Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
"147-es vonal Orosháza-Szentes közötti részen nagyon rossz állapotban van..."-írtad a hozzászólásodban. Ha nem haragszol meg érte, kijavítalak: 147-es vonal Orosháza-Szentes között az át nem épített részen helyenként rossz állapotban van. A gyengébb állapotú szakaszok nem érik el a vonal hosszának 25 %-át. A száz éves szakaszok között is találhatók olyanok, melyek jó állapotban vannak (és nincs is rajta lassújel, v max 40 km/ó. Persze írhatod, hogy a 40 km/ó az egy nudli, de sok vonal még annak is örülne. Én ezt a vonalat a sírból hoztam vissza 97-ben, ahhoz képest most szuper az állapota. Ugyanaz nap akarták megszüntetni 1997.06.01-én, mint a Véméndit, nézd meg mi van ott és hasonlítsd össze a Szentes-Oházával)
Hozzászólásod második részével (utasszám) teljesen egyetértek.
Nem tudom, a 86-os - vagy 85-ös? - JÁSZsági vasútvonal hogyan illik a kunságiakhoz. Viszont a KisKUNfélegyházát KisKUNhalassal összzekötő 155-ös vonalnakmindenképpen itt lenne a helye.
OFF Az kevés lenne topiknak, habár forgalmas vonal. Akkor vegyük ide a 130a-t. Vagy mégsem jó? Nem tudom. De az biztos, hogy lesz topik 121-125-126-127-128-129-(130)-135 vonalaknak. Persze külön lehet a Jendrassiknak.
A Tiszakécskei Úttörővasút 1971 augusztus 20.-án nyitott meg. Nyomtáva 760 mm., a vonal hossza: 1,2 km. A síneket Miskó István osztotta szét, és most azok vannak a kerítésekbe beépítve. Ez a vonal a Selypi Cukorgyár és a Ceglédi G.V. öröksége. Két mozdony volt eredetileg, az egyik az ócskavasba került, a másik üzemel(C50-3773). Két nyitott kocsi volt, az egyik megintcsak azonos helyre került a mozdonnyal, a másik (Ckx 544) jelenlegi is az utasokat hordja. Ez egy légfékes kocsi volt, de átalakították kézifékesre. 1948 és 1971 között a Budapesti Úttörővasúton szolgált. Két Ba-w zárt személykocsi volt. Egyet leselejteztek a közelmúltban. Csak a forgóvázai maradtak meg. Egyébként ez a kocsi balesetes volt, főkeretgöbüléssel állították félre. A másik kocsit múzeumkocsinak rendezték be, többségben fényképek találhatók benne. Van benne egy 5 kg-os kenyér is :) A kisvasútért sokat tettek: Miskó István tanácselnök(jóhiszeműleg nyitotta meg, csak a síneket nem kellett volna szétosztani...), Torbán Mihály Lakiteleki Csomóponti Főnök(Tiszakécske állomásfőnök volt akkor), Rédey Gyula MÁV ny. műszaki főfelügyelő(nyugodjék békében), Panyik József MÁV ny. főmozdonyvezető. A kisvasút napja: augusztus 20. A kisvasút "telephelye" Tiszakécske-Sportliget állomáson van. Itt van két vágány, ahol esetleg körül lehet járni. A harmadik vágány már fogy, innen szedik ki a még jó síneket. Ez egy csonkavágány volt egyébként, és itt állt a selejtes kocsi is. Van egy közbenső megállóhely, ez a Játszótér. A végállomás a Tisza-part, itt is van két vágány, a körbejárásra megvannak feltételek. Ez ugyan nincs kihasználva, mert a garázs a kezdőállomáson rálóg a váltóra és a két vágányra. Május 1-től augusztus 30-ig üzemel! A Sportligetből 9 és 18 óra között minden egész órában indul a vonat. A Tisza-partról 9:30 és 18:30 között óránként indul vissza a vonat. A menetidő 15 perc. A kisvasút napján a MÁV és GYSEV járatain 50%-os menettérti jegyet lehet váltani, amit le kell pecsételteni a kisvasútnál. A menetjegy ára egy útra: felnőtt: 100 Ft, Gyermek 50 Ft.
Vannak olyan helyek a 147-es alsó részén, amelyik még az átadás korából 1906-ból származik, és az eltelt évszázad alatt nem nyúltak hozzá. De ha szépen megkéritek Bedeandrast, ő majd szerintem bővebben mesélni fog a vonalról.
Figyelem! A Tiszakécskei Gyermekvasút nagy bajban van. Az is elképzelhető, hogy be fogják zárni. Az önkormányzat nem bírja áállni a költségeket, pedig a kocsi(Ck 544, 1897-es gyártmány) 10 éve volt revízión. A mozdonynak is mennie kellene, mindkettőre 1-1 millió forintot rá kell költeni. Mindezt Panyik úrtól hallottam.
Szia! Így igaz, főleg, hogy Szentes adja a gépeket a vonaakralra. De nem titkolt tervem volt egy Kőrösi dízel, vagy hasonló topik nyitása is :) Ahogy gondoljátok. Szerintetek melyik lenne a jó? Na meg egy Dél-alföldi villany? :D ezt komolyan gondolom. A 100-120-140-es topikot kicsit nagynak találom mellékvonalakra. Ez a lényeg; bevétel, sín stb.
Egyébként e célból olvasom most a SZÁZ ÉVES A SZOLNOK-KISKUNFÉLEGYHÁZA VASÚTVONAL c. könyvet ;) Erről jut eszembe, hogy ilyen könyveket hol lehet venni?
Nekem már örökre 86-os marad így is úgy is, én már így szoktam meg 10 éve, csak a formaiság miatt javítottam. Ja és még egy érdekesség: a helyiek a bz-s vonatokat Jászkandónak hívják:-)))
147-es vonal Orosháza-Szentes közötti részen nagyon rossz állapotban van, a kalauz szerint az országban itt vannak a legrégebbi sínek (hát mit ne mondjak hátfájdítós az út a bz mellék hátuljában:-). Június 26-án a Bz és a mellék ennek ellenére szinte végig több mint 100%-os terheléssel ment, a kalauz bevétele csak abban a kocsiban ahol utaztam több mint 59000 ft volt. Egy kép a vonalról és Gádoroson bz előfogat:
Szeretném megkérni a "vasutasságot", hogy tegyék tiszteletüket a topikban, és tegyenek fel néhány képet, valamint osszák meg az olvasókkal azt, amit tudnak. Én a 145-ös, és 146-os vonalakra, és a Tiszakécskei Gyermekvasútra vagyok specializálódva :) Én kecskeméti vagyok a környékbeli vonalakat ismerem, kiváltképp a városon belüli részeiket.
Nos először is egy kis helyesbítés, a Szolnok-Vámogyörk (ex 86-os) és Vámosgyörk-Gyöngyös (ex 85-ös) vonalak már egy éve 85-ös vonallá lettek egyesítve. Ez az egyik kedvenc vicinálisom, most töltöttem el egy egész hetet a vonal mentén. Tapasztalatom az, hogy a vonal dízeles részén javarészben már usgyik járnak így a modern korszerű jármű az már megvan (az utasok elégedettek vele, tetszik neki a légkondi is). De viszont a menetrend az egyszerűen katasztrófális! Hiába egyesítették a két vonalat, de felfelé irányba Vámosgyörkön 40 perc (!) az átszállás, és így elég nehéz lesz utasokat vonzani. Tapasztalatom az, hogy ezen a vonalon Vámosgyörktől délre az emberek többsége Bp-re Hatvanba és főleg Gyöngyösre és Jászberénybe utazik. Nos az utóbbinál egyértelmű a busz fölénye, de azért Gyöngyös felé elég sok utast lehetne szerezni egy jó menetrendel, mert az állomások egész jó helyen vannak kivéve Szászberek és Szellőhát. És akkor végül néhány kép a vonalról: