebb süttőire.)

forrás:
http://www.parlament.hu/parl/hun/leiras.htm

ez valamivel tovább bírja.
egyébként nem csak a kipufogógázok, hanem a savas esők is rongálják, ez utóbbi se fog egyhamar megszűnni.
Előzmény: lakos (20552)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20553
Most akkor jól nézd meg, a nyugati (Duna felőli) oldala majdnem teljesen állványmentes... :)
Előzmény: Zolcsi67 (20551)
lakos Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20552
Kb. Mire elérnek az egyik végére kezdhetik újra a másiktól, annyira hamar károsodik. Viszont csak abból az anyagból lehet csinálni, törvény írja elő.
Előzmény: Zolcsi67 (20551)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20551
Ide tartozik: volt már a Parlament állvány nélkül az elmúlt 20-25 évben? Az az érzésem, hogy nem botják le, csak körbe-körbe mennek.
lakos Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20550
Ami viszont örök időkre munkát ad a felújító cégnek:)
(Mármint amíg lesz benzinfüst)
Előzmény: Hacsek (20549)
Hacsek Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20549
Ja, ha már a Parlamentnél jártunk: igen, az alapozást elég jól megoldották, valamint a szellőzése mai szemmel is zseniális. Viszont arra nem tudtak gondolni, hogy az elkövetkezendő idők jó kis benzinfüstje szinte hallható csámcsogással eszi a süttői puha mészkövet, amiből a teljes külső burkolás készült...
Előzmény: ferikdraga (20540)
Csokis Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20548
És a Lakinger Béla zsebcirkáló szállítja az utánpótlást kerozinvezetéke át?
Előzmény: drdoktor (20547)
drdoktor Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20547
tisztára Moldova után, szabadon:))))
Előzmény: Hamster (20546)
Hamster Creative Commons License 2008.09.09 0 0 20546

Nézd, egy megterhelt vadászgépnek jó hosszú földalatti felszállópálya kell, ami ha rámpa, akkor elérhet akár a ligetig is :P

 

Szegény vadászgépek meg azóta is ott köröznek a föld alatt, mert elfelejtettek nekik lyukat csinálni, amin kirepülhetnek. Mert nyilván nem csak tervezték, hanem meg is építették, de annyira titkos volt, hogy ők is elfeledkeztek róla. Szerencsére a Barátság IV: kerozinvezetéket is eltalálták fúrás közben, úgyhogy legalább üzemenyaggondjaik nincsenek.

Előzmény: 2ly (20544)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20545
Persze, simán. Az öregek mindig mesélnek "érdekes" dolgokat. Aztán ki tudja mi igaz...

A Népliget alá "tervezték" (és ebben van a lényeg hogy csak tervezték) és nem építették a vadászgépeket. Tervezni bármit lehet. Nodeaztán építeni?!
Előzmény: 2ly (20544)
2ly Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20544
„Illetve a Népligetnél az Üllői út - Könyves K krt. kereszteződésénél is ilyen mélységig fúrtak, csak aztán ott megtaláltak egy föld alatti meleg víz lencsét és a Széchenyi fürdő vize hirtelen elapadt, és azt után vissza is tömedékelték.”  

Széchenyi fürdő II. számú Szt. István kútja, 1257 m mélységben (77C) elapadt? J)))))
Előzmény: ferikdraga (20538)
Hamster Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20543

Azt tudom, hogy vadászgépeket meg rakétákat akartak a föld alól indítani a Népligetnél, de a Szabadság tér környékén miért mentek olyan mélyre?

Nyilván mert onnan meg vadásztengeralattjárókat akartak indítani.

Előzmény: ferikdraga (20538)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20542
Értem :)
Igencsak benéztem...
Előzmény: Hacsek (20541)
Hacsek Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20541

Bocs, azt hiszem nem értetted a viccet! :)

Szerintem a valódi ok az volt, hogy amikor épült az alagút, éppen a hős szovjet mérnök-elvtársak diktálták a technológiát, márpedig Moszkvában is jó mélyen jár a metró! :) Nem nagyon számított a gazdaságosság, hanem a számokban kifejezett teljesítmény, márpedig 60 m mélységhez jóval több földet kellett kitermelni a kubikus elvtársaknak. Ja, viszont még így is kész lett a tervezéstől számított 25 éven belül a metró, ami a 4-esről nem mondható el... :)

Előzmény: ferikdraga (20540)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20540
Igen, a terület mocsaras volt régen. Pár sarokkal odébb a Parlamentet is 2700db vörös fenyő cölöpre építették még Nagyjaink, ismervén a vörös fenyő áldásos tulajdonságát, hogy ha vízbe (mocsaras környezetbe) leássák akkor betonkeményre szilárdul.
De én a mélygarázs előtti időkre gondoltam, 50-60-as évek amikor még a metrót (is) építették a környék alatt. Akkoriban milyen okból áshattak 60m-nél mélyebbre a téren? Azért köszi :)
Előzmény: Hacsek (20539)
Hacsek Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20539

Mint tudod, a Szabadság tér mai helyén állt az ún. Új épület, azaz egy börtönkaszárnya. Na ott aztán mindenféle lelet van a földben: rozsdás kardok, lótetemek stb.

Eleve van egy újkeletű (elég)mélygarázs is, meg még jön keresztbe a pirosmetró, van egy csomó Dunával párhuzamos főközmű is. A Duna egykori ártere lévén elég tré homokos rétegek is vannak a földben, szóval nem könnyű...

Ja és még az is szempont, hogy a tv-székház tornyában lévő kamerával se lehessen belátni a gödör aljára!

:))))

Előzmény: ferikdraga (20538)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20538
Illetve a Népligetnél az Üllői út - Könyves K krt. kereszteződésénél is ilyen mélységig fúrtak, csak aztán ott megtaláltak egy föld alatti meleg víz lencsét és a Széchenyi fürdő vize hirtelen elapadt, és azt után vissza is tömedékelték. Azt tudom, hogy vadászgépeket meg rakétákat akartak a föld alól indítani a Népligetnél, de a Szabadság tér környékén miért mentek olyan mélyre?

Ferike
Előzmény: ferikdraga (20537)
ferikdraga Creative Commons License 2008.09.08 0 0 20537
Sziasztok!

Új vagyok itt a forumon.

Azzal kapcsolatban tud nekem valaki információval szolgálni, hogy Kossuth téri metró állomás kb 35m mélyen van, az F-4 óvóhely 40m környékén van, akkor a "bányászok" miért dolgoztak több mint 60m mélységben a Szabadság téren? Hol lehet ennek utána nézni?

Köszi

Ferike
hudozsnyik Creative Commons License 2008.09.07 0 0 20536
méghogy pajzán...

kkelecsnyi Creative Commons License 2008.09.07 0 0 20535
Budapest anno és 2008-ban. http://varoskepp.blog.hu/2008/09/06/keresd_a_kulonbseget_i_resz Három darab képpár a régi és a mostani pesti belvárosról!
drdoktor Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20534
sacckábé Záhony felé:)
Előzmény: lakos (20530)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20533
Sőt, jelen esetben kil0méterkő :-))))
Előzmény: Hacsek (20531)
incitatus Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20532
Valóban valami ilyesmit akar kifejezni. A Pest felé haladó buszok megállója mellett állt, ha jól emlékszem, akkor híd felé nézett.
Előzmény: lakos (20530)
Hacsek Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20531
kilométer, ha megengeded... :)
Előzmény: Jack The Lad (20527)
lakos Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20530
A szobor mintha az fejezné ki, hogy "hű de messze van még innen Záhony, elvtársak" vagy ilyesmi:). Persze nem tudom pontosan melyik irányba nézett az eredeti helyén.
Előzmény: incitatus (20512)
drdoktor Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20529
biztosan ez volt, gyakran buszoztam el mellette.
Előzmény: Jack The Lad (20527)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20528
100 %
Előzmény: Jack The Lad (20527)
Jack The Lad Creative Commons License 2008.09.04 0 0 20527

Biztos, hogy ez volt az 50-es években a nullkilóméterkő?

 

 

Előzmény: incitatus (20512)
Zolcsi67 Creative Commons License 2008.09.02 0 0 20526
Ma Kodolányi János tér annak a kis parknak a neve a vasútállomás előtt.
Előzmény: lafal (20514)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!