Egyelőre most nem lesz hozzá semmi. Alapvetően a gép nem az enyém lesz, hanem Rékáé. Beszélgettünk róla már többször hogy gyerkőc mellett nem szívesen menne vissza a munkahelyére és hogy mit tudna csinálni. Gondoltam karácsonyra kap egy gépet. Ő még nem tud róla. Reméljük megtetszik neki és bejön a váltás, ha nem akkor lesz egy jó, ámbár drága hobbym. :D
Nem hiszem, hogy fix nagyteléket kell venni iszonyat áron, nagyon jó tele-zoom kínálat van olcsóbban, a fixhez nagyon közeli képminőséggel. Arra ügyelj, hogy az átfogás legfeljebb négyszeres legyen, de még jobb, ha csak háromszoros, vagy alatti. Jó pl. a Canon 70-200mm 1:4 L IS USM, nagy telezoomban pl a Tamron 150-600 mm G2.
Ne kapkodd el, számolatlanul, gyorsan lehet százezreket bukni egy rossz döntéssel. Van néhány obim, macro is, ha erre jársz, saját gépen kipróbálatod ezeket.
Állvány: szvsz. egyszer kell megvenni, jót. Pl. egy jobb Manfrotto, egy jó video-fejjel. Nagyon ott van.
Persze, ez is egy erősen szubjektív vélemény, vétel előtt a próba a lényeg.
A képet illetően ezért töltöm drive-ra majd onnan a megosztási linket másolom. Így nincs, vagy csak minimális minőség romlás van.
A fényképezőgépet illetően, igen kezd fertőzni. Azóta már közgyűrűt, macro és teleobjektíveket nézegetek, állványt stb. :D
Az Őzet illetően valóban finom belőle a pörkölt ha azt jól csinálják. Sajnos mikorra megálltam a belső visszapillantóból láttam hogy tovább is állt, így nem lesz belőle nálam pörkölt.
Nagyjából így nézett ki a folyamat:
Csattanás jobb oldalról, nyugtáztam hogy ez bizony őz volt. Kb 50-100 méteren belül megálltam és félre húzódtam. Megláttam hogy elmegy az őz. Melaztam hogy kiszálljak vagy sem. Fél perc után kb kiszálltam, megnéztem az autó jobb oldalát. Elindultam vissza helyszín felé közben summáztam magamban hogy nem lesz olcsó és 10 méter után vissza fordultam. Autóba be és jöttem tovább haza.
Idén már biztosan nem lesz hozzá nyúlva. Majd februárban elviszem Dani Gáborékhoz, hogy taxizni kivánt egy őz. Az ajtókat cseréltetem, nem akarom kihúzatni mert úgy se fogja azt a merevséget adni már.
Igen, szerencsére nem járt személyi sérüléssel, nem is húztam fel magam rajta. 3 hete egy kissebb suta az autó bal elejét erintette. Azt szerencsesen karcolás nélkül megúszta az autó is.
Jól tetted, gratula, szuper képeket lehet vele csinálni. A 24 Mp bőven elég, a 7 kép /mp több, mint elég. Majd jönnek az objektívek, a lejtőn nemigen lehet megállni, mint a hifi :-D
Nagyítsd ki, érdemes. Kb. 500 m-ről -kis túlzással- meg tudod nézni, milyen fejhallgatót visel a srác. A tele kb. 500mm-es állásban.
Autó. Nagyon sajnálom. Bárkinek bejöhet, a legfontosabb, hogy emberi sérülés nincs. Az őzpörkölt viszont nagyon finom, remélem, nem hagytad ott :-))
Munkából tartottam hazafelé. Az utolsó 3 kilométeren történt. Tavaly csináltak az út mellé árkot, ami tök indokolatlan volt, mert sose állt meg at úton a víz. Az árkot viszont úgy csinálták meg hogy nem lehet benne vágni a gazt, csak felette ami az eredeti szinttel egy szintben van. Így magában az árokban kb 50-60 cm marad a gaz és csak 40-50 cm széles. Arra viszont pont elég hogy az őz megtudjon bújni benne. 70-el mentem, ahogy az autó orra mellé ért gondolom megriadt és ahogy ugrott ki az árokbol neki ugrott az autónak.
Kevésbé hagy nyudogni az a jelenség, hogy hideg motort indítva köhög egy kicsit az autó. A közvetlen befecskendezésű benzin motoroknál elég sokat taglalják hogy a szívó szelep kokszosodása okozhat ilyen jelenséget 120-150 ekm után. A dízlekek is ugyebár közvetlen befecskendezésűek már egy jó ideje a kérdés, hogy a kokszosodás nyílván itt is ismert jelenség, de okozhat-e ilyen problémát?
A műszerfalat nem kellene szétszedni.. :-) Csak a rádiót kell valamennyire kihúzni.. megfelelő segédeszközzel.. Tápot nem kellene levenni... ha kódos, tudod a kódot? Ha nem, autórádióst javaslok... vagy Saab szerviz...
Volt egy rendes esésem, tekerésnek annyi, a bringák lógnak a garázsban. Az egyikre ( Merida Speeder ) pedig elég sokat költöttem, Brooks nyereg, spéci pedálok, egyéb cuccok.
A Cube csinál nagyon finom dolgokat. A nejemnek vettünk egy pedelec- et, de nehéz, nem tudta megszokni. De egyre jobbak ezek is.
Tűzeset miatt kialakult helyhiány miatt eladóvá vált az eltenni szándékozott régi autóm, egy SAAB 9-5 2.0t 1998-ból. Az autó 14 éve van a tulajdonomban - 150000km-el vettem, jelenleg 265000 km van benne. 3 éve áll, azóta ideiglenesen ki is van vonva a forgalomból. Az autó automataváltós, amely hibátlanul működik.Felszereltsége SE, bőrrel, plusz Aero küszöb és lökhárító szoknya, valamint a prémium hifi Harman-Kardon hangszórókkal.
Motorja 2000 köbcentis, kis turbóval. A motorját igényesen, teljes körűen felújítottam nem sokkal a vásárlás után 2006 környékén, tehát jelenleg kb. 100-110000km van benne. A forgalmiban 110kW/150LE szerepel, de jelenleg egy E85-öt is fogadni képes 205LE-s "nyitott SID"-ű szoftver van rajta. A kocsihoz anno megvettem a Nordic Stage1 (zöld injektorokhoz) és a Maptun Stage1 (piros injektorokhoz) tuningszoftvereket, valamint egy K&N légszűrőt, amelyeket szintén adok az autóval, ahogy az eredeti gyári map-et is. A legutóbbi vizsgára való felkészüléskor kapott egy új dobot, négy új féktárcsát betétekkel, valamint egy szett új hátsó rugót.
Az autóhoz jár a rajta lévő 17 collos "Hammerhead"/kalapácsos felni 205/50 R17 méretű Barum Bravuris2 gumikkal, valamint egy téli szett, gyári lemezfelnin 195/65 R15 méretű Continental WinterContact gumikkal és gyári dísztárcsákkal, valamint a rá valő König hólánccal és keréktartóval. Az autón a forgalmiba is bejegyzett, műbizonylattal rendelkező levehető Brink vonóhorog van, amihez tudok adni kitöltetlen műbizonylatot is, ha másik autóra szeretné az új tulaj átszerelni. Számos egyéb kiegészítőt adok az autóval, így például adom mellé a gyári tetőcsomagtartót, rá három darab bicikliszállítóval (de a negyediket is odaadom, ha megtalálom). Adok pótalkatrészeket, célszerszámokat (pl. pót ECU, motorblokk kiegyensúlyozó-tengely csapágy kihúzó-beütő). Adok hozzá BDM adaptert a szükséges kábelekkel és szoftverekkel együtt, amivel az ECU map-eket lehet fel- és letölteni. Adom mellé az alkatrészlista (EPC) és a javítási útmutató (WIS) szoftvereket. Adom mellé a Hirsch, Nordic és MapTun tuninszoftvereket tartalmazó forrást, ahol nem csak ehhez az autóhoz, de szinte az összes benzines motorú 9-3 és 9-5-höz vannak a tuning map-ek. Jár hozzá egy Bluetooth kihangosító is típusspecifikus Brodit telefontartóval, amely nem FM transzmitter, hanem rendesen a HiFi-be van kötve.Az autó nem hibátlan (a klímadoboz műanyagtengelye sajnos eltört), de jó állapotban van, a bal hátsó kerékíven kezdődő rozsdafoltot kivéve korróziómentes. Igény (és a járulékos költségek megfizetése) esetén levizsgáztatom és visszahelyezem forgalomba. Az idei mozgatáshoz kapott egy új akksit is. Az autó igazi szerelem volt mindig is, pont azért kerül eladásra, mert egy tűzeset miatt odalett a garázs és a műhely, így nem tudom hol tárolni, azt pedig nem szeretném, ha szétrohadna a szabadban. Előéletét, a motorfelújítást itt vissza lehet követni.
A fentiek csak egyben eladók, külön nem. Az ára 350990.- Ft.
Hitted volna, h a Porsche csinálja meg a (sztem) legjobb villanyautót? :-)
Amúgy cangázol még, mester? Én a napokban újítottam, vettem egy szíjhajtású, agyváltós trekking bringát (Cube Travel Pro). Baba cucc, a köv cangám meg sztem - mivel addig csak öregszem - pedelec lesz. :-)