Úgy ahogy írod!Pedig mi reménykedtünk,hogy mostanában utalnak.De neeem.Majd!!! Nem biztos,hogy szerencsés a személyes ügyintézés ilyen helyzetben.A telefont bármikor lecsaphatod, az ügyintézőt nem.
"kissé arrogáns az ügyintéző hölgy,gondolom páran elküldték már melegebb éghajlatra"
Én a kis szőke hölgyet legutóbb ott küldtem el helyben. Jött oda a másik nagymellű nőci okoskodni, na mondom inkább hagyjuk abba mert még a végén a biztonságiőr lép majd közbe...
Azon húztam fel magam hogy kérdezek mi lesz a pénzemmel, de mondta a sablon szöveget nekem: Nem kell mindent elhinni ami a sajtóban van, terjeng ott minden blablabla. Decembertől indulnak a kifizetések, tavaszig eltarthat.
Mondom ezek szerint te tutira tudod hogy nincs is 4 milliárd hiány, és a majd 3 kilómet hiánytalanul kiutaljátok?
Autoconsulting 2005.Gépjármű Kárszakértő iroda Bp.1146.Thököly út 147. Tel:06-1-6666-900. Mi innen kaptunk megkeresést,közöljük a bankszámlaszámot, ha jut pénz ki tudják utalni. kissé arrogáns az ügyintéző hölgy,gondolom páran elküldték már melegebb éghajlatra. Szerviz szerint a kárunk 230 e, biztosító szerint 83 e.Ha kifizetik majd beosztjuk.Ha !!
Kérdésem lenne, talán tudtok segíteni. Sajnos a MÁV-nál voltunk biztosítva. Szerencsére nem okoztunk és nem is okoztak nekünk kárt. Könnyen át tudtunk menni máshova. Kifizettük a 3. negyedévet, szeptember 30-ig. Ez volt a feltétele a kedvező bónusz besorolásnak, különben mehettünk volna A00-ba. Az új biztosító azonban megküldte a szeptemberre szóló töredékszámlát. Miért? Állítólag egy kormányrendelet szabályozza. Azt mondták, ez is valamilyen hozzájárulásunk ahhoz, hogy csökkenjen a MÁV vezetősége által okozott hiány. Hogyisvanez? Valaki help?
"Nem az a lényeg, hogy valami non-profit egyesületként vagy Rt-ként működik. Hanem az, hogy áll-e mögötte egy tőkeerős anyuka. Arra nincs bizonyíték ugyanis, hogy az egyesületi forma csődvalószínűsége nagyobb lenne az Rt-modell csődvalószínűségénél" - tette hozzá. A KÖBE vezetője példaként hozta fel, hogy az AIG csődje után az amerikai törvényalkotóinak az Rt-k életbiztosítási piacról történő kizárását kellene fontolgatniuk, illetve a belga Fortis csoport esete pedig alapos ok lehetne a brüsszeli törvényhozóknak arra, hogy az Rt- formát kizárják a bankok piacáról.
Szerinte az egyik megoldás a garancia alap létrehozása lenne, melyet a biztosítók által jelenleg is fizetett tűzvédelmi hozzájárulás egy részének átcsoportosításával lehetne létrehozni. Ez az eszköz álláspontjuk szerint minden fogyasztóknak függetlenül cégformára garanciát nyújthat biztosítói csőd esetén."
Ezt a szar kupecdumát. :)
Milyen tőkeerős anyuka állhat egy egyesület mögött? Ki állt a MÁV mögött? A KÖBE mögött? A TIR mögött? Senki. A szavatolótőkéjük van és semmi más.
Kíváncsi vagyok, hogy ha mindhárom magyar egyesület csődbe menne, miközben egyetlen Rt sem, azt elfogadná-e bizonyítékként az eltérő csődvalószínűségre. :-)
Az AIG-val történő példálózása hamis: az AIG-t nem a részvénytársasági formája és pláne nem az életbiztosítási termékei juttatták bajba, szemben a MÁV-val, amit kimondottan az egyesület társasági forma és a kgfb ágazat mérgező kombinációja nyírt ki (plusz a hűtlen kezelés).
A garanciaalapról nem lehet elégszer elmondani, hogy felesleges pénzkidobás, inkább szigorítani kéne a szavatolótőke-követelményeket.
Egyébként az egyesületek menedzsmentjének marha kényelmes az egyesületi forma. Gyakorlatilag nincs tulajdonosi kontroll, azt csinálnak, amit akarnak. Nem is csoda, hogy kapálóznak az ellen, hogy megszűnjön ez a marhaság.
Jól elvagytok itt azzal, hogy ki-kibe ment bele, meg a múlt idős ócsó biztosításotokkal.:-)) Az senkinek sem ültetett bogarat a fülébe, hogy ugyan miért volt érdekes az UD Zrt-nek a MÁV-os biztosítási ügyfélkör?
Júli közepént jöttek belém, Máv szakértője felvette a kárt (majd 250E az egyezségi alap amit elfogadtam abban reménykedve hogy júli végére lezongorázzák és kiutalják nekem az utolsók közt a pénzt), de ők azon álmodoztak hetekig hogy gazdaságilag javítható-e. Utána azon hogy jujj nincs okozói nyilatkozat. Hát mire nyilatkozatot, meg apjuk fszát is elintéztem helyettük, addig álmodoztak a GTK-ról míg aug. 15. lett. Azóta megálmodták hogy javíható, már csak a pénzem után hasalhatok még ki tudja meddig. Ennyit róluk, meg az egész Pszáf-os, mabiszos, felszámoló kht-s brigádnak. Bezzeg a súlyadóról meg a kötelezőről jön a csekk. Azt fizessem. De hogy nekem ki és mikor fog, a kocsi mikor kerül újra lábra, legalább közel olyan állapotba mint volt nah arról nagyban kussol mindenki és a falnak fordul.
Halihó! Tegnap kaptunk egy ajánlott levelet az Autoconsulting 2005.Gépjármű Kárszakértő irodától, melyben közlik, ha 8 napon belül nem közlöm levélben a cég bankszámla számát, a kárigényünket semmisnek tekinti. Hát ez aztán eljárás!
Július 3.-án okozta a kárt egy hölgy.A márkaszerviz felvetette a Mávval a kárt.Azóta síri csönd.Semmi visszaigazolás a javíthatóságról, se a szerviz felé se felénk. Most meg úgy tesznek, mintha már legalább 3 x felszólítottak volna. Remélem fizetni is fognak!!!
Én úgy tudom, hogy még nyitva kéne lennie. De előtte szerintem telefonálj:
A MÁV ÁBE ügyfélszolgálatának elérhetősége: Budapest, 1144 Csertő park 12. Telefon: (06-1) 422-4463; 422-4466 Fax: (06-1) 422-4455 Nyitva tartás: Hétfő: 8.00 – 18.00 óra Kedd-Csütörtök: 8.00 – 16.00 óra Péntek: 8.00 – 13.00 óra
Kárfelvételi helyszín: Budapest, 1146 Thököly út 147. Telefon: (06-1) 666-69-00, Fax: (06-1) 666-69-03
A MÁV tagjaira nem jogosan mutogatnak, mert az alapszabály szerint: "A tagok – a tagsági hozzájárulás, a tagdíj megfizetésén túl – az Egyesület tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek."
Úgyhogy maximum polgári per, de arra kíváncsi leszek, hogy azt melyik bíró fogja megítélni, mikor élő biztosítása volt a biztosítottnak.
Senki ne értsen félre, nagyon sajnálatos, hogy vannak akik nem kapják meg a kártérítést, de ugyanakkor a másik oldalnak sem jó, hogy fizeti a biztosítását aztán meg egyszer csak közlik vele, hogy na akkor most fizess ki 1 millió Ft-ot.
Nem jó ez senkinek sem, és nem szabadna, hogy ilyen megtörténjen.
Ez így van, de a makrogazdaság az a szolgáltatószektor, az építőipar, a gépgyártás, a külkereskedelem, a munkaerőpiac, a háztartások, a kormányzat, a tőkepiacok, meg sok minden más. Erre alig van hatása egy biztosítónak, még ha piacvezető is.
Ami a megtakarítások elvesztését illeti: az az ok volt, nem az okozat. Az AIG veszteségeinek egy - kisebbik - felét a befektetett eszközeinek elolvadása okozta. Az a veszteség amúgy sem kerül vissza a gazdaságba soha.
Nem vagyok szakértő, de többmillió biztosítási fedezet eltűnése amiatt lehet, hogy csupán politikai, hogy feldühödött milliók koncolják fel a kormányt, és gyújtják fel Washingtont, de annak is lennének némi makrogazdasági hatásai.
Ha meg idáig nem is fajul a dolog, az a többmillió biztosítási fedezet egyben megtakarításokat is jelentett, ha azok elvesznek, annak is kőkemény makrogazdasági hatásai vannak, hiszen az a pénz soha nem kerül majd vissza a gazdaságba...
Sziasztok ! A szeptember 06-i hozzászólásom óta annyi történt, hogy a PSZÁF-től kaptunk egy hivatalos levelet, ( megkértem, hogy vizsgálják ki az ügyet még júniusban ) hogy mivel aug. 15-én megszűnt a biztosító, nincs tovább jogkörük vizsgálatot folytatni, az ügyünket átadták a felszámolónak. Semmi a köbön. A férjem szerint, mivel nekünk 860 000 Ft-ban állapították meg a kárt, addig nem kellene nekünk sem kötelezőt fizetni, amíg az összeg le nem telik, számítsák be a mi biztosításunkba, életünk végéig kifizettük, mivel az autót saját pénzen kell megcsináltatni.
Semmilyen komoly makrogazdasági hatással nem bírt volna az AIG bedőlése. Az, hogy többmillió biztosított elveszíti a biztosítási fedezetét, az nem makrogazdasági hatás, hanem politikai. Az AIG-t politikai okokból mentették meg. Na ilyen nálunk is megeshet. :)
Kérdés, hogy az AIG-mentőakció elindít-e egy szemléletváltás az unióban.
Biztos, hogy nem. Nem is lehet összehasonlítani a két esetet. Az AIG bedőlése komoly makrogazdasági hatással is bírhatott volna, míg a MÁV ÁBE esetében ilyenről szó sincs.
Az AIG nem a klasszikus biztosítási tevékenység kockázatai miatt került bajba, hanem a hitelválság miatt. Egyrészt sokat veszített a jelzálogpiaci befektetésein, másrészt a hitelbiztosításain.
Más érdekessége van az AIG-történetnek. Az OECD-országokban példa nélküli, hogy az állam mentőövet dobjon egy bajba jutott biztosítónak. A FED gyakorlatilag történelmet csinált, ráadásul teljes belpolitikai konszenzus mellett. Magyarországon fel sem merült, hogy a MÁV-ot államosítani kellene (vagy akár állami kölcsönnel feltőkésíteni), még az egyébként államszocialista-paternalista eszméktől megfertőzött ellenzék részéről sem, holott a hiányzó összeg költségvetési méretekben nem jelentős.
Kérdés, hogy az AIG-mentőakció elindít-e egy szemléletváltás az unióban.
Tökéletesen igazat adok.Sajnos szomorú hogy ilyen megtörténhetett.Egy biztositó társaság akinek nincs pénze..Mintha én műtenék valakit meg orvosi nélkül.....Röhej.....Csak sajnos sok sok ember aki károsult issza meg a levét...Én szerencsére nem okoztam soha senkinek kárt,de a végén már remegtem,hogy csak nehogy most.........Sajnos ilyen világ ez.Nem tudod mit eszel,iszol,milyen levegőt szivsz,csak útólag amikor már a kemoterápiára jár az ember.....Bocs ezért a témától eltérő irásért csak bosszant hogy az embernek ha igaza van akkor is küzdenie kell...
Máv-val egy gond van most. Hogy jogosan mutogatnak rátok. Hiszen tagok voltatok, ami az alapszabályzat szerint bármi történik, nyereség veszteség, a tagokra száll. Tudták ők ezt annó nyereség nem lesz. Veszteségnél meg az alapszabály mossa ki a nagyhalakat a pórul jártak kárán.... Az más kérdés ha a volt mávosok fizetik be (illetve ki a károsultjaiknak) a 4 milliárdnyi hiányt polgári perek folytán, bazi nagy elégedetlenség lesz. Viszont ha azt a 4 milliárdot meg nem fizeti ki senki a Mávos vakegér nyomoréksága miatt a póruljártaknak, akkor is bili borul... Hát meglátjuk. Elméletileg az ügyvéd szerint ha most van 5 milliárd alaptőke, és 9 az igény, akkor nem csinálhatják egy felszámolás végén hogy egyik fele kap pénzt a károsultaknak, a másik fele meg forduljon bírósághoz... Felszámolásnál a meglévő tőkét osztják szét. Így lehet mindenki kap 50% kártérítést. De ez esetben is szerintem borul a bili. 700.000-es kárt nem lehet megcsinálni 350-ből. 300.000-es kárt sem 150.000-ből. És ahol személyi sérülés történt, egyértelmű hogy 3 millió helyett 1.5 millióval nem lehet kiszúrni a károsult alanyt. Bonyolult ez az egész, és sajnos kilátás sincs. De még egy rohadt megveszekedett hivatalos közlés sem hogy most mégis mi a bánat van a MÁV azaz a felszámolást végő Kht. körül. Hogy áll az ügy? Egy hónapos elmúlt a legutolsó közlés az ügyről....
Ez így van. Az én esetemben. Viszont ahol az okozónak van 3 autója, 4 háza, arra ráterhelhető az adott összeg. Nyakára járhat a végrehajtó. És mikor már 10. éve nem fizet, ott már nem a pár száz ezrecskéről fog szólni a dolog. És ha dolgozik, akkor a havi keresetéből is zárolható egy bizonyos rész adott törvénykezés alapján. Viszont havi 5000 levonással, bizony elég kilátástalan egy több száz ezres tartozás behajtása.
Ugylátszik az ügyvéded is csak egy kis tiszteletdijat akar,hiszen legbelűl ő is tudja hogy a polgári peres út végére sosem érsz,ráadásul nincs az a biróság aki ráverje az okozóra a kártéritést....Nem ellened van kifogásom,sőt,sajnálom ahogyan jártál.Szomorú hogy 2008 ban ilyen elfordulhat,de sajnos ez reménytelen.....
Akik itt a fórumban azt az érvet hozták fel, hogy "a nagy multi sose mehet csődbe", azoknak ajánlom a hírek olvasgatását.
Pl. a hatalmas amerikai multi, az AIG biztosító majdnem csődbe ment, az amerikai állam nyúl most a hóna alá, hogy megsegítse.
"On September 16, 2008, as AIG suffered a liquidity crisis following the downgrade of its credit rating, the United States Federal Reserve stepped in to prevent the company's collapse. "
Nem voltam vonatos, így ez a kérdés közvetlenül nem érint. De az egy általános biztosítási szokás, ha valaki 15-én, illetve előtte köt biztosítást úgy, hogy a biztosítás hatálya legkésőbb 15-én éjfélkor érvénybe lép, akkor az egész hónapot kell fizetni. Viszont ha 16-tól lép érvénybe a biztosítás, akkor az adott fél hónap (16-30 között) bónusz, mert a díjfizetés a következő hónap 1-től kezdődik. Ezt nem nagyon szokták emlegetni. (Kivétel az életbiztosítás, ott nincs így.)
Nem. Nem jutottam semmire. Ügyvédhez fordultam, ahol megtudtam hogy indíthatok pert! Hiába volt fizetett kötelezője. Ha a kártérítési kielégítés nem történik meg, jogomban áll az okozót polgári perbe vonni. Viszont csakis abban az esetben, ha a MÁV küld egy hivatalos indoklást arról hogy ők nekem tudnak nekem semennyi kártérítést adni. Ha adnak 50% kártérítést egy szintén hivatalos indoklással hogy a másik felét miért nem tudják ők téríteni, akkor is foghatok polgári perbe a fennmaradó részért. De hivatalos tájékoztatás, értesítő kell amiből kifolyólag pert kezdhet az ember. Ha ilyen nincs, akkor csak úgy elégedetlenségből (mert nem fizetnek már két, lassan három hónapja) nem indíthatok... Ügyvéd szerint polgári per bonyolult, hosszadalmas, és kilátástalan. Ő azt javasolta hogy tömbösítve indítsunk pert a MÁV illetőleg a MÁV felszámolója, felügyelője(PSZÁF) ellen. Tömbösítve: azaz több száz, illetve ezer ember, adott kárösszegű igényekként. Tehát 300.000-es tömb. 500.000-es tömb, 1.000.000-s tömb stb.... Egyenlőre megvárom szept. 30-at, és meglátom a továbbiakat. Mire jutottak a felszámolással, és mi a válaszuk a kárigények kielégítésére.