190E 1.8-al kapcsolatban van tapasztalatom,de tudnom kéne,hogy konkrétan mi érdekelne.Néhány tanács vásárláshoz:legfontosabb,hogy volt e törve és,ha igen akkor milyen minőségben lett javítva/gyári patentok helyett néha ragasztóval rakják fel az oldalsó műa. és lökhárító elemeket/ A motortérben az el.csatlakozások és vezetékek legyenek eredetiek.A belső térben jó kell legyen minden,ha szakszerűen szerelték le v.mikor a kárpitokat,a műszerfal elemeket.Az űlések eredeti huzata nem minden típusnál bír ki 13 évet és az ajtókárpitok műbőr huzata is deformálódhat.A csomagtér beázhat ezért néz be a szőnyeg alá.Menet közben nagyon kevés zaj szűrődhet be,ha rosszabb úton kotyog v.mi akkor alá kell nézni,amúgy a futómű alk.részei könnyen és olcsón javíthatók.Sokat futott gépnél búghat a difi az ilyent jobb elkerülni.Érdemes kitekert kormánnyal forgolódni egyet,ha minden ok akkor zajtalanul fordul.Menet közben,ha nagyon táncol akkor a hátsó telók nem jók már.Ha lehet válassz gyári rugóval szereltet,mivel azzal is nagyon stabil és kényelmes az autó.7-13l/100km
aranyparipa de gold e loo :
Eddig csak egy 116-osom volt az meg még nálam van.
Remélem nyár végére sikerül összeszednem annyi pénzt, hogy kibéreljek egy garázst és nekiálljak a verdának (kb 2 évnyi munka a rendbetétele + több lé mint amennyit ér). Mint írtátok már a tipusváltás körül adódhatnak gondok, egy ilyen 280s kaszniba (jelenleg hivatalos 200d) milyen motort lehet belepakolni max amit még engedélyeznek (dízel/benzines)? Lehet, hogy tévedek , de ha jól emlékszem a 200d és 240d-nek ugyanaz a blokkja, ha felfuratom akkor elviekben lehet belőle 240td-t csinálni?
"Rendes tőled, hogy két roncsautóval akarod megajándékozni a csajokat :-)"
Rendes tőletek hogy ezt gondoljátok, de én ugy gondoltam, hogy addid lesz időm és pénzem ( talán...) felujitani őket, és igy kapnák meg!!! Ehh, ti őrültek... :))
De! Kipróbáltam az amcsis ótót, kulturált, franko gép, pár kör után aszongya a srác: állj meg, S fokozat, aztán padló! Na jó rajtam ne muljon, igy tettem, a kocsi nem mozdult, felemelte az elejét aztán tűz, de mint az állat!!! Én ordibálok: - mikor vált már?, a srác ordibál: - nyomjad, nyomjad! az a "szar 81-es dizel " meg lepadlózta a km. órát (140-ig mér), és még gyorsult érzésre ugy 170-ig. Király volt!!
Végig 4500-nál váltott, (az övében mükszik a ford.mérő) hang alapján ha vki az enyém ennyire kipörgette volna abba kést szurnék, de ez ugy tünik birja. Teljesen más volt a hangja , mint egy benyás sportos gépé, őrülten pörgött, én sajnáltam szegényt...
Ugy néz ki összejönnek a fényképek, hamarosan prezentálok vmit.
Volt már szó róla,hogy ezekbe a motorokba a 15W-s olajok a megnövekedett illesztések miatt szvsz kicsit vastagabb olajfilmréteget "okoznak"mint a 10W40-es olajok.
De nem a 15W40-es ásványira gondolok,hanem pl.15W50 félszintre.Ezt tapasztalatból írom,ugyanis én már végigkisérleteztem a 15W40-től,a10W40-en keresztül.A 15W50-el halkabb lett a moci,kisebbek lettek a vibrációk,és kevesebbet is eszik belőle,és nem utolsósorban,nagy melegben nem hígul fel annyira,és ez a lényege.Nekem 190D 2.0 300.000km,15W40-el is,és 10W40-el is nyáron a forróságban,vékonynak bizonyult az olajfilm,és csattogások hallatszottak a motorból,de 15W50-el minden csattogás elmúlt,és olyan hangja van,mintha új lenne.
Úgyhogy nagy melegben vigyázni kell,a túl vékony olajjal,mert szvsz még csapágyas is lehet a vas.
Még mielőtt valaki megkérdezné,hogy télen mi a helyzet,amit én használok Motul 4100 Power olajnak,-33 a dermedéspontja,ugyhogy télen is megfelel ez az olaj.
hétvége van, és itt mindenki a melóhelyről nyomul. Kivéve persze minket.
Mivel Te vagy a legújabb M110 Brother, elmesélem, hogy én saját tippem szerint 10W40-es résszintetikus olajjal szeretném etetni a Kópét a jövőben. (Mobil Super S, BP Visco 3000, Castrol GTX Magnatec Protec vagy ilyesmire gondoltam). Most is résszintetikus van benne, és nem füstöl se hidegen, se melegen, csak amikor üvegen megyek vele 5500 rpm körül, akkor dobja rendesen.
Neked hogy koszolódott el? Fekete lett vagy barna?
Még richie35 kérdezte:
"szerintetek milyen teljesíményszintű olaj kell a jó öreg M110-be?"
Engem is érdekelne a véleményetek.
Én Castrol 15w40-es ásványi olajat raktam bele, de szerintem elég hamar elkoszolódott. Vagy az is lehet hogy a túlmelegedéstől nem lett átlátszó? Nem jó az olajhűtőm. Azaz inkább az olaj termosztátom. Vagy nem tudom mi.
Épp ezen küzdök. Mert szét szedtem és a hűtőn meg a csöveken nincs dugulás (1 hónapja cseréltem).
A termosztát kiszedve 110 fokon nyit kb 20mm-t, de ha nyitott állapotban teszem vissza, akkor sem zárja le teljesen azt az ágat ami a hűtőt megkerüli és megy vissza a motorba hűtés nélkül. Mivel van rajta asszem 4 pici furat. Szóval nem igazán értem hogyan működik, főleg hogy nem is működik.
Tegnap estére is megvolt a programom.
Miután miszlikre szedtem az olajhűtés minden darabját, felhoztam a hűtőt és nekiálltam bicskával kiegyenesíteni a lamelláit. Valami ökör lemosta magasnyomásúval és összgörbítette az egészet. És lehet hogy ideges lett rá, mert mindkét oldalán egyéb fizikai behatások nyomán szarrá gyűrődött kb 5 helyen.
3 filmet meghallgattam :-) és közben kifésültem szegényt.
Il Doctore, köszi a segítséget a képlinkeléssel kapcs. ban. Fogok felrakni a vasról ,csak szeretném ha már az új felnivel lenne, de szakad ez a szemét eső és nem szivesen hozom ki a garázsból. Kapott már eleget szegény az élettől.
Meg szét is van szedve, de az 1-2 óra.
De még egy kérdés: A képnek valami tárhelyen kell lenni, vagy az én gépemről is megy?
Mint már korábban LEX mondta, volt ún. RÜF verzió, amiben megvolt minden elôkészítés a katalizátorhoz, a tied is valószínüleg ilyen.
Ha jól be van állítva, országúton 10 körül eszik, vagy alatta, városban meg nem tudom. Bár én még korábban voltam egy telioldalas automata 300E-vel bp-n, zeg-bp-zeg 100liter volt.... bár ez elég extrém eset volt...:-)
Felhívtam a MB Magyarországot, megnézték motorszám alapján nem katalizátoros a verda, de akkor minek van benne a lamda szonda előkészítés??
És mitől fogyaszt mint az állat ha eccer má beállították optimálisra a co-ját, meg a gyújtást, meg nem is nagyon nyomom neki???
mondjon nekem v.ki v.mi világosságot v. legalább egy olyan szervízt ahol biztosan értenek is hozzá meg meg is lehet fizetni a tudásukat!
"Hát akkor próbáld meg, mostantól hagyj ki 5 olajcsere periódust, oszt hadd lássuk mit bír a suzuki. Tényleg kiváncsi lennék hogy a mi autónk hogy viseli a nemtörődömséget ? Persze ha beáll a motorja én szóltam hogy senki ne utánozzon !"
Nem szeretném, ha még 5 olajcsereperiódus után is nálam lenne. Az igazi az lenne, ha már a következőt sem én ejteném meg.
Viszont a mostani csere előtt nem sokkal 2 litert kellett utánatöltenem (3,5 fér bele össz). Szerintem az utolsó olaj lehetett szar, mert előtte 7 csere során soha 1 deci sem hiányzott a cserekor.
Na, remélem hamar lecserélem (ezt remélem már december óta) aztán merciről írok majd :-)
Ma reggel ballagok befelé az M3-on, békés 150, belső sáv. Egyszer csak tükörben észlelem, hogy valami lapos gíp nyomul vehemensem, de még a távolban. Ahogy közeledett, sokáig nem lehetett kiszúrni, mi lehet, formára oan MX5 vagy S2000-es Honda. Kihúzódok előle, kicsi lassítás, és akkor elhúz mellettem laza 160-as tempóval egy gyönyörű, aranymetál színű SLC (R107) Nemrég helyezhették forgalomba, mert J-s rencáma volt, de nagyon tiptopnak nézett ki
Mondjuk Nekem se jönnek be túlságosan, csak mint érdekességet szántam. A 29-es még elmegy, valahogy jobban illik hozzá már egy ilyen tuning mint a két másik klasszikushoz.
Sziasztok! Megint gondjaim vannak, melegen nagyon füstöl a gép (most volt olajcsere az olajat Gaálnál vettem)10-40est kapott. Amikor beindítom semmi füst,viszont mikor eléri a 80 fokot simán beborítja az utcát egy kövér gázadás után. Nem melegszik, a víz nem fogy,az olaj tiszta. Mi lehet vele? Nem szeretnék úgy járni mint a kicsivel ahol hengerfej felújítással kezdték,majd szelepek cseréje meg egyebek. Szóval kifizettem egy halom pénzt mire jó lett. Természetesen minden alkalommal rezsióradij,szétszedés stb. Szóval hozzáértők segítségét kérném. Kösz. Stefi (ja ez már a 380se)
Hát akkor próbáld meg, mostantól hagyj ki 5 olajcsere periódust, oszt hadd lássuk mit bír a suzuki. Tényleg kiváncsi lennék hogy a mi autónk hogy viseli a nemtörődömséget ? Persze ha beáll a motorja én szóltam hogy senki ne utánozzon !