Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Elismerésem! El kellene egy-két mellékvonalra ilyen ember manapság. E-mailban szeretnélek megkeresni, vagy szeretném, ha megkeresnél. Néhány keresztkérdésem lehet? Ugyanis a pályavasúti részről nem sokmindent tudok. :(
Mi már ismerjük egymást a TÉT-ből. Biztosan emlékszel.
Az általad toldozó-foldozó munkának nevezett munka az volt, hogy az eredeti 9 m-es "i" síneket és bányakavics ágyazatot 48-as sínekre és zúzottkő ágyazatra cseréltük. Ennek eredményeképp a 10...30 km/óra sebesség 40-re emelkedett. Az ily módon "toldozott-foldozott" pályára 60 km/óra is engedélyezhető lenne, de az nem az én hibám, hogy a nagy MÁV nem volt képes a vonal sebességét 60-ra emeltetni a Közlekedési Főfelügyelettel.
IGAZAD VAN, nem az enyém a fő érdem. Hanem azoké a pályamunkásoké, akik a sínfogót fogták a cserekor.
Írod, hogy kicsi a forgalom. Olvass vissza légyszi ebben a topikban, egy arra utazó vasútbarát utasokkal teli Bz+mellékben utazott végig a vonalon. Ez nem egyedi eset, sok ilyen van. Szerinted miért rendelte el a Szesza, hogy a vonatok a nyáron mellékkocsival járjanak? Elárulom: a sokadik eseménykönyv után határoztak így, mikor már nem sok híja volt az utaslemaradásnak (azért fértek fel az utasok, mert ki lett nyitva számukra a hátsó vezetőállás is!).
Orosházi vagy. Egyszer kelj fel korán, és ülj fel a 37449-re. Kíváncsian várom, hány leszállót számolsz Szentesen.
Arról meg végképp nem tehetek, hogy 1990 után a rendszerváltozás bekövetkezett, és a fuvaroztatók elpártoltak a vasúti teherszállítástól.
Ne haragudj a hangnemért, de kicsit sértve érzem magam.
1. Amiket felsoroltál, az KISkunság - nagykunsági a 102-es(nek a fele) meg a 103-as (esetleg még a meggyilkolt Mezőtúr-Túrkeve vasút, meg a Túrkeve környéki keskenyek ) vonalak. 2. Arra valóban nem figyeltem.
Így van, de szerintem mostmár ne OFFoljunk. A kép mérete nem haladhatja meg az 512 Kb-ot, és amikor rákattintasz, hogy feltölt, akkor a megjelenő kép mellett a beszúrás gombra is rá kell kattintani.
"A Jászok és a Kunok teljesen különálló népcsoportok voltak annó"
Ez egy dolog. Ugyan én nem vagyok "Jászkunsági gyerek", de van egy ilyen kezdetű dal is - és ezt nem a bunkó pöstiek (mint pl én:-))) találták ki, hanem a jászkunságiak:-)
"147-es vonal Orosháza-Szentes közötti részen nagyon rossz állapotban van..."-írtad a hozzászólásodban. Ha nem haragszol meg érte, kijavítalak: 147-es vonal Orosháza-Szentes között az át nem épített részen helyenként rossz állapotban van. A gyengébb állapotú szakaszok nem érik el a vonal hosszának 25 %-át. A száz éves szakaszok között is találhatók olyanok, melyek jó állapotban vannak (és nincs is rajta lassújel, v max 40 km/ó. Persze írhatod, hogy a 40 km/ó az egy nudli, de sok vonal még annak is örülne. Én ezt a vonalat a sírból hoztam vissza 97-ben, ahhoz képest most szuper az állapota. Ugyanaz nap akarták megszüntetni 1997.06.01-én, mint a Véméndit, nézd meg mi van ott és hasonlítsd össze a Szentes-Oházával)
Hozzászólásod második részével (utasszám) teljesen egyetértek.
Nem tudom, a 86-os - vagy 85-ös? - JÁSZsági vasútvonal hogyan illik a kunságiakhoz. Viszont a KisKUNfélegyházát KisKUNhalassal összzekötő 155-ös vonalnakmindenképpen itt lenne a helye.
OFF Az kevés lenne topiknak, habár forgalmas vonal. Akkor vegyük ide a 130a-t. Vagy mégsem jó? Nem tudom. De az biztos, hogy lesz topik 121-125-126-127-128-129-(130)-135 vonalaknak. Persze külön lehet a Jendrassiknak.
A Tiszakécskei Úttörővasút 1971 augusztus 20.-án nyitott meg. Nyomtáva 760 mm., a vonal hossza: 1,2 km. A síneket Miskó István osztotta szét, és most azok vannak a kerítésekbe beépítve. Ez a vonal a Selypi Cukorgyár és a Ceglédi G.V. öröksége. Két mozdony volt eredetileg, az egyik az ócskavasba került, a másik üzemel(C50-3773). Két nyitott kocsi volt, az egyik megintcsak azonos helyre került a mozdonnyal, a másik (Ckx 544) jelenlegi is az utasokat hordja. Ez egy légfékes kocsi volt, de átalakították kézifékesre. 1948 és 1971 között a Budapesti Úttörővasúton szolgált. Két Ba-w zárt személykocsi volt. Egyet leselejteztek a közelmúltban. Csak a forgóvázai maradtak meg. Egyébként ez a kocsi balesetes volt, főkeretgöbüléssel állították félre. A másik kocsit múzeumkocsinak rendezték be, többségben fényképek találhatók benne. Van benne egy 5 kg-os kenyér is :) A kisvasútért sokat tettek: Miskó István tanácselnök(jóhiszeműleg nyitotta meg, csak a síneket nem kellett volna szétosztani...), Torbán Mihály Lakiteleki Csomóponti Főnök(Tiszakécske állomásfőnök volt akkor), Rédey Gyula MÁV ny. műszaki főfelügyelő(nyugodjék békében), Panyik József MÁV ny. főmozdonyvezető. A kisvasút napja: augusztus 20. A kisvasút "telephelye" Tiszakécske-Sportliget állomáson van. Itt van két vágány, ahol esetleg körül lehet járni. A harmadik vágány már fogy, innen szedik ki a még jó síneket. Ez egy csonkavágány volt egyébként, és itt állt a selejtes kocsi is. Van egy közbenső megállóhely, ez a Játszótér. A végállomás a Tisza-part, itt is van két vágány, a körbejárásra megvannak feltételek. Ez ugyan nincs kihasználva, mert a garázs a kezdőállomáson rálóg a váltóra és a két vágányra. Május 1-től augusztus 30-ig üzemel! A Sportligetből 9 és 18 óra között minden egész órában indul a vonat. A Tisza-partról 9:30 és 18:30 között óránként indul vissza a vonat. A menetidő 15 perc. A kisvasút napján a MÁV és GYSEV járatain 50%-os menettérti jegyet lehet váltani, amit le kell pecsételteni a kisvasútnál. A menetjegy ára egy útra: felnőtt: 100 Ft, Gyermek 50 Ft.