Az első világháború Németországnak bebizonyította, hogy egy hadviselő fél számára előnytelen a tartományi vasutak rendszere. "A visszavágásra készülve"(?) meg is alapították az össznémet Deutsche Reichsbahn-t. Ennek legfontosabb célkitűzései között szerepelt az egységes járműpark kialakítása. Így született meg a következő típus is.
Gl-22 Dresden
Nagy befogadóképességű, (az addigiakhoz képest) nagy sebességű zárt tehervagon.
Gyártották húsz éven keresztül, kifejlesztették több alváltozatát; és még ikresítették is.
Készült fékállással, anélkül, csak fékvezetékkel, fék nélkül; kétszárnyú homlokajtóval.
Nincs rá adatom, hogy a háborús események során milyen darabszámban ragadtak itt. Arról sem tudok semmit írni, hogy a Generalisszimusz Segély kapcsán mennyit kellett megvásárolnunk a szovjet zsákmányból. Az viszont bizonyos, hogy a MÁV állományba vette ezeket a kocsikat, sőt, egy részüket át is építette, építtette. Modellezők, vásároljátok!