A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Tavaly egy rockerszerű német sráccal motoroztam, sok módosítás volt a motorján. Eddig semmi különös nincs a történetben, van sok ilyen otthon is. De. Miközben sorban álltunk a fagyizó előtt, büszkén mesélte és mutogatta, hogy van ABE papírja az összes nem gyári alkatrészről, azaz minden full legális. :)
Amikor megnyitottam az első német bankszámlámat, időpontra mentem max. 20 percet tartott. A végén azt kérte az ügyintéző, hogy ha úgy alakul, hogy nincs már szükségem rá csak hívjam fel telefonon és ő megszünteti. Ha ezt elmúlasztom, halmozódik rajta a havi díj és kellemtlen helyzetbe kerülök. Ja, személyes ügyintézőm volt/van, bármikor felhívhatom, segít.
Amikor az OTP-s számlámat megszüntettem, először el akart küldeni az ügyintéző, hogy menjek másnap, miután nem hagytam magam, vagyonnyilatkozatot kért (???) miután ettől, meg az előzményektől kiakadtam, átvette az ügyet a fiókvezető, aki megszüntette a számlát. Kb. 30 percet tartott, közben kinyomtatott egy kissebb ligetnyi A4-est. Mondogatják, hogy a német bürokrácia így meg úgy, én azt tapasztalom, hogy bármit kell intéznem, régebben koronateszt, oltás, okmányiroda, nyugdíjintézet, orvos, stb. nagyon flottul megy, minden jól szervezett, mindennek van értelme. Vannak parkolóhelyek, pl. eleinte bennem volt a budapesti ösztön, már kerestem a parkolóhelyet mielőtt odaértem, pl. a nyugdíjintézetbe. Találtam két utcával odébb, örültem, leparkoltam. Odagyalogoltam az épülethez és ott volt a nagy, félig üres ügyfélparkoló. :) Utána eljátszottam ugyan ezt rendelőbe menet. Persze itt sem minden szép és jó.
(Bár nemrég eladtam egy motort külföldre, ott a kivonás 5 perc volt. Meg az "új" motorom forgalomba helyezését is megoldották megfelelő emberek 4 óra alatt műszakival, regadóval, névre írással, de ez a sztori nekem vagy 3 nap lett volna.)
Nagy cucc, én ma 1 hete írattam át az autómat és alig fél órát vett igénybe a procedúra az okmányirodában.
Na jó, a kívánságrendszámra kellett várnom 1,5 hetet, mire legyártották.
A fizetendő összeg pedig nem is volt túl sok.
Az átíratás a rendszámmal együtt alig érte el 2 fő, 1 hetes belföldi nyaralásának költségét, egy 4 csillagos hotelben, félpanzióval, a nyári csúcsszezonban pl. Balatonon, vagy akár Egerben :-))
Nekem egy sima banki adategyeztetés egy hazai bankban egyik nap 1 óra, majd különböző papírok pótlása miatt keressem fel a másik bankfiókot, persze ott már tök mást mondtak, ott újabb közel 4 óra. És még vissza kell vinnem egy nyilatkozatot aláírva,tanúzva, a lányomtól ,aki BP-en él, és az ottani bankfiókban nem tudja elintézni a bank szerint.
Csatolnom kellett cégkivonatot is,amit csak néhány ingyenélő cégen keresztül lehet megvásárolni , pedig az ügyfélkapun elérhető lenne, persze nem hiteles formában :-(
A két ügynek persze semmi köze nincs egymáshoz, csak az arányokat szerettem volna szemléltetni!
Tegnap átírattam a Tigert. Mindig ámulok, hogy milyen gyors és olcsó a magyarországi emlékeimhez képest.
Az okmányirodai rész 43 euró, amiből 12.8 a kívánságrendszám. A rendszámgyártás 33.5 euró, ebben benne van a tartókeret is. Összesen 29e Ft. És 35 perc némi várakozással, rendszámgyártással együtt. Ha csak ezen múlna, hetente vehetnék másik motort. :)
Az egybeülésesnek amúgy ugyanaz a zárszerkezete, mint az R-é (egyben van a sisakrögzítővel). Talán még a bowden is ugyanaz. Viszont az R tankhoz nem illeszkedik a GS ülés. Finoman szólva.
" Azt meg tudjátok mondani, hogy az R 850 R-re hogyan tudnám használni az 1150 GSA egybe ülést? A váznyúlvány azonos? "
Szerintem nem lehet csak úgy feltenni rá . Az 1150 GS re se lehet feltenni cseredarabok nélkül. Eleve az egybeülésnek jobb oldalon van a kulcs amivel leszedhető . A GS-nek bal oldalon ( meg ahogy néztem az R-nek is ) Másik alumínium vég "platni" is kell hozzá .
Miert nem veszel Wilbers ültetős rugóstagokat a GS-be, gyári alacsony üléssel. Csak a speckót kell óvatosan megadni, hazudj le a súlyodból es mondd azt, hogy sosem viszel utast és csomagot, es allor nem egy rohadt kemény cuccot kapsz.
Igen, de az NC mellett is vettem msásik motorokat, csak mindig az NC nyert. :) És akkor is a kardán boxer téma izgatott. Mindegy, mst kiderül. mi a fontosabb, hogy leérjen a lábam és jó legyen a váltó, vagy minden más, amiben a GS jobb. Kár, hogy ezeket nem kapom meg egy motorban. :(
Második nálam nem szempont, úgy választottam lakhelyet és munkahelyet, hogy ne kelljen városba mennem. Az NC-nek az adta az értékét, hogy városon átmenésben (és lightos hétvégi túrákra), nem volt nála jobb, számomra, míg Budapesten laktam és dolgoztam.