Szeretnénk, ha a rendelet lehetőséget biztosítana a P betűjelű rendszám használatára úgy, hogy az illető céghez nem köthető személy is vezethesse a gépjárművet a vállalkozás képviselőjének jelenlétében, továbbá az esetleges szabálysértések az objektív felelősség alapján bírálják el. Szeretnénk, ha a rendszám használata közben előforduló kisebb hiányosságok azonnali bevonással való büntethetőségét megszüntetnék, mivel ez egyrészt hatósági jelzés nélküli közlekedést eredményez, másrészt sérti a jogbiztonság elvét, mivel lehetőséget ad a hatóság számára pusztán szubjektív szempontok alapján egész vállalkozások ellehetetlenítésére. Szeretnénk a kétoldalú megállapodások megkötésének kezdeményezését elérni az illetékes szervek által a P betűjelű rendszámok EGT- tagállamokban történő szabad használatára vonatkozóan. Elsősorban Olaszországot, Németországot és Svájcot, mint cél országokat, illetve az odavezető útvonalakat (Ausztria, Szlovénia) tartanánk fontosnak bevonni a megállapodásokba.
Ez egy 2012.01-es nyilatkozat.Most akkor mégse írta alá senki az egt-t?
Szeretnék vásárolni saját részre egy jó állapotú 8-9 éves BMW E46 Cabrio-t. Itthon nem találtam megfelelőt, ezért gondoltam arra, hogy kintről kellene behozni. Soha nem hoztam még be autót, fogalmam sincs az egészről....Tényleg nagy tortúra? inkább ne vágjak bele, hanem bízzam kereskedőre? (megszeretném takarítani azt a pénzt amit a kereskedő elkér. Egyáltalán mennyi az ő gázsija?)
aki tud jó tanáccsal szolgálni akár itt, e-mailen, vagy linkkel, nagyon megköszönöm. (zebralevi@freemail.hu)
Megadhatom, de nem leszel okosabb tole, mivel nem voltak tapasztalatok. Egy kamionos sràccal beszélgettunk arrol, hogy kell-e egy szgk + autoszàllito tréler kombora go-box, és a megoldàst végul én szàllitottam az alàbb linkelt Asfinag honlap segitségével.
Szerintem a mentö esetében az a kérdés, hogy szgk vagy tgk.
Köszi! Megtudnád írni a másik fórum címét? Szivesen átolvasnám a tapasztalatokat. Szlovák / cseh/ lengyel vonalon hallomásból tudom, h ott go-box köteles. Írtad, hogy személyautóknál csak a "traktor" számít de ha mentővel megy ki az ember, akkor kell lennie?
"Auto: Mehrspurige Kraftfahrzeuge bis zu einem höchstzulässigen Gesamtgewicht von 3,5t, wobei das Gesamtgewicht eines allfälligen Anhängers zu dem des Zugfahrzeuges nicht addiert wird."
Pont a hétvégén volt ez téma egy màsik forumon. Akkor sikerult az Asfinag honlapjàrol kiturnom, hogy 3.5t megengedett legnagyobb tomegu személyauto esetében csak a személyautokra vonatkozo autopàlyamatricàt kell megvenni, a vontatmàny nem szàmit.
Go-box-os problémám van. Megyek egy autóért Németo.-ba, 2.5t-s személyautó 2.8t-ás horoggal. Az elhozni kívánt autó 2t + 0.8 t futó. Súlyban jó vagyok a futóval, de így már a szerelvény összesen 2.5t-ás autó + 2.8t futó= 5.3t
Kell-e nekem GO-BOX ill. meg kell-e vennek a 3.5t-nál nagyobb pályamatricát? Vagy a húzó autó súlya számít csak?
Bocsi a kérdésért, lehet egyeseknek egyértelmű, de nekem nem.
Besz.ptam mint torkosborz a mezőn. Vasárnap estére van egy már régen megszervezett utam a holland határhoz, azt le kell nyomnom. Úgy volt, hogy kedden kifizetnek egy másik kocsit, azért kezdtem szervezkedni München irányban, de nem jött be.
azért mert a pirosszélühöz be kell vigyem az autot a helyi Verkehrsamtba ami rendszám nem lévén (mivel ugye az elözö tulaj nyilvän levette róla) max illegálisan megoldható ha räakasztok valamit, vagy semmit, vagy ujabb 70-100 euro költséggel välthatok rä ki egy mäsik särga szélüt amivel bekocsikäzok vele a Verkehrsamtba...
vagy tréler...
ergo feleslegesen egy csomo költség es idö.
duplän menjek a hivatalba, duplän rendszämot gyärtatni (itt a rendszämot nem az okmänyiroda adja hanem te csinältatod egy gyärtónäl aki ältaläban a közlekedési hivatal mellett megtalälhato, itt a rendszämgyärtäs nem monopolium mint Magyarorszägon)
mivel dolgozom rendes munkaidöben, ez méginkább nehezen megoldható, bär itt a hivatalok rugalmasabbak, neten tudok idöpontot egyeztetni, plusz van minden héten olyan nap amikor toväbb vannak nyitva.
amugy az elöbb beszéltem a helyi Verkehrsamttal (ök intézik az autokkal kapcsolatos ügyeket), irtam nekik egy mailt hogy hogyan müködik a piros kivältäs, visszahiväst kértek. Felhivtam, erre az elsö mondata az volt a nagyon kedves ügyintézönek a vonal tulvégén, hogy miért nem särgäval akarom vinni? Erre mondtam neki hogy mi a helyzet es értetlenkedett, szerinte ez EU-s elismertségü. de mégis lätjuk hogy sajnos nem.
szóval még itt is azt hiszik sokan hogy ez mindenhol ok az unioban.
visszatérve még a särga rendszämra nem értem amiatt sem hogy miért gond ha azzal megyek mert:
1. van német lakcimem igy nem trükközés hogy német rendszämmal megyek, plusz amugy is lejär pär nap alatt azalatt nem fogok millios birsägokat összegyüjteni, meg ha akarjäk leinfozhato kié a rendszäm ha mondjuk fix trafival mérnek be
2. van a kocsinak érvényes TÜV-je, emiatt a müszaki ällapotra nem lehet nagyobb kétség mint egy magyar rendszämos autónäl (ez mondjuk nem mindig igaz, mert lehet ugye lejärtra is särgät, de akkor tiltsa meg azoknak a közlekedését särgäval otthon)
3. van érvényes biztositäs zöldkärtyäval igy fedezetem is van ha kärt okozok
igy mär tényleg csak megint a pénzbeszedést lätom amögött hogy erre vadäsznak mert mäs magyaräzatot nem tudok elképzelni, miért nem elfogadott.
amugy egy unios 2007es dokumentben lättam hogy az äruk szabad äramläsänak tämogatäsa miatt el kellene fogadni mindenhol ezt a rendszämot, hogy ne legyen hätränyos helyzetben egy külföldi de tagällamban lako egyén egy belföldivel szemben ha az unioban vesz autot. viszont ott is megemlitik az egyes tagällamok eltérö szabälyozäsät, tehät ugy tünik itt sem annyira tartunk az uniohoz....
sajnälom hogy ennyi bürokräciäval keseritik az emberek életét.
mäsrészröl viszont azt sem értem, ha magamnak hozok be és névre teszem ott meg a szent eredetvizsgät miért nem kérik. mivel biztosabb egy ilyen auto eredete mint egy belföldön väsärolté? föleg hogy ittkint eredetvizsga sincs...
ez meg sztem egy indokolatlan könnyités amit megint cska nem értek, bär ennek legaläbb örülhetünk mert ennyivel több marad a zsebünkben, mellesleg a belföldiekét is mär rég eltörölhették volna.
Olaszból szeretnék autót behozni, saját részer. Már van kinézve 1-2 autó.
Ha megveszem egy magán eladótól az autót, gondolom nekem kell kivonatni.
Kérdéseim:
- van-e bármelyik településen olyan iroda, ahol ezt el tudom rendezni?
- kb. milyen költsége van és mennyi idő?
- export rendszám van-e, vagy tréllerrel ajánlott? (nekem egy ismerősöm azt mondta, hogy nincs ilyen rendszám olaszban, itt olvastam, hogy valaki írta)
Magamnak hozom :).. és szerintem meg éri - azért vettem meg 600EUR-ért. És ha ismerős tréleres autóval mennénk , akkor 200EUR körül lenne itt - csak ha valami nagy trélerre felférne kb ennyiért, akkor nem cseszém el rá egy hétvégémet.
Reg.adó kb 57e HUF, de nincs kb 30e Ft magyar átírási illeték, nincs 17eFt eredetiség vizsgálat. Az eladó ad egy új elemet a meghúzott helyett, újszerű nyári gumik, külön lemezfelnin téligumi, relative kevés km és leinformálható magánszemélytől 900db 100%-ban pozitív ebay visszajelzéssel. Inkább sok apróbb hibája van - amiknek a megoldása nem jelent számomra gondot a kis műhelyemben.
Idehaza egy korai, sokat zabáló 1.6 van németből 150e-ért belőle, amúgy 285-e-től indul a puritán felszereltségű külföldi 1.2 8V - az enyém pedig egy extrákkal teletömött példány az 1.2 8V-nél sokkal erősebb újabb generációs motorral, de az 1.6 8V-nél szerényebb fogyasztással.
Tudom, hogy nem egy slágerautó, és ilyen filléres autókért ritkán éri meg ilyen messze elmenni, de ha már egyszer ilyenre fáj a fogam, akkor ez most nekem ennyiért OK :)