Amúgy nem a VB szerezte be ezeket, hanem az alvállalkozó. Amelynek a telephelye "véletlenül" megegyezik a Kinglong és Isuzu buszok hazai forgalmazását végző cég telephelyével.
Sajnos tavaly óta felénk is Kinglongok járnak. Minden nap kétszer utazok velük. Az 1 év alatt "csak" 10-szer robbantunk le, semmi több :) kivétel nélkül mindig az elektronika adta be a kulcsot (az kínai benne. Leggyakrabban ahogy beállt a busz a megállóba, egyszer csak leállt a motor, lekapcsoltak a lámpák, és a sofőr már hívta is a mentesítőt). Volt egyébként olyan is tavaly télen, hogy a 150 körüli buszból 50 tudott elindulni reggel, mert a többi befagyott. A legdurvább az volt, amikor 80 km/h körüli tempónál maguktól kicsapódtak az ajtók, és ahányszor becsukta a sofőr, pár méter után ismét kinyíltak. Végül leeresztette belőlük a levegőt és az UTASOK tartották az ajtót menet közben, és nyitogatták a megállókban.
Én egyetlen dolgot nem értek egyébként ezekben a beszerzésekben. A King Longok előtt nagyrészt Ikarus E94-esekkel, C56-osokkal jártunk, meg volt pár 256-os. A 256-osok kivételével laikus szemmel tűrhető állapotban voltak ezek a buszok. Egész biztosan sokkal olcsóbb lett volna felújítani őket, mint ezeket az ipari hulladékokat beszerezni. Akkor miért vették meg őket?? Egyébként kíváncsi leszek, 5 év múlva hogy fognak kinézni ezek a gyönyörűségek, némelyiken már most lehet rozsdát látni a lepattogott festék helyén.
LCZ-870-es STOP lámpája leszerelésre került és néhány gombot más típusú buszokból operáltak át (pl:első ajtó nyitója,elakadás jelző).Más burkolatú lett az első ajtó felett a nemtom mi a neve.LHV-073 pedig egy csengő szerű hanggal jelzi (márha jelzi), hogy jelezték a leszállást.
Azóta már beállították az órájukat. Legutóbb a képernyő szélén levő gombra nem bírtam rákattintani, mert juszt is a kettővel beljebb lévő gombra ugrott a kurzor. Persze Budakeszi, Táncsics nincs benne a gyakran használt célok között, és a kódját se tudom, így végül a vezetőnél vettem jegyet.
Széna téri jegyautomata 20 perccel korábbi időpontot ír a jegyre, így 2 óra helyett csak 1 óra 40 percig érvényes a jegy. Mondjuk én a két órát is keveslem, mivel ha valaki Tardosig vesz jegyet, az tuti előbb lejár, minthogy odaérne a busz.
A legtöbb kinglongon meg nem csinál semmit a leszállásjelző. Abból lehet tudni, hogy a vezető észrevette a jelzést, hogy csúnyán néz a tükörbe.
Múlt héten kinglongoztam. Olyan erős volt a fűtés, hogy ki kellett nyitni az ablakot. Végállomástól végállomásig 25 perces járaton fölösleges szobahőmérsékletre fűteni, mert úgyse veszi le senki a kabátját...
Itt Gödöllő-nél is közlekednek King Long-ok. Télen jó a fűtés (nem tom sztem eredeti). Ha kettő járat van egymás után akkor az csodás.
DE kérem a hülye kínai tervezőket aki azt tervezte hogy nyáron jó hűvös lesz a légkonditól meg a sötétített üvegtől hibát követtek el.
A thermo king kondi két részből áll egy középső elszívóbol (ami ha tömeg van azt a maradék levegőt is elviszi az ajtó előtti résztől) ésa kis befúvó nyílásokon a ülések fölött amik nem forgathatók így egy ki friss levegő se jut az ember arcához.
A sötétített üveg csak színes üveg és felerősíti a hősugarakat amiktől 40fok lesz és van is.
Hidd el pár nagypofájú nőszemély az egész villamost fel tudná dönteni, csak hogy felszálljon. Am a héten láttam olyan KingLongot a Moszkvára érkezni, amelyből csak úgy ömlött az ember kifelé az ajtón ahogy kinyilt. Szóval abban se 100-an voltak.