Kezdő vagyok teljesen. Nagyon kevés a szabadidőm, de érdekelne a méhészkedés! Rohanó, stresszes munkámat szeretném néhány éven belül valami természetközelivel lecserélni. Egyelőre csak hobbiszinten, később talán komolyabban is. Jelenleg a napi 12-14 óra munka mellett olvasom az idekapcsolódó irodalmakat (Faluba, Zsidei). Esetlen mit ajánlanátok még egy kezdőnek? A már felsoroltakon kívűl.
Amennyiben egynyáriak(mustár, facélia, hajdina, stb.)nem jöhetnek szóba, a bálványfa gyorsabban nő mint az akác és kiváló méhlegelőt ad június-júliusban vagy esetleg szóba jöhet még japánakác, evódia, lepényfa, hárs.
Sziasztok! Bocsika! A Hunorból elég a 3 fiók is. De jó évben jó anyával kicsit kicsi.Ezt a 10 keretesre értem.
Nemárt,ha van még egy fiók hozzá.A 1/2NB.-ből viszont 5 fiók kell. Persze ez is szokás kérdése. Ha lehet szezonban nem szeretek csapolni, se bele pergetni.Akkor inkább kapnak plusz fiókot. Bocsi a hibáért! Üdv Cirkusz
Nem tudom, hogy lehet-e támogatást kapni akác telepítésre, csak gondolkodom!
Biztos, hogy akácot kell telepíteni?
Amennyiben állóméhészetre rendezkedsz be, akác szinte mindenhol található elegendő mennyiségben a méheid számára. Én a helyedben valami olyan növény ültetésén gondolkodnék, ami a nyári hónapokban biztosít kielégítő mértékű hordást!
Köszönöm, de már kedden & szerdán megjön a 1/2 NB -m ha minden jól megy majd teszek fel 1 képet.:) Lenne még egy kérdésem, van 2jó nagy földünk és be szeretnénk akácosítani... arra vmi támogatást igényelni hogy lehet/hol?
Szia Kicoka! Ha a hunor rakodót választod akkor a 4 fiókos kell minden képpen.
Az NB24.-es kaptár kezdőnek való szerintem.Persze egy anyás módszerrel.
Két anyávak kicsit bonyolulzabb, munka igényesebb.Azt kell megértened hogy minden