Besz.ptam mint torkosborz a mezőn. Vasárnap estére van egy már régen megszervezett utam a holland határhoz, azt le kell nyomnom. Úgy volt, hogy kedden kifizetnek egy másik kocsit, azért kezdtem szervezkedni München irányban, de nem jött be.
azért mert a pirosszélühöz be kell vigyem az autot a helyi Verkehrsamtba ami rendszám nem lévén (mivel ugye az elözö tulaj nyilvän levette róla) max illegálisan megoldható ha räakasztok valamit, vagy semmit, vagy ujabb 70-100 euro költséggel välthatok rä ki egy mäsik särga szélüt amivel bekocsikäzok vele a Verkehrsamtba...
vagy tréler...
ergo feleslegesen egy csomo költség es idö.
duplän menjek a hivatalba, duplän rendszämot gyärtatni (itt a rendszämot nem az okmänyiroda adja hanem te csinältatod egy gyärtónäl aki ältaläban a közlekedési hivatal mellett megtalälhato, itt a rendszämgyärtäs nem monopolium mint Magyarorszägon)
mivel dolgozom rendes munkaidöben, ez méginkább nehezen megoldható, bär itt a hivatalok rugalmasabbak, neten tudok idöpontot egyeztetni, plusz van minden héten olyan nap amikor toväbb vannak nyitva.
amugy az elöbb beszéltem a helyi Verkehrsamttal (ök intézik az autokkal kapcsolatos ügyeket), irtam nekik egy mailt hogy hogyan müködik a piros kivältäs, visszahiväst kértek. Felhivtam, erre az elsö mondata az volt a nagyon kedves ügyintézönek a vonal tulvégén, hogy miért nem särgäval akarom vinni? Erre mondtam neki hogy mi a helyzet es értetlenkedett, szerinte ez EU-s elismertségü. de mégis lätjuk hogy sajnos nem.
szóval még itt is azt hiszik sokan hogy ez mindenhol ok az unioban.
visszatérve még a särga rendszämra nem értem amiatt sem hogy miért gond ha azzal megyek mert:
1. van német lakcimem igy nem trükközés hogy német rendszämmal megyek, plusz amugy is lejär pär nap alatt azalatt nem fogok millios birsägokat összegyüjteni, meg ha akarjäk leinfozhato kié a rendszäm ha mondjuk fix trafival mérnek be
2. van a kocsinak érvényes TÜV-je, emiatt a müszaki ällapotra nem lehet nagyobb kétség mint egy magyar rendszämos autónäl (ez mondjuk nem mindig igaz, mert lehet ugye lejärtra is särgät, de akkor tiltsa meg azoknak a közlekedését särgäval otthon)
3. van érvényes biztositäs zöldkärtyäval igy fedezetem is van ha kärt okozok
igy mär tényleg csak megint a pénzbeszedést lätom amögött hogy erre vadäsznak mert mäs magyaräzatot nem tudok elképzelni, miért nem elfogadott.
amugy egy unios 2007es dokumentben lättam hogy az äruk szabad äramläsänak tämogatäsa miatt el kellene fogadni mindenhol ezt a rendszämot, hogy ne legyen hätränyos helyzetben egy külföldi de tagällamban lako egyén egy belföldivel szemben ha az unioban vesz autot. viszont ott is megemlitik az egyes tagällamok eltérö szabälyozäsät, tehät ugy tünik itt sem annyira tartunk az uniohoz....
sajnälom hogy ennyi bürokräciäval keseritik az emberek életét.
mäsrészröl viszont azt sem értem, ha magamnak hozok be és névre teszem ott meg a szent eredetvizsgät miért nem kérik. mivel biztosabb egy ilyen auto eredete mint egy belföldön väsärolté? föleg hogy ittkint eredetvizsga sincs...
ez meg sztem egy indokolatlan könnyités amit megint cska nem értek, bär ennek legaläbb örülhetünk mert ennyivel több marad a zsebünkben, mellesleg a belföldiekét is mär rég eltörölhették volna.
Olaszból szeretnék autót behozni, saját részer. Már van kinézve 1-2 autó.
Ha megveszem egy magán eladótól az autót, gondolom nekem kell kivonatni.
Kérdéseim:
- van-e bármelyik településen olyan iroda, ahol ezt el tudom rendezni?
- kb. milyen költsége van és mennyi idő?
- export rendszám van-e, vagy tréllerrel ajánlott? (nekem egy ismerősöm azt mondta, hogy nincs ilyen rendszám olaszban, itt olvastam, hogy valaki írta)
Magamnak hozom :).. és szerintem meg éri - azért vettem meg 600EUR-ért. És ha ismerős tréleres autóval mennénk , akkor 200EUR körül lenne itt - csak ha valami nagy trélerre felférne kb ennyiért, akkor nem cseszém el rá egy hétvégémet.
Reg.adó kb 57e HUF, de nincs kb 30e Ft magyar átírási illeték, nincs 17eFt eredetiség vizsgálat. Az eladó ad egy új elemet a meghúzott helyett, újszerű nyári gumik, külön lemezfelnin téligumi, relative kevés km és leinformálható magánszemélytől 900db 100%-ban pozitív ebay visszajelzéssel. Inkább sok apróbb hibája van - amiknek a megoldása nem jelent számomra gondot a kis műhelyemben.
Idehaza egy korai, sokat zabáló 1.6 van németből 150e-ért belőle, amúgy 285-e-től indul a puritán felszereltségű külföldi 1.2 8V - az enyém pedig egy extrákkal teletömött példány az 1.2 8V-nél sokkal erősebb újabb generációs motorral, de az 1.6 8V-nél szerényebb fogyasztással.
Tudom, hogy nem egy slágerautó, és ilyen filléres autókért ritkán éri meg ilyen messze elmenni, de ha már egyszer ilyenre fáj a fogam, akkor ez most nekem ennyiért OK :)
Olvastam, de nem tudtam, hogy a sárga jelenti az 5 naposat. Akkor marad a tréler :(.. Egy ismerősöm szokott utánfutóval autót behordani, de azért futok még egy kört a nagy kamionos tréleres cégeknél, mert 2-3 hetem van elvinni az autót az eladó igérete szerint és Münchentől kb 150 km-re van nyugatra, tőlem 760km-re - szóval még viszonylag útba is eshet az északabbra járóknak.
Esetleg ismertek ilyen cégeket akik nagy trélerrel járnak? Egytől már kértem ajánlatot - aztán majd kiderül..
Tényleg igaz, hogy osztrákék és a németek belekötnek a P-s rendszámba és újabban rászálltak a témára? A németeknél vettem ebay-b egy autót és azzal terveztem hazahozni, mert egy családtagom jár ki a környékre céges autóval pár hetente - de most azon agyalok, hogy mivel lenne jobb: P-vel, 5napos ideigl. német rendszámmal hozni vagy trélerrel kimenni :S. Amúgy az autón még van egy hónap német műszaki..
en egy 6-7 eves Renault Vel Satis-t szeretnek. Bar itthon sem draga, eleg kicsi a valasztek. Egy 2.2dci 2006 koruli Vel Satis-nak mennyi lenne a regadoja kb? Online kalkulatorokkal probalkoztam, de ahany fele annyi eredmeny. Most legubott 680.000Ft-ra jott ki, ami mondjuk eleg sok. Ez lehetseges??