Jó ötletnek tartom,nagy segitség egy a körünkben bármikor elérhető adatbázis. Továbbfejleszthetnénk: az mb-cars.hu-n lehetne egy olyan link v. cikk, amiből minden uj jövevény (köztuk én is) megtudhatná a legfontosabb dolgokat: hogy lehet klubtag,mikor-hol lessz a tali, néhány irányelv az ujjaknak, esetleg szerviztippek "igy jártam - ezt csináltam - megjavult" stilusban, és még sok más általános kérdést megválaszolnánk.
Lehet hogy ez már létezik, de nekem a letöltések oldalon csak kategória:katalógusok, név, leirás stb. jelenik meg és kész.Gondoltam onnan lehetne letölteni valamit , de nincs semmi.
Az amcsis merci uj tulaja (apáról-fiúra szállt)szivesen jönne majd talira, csak ugy szemet mereszteni ( gondolom csak eleinte, aztán ugy is tag akar majd lenni ,ahogy én is),de szerintem egy darabig most elfoglalt lessz. A kocsi meg tőletek kicsit messze van, itt a kies Szolnok megyében, a világ végén...de ha gondoljátok, szóltok és összehozzuk.
Kicseréltük a vezérműtengelyeket, himbákat, gyertyákat.
A hidrotőkéket pucoltuk, és még mindenhol, tele volt 2mm vastag mocsokkal!
Kapott motormosót, dobhattam ki a 3000km-et futott BP olajomat :)
Most helyrejött az olajnyomás, azaz lecsökkent, de talán azért, mert már tud folyni az olaj! Alapjáraton (5-600 rpm) 0,5-1 barra csökkent. De ekkor is gyönyörűen folyik a vezérműtengelyre.
A moci nagyon csöndes lett, Merciboltban is csodálkoztak!
Vissza van még:
-gázműszaki (10 éves a tartály)
-rugók, lengéscsillapítók cseréje
-kicsi hegesztés
-lökhárítófestés
-szélvédőcsere
380-as mocinak mennyi a benzin fogyija városban, városon kívűl? Benzinnel kell, hogy járjak, és rosz a mérőm!
Valamint beázik az ajtóm is a külső vízlehúzó guminál, ez azért rosz, mert most tennék bele hangszórókat! Mercin kívül lehet kapni ilyen gumit?
Mercitali - Legyen! Leugrok szívesen, megmutatom a Coupét amibe annyit segítettettek!
Durrogós gázos - Vigyázzzzzz!!!! Ilyenkor mikor visszadurran a szívócsőben ég el!
Lehet vezérlés (szelep nem zár rendesen, kopot vezérműtengely)
Lehet gújtás (kábelek, gyertyák, gyújtáselosztó, előgyújtás)
Lehet roszul összerakott keverő, alulméretezett, vagy egyszerűen nem jól beállított! Próbáld meg, hogy kicsit ráadsz a gázcsavaron.
Ismerősön sajnált a gyújtókábelekre költeni, ezért mindig nevetett egyet mikor lelőtte, kiugrás, cső visszatol, és megy tovább. Ezt már 5mp alatt tudta csainálni, csak egyszer visszatolás, kicsi gurulás és kerr-katt csirr-csörr, motorfüst stb.
Mikor durrog a légmennyiségszabályzót jól odabassza a házához, és ilyenkor a hosszú tengely végén lévő ellensúly mindig leverődik. Neki sokxor leverődött, és eltört a tartócsavarja, és az meg bele a mociba :)
azt azért hozzátenném, hogy ezek a számok a magyar, mostoha viszonyok között értendőek. délebbre meg nyugatabbra még tovább tartanak a mercedesek, mint nálunk.
JQA-kat. Nem tudom miért környezetbarátabb 3 évente új autót gyártani és a régit kidobatni az emberekkel, mikor egy MB 10 éves korában még újszerű, 20 évesen használt, és 30 évesen kezd szétesni. Szerintem ha valaki kiszámolja hogy az elavult motor károsanyagkibocsájtása, vagy a 30 év alatt 10 db 3 éves autó legyártása és roncstelepre küldése e a környezetszennyezőbb nem hoznák elő ezt a környezetvédelmi maszlagba csomagolt egyértelmű fogyasztásösztönzést.
" Ekkor már az újautó importőrök szólaltak meg, akik a környezetvédelem nevében tiltakoztak az új adótábla ellen, utalva arra, hogy az Euro 2-es gépjárművek autóipari hulladékok, és egyáltalán."
:-)
rogton rohanok lecserelni az autoipari hulladekom egy uj swiftre, hatha nem kapkodtak meg el :-)
CSiga először is kultúrált dolognak tartom, hogy elnézést kértél, mert én elolvasatm a BMW topicot és ott lolga uriemberként nyilatkozott mindvégig...na ennyi
Én is támogatom a pécsi találkozót bár én még nem vagyok tőzsgyökeres tag, de kitűnő alkalom lenne találkozni veletek, remélem addigra az autóm is meggyógyul...(én biztos, hogy Villányba megyek tovább)
ma viszem a szerelőhöz remélem most már nem lesz sok gond vele. Holnap autovillamossági átnézésre viszem, ha ezek után sem lesz tökéletes a gázzal, akkor kiszedetem belőle
Tisztelt topiclakók!
elnézést kell kérjek lolgától!!!!
a lentebb be linkelt dolgok kezdenek tisztázodni így meg kell kövesem lolgát akiről rosszat(kat) irtam!
az ügy nem zárult le, de ez eddig úgy nézz ki a hogy felelőség teljesen viselkednek a szervizesek!!
még egyszer elnézést!
cSIGA
Olyanom van hogy:
Mercedes-Benz Model 123 Service Manual Library Disc1.rar 313Mb
Mercedes-Benz Model 123 Service Manual Library Disc2.rar 356Mb
Mercedes-Benz Model 126 Service Manual Library Disc1.iso 731Mb
Mercedes-Benz Model 126 Service Manual Library Disc2.iso 733Mb
Akinek kell irjom mailt megoldjuk valahogy.
"Boldog lennék, ha eljönnétek és összehozhatnánk egy pécsi találkozót! Akkor összeszervezem a többi helyi 126tulajt is meg akár egy Orfűi fürdős ivós stb hétvégét"
Mondjuk én alapban gondolkodtam, hogy lemegyek Pécsre. Ha helyben össze lehetne rántani egy kis társaságot helyi MB fanokból (gondolom a veterán gépeket csak kimennek megnézni) akkor helyre is buli kerekedhetne a dologból + a környékbeli tagokkal is tudnánk találkozni (Zegerszeg, Nkanizsa, stb.)
Mellesleg meg Orfű is egy kellemes hely, csobbanással, sörrel, esti sütés-főzéssel egybekötve meg lehetne organizálni a dolgot. De ha ehhez még korán lesz, akkor meg Villány sincs oly messze... :-)))
Urak! Vélemény?
(a veteránosokkal nem kell közösködni, eccerűen csak lecsekkoljuk őket, oszt kész, de a mienk az külön_buli) Az aug. végi nagytali még úgyis messze van, sztem szervezzük meg ezt a kihelyezett fióktalit!
azt az amerikás 123-ast meg lehetne tekinteni esetleg???
Kösz a segítséget az olaj ügyben.
Biztos ami biztos alapon bevásároltam szűrőkből. :)
Ja majd elfelejtettem ettől a szutyok feketés ezeréves olajtól szárnyakat kapott az öreg csikó.
Nem tudom hogy a kutakon mit adnak el gázolajként de ettől az öreg löttytől simább lett az alapjárat, halkabb, és lényegesen JOBBAN MEGY.
Először azt gondoltam hogy pszichés eredetű a dolog (mint a sportlégszűrű volt a suzukimon) de a különbség nagyon szembetűnő. Jó lenne még szerezni ilyen matériát.
Hát ez a gáz ha sokáig távol van az ember a topictól, olvashat egész délután!! Már jojózik a szemem...
DE!!
Szeretném megkövetni Hpg-t ,és bcsocsant, lehet hogy kicsit tényleg tullihegtem a dolgot, csak azt akartam mondani hogy dizeles és dizeles gazda közt is van különbség, és rossz ha egy kalap alá vesznek minket. Egyébként az átépitésről: nekem dizel van, de inkább nem csinálnám( ha benzines lenne), hanem vennék egyet ami már az,igy már megy, bevált,( nomeg nem te cseszeted szét a gépet- gondolj a lelki világára! :))) )
Lenne néhány kérésem,elősször is LEXhez: képeket még-még-még! Mármint ilyen műszaki tartalmúakat, jó volt nyáladzani a befecskendező rendszeren. És innen jön a kérés, ezt viszont tudtommal EKR-nek kell cimeznem: NAGYON de NAGYON szükségem lenne szerviz cd-re. Nekem a 26-oshoz kellene, mert nyomógombos a klima és fűtésvezérlésem, a klimakompresszor nincs az autóban ( mellette sincs!), a befújó venti rapszódikusan indul el v. áll meg, ugyhogy jó lenne urrá lenni a helyzeten. Itt most speckó el. rajz kellene,mivel benzines volt, van ford.szám mérőm is ami nem mükszik, vszont láttam dizelt, amiben igen, de kellene motor robbantott ábra,klima rajza,vákum csövek rajza, szval minden ami merci.
Nem akarok türhőnek látszani de a 123-é azért kellene, és abból is az sd, mert 1 rokonnak EREDETI, Floridából hazagyalogoltatott, nagylökösös 23-asa van! Sajna vacakol a vákumrendszer, már a tempomat is, uhhogy őt is reparálni kőőőne!!
Egyébként nekem elég meglepetés volt az a kocsi, addig azt hittem az itthoni 23-asra, hogy milyen király, erre fel átnnyálaztam, hát nem értem mi itt Európában miért nem kaphatunk ilyet!
Kis sebességü ütközésnél hátramozduló lökös(nem hajlitott laposvassal felfogatva!),klima, változó geometriájú turbó, kipufogógáz visszavezetés, izzitógyertyák külön-külön bekötve a relébe( talán variál az izzitással??)ja és ugyan ugy el.motoros fűtésmotor (a vizáramban, persze)mint a 26-ban!Nomeg majdnem 2 tonna önsúly...
Visszatérve a témához, tudom a tali, személyes ottlét,pofavizit, és ha tudtok segitetek, de most tényleg sürgős lenne, kihuzna a bajból egy szerviz cd amin ezek rajta vannak, elmegyek értük, ha kapok. Ja és még valami! Az öcsém manuális váltót akar a gépbe,azt kideritettük(marha nehéz volt..)hogy 123/300d motor van a kocsinkban, de az enyém ötös váltóval, az övé automatával - nem tetszik neki. Ha tud vki ötöst, ne fogja viszza magát!! A bontósok azt mondják fehér hollót hamarabb találunk...
Tudom hogy hosszu lessz de legfeljebb kiutáltok..., még 1 dolog! nemokos007 : ha nem lennék olyan csóró,mint amilyen vagyok, rögtön megvenném a kocsid!! Igy ahogy leirod ennyi cucc ennyi pénzért, és gondolom a kocsi is jó ál.ban van -- háát nagy kár hogy nem lehet az enyém!
Csillagtúra: Május 14-16, bővebben:
http://www.mercedes-benz.hu/hirek/hirek/csillagtura2004.php
Számomra külön öröm, lévén, hogy pécsi vagyok.
Boldog lennék, ha eljönnétek és összehozhatnánk egy pécsi találkozót! Akkor összeszervezem a többi helyi 126tulajt is meg akár egy Orfűi fürdős ivós stb hétvégét.
Ma is megimerkedtem 1 gazdival.
Egy frissen fényezett 260asa van szintén fehér, nagyon szép 17es felnivel, eleje ültetve, Hifi, stb. Nagyon morcosan néz ki. És egy utcával lakik csak arrébb.
Van is egy eladó felni garnitúrája. A 15ös 85 előtti gyári 205ös mindenféle gumikkal. Nemtom mennyiért. És kellene neki egy kék szövetes ülésgarnitúra, mert az szar benne.
Említettem neki a topicot is, mert nem tudott róla és tetszett neki(márminthogy létezik).
Egy másik cimbi meg azt mondta, hogy van egy elektronyos alapjárati fordulatszám szabályzója egy 500-ból jeladóval, tokkal vonóval, és azzal király lenne az alapjárat az M110-en és nem lenne gond a bemelegedésszabályzóval. Mi a véleményetek? Hallottatok iylen "tuningról"?
na megfogtál. úgy néz ki, mint egy henger. egyik végén egy csati, másik végének két oldalán egy-egy levegőcső csatlakozik. a kattogást úgy értem, hogy ha impulzust kap, akkor egyik állásból a másikba kattan át, nem kattog, mint egy zárlatos kakukkosóra, csak kattan egyet.
teljesen tanácstalan vagyok.