Mint erintett hadd mondjam el, mi tortent a "baltazarammal". Nem a kormanykereket vagtak el, hanem a baltazar egyik fulet levertek, pedig kisujjnyi vastag acelbol volt. De teny, hogy ezzel is nyilvan masodpercekig szarakodtak az egyebkent uvolto szirenaju automban, es ez is hozzajarulhatott ahhoz, hogy meg ma is autotulajdonosnak nevezhetem magam.
BS, teltház, minden jegy előre elkelt.
A bejárat előtt aprókavics, kő, és miniszikla árusok, á la Brian élete A hangulat a tetőfokára hág, a műsor kezdése 2 perccel késik. A nézők többsége gépkocsival vagy motorkerékpárral érkezett, az első sorokban helyet foglalók azonban néhény napja vagy hete BKV-zni kénytelenek. Némelyek fülén kötés, ezek huzatot kaptak, mert oldalablak nélkül, üvegcserepekben ülve autóztak az ország számos távoli pontjáról.
Ekkor felhangzin a konferansz recsegő baritonja:
- tisztelt publikum, a rendezvény azonnal kezdődik, a "menetek" félóránként követik egymást. Ismertetem az első ügyet: sértett x.y. (feláll, a terem zúg a tapstól), vádlottak a, b, c és d. A Btk x.y.z. paragrafus x.y. tc z. bekezdesben foglalt jármű önkényes elvitele vétsége (felháborodott zúgás a teremből), valamint egyéb cikkelyekben foglalt orgazdaság, jármű külföldre csempészése, stb stb vádpontokban a X.Y.városi bíróság jogerős ítélete szerint BŰNÖSEK. (hatalmas ováció).
Második mai esetünk egy gk.feltörő banda lesz, - itt a szpíker a színpad szélén várakozó, kaloda-szerű, de két, kar-átmérőjű guillotine-ben végződő szerkezet felé int - azonban előtte frissítőket szolgálunk fel, akik pedi magukkal hozták a Pesti Reklám Infó-ból a kupont, azok ököl méretű zúzalékköveket kapnak grátisz. (a tömeg zúgása dübörög). Ekkor a terem fényei kialszanak, néhány többezerwattos fejgépet kapcsolnak be a technikusok, melyek fénykévéi négy irányból vetülnek a középre belökdösött elítéltekre.
A sértett eldobja az első követ.
Igen, ugyanis nem is a zárral bajlódnak, hanem egyszerűen egy erővágóval szétcsípik magát a kormánykereket és egy-az egyben, érintetlenül kiveszik a kormányzárakat. Ez max. 5 mp. Az olasz szerkli, mint azt lejjebb írtam, két kazánlemez-szerű darabbal a fék és a kuplungpedált fogja össze. Ott ilyesmi nem megy... :-))
ZöPö!
Én a véleményemet egy autós újságból merítettem. Ott az írták (egy profi tolvaj véleménye volt!), hogy a legjobb Magyarországon forgalmazott zárhoz is max. 10 mp kell. Lehet hogy az olasz kütyü amit lattál jó volt.
Önindító relé, igen, köszi a helyesbítést!
Tom
Többeknek: természetesen nem az önindító vezetékébe kell a megszakítókapcsolót tenni, kicsit nagy áramok folynak ott, hanem az önindító reléjének vezetékébe. Ez a megoldás a katalizátoros kocsiknál is alkalmazható.
Biztonságos, mert ha levetted, semmilyen balesetet nem okozhat. (Téged nem fog akadályozni.) Természetesen nem leküzdhetetlen, de az autótolvaj értékes másodperceket veszít, ha nekiáll leszedni. Így esélyed van, hogy inkább egy másik kocsit választ. Tapasztalatok szerint, ha nem megrendelésre dolgoznak, nem szoktak tizenöt másodpercnél többet szarakodni egy kocsival. Aki időt nyer, az mindent megnyer!
Timi!
Szerintem ezek a mechanikus micsodák nem sokat érnek, pity-puty szétvágják őket. Legjobb védekezés ha az önindítóhoz menő vezetéket egy kapcsolóval megszakítod. A kapcsolót jól el kell dugni, a tolvaj úgy se fogja keresgélni.
Tom
Na ez az, amit (és amihez hasonlót) soha be nem tennék a saját kocsimba, és nem azért, mert sajnálom az autótolvaj kicsi kacsóját, vagy félek tőle, hogy amikor működésbe lép, az autótolvaj beperel engem, és engem csuknak börtönbe. (Ez utóbbi nem vicc, komolyan ez történne!)
De nem is jók!
Mint ahogy írta is, még nincs járgánya, tehát tapasztalata sincs a felvetett ötletekről. Várjuk meg míg vesz egy verdát azután, megint "meghallgatjuk".
Van valakinak olyan ötlete amit már kivitelezett és működik is?
Szijasztok!
Kicsit régebben szó volt a mechanikus sebváltó zárról, de valahogy feledésbe merült a téma...
Nekem egyre többen ajánlják, de nem tok róla semmit. Ha valakinek van valami negatív vagy pozitív tapasztalata lenne kedves megosztani velem?
Mas:
volt az utcaban ahol dolgozom egy kispolszki, tilosban parkolt es raraktak egy kerekbilincset. A gazdaja nem ment erte, mert a bunti tobbe kerult volna mint a kocsi maga. A kispolszki naprol napra latvanyosan fogyot...marmint az alkatreszei tuntek el aprankent...es ami megmaradt belole az a kerekbilincs :)
Helló
Sajnos mint már mások is előttem leírták, nincs tökéletes megoldás, csak akkor nem lopják el a kocsidat, ha nincs.
Azazhogy meg lehetne próbálni egy olyan Mr. Bean-es megoldást, vagyis mobilizálni kell a kormánykereket, kicsit nyűgös dolog, de még így sem kerülhető el a vontatásos lopás.
Nincs több ötletem. Kígyó is kilőve.
Ha már az elmés ötleteknél tartunk: én két évvel ezelőtt láttam a legelmésebb megoldást, egy belvárosi top-szálloda hiéna merdzsójában.Előnye, hogy olcsó.
Kissé talán antihumánus.
Szóval: sebváltókarba 2 szifonpatron, rá egy szigonyhegy és egy érintésérzékelő. Működtetője valami kapcsoló.
Tulaj kiszáll, rejtett kapcsoló be. Tolvaj lopni igyekszik,ráteszi a kezét a sebváltóra és a rendszer működésbe lép. A többit mindenki képzelje el magának ( az imaginációhoz könnyítésképpen: a szigony visszafele fogazott ).
Hátránya, hogy másnap nekünk kell eltakarítani a vinnyogó delikvenst.
Engem mindíg gondolkodóba ejtett, mi van,ha az az izé elromlik? Vagy milyen érzés egy kilövésre kész nyílhegyen pihentetni a kezünket a piros lámpánál.
Mert nem is autólopásnak hívják, hanem "gépjármű önkényes elvétele"-nek. Hogy is mondta az autónevű nyomozó? Eszem-faszom megáll! :-((( Nem lop a Gazsi vagy a Ványa, csak egy kicsit autókázik, aztán elfelejti visszaadni.
Szevasztok!
Ezért jó, hogy az autóm egy rom! Egyébként van benne egy rejtett kapcsoló, ami az indítómotort blokkolja, meg egy ún. "pager" ami az ajtónyitásra csipog a zsebemben. Nálam ennyi az immobilizer. Jön a kis tetu, kinyitja (ha kihúzza a jobb elso zárat, és ahhoz reszel kulcsot, ráfarag, mert különbözik a bal elsotol :))), elkezd a zsebemben csipogni a pager; amíg megtalálja a kapcsolót -teszteltem- min. 1 perc, addig kiérek, és önbíráskodok. (185 cm és 95 kiló vagyok).
Ez a 2 cucc kb 25.000, beépítéssel együtt. Ennél drágább nekem nem éri meg.
Ede
Ui:
SZVSZ lassan el kellene kezdeni büntetni az autólopást, mert ami ma folyik, az nem komoly...
Ezert mondom, hogy rejteni kell.
A fater autovillamossagis, a tobbi az O dolga..:)
Van meg otlet. Inditasgatlo az elosztofejen belul. A tolvaj meg hagy koszoruljon, asziszi szar a verda azert nem indul.
Lojjetek le...:)
Ha csak nem akarsz egy kamu motort rakni a kocsidba, és az eredeti motort máshová rejteni, akkor az önindítót sem tudod máshova tenni, és az eredeti helyen egy kamu önindítót hagyni. Abba ujjnyi vastag kábelek kell befussanak, csak meg kell nézni, hogy honnan. Ráadásul azoknak a kábeleknek nem is szabad túl hosszúaknak lenniük, vagy ha mégis, akkor még vastagabbaknak kellene lenniük.
Lenne ertelme szerintetek egy kulon zarnak az osszes ajtora, motorhaztetore, csomagtartora?
Olyanra gondoltam ami tok fuggetlen a kocsi eredeti zaratol es pl. csak taviranyitassal nyillik.
Egyebkent en is a hazilag buheralt megszakitok mellett vagyok, de ezek csak addig ernek valamit, amig fol nem nyitjak a motorhaztetot.
Es a kamu aksi?
Az eredeti helyere teszel egy kiszuperalt aksit, ami olyan mintha jo lenne, a saruk bekotve stb.
A belsejebol azonban rejtve menne ket vezetek az igazihoz, ami mondjuk a csomagtartoban vagy eppen az ules alatt van, es ezt a vezeteket megszakitod egy aramtalanitoval. Igy az igazinak hitt aksirol nem tudjak levenni az aramot, ha folnyitjak a motorhaztetot.
Nagy hulyeseg?
Mar alig varom, hogy kocsim legyen es kiprobaljam..:)
Ilyen viszont már létezik. Mutatták a tévében: az egyébként is motorral mozgatott ülést és üléstámlát nekiszorítja a kormánynak, elállítja az összes tükröt, stb. Arra jó, hogy megzavarja a tolvajt, és esetleg feladja a dolgot. IDŐ!!!
Olaszországban láttam egy cuccost a boltban: két, kazánlemez vastag platni a fék- és a kuplungpedált fogja össze.
Ez mind nagyon szép, de ugye, ha valakinek a zárt kertjéből daruval emelik ki a kocsiját... (Megtörtént, Magyarországon.)
Egy kicsit holdkóros ismerősöm komolyan foglalkozott egy, a tolvaj arcába nehezen lemosható port robbantó szerkezet gyártásán. Természetesen nem kapott engedélyt. Én ilyet nem is szerelnék be a saját kocsimba, nem tuti a dolog.
Delhusa Gjon mesélte, hogy a (nagytestű) kutyáját hagyta egy fél órára a kocsiban, teljesen letekert ablak mellett. Nem is volt semmi baj, amíg két hét múlva neki nem állt kocsit takarítani. Az ülés alatt ugyanis talált egy hüvelykujjat.
Mellesleg, amíg Magyarországon nem vezethetek körbe áramot a saját ingatlanomon, mert ha baja lesz a betörőnek, akkor engem ítélnek börtönbüntetésre, addig semmi ilyesmi nem működik. Itt több joga van a bűnözőnek, mint a sértetteinek.