2006-os Ford Focus 2-ben lévő 6000cd panelt/rendszert szeretném kicserélni. Külföldről rendelve jóval olcsóbb, de csak méretet írnak. Nem tudjátok, hogy a 6000 cd milyen méretekkel rendelkezik- szélesség, magasság, mélység?
Nem gyárit vennék, hanem 7 colos kijelzővel ellátott egységet, ezért lenne szükség az adatokra!
Én mannoilt használok-veszek. 5w-30. Cserétöl cseréig még hozzá nem kellett tölteni vagy ránézni. Persze az én autom sokat autopályázitt,igy motorilag rendben van.
Itt kérdezem meg, nem az olajos topikban mert ez fordos topik és hátha itt van valakinek tapasztalata a kérdésemben szereplő valamelyik olajról.
Az autó egy 2007-es kiadású Ford Focus 1.6 TDCi (66KW)
Két olaj közül szeretnék választani. Ti melyiket javasolnátok, ha van róla tapasztalat.
TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30
vagy
Eurol Fortence 5W-30
Az Eurolról jókat olvastam, de nincs senki az ismerőseim között, aki ilyet használ. A Total meg mint tudjuk a világon a negyedik legnagyobb gyártó. De ettől még lehet az Eurol is jó, vagy ajánlottabb.
Kevés benne a kütyü. Vagy épp csak egyszerüen nem tud vele kommunikálni az adott app vagy ezköz. Ilyenkor azt irja ki,hogy a részegység nem válaszol. Ezért bajos az olcsobb kütyük használata vagy a tört szoftver. A tul drága cucc meg. Em hozza be az árát ha nem dolgozol vele. Mert azért 3-6 ezer euro az sok pénz egy auto miatt.
Gyári szintüt nemigen veszel sehol. Az több ezer euro! Esetleg a Delphi ami szoba jöhet,ahoz van a würth wow program. De ezt csak tört verzioban tudod feltenni. A delphi kütyü kb 120-150€. Viszont ez sem fog több infot adni mint a forscan. A 2004-2005 modellek igen igen nem támogatottak. Plusz nincs is olyan sok vezérlömodul bennük. A 2007-töl kijött modellek már többmindent tartalmaznak.
mielőbb ellenőrizd a belügyminisztérium nyilvántartásában, hogy az autó műszaki vizsgáztatásainak alkalmával mikor hány kilométert írtak be. párszáz forint.
Ezt a nagy csatit amibe 4-vezeték megy be,ha széthuzzátok akkor a stekkerbe(Ohm) ki lehet mérni az ízzitó gyertyákat.Multiméter egyik vezeték motor testre,másik meg a csatiban az érintkezőre.Nálam 01.4 et mutatott mind a négy.Ha a motor blokkot mértem,az meg 01.0 ohm mútatott.
Ma beépitettem egy űza pumpát(amit gyárilag kisporoltak) a rendszerbe,már csak a rőgzitéshez a konzol van vissza.Nagyon frankon működik,ha pumpálom lehet ,amint a tankba visszanyomja az anyagot.Átlátszó csővel csináltam,igy lehet látni ha netán levegős lenne a rendszer.
Aki azon gondolkodik hogy a gyárit fejegységet lecseréli leírom mit kell venni.Nekem a trapéz alaku ford6000cd van.
Először is a fejyegységet.Aztán kell venni egy beépito keret szettet.Ami tartalmaz egy univerzális keretet aztán két oldalara csavarozhato pléh lapot,csavarokat és 2 műanyag rámát:Egyik téglalap alakú másik trapéz.
Aztán kell venni adaptereket.Egy antenna adapter ISO-DIN.Kell Venni egy csatlakozoház átalakítot FAKRA-ISO. Aztán erre még kell venni egy ISO-PIONEER átalakítót.Kb ennyi.Egy cseppet macerás de megéri.
Szeretném be szerelnia rádiom Pioneer MVH-AV290Bt.Meg van minden már beszerelő keret átalakítok.Na de ott elakadtam hogy vettem ISO átalakítot.Viszont két csatlakozo ház van egy barna és egy fekete.Na de csak az eggyik megy a autorádioba.A másikkal mi a francot kezdjek?
2-3, 3-4 és 4-5 között kuplunk nélkül is tudok váltani, finoman, kb 1600-1800-as fordulatig gyorsulok, akkor leveszem a lábam a gázról és a váltóbotot először üresbe teszem, aztán finoman, kicsi erővel tolom a következő fokozat irányába -- egyszer csak bekattan. 1-2 között ez nem megy, próbáltam, reccsent.
ezt csak azért írom, mert tényleg a kuplung lehet -- beállítási hiba (régen a zsigulinál a kuplung kopásával a holtjáték csökkent, de a modern autókban van valami önbeálló középhelyzet) vagy nagggyon a vége felé jár.
kuplungolás nélküli váltást azért ne sokat játsszátok, SZERINTEM ez eléggé igénybe veszi a váltó szinkrongyűrűit
Sziasztok! Még januárban vettem egy 2005-ös 1.6-os benzines Focus kombit. Nagyjából rendben van, egyedül a kilóméteróra az, ami néha nem mutatja a sebességet, illetve valahogy nincs túlállítva, mint a többi autóban, hanem nagyjából annyit mutat, vagy kicsit kevesebbet, mint az aktuális sebesség.
A nagyobbik gondom az, hogy egy idő után, ha 2000-es vagy nagyobb fordulatszámon váltok kettes sebességbe indulás után, akkor reccsen egyet. Ha figyelek rá, hogy ne legyen nagy a fordulatszám, akkor nincs vele gond, de ez biztos nem normális. Eléggé fent fog a kuplung, úgyhogy lehet, hogy az a baj, csak fura, hogy a többi sebességben ez nem szokott probléma lenni. Van tippje valakinek, hogy mi lehet a gond? Illetve tudtok nekem ajánlani egy megbízható szerelőt Kistarcsa-Kerepes környékén?
Ha esetleg eszi az olajat, az el nem égett olaj lerakódik a gyertya elektródákon és szigetelő réteget képez. Ez is növeli a feszültséget és terheli a trafót.
Én kipróbálnám szűkebb (1,2 mm vagy 1,1 mm) gyertyahézaggal.
Kormányvezérlésem van de nem kell mert eddig nem használtam a soha az életben.En nem a beépítő keretre gondoltam hanem a muanyag rámára ami a rádio köré megy.Azt hogy milyent vegyek.Az mindegyhogy kicsit faragni kell lényeg hogy beférjen.
beépitökeret nem kell. a kormányvezérlést elfelejtheted / ha eddig volt ilyened! / vagy veszel hozzá adaptert.a hely szükös lesz kicsit mert bár ugy néz ki mint a 2 din,de a valoságban mégsem az.kisebb. szoval lehet kis faragás kell az also felsö keret részböl.
Na kipróbáltam, hideg alapjáraton egy fadarabbal mozgattam a gyújtáskábeleket, a gyertya fölötti csatlakozó részét, tekercs oldali csatlakozó részét, tekercsbe bemenő kábelt majd az egész kábelkorbácsot amelyből leágazik a tekercsbe menő rész, nem volt semmi reakció a piszkálásra.
A kipufogó alá téve a kezem fekete korom pöttyök lepték el pár másodperc alatt bár hideg motorral ez lehet normális.
A modern autók karosszériáját galvanizálják a rozsda ellen.
Azért galvanizálják, mert a festés NEM ELEGENDŐ védelem a rozsda ellen.
A festékrétegen (néhány a porszórással készített, majd ráolvasztott PVC bevonatot kivéve) diffúzióval átjut az oxigén is és a nedvesség is. Nem sok, de ahhoz elegendő, hogy 5-10 év alatt megkezdődjön a rozsdásodás, a duzzadó rozsda megfeszíti a festékréteget, mikrorepedéseken keresztül egyre bővebben jut oxigén és nedvesség az acél felületére.
Amikor egy karosszériaelem megsérül, mondjuk horpad, és a lakatos "kiüti", aztán hogy ne látszodjon: lecsiszolja, gletteli majd elküldi a fényezőhöz, akkor jó nagy felületen leszedi a galvanizálást az acélfelületről. És ott megkezdődik a rozsdásodás. Ismerek olyan karosszériást, amelyik az acél felületeket minden csiszolás után "hideggalvanizáló" festékkel kezeli, az elnevezés ugye kicsit torz, mert a galvanizálás hideg, de elektrolízissel a fém teljes felületén zárt bevonatot képez -- a festék pedig csak festék, műgyantába kevert fémszemcsék, az oxigén és a víz a műgyantán fog átdiffundálni.
Hát több ilyen korabeli focuson láttam rozsdásodást de nekem mondta a karosszériás hogy ezekkel szokott gond lenni.
Nekem is olajos a turbó de nem tudom miért az egyik szerelő azt mondja hogy normális a másik meg azt hogy nem de szerintem mivel a szivóoldalhoz van vezetve a kartelgáz amiatt is lehet szerintem.
Köszi a választ meg néztem az autót 2006-os évjárat és hát a bodé levolt rohadva rólla egy 11 éves autóhoz képest. Küszöbnek jó 2 3 éve lett volna telibe át volt fényezve és a festék és patogzott. A belseje makulátlan volt.
A turbó eléggé olajos volt.
Így otthgytam.
Most 2.0 tdci-t néztem képen jól néz ki 235e km.
De az összere jellemző a rohadás?
Nekem most xsarám van 2001-es de nem ismerem a karosszéria lakatost:)
MK1 kombi rendszámtábla világítás kérdés. Nagyságrendileg mennyit bír egy friss izzó? Nálam még nem volt cserélve, fél éve vettem az autót. Nyilván függ attól, hogy mennyit megyek (6-7000 km évente), de hasznos lenne pár vélemény.
A fránya díszléc miatt érdekes ez. Nem találok cseredarabot csak aranyáron, ezért fényezés után szélvédőragasztóval lesz visszaragasztva, előtte azért cserélnék izzót. :D
Igen, néztem, hogy mennyiért mennek, és miután hallottam, hogy ők mennyiért akarják elkótyavetyélni adni, NAGYON szeretném, ha ismerősöm, vagy valaki innen venné meg... (Vagy én, befektetésnek... :)
ahogy nézem a hahun 2.9 körül vannak ilyen állapotú Mk3 fókák és 2.3 körül találtam egyetlen Mk2-t.
mostanában indult a totálkárnak egy használtautó-veboldala, ahová csak azokat az autókat szabad feltölteni, amelyeknek garantáltan nem tekert az órája.
FIGYELEM bennfentes info! Eladó a szomszédom 5 ajtós 2-es focusa. Még nincs fent hahun, a lánya intézi hamarosan, TUTI vétel lesz. Vállalkozó nő autója, 2011 év végi, 13-ban vette, addig a szalonban állt. 70ezer alatt van benne, és elég magas felszereltségű (ilyenekről beszéltünk, mint: hátul villanyablak, gombos indítás, esőszenzor/automata lámpa, ülésfűtés, automata klíma). 1.6 benzines. Uh, bárcsak autót akarnék venni.... :) Na szóval azon kívül, hogy ismerem a múltját, tartok tőle, hogy mélyen a piaci ár alatt fog felkerülni a hahura, és egyből el fog kelni... Sokat segített nekem a fórum, ha így visszaadhatok valamit, örülök. Ha valakit érdekelnek részletek, küldjön üzit, adok elérhetőséget...
Ha a trafó cseréje után megjavult az annyit jelent lehet hogy rossz volt a trafó.
Csak egy példa: érintkezési hiba van a trafó bemenő csatlakozóinál. A trafó cserekor a csatlakozó mozgatása miatt a kontakthiba megszűnik, kis idő múlva újra előjön.
Alapjáraton járó motornál érdemes lenne megmozgatni a trafó bemenő vezetékeit ( 3 szál egy csatlakozóban. Ott nincs nagyfesz, nem ráz) Ha változik az alapjárat akkor ott a gond.
Ha a gyertya - gyújtókábel - trafó közül nem sikerül azonosítani a hibásat akkor érdemes a hármat együtt cserélni.
A rossz gyertya tönkre teheti a gyújtókábelt, trafót.
A rossz kábel (gyertyagumi) tönkre teheti a gyertyát, trafót.
A rossz trafó csak akkor tud kárt okozni ha két - három hengerrel közlekedsz de akkor nagyot.
Egyik cseréje után elmúlt a rángatás kb. negyed évre, másik esetben már trélerre kellett rakni az autót, trafó csere után beindult, hibalámpák se jöttek vissza, rendben volt minden kb. 4 hónapig, most újra kezdte a rángatást. Jelenleg 1.3mm elektródatávolságú gyertyák vannak bent.
A trafót jellemzően a túlzottan megnövekedett szekunder feszültség teszi tönkre. A nagy feszültség átüt a trafón belül vagy a trafó házán keresztül a testre.
Túlfeszültséget általában a túl nagy gyertyahézag vagy a szakadt, esetleg rosszul csatlakoztatott gyertyakábel okoz.
Ezt mások is tanácsolták, de igazából a lényeg, hogy ami nem powershift, hanem azelőtti autómata, azok milyenek? Használhatóak? Mennyire régi váltós hatásúak? Mennyire megbízhatóak? Mennyire reagálnak gyorsan? Egyáltalán milyen váltó?
Szoktam néha nézni az akku feszültséget (szerviz módban). Menet közben a normális érték 14.2-3 szokott volt lenni. Az utóbbi hetekben 13.9-14.0 -- ez vajon a generátor (diódahíd) tönkremenésének első jele...?
Egy 2009-es Focus II Kombit szeretnél vásárolni, 2.0TDCI motorral. Szervízkönyves! (Bár ez sokszor semmit nem jelent)
A dilemmám, hogy autómata váltósat néztem ki.
A kérdésem erre vonatkozik, hogy mik a tapasztalatok és az észrevételek ezzel a váltóval? Egyáltalán ez milyen váltó, mert még nem a powershift, hanem az azelőtti!? Ez is CVT vagy más? Leírásban 6 sebességes autómatát ír, de nem Powershift! Akkor mi és milyen? Használható?
Vagy próbáljak inkább Powershift-eset keresni?
Ezek a Powershift-ek mennyire megbízhatóak? (Normális szervíz melle!)
Ha már 1.6 tdci-rol van szó a szelepfedélen van két kupak az egyik a olaj beöntö ez ugye sima tekerős kupak van rajta.A mások oldalt valamilyen pattintos és ott nekem ereszti a olajat.
Ki lehet azt cserélni és mi célt szolgál az a rész ott?
vannak.befecskendezo, turbo, lendkerék mint minden dieselnek. ha a váltó cvt. az meg kb javíthatatlan.ja, reszecskeszuro. ha ez mind besz@rik az kb az autó árát kiteszi. de ha kifogsz egy jót, azzal boldog leszel. vásárlás előtt kifejezett fordos szakival nezesd at es az automatát felejtsd el. szerintem...
".Ezt a jelenséget nem értem (nem biztos hogy híba )hogy minden ajtonyitásra mi activálodik a motortérben(fütyülés)ja és kis kattogás is halható közben. Ez a fütyürészés változó ideig tart,van hogy fél perc,de van hogy tovább is."
Kaptam választ Autoszerelő fórumból:
"felkeszul az inditasra.
inditja az uza pumpat, kalibralja/tisztitja az egrt, fojto szelepet."
Köszi szépen az infót.Az észrevételem jól írtam le, mert ajtonyitásra is csinálja.Kocsi garázsba van,kinyitom ajtot és már kezdi is a fütyülést.Ha nem jár a motor,ezt minden ajtonyításra elkezdi produkálni.A napokban vettem észre,mert fel volt nyítva a motorháztető.Ezt a jelenséget nem értem (nem biztos hogy híba )hogy ajtonyitásra mi activálodik a motortérben(fütyülés)ja és kis kattogás is halható közben. Ez a fütyürészés változó ideig tart,van hogy fél perc,de van hogy tovább is.
Pár hozzászólással előbb már volt kérdés. Az elektromos kormányszervó hangja. Nem ajtónyitásra csinálja, hanem a motor leállítása után megy még egy darabig, de csak akkor hallod, ha ajtót nyitsz :). Tehát a füled rossz, nem az autó!
1,6 tdci 115 le.Ha leállítom a motort,akkor motortérből fütyülő hang hallatszik pár percig,majd egy relé kikapcsolja.Ugyan ez történik akkor is,ha áll a motor és kinyitom az ajtót, gyújtás nincs rajt. Mi lehet ez,és jó ez így?Az talán még ok,hogy leállás után csinál még valamit,de ajtónyitásra miért?
Durva ahogy kinéz. Ezt vagy körbe törték rendesen és utánna ujra fujták,vagy valami nagyon nem koser vele. Az enyém ugyan 2004-es mk2 de az nem néz igy ki. Pedig annak sosem volt garázsa.
Segítségeteket, illetve a véleményeteket szeretném kérni. Mindenféle megjegyzést szívesen várok, nem kell visszafogni magatokat :)
Szóval, úgy esett, hogy megvettem egy ford focust (2012/12). Karoszéria vol egyedül az, ami zavart, hogy nem olyan, amilyet szeretnék, ugyanis rozsdás. Jó kérdés, hogy akkor miért vetem meg? Igazániból műszakilag rendben volt a kocsi, a belsőt mások is mondták, hogy tetszetsnek tartják. A motor 250K km, viszont szépen megy, futómű rendben, úttartása tökéletes. Ez alat azt értem, hogy elengedett kormánynál teljesen egyenes, rugózás/ lengéscsillapítás szuper, klíma 2 éves. Szóval a kasztnit leszámítva nem lehet okom panaszra. Tanlán, hogy vezérműszij és társai csere lesz, mert az sose árt :)
Jöjjenek a képek, hisz egy kép többet mond száz szónál.
Bal hátsó küszöb-sárvédő találkozás alja. (A jobb oldal sajnos ugyan ilyen).
Bal hátsó ajtó alja és a küszöb:
Jobb első sárvédő:
Jobb első küszöb-sárvédő találkozása:
Ha jól tudom, az első sárvédő kb 5000-ért vehető, cserélhető és ezzel az utolsó 2 kép talán meg is oldva. A hátsó ajtó és küszöb nem vészes, bár esztétikailag "nem a legjobb".
Ami zavar az az első kép jobb és baloldalon, hiszen az teljesen korrodált. Műszaki fél éve volt rá, tehát emiatt most még nem kell aggódnom. Szóval itt jön az a rész, hogy minden gondolat, ami kikívánkozik belőletek, idekerüljön. (pl.: hagyd a fenébe; hülye vagy és a gatyád is rámegy; van egy ötletem; stb...)
Köszönöm, ha már idáig elolvastátok, méginkább, ha hozzászóltok.
Voltak kötelező tartálycserék kb 20 évvel ezelőtt (duplafalú tartályokat kellett beépíteni, a két fal között szivárgásméréssel).
***
5-6 évvel ezelőtt egy csőtörés miatt feltúrtuk az iskola udvarát (nem királyi többes: a szerelő vállalkozó elképesztő ajánlatától megrettenve mi szülők összeállltunk árkot ásni) és egy hétvége alatt kicseréltük a vízvezetéket. Árokásás közben egy rozsdás, kóbor csőcsonkra bukkantunk az udvar lebetonozott része alatt. Egy különítmány abban az irányban tovább ásva rátalált az iskola régi olajkályhás fűtésének gázolajtartályára, amiben még több ezer liternyi nafta lötyögött (volna földrengéskor). A tartályt nem lehetett kiásni (félig tornaterem alatt volt), de a gázolajat nem hagyhattuk ott a lassan szétrohadó tartályban, viszont minden potenciális jelentkező több millió forintos ajánlatot adott, márminthogy az iskola fizessen a veszélyes hulladék elszállításáért, végül jött egy jótét lélek egy kis tartálykocsival, aki ingyen elvitte az egészet, Nem kérdeztük, hova. A rendszámát sem jegyezte meg senki.
a mutatós kmóra rémesen csal felfelé, de ez egész biztosan szándékos, mert a teszt üzemmódban látható digitális kmóra viszont meglepően pontos. én azt gondolnám, hogy a digitális sebességadatok összegzéséből számítja a megtett utat. most autópályáztam hosszabb úton, de gondoltam az ellenőrzésre -- next time.
A km óra sebességmérője feltételezésem szerint összefüggésben van a megtett km számlálóval. A km óra (nálam legalábbis) kb. 10%-ot csal. Ha az óra 55-öt mutat, akkor az GPS szerint csak 50-51. 140-el haladva a GPS csak ~127km/h sebességnek tudja be. Ez alapján én feltételezem, hogy a megtett km is kevesebb a valóságban. A kerékméretem gyári váltóméret, szóval nem attól csal. Az eddigi általam vezetett és tartott autónál ez így volt, kb. 10%-al túlbecsülik az órák a valós sebességet.
az a baj a kutakkal,hogy a 20-30 éve lent levö tartályokat nehéz cserélni. Sok idö sok pénz. Föleg nagyvárosban,ahol alig alig lehet mozdulni mert a kutak is be vannak épitve házakkal. ezért olyanok amilyenek. De szerintem ez a rozsdadarobik szempontjábol inkább a kisebb forgalmu kutakat érinti jobban. De lehet az autotulaj hibálya is ugye. Kevés használat,alig alig tankol valamit. Akkor a felsöbb rész rozsdálni kezd ami ugye a naftába hullik. De azért ennyire nem hiszem hogy vészes lenne ez a dolog. Nem kell azt szürögetni extrába. Idö pocsékolás. Attol nem lesz jobb az autonak sem.
Ismerösöm gázolajat mindig Mol kúton tankol méghozzá kannába(előtte már volt gondja űzarendszerrel)megvárja mig leűlepszik garázsban,aztán átnyomja 3 mikronos szűrön és úgy kerül be a tankba.Ezzt ovintézkedés miatt variálja igy ,mert elmondása szerin mikor levették a tankját tisztitani hát igen csak sok kosz volt benne.Mindig neves kuton tankolt.Jaés elmondása szerint a kannákban a maradék kis gázolaj bízony koszos,még rozsda darabkák is szoktak lenni benne.Nem tom hány mikronos a kutfejen a szűrő,de sok minden átmegy rajta.Ez szerinte macerás,de ő azota így tankol.
azt viszont valahol olvastam, hogy a nagynyomású gázolajszivattyúból származó fölös üzemanyagot visszavezetik a tartályba. De ez a visszavezetett gázolaj eléggé forró, jót tenne neki, ha lenne elég anyag a tankban, ami kicsit lehűti.
ezt olvastam már én is, hogy a tank alján kosz van, nade 1. akkor az fokozatosan felhalmozódna és egy idő után már félig lenne a szmötyi a tartályban. 2. nem a tartály aljáról veszi az anyagot?
szerintem teletankoláskor csapja be magát a rendszer. tegnapelött teletankoltam.akkor a számlálo azt mondta hogy 999km a megtehetö távolság.de már több mint 100km-t mente vele,és még akkor is 999-et irt.pedig kb 5.2 a fogyasztása a fedkomp szerint.mondjuk én személy szerint 4 kattanásig tankolok.elsö amig a kut enged.majd hagyom picit hagy ujra legyen hely.ujra kattan majd feljebb huzom a pisztolyt és ujra 2 kattanásig eljátszom ezt. igy átlag 1 tank alap klimával hosszu távra elég kb 1200-1300km-re amibe van kis hajszolás is. bár a leirások szerint a tank gyárilag 50literes,de ez nem igaz.inkább 52-53 liter. de ezt a trükkös,félredöntött felálással lehet megmondani. mikor nem 4 keréken vagy a földön a kutnál,hanem felteszed a szegélyre.akkor valoban fullra lehet tankolni,csak épp nem ajánlott ugye. régen ezt a merciknél igy csinálták a nepperek,akik kintröl hordták be a naftát.
a teszt üzemmódban a kb 12. csippanás után látható digitális kmóra meglepően pontosan összhangban van a GPS-sel.
vagyiscsak volt, mert próbaképpen 215/55R16 nyárigumikat raktam az autóra (205/55R16 helyett), ez 2%-kal nagyobb kerületet jelent. az első tapasztalat a nagyobb gördülési zaj (autópályán)
Egyéb oknak eltudom képzelni a más kerékméretet, de a km óra kalibrálása sem pontos, így a megtett út akár a fed. comp által, akár az óra alapján tankoláskor számolva nem ad pontos eredményt. Ha GPS alapú km- futást számolunk tankoláskor, akkor valószínűleg pontosabb értéket kapunk, mint ha az óracsoportot olvasnánk le. És akkor még ott van egy pontatlanságot okozó tényező, a tolatási manőver :).
Szerintem a szintmérés közel sem pontos, illetve a kalkulált fogyasztás sem pontos. Nem tudom melyik infóból dolgozik és írja ki a maradék megtehető km-t, de bármelyikből is, bizonyára téved. A tank mérete feltehetőleg fix.