Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1297
"Ezért a HÉV sebességjelzési rendszerében eleve nem is terveztek villogást."

Ja, hát fölösleges is. Amúgy hívó az van, ami villog. Azt ellenőrzik is.
Előzmény: Albertus (1294)
Zsivany Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1296
"van egy 120-as kitérő!!!"

Meg egy 100-as lassújel, mivel a kitérő és elleníve csak 100 km/ó-val járható.
(Meg utána az egész állomás is, de ez más téma.)
Előzmény: V43 1173 (1293)
Albertus Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1295

Soha nem is értettem, hogy nem biztosított bejárati jelzőn miért nem két sárga van az egy helyett.

 

Pedig egyszerű. A nem biztosított bejárati jelző nem tartozik a sebességjelzési rendszerhez.

Előzmény: Törölt nick (1266)
Albertus Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1294

Bizt. ber.-esek szerint a villogás ellenőrzése nagyon bonyolult áramkört követel meg, ezért tehát drága. Ezért a HÉV sebességjelzési rendszerében eleve nem is terveztek villogást.

 

Előzmény: Svrend (1280)
V43 1173 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1293

Amúgy Magyarországon nincs is sehol gyors villoglás, ha minden igaz.

 

Igen, így van. Pedig elvileg lehetne, mert Kiskunfélegyháza kezdőpontfelöli oldalán (2. sz. váltó ha minden igaz) van egy 120-as kitérő!!!

Akár egyenesbe, akár kitérő irányba áll mindig (folyamatos) zöld előjelzés van rá és természetesen egy fénnnyel jársz be az állomásra.

Előzmény: Törölt nick (1282)
V43 1173 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1292

"gondolom nem lehet olyan időpillanat, amikor nem világít"

 

Dehogynem: amikor szabad jelzés van...:-) 

Előzmény: Törölt nick (1284)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.26 0 0 1291
Ez kicsit azokra a kérdésekre emlékeztet, hogy melyik jelző ad két karral Megállj!-jelzést, illetve melyik dolgozó fogadja a vonatot annak háttal állva...
Előzmény: Vendégsín (1288)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1290
Miért, van másféle is?
Előzmény: YCbCr (1287)
TTzozo Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1289
Üdvözletem az uraknak,szép estét!

Kis segítségre lenne szükségem.Érdekelnének a jelzők (elő-,fő-,szakaszjelzők) pontos méretei modellezés miatt.Előre is köszi az infókat.
Üdv Zoli.
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1288
Ott a pont!
Előzmény: YCbCr (1287)
YCbCr Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1287
Lámpafejes gurításjelző?
Előzmény: Vendégsín (1285)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1286

Bocs,akkor valószínűleg félreértettem,hiszen "Tilos a tolatás!"jelzési kép csak tolatásjelzőknél van,"Megállj illetve tilos a tolatás!" pedig a tolatásjelzővel egyesített fény főjelzőknél. Utóbbit elemezgettük.

Előzmény: Vendégsín (1285)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1285
Én a fényjelző egy kék fényével adott "Megállj" jelzésre gondoltam.
Előzmény: Svrend (1279)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1284
Szerintem is. Bár mondjuk ebbe azért kötnének bele az illetékesek, mert nem véletlenül a vörös az egyetlen fény, ami sosem villoghat: gondolom nem lehet olyan időpillanat, amikor nem világít, hiszen az a legszigorúbb jelzés.
Előzmény: educator (1283)
educator Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1283
... és egy villogó vörös a Hívóra ...
Előzmény: Törölt nick (1282)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1282
Ezt is értem, köszi. :-)

Amúgy Magyarországon nincs is sehol gyors villoglás, ha minden igaz. :-) Másfelől tök egyszerű lenne: a villogó sárga adjon előjelzést 40-re, a villogó zöld 120-ra, a felváltva villogó sárga és zöld pedig 80-ra.
Előzmény: Svrend (1280)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1281
Nem ismerem a történetét! De ez a gyorsan/lassan villogás jó :-)))))

OFF

Msn-re gyere fel 1 p-re! Köszi!

ON
Előzmény: Svrend (1280)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1280

Ehhez kapcsolódik amit kérdeztél.

A zöld fénynél sem mindegy milyen jelzőn van,például alak kijárati jelzőn vagy fény kijárati jelzőn.

Jelenleg azonban az új F1-esben lévő számkijelzéseket nem értem. (Más sem).Pontosabban fogalmazva mi volt a baj az eddigiekkel? Szerintem a MÁV fényjelzős jelzési rendszere majdhogynem tökéletes volt,azt nem értem miért kellett (ezt is) megkutyulni. Állítólag uniós előírás,de hallottam olyat is,hogy a mvők nem tudták megkülönböztetni a gyorsan-lassan villogást. Valaki ismeri ennek a történetét?

Előzmény: Törölt nick (1264)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1279

Pedig egyszerű.

A tolatásjelzővel egyesített fényjelzők esetén tudni fogja a mozdonyvezető elkülőníteni a fényeket.

Ha külön lapon világít egy fehér fény,fehér vörösnél kétes jelzést jelent,viszont kék sávval kiegészítve Szabad a tolatást! jelzési parancsot.

Ezért kell az árbócszínezés. Tulajdonképpen megspórólnak egy tolatásjelzőt.

Előzmény: Törölt nick (1278)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1278
Ezt nem teljesen értem. A kék fény csak a tolatást tiltja meg, a vonalra ki-/behaladást nem. Tehát különbözik a vöröstől, és annak eldöntéséhez, hogy melyik az érvényes, nem kell az árbocszínezés, elég maga a fény.
Előzmény: Vendégsín (1277)
Vendégsín Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1277
Az egy kék fénnyel adott "Megállj" jelzés.
Előzmény: Törölt nick (1264)
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1276
A http://www.rgsonline.co.uk/rule_modules.html oldalon található modulok segítségével végre sikerült kicsit érthető magyarázatra lelnek az Egyesült Királyságban alkalmazott vasúti jelzéseket, szabályokat illetően. Ajánlom mindenkinek.
GyöBzs Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1275

A fényjelzős topikban eléggé OFF az elakadó előjelző, de közeledő vonat esetén az általad vázolt helyzetben én nem a rángatással szórakoznék, hanem a bejárati jelzőhöz rohannék leinteni a vonatot...

Előzmény: benbe.extra.hu (1272)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1273
Világos, köszi. Utolsó kukacoskodás: ha egy ismétlőjelző (tehány fényjelző) ad kétes jelzést, akkor is meg kell állni a főjelző előtt? Csak mert ebben a konkrét esetben nem tudok elképzelni olyan szitut, hogy veszélyes lenne az egyébként szabad jelzést adó főjelző mellett elhaladni.
Előzmény: benbe.extra.hu (1272)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1272
Akkor is meg kell állnod a főjelzőnél és nem haladhatsz tovább, amíg a helyzetet nem sikerül tisztáznod.
Pl. alakjelzős állomás előjelzője félállásban fogad - felkészülsz a bejárati jelző előtti megállásra.
A bejárati jelző viszont szabadot jelez egy karral - ha erre nyolcvanal berongylsz az állomásra, nagy baj lehet. Előfordulhat például, hogy egy megfutamodás vagy más baleset miatt vissza akarták venni a bejáratot, de az előjelző félállásban elakadt. Amíg az előjelző állítóemeltyűje nincs becsappantva, a főjelzőhöz hozzá sem tudnak nyúlni, tehát az továbbhaladást engedélyező állásban marad, pedig ők azt is megálljba akarják állítani a katasztrófa elkerülése végett. Ezért a kétes jelzést mindig tisztázni kell.
Előzmény: Törölt nick (1269)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1271
Fel kell készülni a megállásra.
Előzmény: Törölt nick (1269)
Svrend Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1270

Mert a nem biztosított bejárati jelző nem utal a behaladás irányára,azt a szolgálati menetrendből tudja meg a mozdonyvezető. (Ha változik Írásbeli rendelkezésen.)

Mi a különbség?

Ennek bizber okai vannak.

Ha megfigyelted ezeken az állomásokon nincs kijárati jelző. Ez azért van,mert a berendezés (pl az úgynevezett kulcsazonosító) nem ismeri a menettervet,két dolgot tud csupán:

-lezárt vágányuton történő közlekedés

-csak az egyik bejárati jelzőt lehet kezelni.

Bizonyára meg lehetne oldani,hogy átalakítva a berendezést ki lehessen vezérelni a három fényt,(vagy a harmadik fogalmat az alakjelzőre),de akkor értelmét veszti az egész,hiszen az egyszerűsége miatt alkalmazták ezt a biztosítási módszert bizonyos (elsősorban mellékvonali) szolgálati helyeken.

Előzmény: Törölt nick (1266)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.25 0 0 1269
És olyankor mi van, ha az előjelzőn kétes jelzés van, de a főjelzőn nem kétes, és szabad jelzés?
Előzmény: benbe.extra.hu (1267)
Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 1268
Jó, most már tényleg meg vagyok győzve. :-)
Előzmény: benbe.extra.hu (1267)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2008.03.23 0 0 1267
Pl. kétes jelzésnél:
Ha egy előjelzőn van kétes jelzés, vagy sötétség, akkor a hozzá tartozó főjelző előtt kell megállnod. Ha a főjelzőn van kétes jelzés, vagy az sötét, akkor azelőtt kell megállnod.
Előzmény: Törölt nick (1264)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!