Utánanéztél az összes lehetséges fűtéskorszerűsítési módszernek? Hőszívattyú, stb. Csak jeleztem, hogy van más lehetőség is, ha esetleg nem tudnál róla.
A kondenzációs kazánhoz gázbekötést valószínű lerajzolt gázterven engedélyeztetni kell, nem tudom milyen kazánod volt korábban, ettől függhet. A kéményt megint engedélyeztetni kell, ha esetleg tégla kéményed volt, azt bélelni (ha lehet) A belső fűtéscső esetében, hogy mi merre megy, szerintem hatóságilag nem tervköteles.
A többi kérdésedre sajnos nem tudok válaszolni, de szerintem is célszerű tervezni minden nagyobb kivitelezést, e nélkül nemigen áll neki egyik korrekt kivitelező sem, lehetőleg hőigény és hőveszteség számításokkal alátámasztva és nézesd meg mással is. A terv alapján előre lehet pontosabb anyag és munkadíj kalkulációt csinálni, látni fogod, hol lesz szétverve a ház, hol fognak futni a csövek, mindent érdemes előre lerajzolni benne.
Mivel több mint egy milliós beruházásról lehet szó, szerintem szerződést is érdemes csinálni rá a későbbi lehetséges problémák miatt, lefektettek benne mindent, a határidőket, a vállalt garancia időket a díjat, mellékelitek a tervet, stb. a kóklerek tuti nem fogják aláírni.
Szóval: fűtéskorszerűsítés előtt állok (kondenzációs gázkazán, kémény, fűtéscsövek és radiátorok cseréje). Azt szeretném kérdezni, hogy a fűtési részre kellenek-e kötelezően tervek, vagy a fűtésszerelő kb. "megbeszélés alapján" kiépíti a rendszert? Én célszerűnek látnám, ha le lenne rajzolva előre, ne menet közben derüljön ki, hogy "ja én nem úgy gondoltam". De kérdés, hogy kötelező-e?
Beszéltem egy vállalkozóval és megkérdezte, hogy milyen rendszer legyen, de kb. a kérdést sem értettem, szóval nem tudtam rá érdemben válaszolni. Egyik elképzelés szerint lenne egy "központ", ahonnan elágaznának a csövek és innen minden radiátorhoz direktbe mennének a csövek. A másik szerint egy gerincvezeték menne és arról ágazna le az adott helyen az adott radiátorhoz a cső. Azt feltételezem, hogy az utóbbihoz sokkal kevesebb cső kell, de mi a másik előnye? Melyik az ajánlott, melyik a gyakoribb rendszer és nem utolsó szempont, hogy árban hogyan viszonyulnak egymáshoz?
Régi radal alu radiátorba csöpögnek és be vannak rohadva az ezeréves szelepek ki kell cserélni őket, de a hollander utáni részét a szelepnek, ami be van tekerve a radiátorban lévő szűkítőbe képtelenség kitekerni (a lépcsős kulcs se illik bele), ezért cserélném az egész szűkítőt, ami benne van a radiátorban,a kérdés, hogy lehet-e horganyzottra? (A csőrendszer vas, nyitott tágulásival)
Réz szőkítő szerintem felejtős az elektorlízis miatt.
Alulra a visszatérő irányba a radiátor után az acélcső elé lehet berakni MOFÉM gömbcsapokat? (sárgaréz az anyaga ha minden igaz)
Azt hiszem, inkább kicserélem, legalább akkor ez kizárható lesz. Nem mindig jelentkezik ez a hiba, sőt, általában nem jelentkezik. Aztán, ha nem oldja meg a problémát, akkor a vezérlőpanel kell legyen hibás.
Legegyszerűbb, ha fogsz egy multimétert, és kiméred, a mi kazánunkban pl. volt egy NTC, amely hidegen több megohm ellenállást produkált, miközben a melegvíz hőmérséklete össze-vissza ingadozott. Az új meg 10kOhm hidegen. Aztán még be lehetne tenni egy fazék vízbe, és szépen lehetne látni, hogy csökken az ellenállása a hőmérséklet emelkedésével. Ez nem egy bonyolult alkatrész, ahol találgatni kéne hogy jó-e vagy rossz.
Hasonló probléma volt jó 3 hete nűálam is az egyi kazánnal (Fég ). De nem az NTC romlott hanem a hozzámenő vezetékek sarui nem érintkeztek tökéletesen.
Bizony a hőfok összevissza ugrált, olyan értékeket jelzett ami fizikailag lehetetlen, majd sűrűn leállt a kazán.
A szerelő is csak a második kiszállásra szűrte ki ezt a hibát.
Az NTC egyébként egy ellenállás méghozzá negatív hőmérsékleti coeficiens magyarul a hőmérséklet emelkedésre csökken az ellenállás vagy fordítva na ezt nem tudom.
Az anyagok egy része a hőmérséklet emelkedésre csökkenti az ellenállását a másik része pedig növeli.
Abból kiindulva , hogy bizonyos helyeken direkte bekapcsolás védő, tehát hidegen nagy az ellenállás , majd a hőfok emelkedésével csökken, int írtam nem tudom melyik.
Tegyél be egy fix ellenállást próbára (4Ft/darab). Ha azzal stabil, akkor az NTC hibás. Ellenállásértéket nem tudok, próbának 10kOhm, 22kOhm 47kOhm és 100kOhm-ot javasolnék.
Ha abban a "sok mindenben" lenne hiba, akkor az nem a termisztor hibája lenne, gondolom. Valaki azt mondta nekem, hogy az NTC-k rövidzárlatosak tudnak csak lenni, meg szakadni tudnak.