Biztos vagyok benne, hogy jön az SMR, abban is, hogy a végösszege fajlagosan még drágább lesz, mint a nagy LWR-eknek. Pontosan az fog történni, ami a GEN III.-asokkal. A szakmédia annak idején modularitásról, szabványosításról építési költség és időmegtakarításról áradozott.
Lett belőle Olkiluoto 3, Flamanville, Hinkley Point.
Sehonnan, csak azt tudom gondolni, hogy nagyon gyorsan elmennek ezek a járványok ha békén vannak hagyva, 20 év se kell hozzá azt mondtam, szerintem olyan 10 körül lesz, de abból is vagy 5 amikor már csak megszokásból csináljuk, azán 10 év múlva azért ér majd hirtelen véget mert valójában már nincs is. A spanyol még jobban békén volt hagyva, kevesebb is volt az emberek száma és nagyon sokkal kevésbé volt intenzív a mozgás nagy távolságokra, ígya mutációk száma se lett ilyen rengeteg sok és lassan terjedve megkapták a lehetőséget lenyugodni.
Az oltakoztatástól tartok, hogy életrehív valami fene tudja micsodát. )-: ...ha kombinálva az intenzív keveréssel, sörsátrakban.
Nincs vita köztünk az alapkérdésben, ha békén hagyjuk nagyon gyorsan elmegy ez, 20 év se kell hozzá. Másokkal is vagyok ilyen egyet és egyet nem értésben. Pl az elektomos meghajtás az akkumulátor terjedése a közlekedésben. Nem vitatom, csak amire itt vannak akik gondolnak 5 évet az szerinem 50 év.
A kommunistát lehet zöldíteni vagy könnyebb visszafelé, a zöldet komcsisítani, de a nemzetiszocialistát (nemzetikommunista, olyan tudtommal soha nem is volt sehol?) azt nem, se oda se vissza. A zöldkomcsi egyébként nem zöld komcsi és csak 1 példány van belőle.
jön a SMR teknologia 50MW- 80MW amit szériába fognak gyártani és husz huszonöt évig megy mind egy automatta mig cserélik a üzemanyagok. és nemfüstöl cd2
Külön érdekesség, hogy még akkor is mennyire optimistán alábecsülték az újépítésű erőművek költségeit, Flamanvillére 70-90 €/MWh költséget kalkuláltak, ami az események fényében lesz annak duplája is.
...a megújuló mellett az szól hogy kínában gyártják, ami miatt olcsó,....
Aha... e fantasztikus nukis érvrendszer szerint akkor azért olyan drága az orosz atomerőmű, mert ott demokrácia van, nem zárják átnevelőtáborokba az okoskodó újságírókat. :-)
A megrendelés állomány nem tudom visszaállt a korábbi szintre?
nem, az nem, szerintem oda nem lesz visszatérés 2019 hez, más okokból se, szoktam írogatni, hogy ezt a covidot még egy zöldkomcsi se érti, de gazdasági események a nélkül is lettek volna, valahog így ezzel kerek az egész.
Azt gondoltam ki, hogy a természet időnként faladja, most a vírus kezeléssel nem tudta már követni az emberek igényeit. Ezért nem lez lehetséges a túltermelési válságot kinőni, további növekedéssel newdeallel kikezelni.
Lesznek vírus hullámok, de a zöldkomcsi elmélet szerint csak éppen akkorák amik nem engedik beindulni a tömeges idegenforgalmat. Most az egyszer jó lenne ha tényleg 100% ban lenne igaza. )-:
(leselkedik itt más is, nagyon el lett nyomva az influenza, most ha beindul a gazdaság az robbanthat is)
A gríínpaca olyan amilyen, nyilvános forrásokból dolgozott, ott a végén a forrásjegyzéke, senki nem háborodott fel a tanulmányokon egyébként.... gondolom, ha cáfolható lenne, az atomipar már rég leordította volna a fejük.
Persze megértem, hogy nem tetszik a nukisoknak, ha kiteregetik a szennyesüket.
Sokkal könnyebb nem tudomásul venni a tényeket, mint szembenézni velük, nem csodálkozom, ennél sokkal nyilvánvalóbb tényeket is képtelenek megemészteni.
oroszoknak, indiaiaknak egyebeknek is lehetett volna annyi esze
én sohasem állítottam azt, hogy az atomenergia olcsóbb a fosszilisnél, azt állítottam hogy a fosszilismentes primer energiaforrások közül a legolcsóbb
az oroszok fosszilis energiahordozó exportőrök, nekik sokkal olcsóbb mint Európa legtöbb országának, amelyiknek importálnia kell
India nem tudom mennyire van saját szénkészletekkel ellátva, de az Indiai óceánon keresztül könnyen tud ausztrál szenet importálni, ami nagyon olcsó mert kb a sivatagból markolóval, a felszínről tologatják össze, és ott nem erőltették a környezetvédelmi szabályokat, hogy tönkretegyék a saját iparukat
a másik ami az atomenergiát megkülönbözteti, az a high-tech jelleg, emögé kifejezetten erős tudományos háttér kell, széles vertikummal: gépészet, anyagtudomány, kémia, nukleáris tudományok, matematika, szabályozástechnika
ezek mellé pedig a kivitelezésre képes cégek is kellenek, amelyek tipikusan szűk réspiacokra dolgoznak, nem tömegpiacokra, és tömegtermelésre, pl különleges anyagokkal dolgozni képes, felszerelt és megfelelő tudással rendelkező emberek kellenek szinte minden komponenshez
Indiában meg valljuk meg, nem elég erős ehhez a műszaki kultúra, szilvatövis szokta rendszeresen belinkelni a kudankulumi reaktorok gyászos megbízhatóságát, ami persze szerinte a nuki eleve létező alkalmatlanságát mutatja. Szerintem meg mindenhol máshol, főleg a saját orosz referencia erőművek remekül működnek, az indiaiak szenvednek csak, tehát itt az ő műszaki kultúrájukkal van gond.
Ebből a perspektívából nézve pedig a németek ostobasága még súlyosabb. Merthogy nekik meg lenne az atomerőművek sikeres üzemeltetéséhez szükséges műszaki kultúra, mégis másik irányba fordultak.
A még drágább, és közvetve szennyezőbb megújulók felé
aminek révén egy személyben büntetlenül bármilyen előnytelen helyzetbe bele viheti az országot és annak a lakosságát...akár több évtizedes gyászos következményekkel is.
Aki tud még egy ilyet Európában - ossza meg velünk is.
Nem gyakran gondolja át valaki a kereskedelmi repülőgépek tervezésének alapelvét. De az amerikai SE Aeronautics azt állítja, hogy 200-as sorozatuk megveri az összes többi középkategóriás utasszállító repülőgépet. Bár a hatszárnyú modell őrült tervezési tanulmánynak érzi magát
, a weboldal azt a benyomást kelti, hogy az SE200-at inkább prototípusnak, mint koncepciónak szánják. Páratlan széles testű repülőgépeiknek legalább 264 utast el kell tudniuk vinni körülbelül 17000km távolságra - 1110 km / h . a három szárnypár amelyek állítólag 70 százalékkal csökenti a üzemanyag-fogyasztást és 80 százalékkal csökkentik a CO2-kibocsátást. Két motor nélküli szárnypár van a törzsben. A hagyományos repülőgépektől eltérően ezek sem tartalmaznak üzemanyagtartályokat.
Ez rendkívül vékony szárnyak optimalizált kialakítás nyit meg. Az üzemanyagot az utastér felett tárolják.
A stabilizátort szintén teljes méretű szárnyak váltották fel, és állítólag annyi emeléssel járulnak hozzá, hogy a repülőgép felszállhat és rövidebb pályát szállhat le, ami kisebb repülőterek használatához nyílik meg.
Európa 2024-ben kapja meg első repülőt Függőleges stabilizátor helyett két farokúszó V-alakú szögben áll, hasonlóan a Lockheed Martin F-22 Raptor vadászgépéhez.
Közöttük az egyik motor ül, a másik pedig a farban van További különbség, hogy a kompozit anyagból készült törzs nem kompozit szegmensekből épül fel, hanem homogén részként.
Az Interesting Engineering szerint az SE Aeronautics úgy véli, hogy a módszer több mint a felével lerövidítheti az építési időt. Arra számítanak, hogy a repülőgép élettartama 50 év.
Eleg, ha a lenyeget sikerül közvetiteni, ... az abranal maradva (a felfutas, 1990 ~40 milliard EURO-rol, 2012 ~187 milliard EURO-ra), vagyis ~22 ev alatt (1990-2012-es idötartomany) ~150 milliard EURO ... az evenkenti ~7-8 milliard EURO.
Valamint a decommissioning-ra összejött ~35 milliard EURO es az allam atvallalta ... es ~2100-ig a kiadasokat ~100 milliardra saccolta (mondjuk ~5 eve). Vagyis itt ismet ~60-70 milliard EURO bukta ... kiszallas nincs, ... attol függetlenül, hogy a törtenelem hogyan "pereg" ebben es az elkövetkezendö evszazadokban.
Újabb összesítések szerint az atomenergia 287 Mrd € támogatást kapott eddig közvetlenül Németországben, de az externális támogatásokkal eléri az 1000 Mrd €-t.
A Grrrííínpace mindenesetre lerántotta a leplet a nukleáris energiatámogatások piszkos kis titkairól. Adatokkal, forrásokkal alátámasztva. Volt időszak, amikor majdnem negyven forinttal támogatták az atomáram kilowattját.... természetesen az adófizetők pénzéből, természetesen nem megjelenítve az áramárban.