Hiányoltam egy olyan topicot, ahol vasúti fényjelzőkről szerepelnek képek - ezért hát nyitottam egyet. :-) Jöhetnek ide fotók mindenféle elő- és fő-, ismétlő- és tolatójelzőről: a lényeg, hogy ne ábrák, hanem valódi képek legyenek, és minél több különféle jelzésképet láthassunk rajtuk. :-)
Bizt. ber.-esek szerint a villogás ellenőrzése nagyon bonyolult áramkört követel meg, ezért tehát drága. Ezért a HÉV sebességjelzési rendszerében eleve nem is terveztek villogást.
Ez kicsit azokra a kérdésekre emlékeztet, hogy melyik jelző ad két karral Megállj!-jelzést, illetve melyik dolgozó fogadja a vonatot annak háttal állva...
Bocs,akkor valószínűleg félreértettem,hiszen "Tilos a tolatás!"jelzési kép csak tolatásjelzőknél van,"Megállj illetve tilos a tolatás!" pedig a tolatásjelzővel egyesített fény főjelzőknél. Utóbbit elemezgettük.
Szerintem is. Bár mondjuk ebbe azért kötnének bele az illetékesek, mert nem véletlenül a vörös az egyetlen fény, ami sosem villoghat: gondolom nem lehet olyan időpillanat, amikor nem világít, hiszen az a legszigorúbb jelzés.
Amúgy Magyarországon nincs is sehol gyors villoglás, ha minden igaz. :-) Másfelől tök egyszerű lenne: a villogó sárga adjon előjelzést 40-re, a villogó zöld 120-ra, a felváltva villogó sárga és zöld pedig 80-ra.
A zöld fénynél sem mindegy milyen jelzőn van,például alak kijárati jelzőn vagy fény kijárati jelzőn.
Jelenleg azonban az új F1-esben lévő számkijelzéseket nem értem. (Más sem).Pontosabban fogalmazva mi volt a baj az eddigiekkel? Szerintem a MÁV fényjelzős jelzési rendszere majdhogynem tökéletes volt,azt nem értem miért kellett (ezt is) megkutyulni. Állítólag uniós előírás,de hallottam olyat is,hogy a mvők nem tudták megkülönböztetni a gyorsan-lassan villogást. Valaki ismeri ennek a történetét?
Ezt nem teljesen értem. A kék fény csak a tolatást tiltja meg, a vonalra ki-/behaladást nem. Tehát különbözik a vöröstől, és annak eldöntéséhez, hogy melyik az érvényes, nem kell az árbocszínezés, elég maga a fény.
A http://www.rgsonline.co.uk/rule_modules.html oldalon található modulok segítségével végre sikerült kicsit érthető magyarázatra lelnek az Egyesült Királyságban alkalmazott vasúti jelzéseket, szabályokat illetően. Ajánlom mindenkinek.
A fényjelzős topikban eléggé OFF az elakadó előjelző, de közeledő vonat esetén az általad vázolt helyzetben én nem a rángatással szórakoznék, hanem a bejárati jelzőhöz rohannék leinteni a vonatot...
Világos, köszi. Utolsó kukacoskodás: ha egy ismétlőjelző (tehány fényjelző) ad kétes jelzést, akkor is meg kell állni a főjelző előtt? Csak mert ebben a konkrét esetben nem tudok elképzelni olyan szitut, hogy veszélyes lenne az egyébként szabad jelzést adó főjelző mellett elhaladni.
Akkor is meg kell állnod a főjelzőnél és nem haladhatsz tovább, amíg a helyzetet nem sikerül tisztáznod. Pl. alakjelzős állomás előjelzője félállásban fogad - felkészülsz a bejárati jelző előtti megállásra. A bejárati jelző viszont szabadot jelez egy karral - ha erre nyolcvanal berongylsz az állomásra, nagy baj lehet. Előfordulhat például, hogy egy megfutamodás vagy más baleset miatt vissza akarták venni a bejáratot, de az előjelző félállásban elakadt. Amíg az előjelző állítóemeltyűje nincs becsappantva, a főjelzőhöz hozzá sem tudnak nyúlni, tehát az továbbhaladást engedélyező állásban marad, pedig ők azt is megálljba akarják állítani a katasztrófa elkerülése végett. Ezért a kétes jelzést mindig tisztázni kell.
Mert a nem biztosított bejárati jelző nem utal a behaladás irányára,azt a szolgálati menetrendből tudja meg a mozdonyvezető. (Ha változik Írásbeli rendelkezésen.)
Mi a különbség?
Ennek bizber okai vannak.
Ha megfigyelted ezeken az állomásokon nincs kijárati jelző. Ez azért van,mert a berendezés (pl az úgynevezett kulcsazonosító) nem ismeri a menettervet,két dolgot tud csupán:
-lezárt vágányuton történő közlekedés
-csak az egyik bejárati jelzőt lehet kezelni.
Bizonyára meg lehetne oldani,hogy átalakítva a berendezést ki lehessen vezérelni a három fényt,(vagy a harmadik fogalmat az alakjelzőre),de akkor értelmét veszti az egész,hiszen az egyszerűsége miatt alkalmazták ezt a biztosítási módszert bizonyos (elsősorban mellékvonali) szolgálati helyeken.
Pl. kétes jelzésnél: Ha egy előjelzőn van kétes jelzés, vagy sötétség, akkor a hozzá tartozó főjelző előtt kell megállnod. Ha a főjelzőn van kétes jelzés, vagy az sötét, akkor azelőtt kell megállnod.