Keresés

Részletes keresés

Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 33
Mi volt ott 97-ben, leírná valaki? Jó néhány vonalat kéne visszahozni a sírból...
Előzmény: sínbohóc (32)
sínbohóc Creative Commons License 2007.07.23 0 0 32

A fönti kijelentés meglehetősen nagyképűnek tűnik!

Nekem viszont éppen az a hozzászólás tűnik nagyképűnek, amely a tények ismerete nélkül ítélkezik.

Az, hogy a vonal egyáltalán még létezik, igenis Neki köszönhető! Majdnem semmiből ennyire futja, de van!

Az, hogy forgalom alig van rajta, igazán nem az Ő hibája.

Előzmény: Törölt nick (30)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 29
Egy "égnek álló" sínpárt láttam, meg egy párhuzamos szakaszt a vasúttal.

Kérlek írj pár sort a 147-esről, ez a topik azért van. Köszi mindent:
Rbatka
Előzmény: Törölt nick (27)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.23 0 0 28
"147-es vonal Orosháza-Szentes közötti részen nagyon rossz állapotban van..."-írtad a hozzászólásodban. Ha nem haragszol meg érte, kijavítalak:
147-es vonal Orosháza-Szentes között az át nem épített részen helyenként rossz állapotban van. A gyengébb állapotú szakaszok nem érik el a vonal hosszának 25 %-át.
A száz éves szakaszok között is találhatók olyanok, melyek jó állapotban vannak (és nincs is rajta lassújel, v max 40 km/ó. Persze írhatod, hogy a 40 km/ó az egy nudli, de sok vonal még annak is örülne. Én ezt a vonalat a sírból hoztam vissza 97-ben, ahhoz képest most szuper az állapota. Ugyanaz nap akarták megszüntetni 1997.06.01-én, mint a Véméndit, nézd meg mi van ott és hasonlítsd össze a Szentes-Oházával)

Hozzászólásod második részével (utasszám) teljesen egyetértek.

Üdvözlettel: Bede András
Előzmény: M62 127 (7)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.23 0 0 27
Te még láttad a nyárjasi kisvasutat?

(úgy emlékszem, 1996 körül szedték fel)
Előzmény: Rbatka (-)
M62 127 Creative Commons License 2007.07.23 0 0 26
Jászkunság az meg mi? A Jászok és a Kunok teljesen különálló népcsoportok voltak annó...
Előzmény: Rbatka (25)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 25
1. Nagykunság-Jászkunság
2. Ez dízel topik, bár mostmár látom, hogy nem teljesen jól nyitottam meg a topikot.
Előzmény: Holdkooros (24)
Holdkooros Creative Commons License 2007.07.23 0 0 24
Nem tudom, a 86-os - vagy 85-ös? - JÁSZsági vasútvonal hogyan illik a kunságiakhoz.
Viszont a KisKUNfélegyházát KisKUNhalassal összzekötő 155-ös vonalnakmindenképpen itt lenne a helye.
Előzmény: Rbatka (-)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 23
Oké :)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (22)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 22
Fel vagy véve...
Előzmény: Rbatka (20)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 21
Ez ki??
Előzmény: Rbatka (20)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 20
Egy MSN cím? részemről: MSN=e-mail <ez annak szól, akinek küldöm :P
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (19)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 19
Akkor már Dél-Alföld vonalai címmel lenne érdemes megcsinálni.

Alszok még rá egyet-kettőt. Szóval kérem az ötletet ne vedd el tőlem. :)))
Előzmény: Rbatka (18)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 18
OFF
Az kevés lenne topiknak, habár forgalmas vonal. Akkor vegyük ide a 130a-t. Vagy mégsem jó? Nem tudom. De az biztos, hogy lesz topik 121-125-126-127-128-129-(130)-135 vonalaknak.
Persze külön lehet a Jendrassiknak.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (17)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 17
Hagyjad mert akkor megnyitnám a 130-as 147-es vonal és Szentes GF topicot. Csak a megfeleő alkalomra várok.
Előzmény: Rbatka (16)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 16
Törzsgyökeres szentesigyerek :) Mi lenne, ha lenne egy Kőrösi dízel topik is? Egy szavad és nyitom. :)
Előzmény: Rbatka (10)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 15
A Tiszakécskei Úttörővasút 1971 augusztus 20.-án nyitott meg. Nyomtáva 760 mm., a vonal hossza: 1,2 km.
A síneket Miskó István osztotta szét, és most azok vannak a kerítésekbe beépítve. Ez a vonal a Selypi Cukorgyár és a Ceglédi G.V. öröksége. Két mozdony volt eredetileg, az egyik az ócskavasba került, a másik üzemel(C50-3773). Két nyitott kocsi volt, az egyik megintcsak azonos helyre került a mozdonnyal, a másik (Ckx 544) jelenlegi is az utasokat hordja. Ez egy légfékes kocsi volt, de átalakították kézifékesre. 1948 és 1971 között a Budapesti Úttörővasúton szolgált. Két Ba-w zárt személykocsi volt. Egyet leselejteztek a közelmúltban. Csak a forgóvázai maradtak meg. Egyébként ez a kocsi balesetes volt, főkeretgöbüléssel állították félre. A másik kocsit múzeumkocsinak rendezték be, többségben fényképek találhatók benne. Van benne egy 5 kg-os kenyér is :)
A kisvasútért sokat tettek: Miskó István tanácselnök(jóhiszeműleg nyitotta meg, csak a síneket nem kellett volna szétosztani...), Torbán Mihály Lakiteleki Csomóponti Főnök(Tiszakécske állomásfőnök volt akkor), Rédey Gyula MÁV ny. műszaki főfelügyelő(nyugodjék békében), Panyik József MÁV ny. főmozdonyvezető.
A kisvasút napja: augusztus 20.
A kisvasút "telephelye" Tiszakécske-Sportliget állomáson van. Itt van két vágány, ahol esetleg körül lehet járni. A harmadik vágány már fogy, innen szedik ki a még jó síneket. Ez egy csonkavágány volt egyébként, és itt állt a selejtes kocsi is. Van egy közbenső megállóhely, ez a Játszótér. A végállomás a Tisza-part, itt is van két vágány, a körbejárásra megvannak feltételek. Ez ugyan nincs kihasználva, mert a garázs a kezdőállomáson rálóg a váltóra és a két vágányra.
Május 1-től augusztus 30-ig üzemel!
A Sportligetből 9 és 18 óra között minden egész órában indul a vonat. A Tisza-partról 9:30 és 18:30 között óránként indul vissza a vonat. A menetidő 15 perc.
A kisvasút napján a MÁV és GYSEV járatain 50%-os menettérti jegyet lehet váltani, amit le kell pecsételteni a kisvasútnál.
A menetjegy ára egy útra: felnőtt: 100 Ft, Gyermek 50 Ft.
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 14
Elemlékeztem :) a kocsi 1890-ben lett gyártva Weitczer János gépgyárában Aradon 1890-ben. Revízió: 1999. 03. 15.
Előzmény: Rbatka (11)
M62 127 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 13
a kalauz is ezt mondta. Meg még régebbiek is.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 12
Vannak olyan helyek a 147-es alsó részén, amelyik még az átadás korából 1906-ból származik, és az eltelt évszázad alatt nem nyúltak hozzá.
De ha szépen megkéritek Bedeandrast, ő majd szerintem bővebben mesélni fog a vonalról.
Előzmény: M62 127 (7)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 11
Figyelem! A Tiszakécskei Gyermekvasút nagy bajban van. Az is elképzelhető, hogy be fogják zárni. Az önkormányzat nem bírja áállni a költségeket, pedig a kocsi(Ck 544, 1897-es gyártmány) 10 éve volt revízión. A mozdonynak is mennie kellene, mindkettőre 1-1 millió forintot rá kell költeni.
Mindezt Panyik úrtól hallottam.
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 10
Szia!
Így igaz, főleg, hogy Szentes adja a gépeket a vonaakralra. De nem titkolt tervem volt egy Kőrösi dízel, vagy hasonló topik nyitása is :) Ahogy gondoljátok. Szerintetek melyik lenne a jó?
Na meg egy Dél-alföldi villany? :D ezt komolyan gondolom. A 100-120-140-es topikot kicsit nagynak találom mellékvonalakra.
Ez a lényeg; bevétel, sín stb.

Egyébként e célból olvasom most a SZÁZ ÉVES A SZOLNOK-KISKUNFÉLEGYHÁZA VASÚTVONAL c. könyvet ;)
Erről jut eszembe, hogy ilyen könyveket hol lehet venni?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (6)
M62 127 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 9
Nekem már örökre 86-os marad így is úgy is, én már így szoktam meg 10 éve, csak a formaiság miatt javítottam. Ja és még egy érdekesség: a helyiek a bz-s vonatokat Jászkandónak hívják:-)))
Előzmény: Rbatka (8)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 8
Igen azt tudtam, csak elfelejtettem, egyébként Szolnok Gyöngyösnek írtam :)
Előzmény: M62 127 (4)
M62 127 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 7
147-es vonal Orosháza-Szentes közötti részen nagyon rossz állapotban van, a kalauz szerint az országban itt vannak a legrégebbi sínek (hát mit ne mondjak hátfájdítós az út a bz mellék hátuljában:-). Június 26-án a Bz és a mellék ennek ellenére szinte végig több mint 100%-os terheléssel ment, a kalauz bevétele csak abban a kocsiban ahol utaztam több mint 59000 ft volt.
Egy kép a vonalról és Gádoroson bz előfogat:

Előzmény: Rbatka (-)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 6
Kedves Rbatka!

Akkor szóljon a topic a 130-as vonalról is, mert szerves kapcsolatban áll a 145 146 ésa 147-es vonallal.
Előzmény: Rbatka (-)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 5
Szeretném megkérni a "vasutasságot", hogy tegyék tiszteletüket a topikban, és tegyenek fel néhány képet, valamint osszák meg az olvasókkal azt, amit tudnak.
Én a 145-ös, és 146-os vonalakra, és a Tiszakécskei Gyermekvasútra vagyok specializálódva :)
Én kecskeméti vagyok a környékbeli vonalakat ismerem, kiváltképp a városon belüli részeiket.
M62 127 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 4
Nos először is egy kis helyesbítés, a Szolnok-Vámogyörk (ex 86-os) és Vámosgyörk-Gyöngyös (ex 85-ös) vonalak már egy éve 85-ös vonallá lettek egyesítve. Ez az egyik kedvenc vicinálisom, most töltöttem el egy egész hetet a vonal mentén. Tapasztalatom az, hogy a vonal dízeles részén javarészben már usgyik járnak így a modern korszerű jármű az már megvan (az utasok elégedettek vele, tetszik neki a légkondi is). De viszont a menetrend az egyszerűen katasztrófális! Hiába egyesítették a két vonalat, de felfelé irányba Vámosgyörkön 40 perc (!) az átszállás, és így elég nehéz lesz utasokat vonzani. Tapasztalatom az, hogy ezen a vonalon Vámosgyörktől délre az emberek többsége Bp-re Hatvanba és főleg Gyöngyösre és Jászberénybe utazik. Nos az utóbbinál egyértelmű a busz fölénye, de azért Gyöngyös felé elég sok utast lehetne szerezni egy jó menetrendel, mert az állomások egész jó helyen vannak kivéve Szászberek és Szellőhát. És akkor végül néhány kép a vonalról:








Előzmény: Rbatka (-)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 3
És jól tükrözi a jegykezelőt :)

"Utal a kezdetekre.."
Előzmény: Törölt nick (2)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 1
OFF
Ez barátságosabb m1nt a zer0 :)
Az ilyeneket szeretem a pofátlan 0-val ellentétben :)
na de térjünk a tárgyra :)
Előzmény: Törölt nick (0)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!