"Egy King Tony kis oldalcsipo fogo megeri a felarat egy Extol, Fortum akarmihez kepest?"
Nem. Ha már plusz pénzt akarsz áldozni rá akkor elsősorban Knipex , de ha tényleg csak vékony vezetékekhez kell akkor műszerész fogók körében Wera vagy Wiha is tökéletesen megfelel.
Ez nem azt jelenti, hogy a King Tonyt nem veheted meg mert pont olyan mint az Extool vagy Fortum..... na meg amennyit mi itthon használjuk őket.... :)
"Fogalmam sincs , hogy Te ki vagy , nékem a Szamosi Műhely aa bbaarrááttaaiimm . "
Elmondom. Én vagyok az az ember aki segíthetett volna rajtad és megmondhatta volna mi a baja az autódnak. Mint ahogy a múltban olyan sokszor, amíg te vissza nem éltél vele, és most játszod a hülyét. De sikerült a múltkor elérned, hogy ne akarjak segíteni. Az ide beírt problémádat oldják meg a "bbaarrááttaaiidd".
Lett a 166-osunknak 1--2 napja egy "misztikus" (?) baja .
Egy alkalommal fölkeresTEm a műhelyemet , hogy relétalpakat ápoló 60-as és 61-es sprayket ajándékozzak nekik , és ha már ott voltam , megnézték az olaj nivószinTEt , mert azt sokkal rosszabbul lehet látni , mint a 38 éves nagy Polskimnál . Megdöbbenve láttuk 3-an , nincs a kocsiban olaj . A kocsit ott hagytuk , és éjszaka egy utcai lámpánál rátöltöttünk szegény Feleségemmel több vakoskodási részletben 4 liTErt , majd kb. 3000-s fordulaton mentünk olyan 25 km.-t haza . Másnap reggel az álló autónál megdöbbenve kellett lássam : a niveau a felső érték fölött volt vagy 6 centivel...
1976 óta van jogsim , veTEránautóklubot hoztam létre ( a R.I.L.A.K.-ot ) , de ilyet nem láttam még . ElmenTEm az autóelektrósomhoz ( a világ legjobb autóelektrósa a Pázmándi Péter !) 1000--1500 fordulaton kb. 6 percet mentünk, kint volt vagy 12 fok . Több , mint 100 percig próbálta a továbbhülő autó olajleeresztő csavarját megeredtetni , de nem ment . Ekkor megint mentünk nagyon alacsony fordulaton vagy 6 percet egy karosszériáshoz , aki egy negyed óra alatt a csavart ki tudta csavarni , és -- kapaszkodjatok meg -- lejött 4 (!) olaj , ami azt mutatta , 2 szerelő meg én rosszul láttuk a megelőző napon , hogy nincs a kocsiban olaj .
De most jön a java !
Levegő eddigre , hogy már dél lett , leheTEtt vagy 14 fok . Vissza az elektrós műhelybe (= megint 6 perc , de most már normál fordulatszámon ) , ő visszaszereli a motor alatti esztétikai lapot , én meg haza (= megint 6 perc , de most már normál fordulatszámon ). A motor 90 fokot mutat , pedig semmi ideje nem volt ennyi idő alatt ennyire melegednie !!! De mitől ? 80 fokon szokott menni .
Pont ezzel esik véletlenül egybe egy kifekvő hőgomba ?
Milyen károsodás éri a motort , ha kap fölöslegesen 4 liTEr nullkilóméTEres 10 W 40 olajat ( este már csak Shell kút volt , így nem Selenia Petronas 20k for Alfa Romeo cars ment bele , hanem Helix ) ?
Bevallom , egy szót sem érTEk . Ez a baja a levelezéseknek , mert egy idő után -- szemben a személyes találkozásokkal -- megfeneklik a dolog , sőt sértődésekbe megy át , adott esetben még rosszabbra is fordul a dolog .
Fogalmam sincs , hogy Te ki vagy , nékem a Szamosi Műhely aa bbaarrááttaaiimm .
És ha most azt mondom, hogy utólag sem engedem meg és kérd vissza tőlük a levelet akkor mit csinálsz? Visszakéred tőlük a leveled? A hozzászólást nem a Szamosi szervíznek írtam hanem neked, ráadásul a felhasználás módja is eléggé jól jelezve van a nevem mellett:
Szóval remélem a teljes vágatlan hozzászólást küldted el képként és nem máshogy mert csak így tehetted meg. Ha nem akkor nem adtam az engedélyem hozzá. Utólag sem.
Na még egyszer, mert úgy látom elsőre nem ment át az információ...
Kezdjük a végén. Számodra teljesen mindegy, hogy hol vagyok, a te szempontodból lehetnék Ausztráliában is, mert nem fogom neked megcsinálni. Nem dolgozom idegennek.
Az eleje: Mondtam, hogy először meg kell javítani. Akárhányszor töröltetheted a hibakódot, ha a hiba fennáll akkor vissza fog jönni. Az a hibakód amit írtál azt jelenti, hogy nem tudta elvégezni az alapbeállítást. Hiába próbálod meg géppel megcsináltatni, akkor sem fogja tudni megcsinálni amíg előtte a hiba oka nincs megoldva. A legegyszerűbb az első lépéssel kezdeni, azaz kitisztítani. De számtalan egyéb oka is lehet pl kikopott csappantyú, vagy a motor döglődik. Az alapbeállítást minden egyes alakalommal megpróbálja magától elvégezni ha hosszabb időre leveszed az akksisarut. Ezt is írtam. Tehát akku le, tisztítás/javítás*, majd akku fel és lőn nagy örvendezés.
Ha te nem tudsz/nem akarsz foglalkozni vele akkor vidd el szervizbe. Budapesten és környékén sok fiat/alfa szerviz van válassz egy szimpatikusat. Akár úgy hogy végighívogatod őket. De ne azt várd hogy visszahívjanak mert nem fognak, van elég ügyfelük, nem szaladnak még egy után. Ha nem veszik fel te próbálkozz később.
*javításon azt is értve, hogy szükség esetén csere
Először is nagyon szépen köszönöm , hogy írtál . Igen , azt én is úgy gondolom , hogy az , hogy csak kiütik a kódot , az nem orvosol semmit ( olyan 2--3 hét múlva visszajöött a sárga jel a face liftes alfa Romeo 166 Twin sparkunknál . Most megnézTEm a mobilkám jegyzeTEibe írtjaimat . Ezt írtam oda anno : P1688 motoros fojtószelep 2. alapjárattanulás .
Mit TEheTEk a fővárosban ? van pár alfás autóelektrós TElefonszámom , de akkora bunkó mind , akiket eddig hívtak , hogy egy sem hívott vissza...(= kongói népi demokratikus köztársaság jeligére a kiadóba...).
Először annak a 1806-os kódnak a dolgát kellene elintézned. Először is. P1806? B1806? Nem mindegy. A hibakód javítása nem úgy történik, hogy töröljük, hanem hogy megnézzük milyen hibára utal, majd javítjuk a hibát, majd töröljük a kódot. Az alapjárati motor tanításához meg vedd le egy órára az akkusarut - miután ki lett tisztítva a szelep.
Van-e olyan közüleTEk , aki ismer olyan Alfa Romeo elektróst , akinek van érvényes elektromos programja 2006-os Alfákra ? Van egy 1806-os hibakódom , ki tudom szedetni , de a pillangószelep-alapjáratot nem tudják orvosolni .
Köszönöm sokat próbáltam már sikertelenül. Főleg úgy, hogy kisvárosban élek eléggé korlátozottak a lehetőségek. Legtöbben azt mondták ne is keressek ilyen csavarokat mert nem létezik. Még a csavar forgalmazók is ezt mondták. Ma volt egy utazó aki azt mondta jövő hét szerdán a kezembe adja a csavarokat. Hát nagyon kíváncsian várom árat is mondott 1300 ft/ darab.
Bocs, hogy belevau, de szerintem egy jobb gumisnál találhatsz hozzá csavart. Lehet, hogy nem az elsőnél, de érdemes megpróbálni. Amennyire emlékeim nem csalnak, pl. a XX. ker. Határ út - Török Flóris utca sarkánál lévő (talán Hegedűs Gumi?) foglalkozik/foglalkozott csavarokkal is.
Erre gondoltam én is, de szerettem volna elkerülni a nagy veszteséget. Nekem 220 ban gumistól mindkettőben van talán 300 km. Aprópénzt talán kapok érte. Jobban jártam volna a csavarokkal.
Köszönöm, de ez nem jó ilyen kellene mint a link utolsó csavarja csak mozgókúppal. Fölhívtam a forgalmazót azt mondta szerinte ilyen csavart nem gyártanak. Hát nem tudom elképzelhető.
Igen ezzel nincs is gond fölhívtam pár forgalmazót, de nem tudnak segíteni a probléma, hogy belső kulcsos kell, hogy legyen a csavar feje. A szabvány csavarfej nem fér el a csavar furatban, he netán bele is menne nem marad helye a crovának.
Segítségre lenne szükségem egy nagyon speciális dologban. Tavaly eladtam a Polót viszont az új tulajnak nem kellettek az alu kerekek. Így maradt 4 db gyári új felnim. 15x5x100 as . Föltudnám tenni az Alfára amennyiben találnék hozzá megfelelő méretű mozgó kúpos csavart. Sajnos a szabvány csavar nem megy bele a kerékcsavar furatba. A felnihez gyárilag speciális csavarok vannakEz azt jelenti, hogy a felnibe max. 20mm fejű csavarok mennek bele. A szabvány kúpos csavar feje ettől szélesebb. Tehát amennyiben valaki tud olyan forgalmazót aki ilyen csavarok forgalmazásával foglalkozik nagyon megköszönném.
Egy új főtengely/fordulatszám jeladót mindenképp raknék bele, annak gyakori a hőmérsékletfüggő hibája. Bár nem pont így, addig nem lehet tovább menni, amíg az biztosan nem jó. Motorvezérlőre mutogatás meg mindig a legutolsó kell hogy legyen, mikor már minden más ki van zárva, nem a legelső.
Szerintem alkatrészcserélgetés helyett inkább derítsétek ki miért nem indul.
A benzines autó nem egy ördöglakat 3 dolog kell ahhoz hogy járjon. Kompresszió, üzemanyag és szikra a megfelelő időben. Mindegyik viszonylag egyszerűen ellenőrizhető/mérhető. Ha megvan, hogy melyik hiányzik az induláshoz akkor lehet tovább lépni.