Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.27 0 0 46
Keress nyugodtan, mailcímem publikus.
Szoktam Kecskeméten is járni, ott van a főnökségünk. (ma is voltam ott)
Találkozhatnánk is egyszer.
Előzmény: Rbatka (45)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.25 0 0 45
Elismerésem! El kellene egy-két mellékvonalra ilyen ember manapság.
E-mailban szeretnélek megkeresni, vagy szeretném, ha megkeresnél. Néhány keresztkérdésem lehet? Ugyanis a pályavasúti részről nem sokmindent tudok. :(
Előzmény: Törölt nick (43)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.25 0 0 43
Szia!

Mi már ismerjük egymást a TÉT-ből. Biztosan emlékszel.

Az általad toldozó-foldozó munkának nevezett munka az volt, hogy az eredeti 9 m-es "i" síneket és bányakavics ágyazatot 48-as sínekre és zúzottkő ágyazatra cseréltük. Ennek eredményeképp a 10...30 km/óra sebesség 40-re emelkedett. Az ily módon "toldozott-foldozott" pályára 60 km/óra is engedélyezhető lenne, de az nem az én hibám, hogy a nagy MÁV nem volt képes a vonal sebességét 60-ra emeltetni a Közlekedési Főfelügyelettel.

IGAZAD VAN, nem az enyém a fő érdem. Hanem azoké a pályamunkásoké, akik a sínfogót fogták a cserekor.

Írod, hogy kicsi a forgalom. Olvass vissza légyszi ebben a topikban, egy arra utazó vasútbarát utasokkal teli Bz+mellékben utazott végig a vonalon. Ez nem egyedi eset, sok ilyen van. Szerinted miért rendelte el a Szesza, hogy a vonatok a nyáron mellékkocsival járjanak? Elárulom: a sokadik eseménykönyv után határoztak így, mikor már nem sok híja volt az utaslemaradásnak (azért fértek fel az utasok, mert ki lett nyitva számukra a hátsó vezetőállás is!).

Orosházi vagy. Egyszer kelj fel korán, és ülj fel a 37449-re. Kíváncsian várom, hány leszállót számolsz Szentesen.

Arról meg végképp nem tehetek, hogy 1990 után a rendszerváltozás bekövetkezett, és a fuvaroztatók elpártoltak a vasúti teherszállítástól.

Ne haragudj a hangnemért, de kicsit sértve érzem magam.

Üdvözlettel: Bede András
Előzmény: Törölt nick (41)
-Z-ő-d- 3.1 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 42
"kalauz bevétele csak abban a kocsiban ahol utaztam több mint 59000 ft volt."

Zsebre?? :O
Előzmény: M62 127 (7)
Holdkooros Creative Commons License 2007.07.23 0 0 40
1. Amiket felsoroltál, az KISkunság - nagykunsági a 102-es(nek a fele) meg a 103-as (esetleg még a meggyilkolt Mezőtúr-Túrkeve vasút, meg a Túrkeve környéki keskenyek ) vonalak.
2. Arra valóban nem figyeltem.
Előzmény: Rbatka (25)
Herr Director Creative Commons License 2007.07.23 0 0 39
Tudom, hogyan kell feltölteni képet, köszi:-))) A baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy nem a jelenlegi gépem vinyóján vannak a vonatkozó képek...
Előzmény: Rbatka (38)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 38
Így van, de szerintem mostmár ne OFFoljunk.
A kép mérete nem haladhatja meg az 512 Kb-ot, és amikor rákattintasz, hogy feltölt, akkor a megjelenő kép mellett a beszúrás gombra is rá kell kattintani.
Herr Director Creative Commons License 2007.07.23 0 0 37
Szívesen tennék fel pár képet is a topikba (az utóbbi években nagyon megszerettem az Alföldet), de sajnos a technika ördöge jelenleg nem engedi:-(
Előzmény: Herr Director (36)
Herr Director Creative Commons License 2007.07.23 0 0 36
"A Jászok és a Kunok teljesen különálló népcsoportok voltak annó"

Ez egy dolog. Ugyan én nem vagyok "Jászkunsági gyerek", de van egy ilyen kezdetű dal is - és ezt nem a bunkó pöstiek (mint pl én:-))) találták ki, hanem a jászkunságiak:-)
Előzmény: M62 127 (26)
sínbohóc Creative Commons License 2007.07.23 0 0 35
Nem 97-ben, hanem 97-óta. Majd András leírja, ha jónak látja.
Előzmény: Rbatka (33)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 34
Rövidesen ki fogok benni biciklivel Kecskemétről, és kicsit nyomozok, kérdezősködök, meg fotózok. A beszámolót mindenképpen megtartom itt! :)
Előzmény: Törölt nick (27)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 33
Mi volt ott 97-ben, leírná valaki? Jó néhány vonalat kéne visszahozni a sírból...
Előzmény: sínbohóc (32)
sínbohóc Creative Commons License 2007.07.23 0 0 32

A fönti kijelentés meglehetősen nagyképűnek tűnik!

Nekem viszont éppen az a hozzászólás tűnik nagyképűnek, amely a tények ismerete nélkül ítélkezik.

Az, hogy a vonal egyáltalán még létezik, igenis Neki köszönhető! Majdnem semmiből ennyire futja, de van!

Az, hogy forgalom alig van rajta, igazán nem az Ő hibája.

Előzmény: Törölt nick (30)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 29
Egy "égnek álló" sínpárt láttam, meg egy párhuzamos szakaszt a vasúttal.

Kérlek írj pár sort a 147-esről, ez a topik azért van. Köszi mindent:
Rbatka
Előzmény: Törölt nick (27)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.23 0 0 28
"147-es vonal Orosháza-Szentes közötti részen nagyon rossz állapotban van..."-írtad a hozzászólásodban. Ha nem haragszol meg érte, kijavítalak:
147-es vonal Orosháza-Szentes között az át nem épített részen helyenként rossz állapotban van. A gyengébb állapotú szakaszok nem érik el a vonal hosszának 25 %-át.
A száz éves szakaszok között is találhatók olyanok, melyek jó állapotban vannak (és nincs is rajta lassújel, v max 40 km/ó. Persze írhatod, hogy a 40 km/ó az egy nudli, de sok vonal még annak is örülne. Én ezt a vonalat a sírból hoztam vissza 97-ben, ahhoz képest most szuper az állapota. Ugyanaz nap akarták megszüntetni 1997.06.01-én, mint a Véméndit, nézd meg mi van ott és hasonlítsd össze a Szentes-Oházával)

Hozzászólásod második részével (utasszám) teljesen egyetértek.

Üdvözlettel: Bede András
Előzmény: M62 127 (7)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.23 0 0 27
Te még láttad a nyárjasi kisvasutat?

(úgy emlékszem, 1996 körül szedték fel)
Előzmény: Rbatka (-)
M62 127 Creative Commons License 2007.07.23 0 0 26
Jászkunság az meg mi? A Jászok és a Kunok teljesen különálló népcsoportok voltak annó...
Előzmény: Rbatka (25)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 25
1. Nagykunság-Jászkunság
2. Ez dízel topik, bár mostmár látom, hogy nem teljesen jól nyitottam meg a topikot.
Előzmény: Holdkooros (24)
Holdkooros Creative Commons License 2007.07.23 0 0 24
Nem tudom, a 86-os - vagy 85-ös? - JÁSZsági vasútvonal hogyan illik a kunságiakhoz.
Viszont a KisKUNfélegyházát KisKUNhalassal összzekötő 155-ös vonalnakmindenképpen itt lenne a helye.
Előzmény: Rbatka (-)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 23
Oké :)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (22)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 22
Fel vagy véve...
Előzmény: Rbatka (20)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 21
Ez ki??
Előzmény: Rbatka (20)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 20
Egy MSN cím? részemről: MSN=e-mail <ez annak szól, akinek küldöm :P
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (19)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 19
Akkor már Dél-Alföld vonalai címmel lenne érdemes megcsinálni.

Alszok még rá egyet-kettőt. Szóval kérem az ötletet ne vedd el tőlem. :)))
Előzmény: Rbatka (18)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 18
OFF
Az kevés lenne topiknak, habár forgalmas vonal. Akkor vegyük ide a 130a-t. Vagy mégsem jó? Nem tudom. De az biztos, hogy lesz topik 121-125-126-127-128-129-(130)-135 vonalaknak.
Persze külön lehet a Jendrassiknak.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (17)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.07.22 0 0 17
Hagyjad mert akkor megnyitnám a 130-as 147-es vonal és Szentes GF topicot. Csak a megfeleő alkalomra várok.
Előzmény: Rbatka (16)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 16
Törzsgyökeres szentesigyerek :) Mi lenne, ha lenne egy Kőrösi dízel topik is? Egy szavad és nyitom. :)
Előzmény: Rbatka (10)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 15
A Tiszakécskei Úttörővasút 1971 augusztus 20.-án nyitott meg. Nyomtáva 760 mm., a vonal hossza: 1,2 km.
A síneket Miskó István osztotta szét, és most azok vannak a kerítésekbe beépítve. Ez a vonal a Selypi Cukorgyár és a Ceglédi G.V. öröksége. Két mozdony volt eredetileg, az egyik az ócskavasba került, a másik üzemel(C50-3773). Két nyitott kocsi volt, az egyik megintcsak azonos helyre került a mozdonnyal, a másik (Ckx 544) jelenlegi is az utasokat hordja. Ez egy légfékes kocsi volt, de átalakították kézifékesre. 1948 és 1971 között a Budapesti Úttörővasúton szolgált. Két Ba-w zárt személykocsi volt. Egyet leselejteztek a közelmúltban. Csak a forgóvázai maradtak meg. Egyébként ez a kocsi balesetes volt, főkeretgöbüléssel állították félre. A másik kocsit múzeumkocsinak rendezték be, többségben fényképek találhatók benne. Van benne egy 5 kg-os kenyér is :)
A kisvasútért sokat tettek: Miskó István tanácselnök(jóhiszeműleg nyitotta meg, csak a síneket nem kellett volna szétosztani...), Torbán Mihály Lakiteleki Csomóponti Főnök(Tiszakécske állomásfőnök volt akkor), Rédey Gyula MÁV ny. műszaki főfelügyelő(nyugodjék békében), Panyik József MÁV ny. főmozdonyvezető.
A kisvasút napja: augusztus 20.
A kisvasút "telephelye" Tiszakécske-Sportliget állomáson van. Itt van két vágány, ahol esetleg körül lehet járni. A harmadik vágány már fogy, innen szedik ki a még jó síneket. Ez egy csonkavágány volt egyébként, és itt állt a selejtes kocsi is. Van egy közbenső megállóhely, ez a Játszótér. A végállomás a Tisza-part, itt is van két vágány, a körbejárásra megvannak feltételek. Ez ugyan nincs kihasználva, mert a garázs a kezdőállomáson rálóg a váltóra és a két vágányra.
Május 1-től augusztus 30-ig üzemel!
A Sportligetből 9 és 18 óra között minden egész órában indul a vonat. A Tisza-partról 9:30 és 18:30 között óránként indul vissza a vonat. A menetidő 15 perc.
A kisvasút napján a MÁV és GYSEV járatain 50%-os menettérti jegyet lehet váltani, amit le kell pecsételteni a kisvasútnál.
A menetjegy ára egy útra: felnőtt: 100 Ft, Gyermek 50 Ft.
Rbatka Creative Commons License 2007.07.22 0 0 14
Elemlékeztem :) a kocsi 1890-ben lett gyártva Weitczer János gépgyárában Aradon 1890-ben. Revízió: 1999. 03. 15.
Előzmény: Rbatka (11)
M62 127 Creative Commons License 2007.07.22 0 0 13
a kalauz is ezt mondta. Meg még régebbiek is.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (12)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!