Kezdő hegesztők számára hoztam létre ezt a topic-ot. Banális kérdések, gépvásárlás megtárgyalására. Egymásnak való segítségnyújtás, tippek, információk. Kérem mindenki tisztelje a kezdő kérdezőt.
Annyit módosítanék a délutáni litánián, hogy a végáram esetében kicsit elsokaltam. Az 50%-os ajánlás kicsit sok. 10-40% lenne a megfelelő érték. És az áramlefutást is veheted hosszabbra. A 2-3 mp kicsit nagyon alsó érték.
Bocs, de ahogy írtam én is kezdő vagyok, tapasztalatom kevés, jegyzetekből építkezem. A jegyzeteim meg nem voltak nálam délután :-)
Ha már senki sem szólal meg, leírom saját tapasztalataimat, de hangsúlyozom, hogy én amatőr vagyok, a tévedés jogát fenntartom. Nekem is ilyen gépem volt egy rövid ideig, csak piros volt és BLM névre hallgatott.
Akkor vegyük sorjában:
1. Multifunkciós szabályozó gomb
Nincs mit mondani róla, kattintva kiválasztod a funkciót, forgatva állítod az értéket.
2. Hegesztési mód választó
Itt gondolom nincs problémád, egyértelműek a jelölések. A "Gas" az egy gázteszt üzemmód, ha ide tekered és megnyomod a pisztoly gombját, akkor megnyitja a gázszelepet anélkül, hogy áramot adna a pisztolyra. A gázfolyás mennyiségének beállítására szolgál a reduktoron.
3. Gáz előáramlás 0-1 S
Hagyhatod 1 mp-en, bár 4-5 m-es munkakábelhez elég a fele is. Nincs nagy jelentősége, egy a fontos, előbb jöjjön létre a gázburok, mint az ív.
4. Kezdő áramerősség 5-200 A
A hegesztőáram 30-50%-a
5. Áram felfutási idő 0-5 S
A kezdőáram ennyi idő alatt éri el a hegesztőáram értékét. Én 2-3 mp-re állítom. Emiatt néha az ív is késleltetve indul.
6. Hegesztőáram 5-200 A
Ez megint evidens, anyagvastagság és illesztés függvénye. Belső sarokvarrathoz több, tompavarrathoz kevesebb. Szénacélnál 30A/mm egy általános viszonyszám, de ez sok mindentől változhat. Ha kevés, akkor nehezen alakul ki az ömledék, ha sok, akkor átroskadhat a varrat. De ezt úgy is látod közben.
7. Bázisáram 5-200 A