Hát én azt gondolom, alapkérdés, hogy ebben a hőcserélőben a füst áramlására rendelkezésre álló keresztmettszet inkább több legyen, mint maga a füstcsövé. Ellenkező esetben felgyorsulna a gáz, márpedig a meglévő füstcsőben már így is direkt gyorsítva van. A hőcseréhez pedig idő kell .Meg felület! Akkor meg jön a következő kívánalom, legyen minnél nagyobb a felület, már füst oldalon is, de azzal a túloldali vízé is nagyon helyesen nagy lesz. A víznek meg szintén jót tesz a lassítás.
Sokat beszéltem, keveset mondtam, tudom. De most nem is nagyon van időm számítgatni, ez az autóvásárlás agyilag annyira leköt/kifáraszt 2-3 hete, hogy már sör kell a fejfájás elűzéséhez. Szerintem kérdezzük meg Bluet, mi a témáról a négyzetmiliméter pontos véleménye. :) :)
Olyan hőcserélőre gondoltam hogy egy 35cm X 18cm és 1m magas téglatest amiben van 8db 2"cső melynek 1,35m2 lenne a fűtő felülete a kazáné 1.5m2 ha jó emlékszem. Sajna a rajzot amit csináltam nem tudom felrakni.
A másik fajta ugyanilyen csak nem téglatest alakja van hanem egy 22cm átmérőjű csőben 2" csövek a füstcsőnek 8vagy 10db.
1, bírja e a hőfokot? Ami neadjisten esetleges gőzképződés esetén több 100 fok is lehet
2, bírja e a nyomást? a,Ha nyitott a rendszered, a nyomásod 1 bar lesz, azaz 1mx1m felületre 10 tonna nyomás hat, ha a tágulásid 10 m magasan van.
A legkisebb rugós biztonsági szelep tudtommal 1,5 bar-os, számold ki, ekkor mennyi.
b, zárt rendszernél. ha pl a nyomás 3 bar: 30 tonna oldalanként.
Egyszer olvtársunk írta, hogy hogy járt 1 m3-es, szügletes műanyag konténerrel, íme:
civic68 Vissza a topikba 2009-02-17 17:23:44 (#469)
Szia!
Ismerősöm is így döntött, be is szerezte a tartályt, becsöveztük, elkezdtük feltölteni vízzel. Egésszen addig nem volt baj, míg a tartály meg nem telt, de mikor a radiátorokba is ment a víz egészen a tartály felett 5 m-re levő tágulásiig a műanyag szépen elkezdett egy lufira hasonlítani. A rácsos tartóját is szépen nyomta széjjel. Gyönyörűen felfúvódott a nyomástól. Csak tátottuk a szánkat a nagy meglepetéstől. Azt már meg sem vártuk, hogy a tágtartály is megteljen olyan ijesztő volt a látvány.
Jó kérdés. Tulajdonságát tekintve ha jól tudom 100 fokig nem nagyon alakváltoztató, vagyis kibírja. Nyomást azonban nem tennék bele egy fikarcnyit sem.
De én nem vacakolnék vele, a vas azért strapabíróbb.
Mi a velemenyetek a kovtekezo dologrol: lehet-e puffer tartalyt kesziteni polipropilen lelmezbol? Mi sok eve hasznaljuk a cegnel viztartalyok keszitesere. Holegfuvoval nagyon egyszeru heggeszteni. Szogletes tartalyra gondoltam, 10 mm -es lemezbol. Ha valaki nem ismeri a polipropilen az az anyag amibol az uszomedenceket is keszitik (pl. pemu.hu is gyart ilyen lemezeket). 50 e Ft. -bol meg lehet oldani egy 1 m3 -est.
A masik kerdesem, hogy le lehet-e szigetelni egy ilyen szogletes tartalyt polisztirennel?
Szoval nálam egyártalán nincs értelme a gravitácios keringésnek /Eddig sem mukodott/, hisz áram nélkul ugysem nyit ki a szervomotor és a kazán sem mukodik. Egyébként a pufiba nem szeretnem bekotni kozvetlenul a visszamenot, hogy feleslegesen ne hutse a tartály alsó rétegét. Azert koszonom szepen a hozzászolást. Várom továbbra is mindenki véleményét. Szép napot mindenkinek
Az úszóvisszacsapónak az a szerepe, hogy szivattyú üzemnél zárjon az elkerülő irányba, amikor esetleg szivattyú hiba, vagy áramszünet van, akkor nyisson, hogy gravitációsan is tudjon működni a rendszer.
szia Metalmont Én javasolnám az alábbi bekötést, így áramszünet esetén gravitációsan is tud keringeni a víz ha a tartály középvonala följebb van kb kazán középvonalánál. A perforált csöves visszatérő nálam bevált nem keveri össze a vizet a tartályban, ott lép ki a víz a csőből ahol azonos a hőmérséklet vagyis a fajsúlyuk azonos.
Én erre a bekötésre szavaznék. De kíváncsian várom a Többiek véleményét... Esetleg arra vonatkozólag várnék hozzászólást, hogy ha még egy puffert tennénk a rendszerbe (ez már az én rendszerbővítésem lenne) azt ki hogyan kötné be (sorosan vagy párhuzamosan)?
Koszonom a válaszokat. Elore is elnézésk kérek, ha nem érthetoek a szimbólumaim. próbáltam másképp felvázolni. Sajna en elég laikus vagyok. Bevallom azt sem tudom mit jelent a Kvs. Szoval nem probléma ha a jelenlegi 2 colosat a kazán kimeót/bemenot és a puffer kimenot bemenot leszukitem colosra? Szoval ez a bekotés mukodni fog? Bejeloltem a csovastagsagokat. koszonom a segítséget.
Ja, és egy colosat használj, sőt, megkockáztatom, ha a 25-ös kazán jelölés 25 Kw-ot is jelent, akkor még a kisebb ESBE is jó lesz neked. VTC 317 Nálam volt a 32 Kw -os kazán esetén a határ, 3,2Kvs. (figyelem! a 32 Kw és a 3,2 Kvs itt csak véletlen hasonlóságba esés, nincs közük alakilag egymáshoz.)
És mondjuk megnézed a leutobbi két rajzomat, alsóban a pirossal jelzett átkötésest, -mikor is én is a tartály vizét közvetlen fogom fűteni-, akkor pont ugyanezt fedezheted fel.
Az elozo napokon kérdéssel fordultam Hozzátok, pufi bekotés végett. Elkészítettem az általam lehetséges utolsó skiccet. Szerintetek igy megoldható és mukodoképes /effektív/ lesz a rendszerem?
Még egy dolog. A kazánból kimeno/bemeno 2 colos bekotésem van. milyen esbe termikus szelepet kéne vennem? Gondolom az 1 colos semmiképp sem johet számitásba, mert jól leszukítené a rendsuert. Viszont 2 colos ESBE... hmmm azt meg is kéne fizetni valakinek. :) Várom válaszaitokat. Koszonom. Szép napot
Azt a következtetést vontam le, hogy a tartály semelyik hőállapotben sem alakul ki benne olyan állapot ezzel a kapcsolással, ahol egyazon pontban a két szivattyú miatt ellentétes áramlási irányok akarnának kialakulni. Ez tehát lehet egy jó kapcsolás is...
Szerintem az előre menődbe kösd. Akkor még mindíg ott fogsz tartani, mint a "normál" kazánokkal tartanál. Tehát mondjuk bemegy egy 60 fokos víz, most kijön egy 70. Ugyanekkor keletkezik cca 1000 C égésgázhő amely lemegy 6-700-ra, felmelegítve 10 fokot a vizen. Az bemenne az új hőcserélőbe, ahol az a 6-700 C gáz leeshet akármennyit (minnél többet essen), de monmdjuk 3-400-ra, s közben ezzel röhögve emelhet még azon a 70 fokos vizen további 5-8 fokot.
Másképp: egy 600-ról 300-ra hűlő füstgáznak mindegy, hogy egy 40 fokos vizen vagy egy 70 fokoson emel ezzel még 10-et. Neked viszont nem mindegy.
Nagyobb kérdés, hogy milyen legyen a hőcserél felületek aránya, és azt hogy valósitsd meg. Bent a kazán hőcserélőrendszerben is ugyanakkora füstgáz tömegáram megy át, mint a kéményre rakandón. Ha az egyik 300 fokot tud ejteni a füst hőjén, és a másikkal is pont ennyit szeretnénk, akkor a másiknak is ugyanakkora felületűnek kell lennie. De csak ha a füst mindekettőben ugyanazon sebességgel megy át. És ekkor a vízfelületek is egyformák kell legyenek (lesz is).
Már elkezdtem tervezgetni a hőcserélőt csak nem tudom hogy a kazánnal párhuzamosan kössem be, vagy sorba a a kazán visszatérőjébe ,mert ha párhuzamosan kötöm a kazánnal akkor kell még egy szivattyú még egy keverőszelep viszont ha sorba van kötve akkor a visszaérő keverőszelep elé vagy mögé rakjam be. Ezek még megvitatásra várnak. Hőcserélőn gondolkodtam a táskás megoldáson vagy a csöves megoldáson szerintetek meik volna a jobb.
Akkor a cucc rendben, a kazánod hatásfokával kéne valamit kezdeni, mert szerintem így olyan, mintha az udvart fűtenéd.
Milyen mélyen dugtad be? Vagyis a hőcserélőtől mennyire van a szondád? Az égéstérben a 700-800 (1000) fok természetesen elfogadható, de a hőcserélő után a füstcsőben már sok szerintem.
Mikor megvettem az első az volt hogy beledugtam forrásban lévő vízbe melybe benne volt egy hiteles hőmérő ami 100 Cfok mutatott és a digitális is 100C fokot mutatott.