Soha se jött még itt értelmes hozzászólás mikor kérdezem, hogy miért ennyire lényeges ez, hogy dróton zsal a petró a kocsiba vagy gumitömlőn töltődik bele valami amitől megy? Az elektromos hajtás az oké, a töltögetést nem értem miért ilyen lényeges a módja?
Nem biztos, bomladozik már az is, az arabtavasz eléri azt is. Darabjaira talán az usa se esett tőle, legalábbis egyelőre, de lényegesen megváltozott. Kína darabjaira esik.
(nagyon be is vannak covidoltakozva, annak következménye kell legyen, ha csak nem adják már csapvízzel is)
Na most hogy én is értsem: egy kínai egyetem párttitkára - az olyasmi, mint nálunk a kormány (pontosabban: a kormányfő) által kinevezett egyetemi kancellár?
Azért gondolom, hogy így lehet, mert (idézem):
"A Greater China Journal megjegyzi, hogy az egyetemi párttitkárok feladata az oktatók és a hallgatók „hűségének biztosítása” a Kínai Kommunista Párt felé."
Annyi különbséggel, hogy nálunk egyelőre még nem a Kínai Kommunista Párt irányába kell hűséget mutatni... egyelőre, legalábbis.
Mert ha így van - akkor ez a kancellári munka is lehet ám veszélyes üzem.
Lehet, hogy az autóban azok másak, de tavaly elromlott a nyomógombos telóm de volt itthon egy originált kibontatlan indításkor 2011. es dátum volt benne, azt használom most is. ...igaz, egy kis kézi kamerában ami van az viszont használhatatlan, semmi áramot nem vesz fel, kb annyi idős az is. Rendelni lehetne, mert természetesen egyik teló akkumulátora se jó bele, méretre igen, de nem ott vannak az érinkezői.
A kvotara rarepultek a (gondolom leginkabb USA beli) penzugyi cegek, spekulansok. Erre nem gondoltak akik kitalaltak? Vagy ez lett volna a cel??
EU rajott, hogy semmit sem er az egesz, ha kulfoldre viszik a maradek mozdithato ipart, ezert feltalalta a VAM-ot, es elnevezte CBAM-nak.
Mar epp hatradoltek volna elegedetten amikor kiderult, hogy masok is vannak a bolygon:
"Csakhogy ez a vám komoly kereskedelmi háborúval fenyeget, szinte minden komolyabb exportáló ország elkezdett már tiltakozni ellene, például az USA és Oroszország is, és idén április 8-án Kína, Dél-Afrika, Brazília és India kormánya közös nyilatkozatban ítélte el a tervezetet. Nemzetközi perekkel, vagy az EU-s exportőröknek fájdalmas új vámokkal fenyegetnek ezek a tiltakozások. "
EU Bizottsag szerint 2023-tol lehet bevezetni. Ez megint eleslatas, amikor a kvotak illetve azok szigoritasa mar evek ota folyik. Lesz ebbol +X ev, mert mindenki beint EU-nak, talan mikor itt minden teljesen leepult, akkor lehet belole valami.
Az EUs javaslatok pl "gazkazanok betiltasa" (vajon hanyan futenek szemettel/szennel/olajjal/stb), "EV autok" (miert nem veszel, >10M-ert mar egesz hasznalhato van. Igaz 10 evre szamolj vele max (ha igaz az akksi degradacio), "
naptári élettartam, gyakorlatilag 10 év körül már a nulla ciklusos Li alapú cella is tönkremegy
Erre mondjuk kivancsi leszek/vagyok, mert most tartunk kb 10 evnel a nagyobb szamban eladott EV-k kapcsan. Ez alkalmasint eleg csunyan vegzodhetne, konkretan megszuntetne a hasznaltauto piacot.
az egész számolgatás arra az egyébként téves feltevésre épül, hogy az akku élettartamát elsősorban a ciklusok száma (és mélysége) határozza meg, mert a valóságban van két fontosabb tétel:
* naptári élettartam, gyakorlatilag 10 év körül már a nulla ciklusos Li alapú cella is tönkremegy
* a használat módjában bekövetkező 'balesetek', vagy a pakk építés tervezési hibái, ami miatt a pakk idő előtt kapacitást veszít és tönkremegy, igazából a mostanra megállt pakkok zöme szerintem inkább emiatt ment tönkre, nem a ciklusok miatt
ez csak az akku amortizáció ára, ezen felül elektromos áram is kell a feltöltéséhez, azt pedig a gyorstöltőkön aranyárban adják
más kérdés, hogy láttam konkrét Leaf akku cseréről számlát belinkelve, a legrégebbi fajtából, tehát az csak 24Kwh pakk volt, és szereléssel együtt 1,990 ezer forintról szólt, nagyjából hasonló menetteljesítményt követően (150k)
ezzel a pakkal az eredeti Leaf hatótávolsága kb 150 km, de autópályán kevesebb, ideális körülmények mellett (főútvonal, hűtés/fűtés nélkül) lehet akár 200 is
tehát ezek nagyságrendileg valós üzemeltetési költséget mutatnak
A villanyautonal nem az egyszeri hatotav a lenyeges, ugyis varosban hasznaljak, hanem hogy hanyszor lehet feltolteni. Haromszazszor otszaz kilometeres feltoltes eseten szazotvenezer kilometerre jut mondju ot millios akku, ami alig negyven forint plusz koltseg kilometrrenkent, drsgabb akku eseten tobb, olcsobb eseten meg kevesebb.
Ami a bastille ostrománál kezdődött az ért véget a kapitolium ostromál. Ez a demokrácia, a polgári demokrácia még a görög volt, ami a rabszolga alap felépítménye, az elnyomásnak ez a módja úgy néz ki nem működik.
(egyéb. hirtelen 5 eset az ismeretségi körben, trombozis, de mondja az érsebész, hogy embolia, strok ilyesmikből nagyon sok lett. 3 ismerősnél influenza szerű de nagyon erős tünetek)
...amit még nem is szégyellnek leírni. De a hír biztos igaz kell legyen - mert ott a repülő fényképe is - méghozzá repülés közben. Tehát biztos, hogy működik.
Eszem megáll mekkora faszságokkal képesek kitölteni az oldalt - úgy, hogy ezeken még dolgozik is valaki.
A szinte minden-havi megjelenésú új "Tesla-gyilkosok" mintájára - szinte felüdülés látni, hogy jönnek a Boeing- és Airbus -gyilkosok is.
Ezek nulla emisszióval fognak szuperszonikusan utasokat szállítani - úgy mint anno a Concorde, csak szennyezésmentesen (és gondolom hangtalanul is - "ha már lúd..." alapon).
Vagy ha a vizes hőcserélőt találja el, az is kellemetlen lehet, de az oroszok nem félősek, volt vagy húszegynéhány nátriumtűz a BN600-ban, arcizmuk sem rándult. A franciák már rég bezárták a hasonló Superphenixt, a Japánoknak is elegük lett a nátriumtüzekből Monjuban, egyedül az oroszok tartanak ki.