Keresés

Részletes keresés

Rbatka Creative Commons License 2007.08.07 0 0 65
Nem tudom mennyire élethű Rőfi Ákos Alföld pályacsomagja az MSTS-hez, de nekem 40-nel kellett mennem, hogy betartsam azt a gyenge menetrendet a Kecskemét-Lakitelek viszonylaton. Az a szomorú, hogy nem is próbálkoznak rövidíteni a 44 perces menetidőt.
Az biztos, hogy Alsóúrrétre Kecskemét felől elég 0, felé 1, Kisfáiban Km. felől 1, felé 0, Nyárlőrinci szőlők, Nyárlőrinc, Nyárjas, Szikra mindig 0. Világoshegyre is elég lenne a 0 perc tartózkodás, ha magasabb lenne a peron, de így nehéz felmászni. Nyárlőrinc alsó, és Árpádszállás természetesen 1-1 perc. Ezzel már alapból rövidülhet 3-5 perccel a menetidő, és gyorsabb lesz, mint a busz.

A Szolnok-Lakitelek vonalon Piroska 0, Tószeg 1, Tiszavárkony 0, Jenő 1, Vezseny 1, Tiszakécske 1, Kerekdomb 1. Újbög és Óbög megállóhely lehetne olyan mint Alsóúrrét Kisfái, tehát Szolnok felé Óbögön van az 1 perc.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.02 0 0 64
146-os:
Kecskemét-Nyárlőrinci elág. közötti kétvágányú szakasz(2,4 km.)
Nyárlőrinc állomás
Lakitelek állomás
Tiszaug állomás
Tiszasas megálló rakodóhely
Csépa állomás
Szelevény megálló rakodóhely

Nyárlőrincen nincs ember, de most a repülőnap alkalmából valószínűleg lesz.
Lakiteleken, Csépán van lehetőség.
Tiszasas, Szelevény mrh-n nics ember. /Szelevényben megszűnt a másik vágány?/
Tiszaugon van(?) (A vasútállomások.hu szerint jelenleg nincs.)
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (62)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.02 0 0 63
http://www.delmagyar.hu/szentes/cikk/szazotvenmillio_palyafelujitasra/2022263/
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.02 0 0 62
A 146-os vonalon hol van kerezstezási lehetőség?
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.01 0 0 61
Az a film végén megsemmisül...
Előzmény: Rbatka (60)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.01 0 0 60
ÉS a disznóóllal mi lett? :D Azt nem akartad lefényképezni?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (59)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.01 0 0 59
Hacsak nem azt tekintették jubileumi ünnepségnek, hogy a Csongrádon Koltai leforgatta Megy a gőzös című filmjét, és az egyik csütörtökön a filmben szereplő gőzös átjött Szentesre, hogy megfordítsák a fordítókorongon...
Persze ilyenkor Egerben kell lennem...
Előzmény: Törölt nick (57)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.31 0 0 58
Hova jut a világ!


A 145-ös vonalat 1897. dec. 09.-én, a 146a-t 1896-ban, a 146b-t 1951-ben, a 147a-t 1906. szept.(mostmár ezt is tudom ;) )-ben, a 152-t 1897-ben, a 142b-t 1905-ben építették ha jól tudom. Jó lenne a topik összes vonaláról ideírni ezeket az adatokat, úgyhogy kérem a T. Topiktársakat, hogy nézzenek szét a hozzájuk legközelebb lévő állomáson :)

A fenti adatokat fejből írtam, ezért pontatlanságok előfordulhatnak benne.
Előzmény: Törölt nick (57)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.31 0 0 57
Szerintem semmilyen rendezvény nem lesz.

A MÁV újabban a 100 éves évfordulót sem ünnepli meg, pénzhiányra hivatkozva.

A Szentes-Orosháza és a Fábiánsebestyén-Árpádhalom vonalak 100 éves ünnepségét is nekem kellett megszerveznem, a MÁV nem volt hajlandó (pedig jeleztem előre az illetékeseknek).

Csongrád-Szentes vonal 100-adik évfordulóján semmilyen ünnepség v megemlékezés nem volt (2006. szept).
Előzmény: Rbatka (56)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.30 0 0 56
2007. dec. 9.-én lesz 110 éves a Szolnok-Kiskunfélegyháza vasútvonal.
Programról tud valaki? Hogy szokott ez lenni? Csak a 100-adikat ünnepli meg a vasút?
Itt annyi lesz, hogy a forgalmisták megbeszélik, hogy mi volt, mi nem? :))
M40 120 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 55
Ritka volt a tehervonat Gádoros-Oh szakaszon a 147-es vonalon mindig is, még a rendszerváltás előtt is.

Ha volt nagy ritkán, M32-es hozott üres kocsikat általában Oh-ra.
Esetleg cukorgyártási mellékterméket vittek Szentes felé lazán megrakva.

Az MD inkább Szentes-Gádoros szakaszon tehervonatozott.
Ott több dolga volt amíg a cukorrépát is szállítottak.

Előzmény: Törölt nick (30)
M40 120 Creative Commons License 2007.07.29 0 0 54
Esetleg nekem, ha úgy gondolod.
Előzmény: Törölt nick (53)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 53
2006 januárban, amikor a Szentes-Oháza vonal centenáriumát ünnepeltük, tartottam egy előadást a vonal 100 évéről, vetítéssel egybekötve. Ha kell valamelyikőtöknek, szívesen küldök ímélben. Viszont akit nem ismerek, és kér belőle, akkor legyen szíves előtte egy bemutatkozó levelet küldeni, mert vadidegennek nem küldöm el.
(kb 6 gépelt oldal vasúttörténet, kb 20 fotó)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.29 0 0 52
Akkor röviden, hogy mit ábrázolnak a képek.
1. ábra: Eredeti állapotú pálya (v=30 km/h)
2. ábra: 48-as sínek leosztva, továbbá néhány talpfára GEO lemez elhelyezve
3. ábra: Megtörtént a síncsere, kapcsolószercsere
4. ábra: Vágány kiágyazva, régi ágyazat töltésszélesítésnek elterítve
5. ábra: Zúzottkővel megszórva, ráemelve zúzottkőre az egész
6. ábra: Még egy sor zúzottkővel megszórva (v=60 km/h LEHETNE, ha nem lennének balfasz emberek a cégnél)
Előzmény: Rbatka (50)
K.Ferenc Creative Commons License 2007.07.28 0 0 51

Üdv.

Meg tudnátok mondani mikor közlekednek tehervonatok a 125-ös vonalon Szarvasra és hogy milyen géppel?Válaszotokat előre is köszönöm!

Sziasztok

 

Rbatka Creative Commons License 2007.07.27 0 0 50
Ezek a munkafázisok? Úgy látom egyre jobb a pálya...:)
Előzmény: Törölt nick (48)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.27 0 0 49
Óf
Ez nem most lesz, csapágygolyótörés miatt :)
Előzmény: Rbatka (34)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.27 0 0 48
Hogy toldozás-foltozás-e ez a munka amit én végzek (végeztetek az embereimmel), döntse el ki-ki maga. Beszéljenek a képek. (minden felvétel ugyanazon a szent helyen készült)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.27 0 0 47
De ismerjük egymást.
Természet Ébredése Társulat 1996-97!

Looksharp kolléga is közös ismerősünk.
Előzmény: Törölt nick (44)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.27 0 0 46
Keress nyugodtan, mailcímem publikus.
Szoktam Kecskeméten is járni, ott van a főnökségünk. (ma is voltam ott)
Találkozhatnánk is egyszer.
Előzmény: Rbatka (45)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.25 0 0 45
Elismerésem! El kellene egy-két mellékvonalra ilyen ember manapság.
E-mailban szeretnélek megkeresni, vagy szeretném, ha megkeresnél. Néhány keresztkérdésem lehet? Ugyanis a pályavasúti részről nem sokmindent tudok. :(
Előzmény: Törölt nick (43)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.25 0 0 43
Szia!

Mi már ismerjük egymást a TÉT-ből. Biztosan emlékszel.

Az általad toldozó-foldozó munkának nevezett munka az volt, hogy az eredeti 9 m-es "i" síneket és bányakavics ágyazatot 48-as sínekre és zúzottkő ágyazatra cseréltük. Ennek eredményeképp a 10...30 km/óra sebesség 40-re emelkedett. Az ily módon "toldozott-foldozott" pályára 60 km/óra is engedélyezhető lenne, de az nem az én hibám, hogy a nagy MÁV nem volt képes a vonal sebességét 60-ra emeltetni a Közlekedési Főfelügyelettel.

IGAZAD VAN, nem az enyém a fő érdem. Hanem azoké a pályamunkásoké, akik a sínfogót fogták a cserekor.

Írod, hogy kicsi a forgalom. Olvass vissza légyszi ebben a topikban, egy arra utazó vasútbarát utasokkal teli Bz+mellékben utazott végig a vonalon. Ez nem egyedi eset, sok ilyen van. Szerinted miért rendelte el a Szesza, hogy a vonatok a nyáron mellékkocsival járjanak? Elárulom: a sokadik eseménykönyv után határoztak így, mikor már nem sok híja volt az utaslemaradásnak (azért fértek fel az utasok, mert ki lett nyitva számukra a hátsó vezetőállás is!).

Orosházi vagy. Egyszer kelj fel korán, és ülj fel a 37449-re. Kíváncsian várom, hány leszállót számolsz Szentesen.

Arról meg végképp nem tehetek, hogy 1990 után a rendszerváltozás bekövetkezett, és a fuvaroztatók elpártoltak a vasúti teherszállítástól.

Ne haragudj a hangnemért, de kicsit sértve érzem magam.

Üdvözlettel: Bede András
Előzmény: Törölt nick (41)
-Z-ő-d- 3.1 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 42
"kalauz bevétele csak abban a kocsiban ahol utaztam több mint 59000 ft volt."

Zsebre?? :O
Előzmény: M62 127 (7)
Holdkooros Creative Commons License 2007.07.23 0 0 40
1. Amiket felsoroltál, az KISkunság - nagykunsági a 102-es(nek a fele) meg a 103-as (esetleg még a meggyilkolt Mezőtúr-Túrkeve vasút, meg a Túrkeve környéki keskenyek ) vonalak.
2. Arra valóban nem figyeltem.
Előzmény: Rbatka (25)
Herr Director Creative Commons License 2007.07.23 0 0 39
Tudom, hogyan kell feltölteni képet, köszi:-))) A baj nem ezzel van, hanem azzal, hogy nem a jelenlegi gépem vinyóján vannak a vonatkozó képek...
Előzmény: Rbatka (38)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 38
Így van, de szerintem mostmár ne OFFoljunk.
A kép mérete nem haladhatja meg az 512 Kb-ot, és amikor rákattintasz, hogy feltölt, akkor a megjelenő kép mellett a beszúrás gombra is rá kell kattintani.
Herr Director Creative Commons License 2007.07.23 0 0 37
Szívesen tennék fel pár képet is a topikba (az utóbbi években nagyon megszerettem az Alföldet), de sajnos a technika ördöge jelenleg nem engedi:-(
Előzmény: Herr Director (36)
Herr Director Creative Commons License 2007.07.23 0 0 36
"A Jászok és a Kunok teljesen különálló népcsoportok voltak annó"

Ez egy dolog. Ugyan én nem vagyok "Jászkunsági gyerek", de van egy ilyen kezdetű dal is - és ezt nem a bunkó pöstiek (mint pl én:-))) találták ki, hanem a jászkunságiak:-)
Előzmény: M62 127 (26)
sínbohóc Creative Commons License 2007.07.23 0 0 35
Nem 97-ben, hanem 97-óta. Majd András leírja, ha jónak látja.
Előzmény: Rbatka (33)
Rbatka Creative Commons License 2007.07.23 0 0 34
Rövidesen ki fogok benni biciklivel Kecskemétről, és kicsit nyomozok, kérdezősködök, meg fotózok. A beszámolót mindenképpen megtartom itt! :)
Előzmény: Törölt nick (27)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!