Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Nem tudom mennyire élethű Rőfi Ákos Alföld pályacsomagja az MSTS-hez, de nekem 40-nel kellett mennem, hogy betartsam azt a gyenge menetrendet a Kecskemét-Lakitelek viszonylaton. Az a szomorú, hogy nem is próbálkoznak rövidíteni a 44 perces menetidőt. Az biztos, hogy Alsóúrrétre Kecskemét felől elég 0, felé 1, Kisfáiban Km. felől 1, felé 0, Nyárlőrinci szőlők, Nyárlőrinc, Nyárjas, Szikra mindig 0. Világoshegyre is elég lenne a 0 perc tartózkodás, ha magasabb lenne a peron, de így nehéz felmászni. Nyárlőrinc alsó, és Árpádszállás természetesen 1-1 perc. Ezzel már alapból rövidülhet 3-5 perccel a menetidő, és gyorsabb lesz, mint a busz.
A Szolnok-Lakitelek vonalon Piroska 0, Tószeg 1, Tiszavárkony 0, Jenő 1, Vezseny 1, Tiszakécske 1, Kerekdomb 1. Újbög és Óbög megállóhely lehetne olyan mint Alsóúrrét Kisfái, tehát Szolnok felé Óbögön van az 1 perc.
146-os: Kecskemét-Nyárlőrinci elág. közötti kétvágányú szakasz(2,4 km.) Nyárlőrinc állomás Lakitelek állomás Tiszaug állomás Tiszasas megálló rakodóhely Csépa állomás Szelevény megálló rakodóhely
Nyárlőrincen nincs ember, de most a repülőnap alkalmából valószínűleg lesz. Lakiteleken, Csépán van lehetőség. Tiszasas, Szelevény mrh-n nics ember. /Szelevényben megszűnt a másik vágány?/ Tiszaugon van(?) (A vasútállomások.hu szerint jelenleg nincs.)
Hacsak nem azt tekintették jubileumi ünnepségnek, hogy a Csongrádon Koltai leforgatta Megy a gőzös című filmjét, és az egyik csütörtökön a filmben szereplő gőzös átjött Szentesre, hogy megfordítsák a fordítókorongon... Persze ilyenkor Egerben kell lennem...
A 145-ös vonalat 1897. dec. 09.-én, a 146a-t 1896-ban, a 146b-t 1951-ben, a 147a-t 1906. szept.(mostmár ezt is tudom ;) )-ben, a 152-t 1897-ben, a 142b-t 1905-ben építették ha jól tudom. Jó lenne a topik összes vonaláról ideírni ezeket az adatokat, úgyhogy kérem a T. Topiktársakat, hogy nézzenek szét a hozzájuk legközelebb lévő állomáson :)
A fenti adatokat fejből írtam, ezért pontatlanságok előfordulhatnak benne.
A MÁV újabban a 100 éves évfordulót sem ünnepli meg, pénzhiányra hivatkozva.
A Szentes-Orosháza és a Fábiánsebestyén-Árpádhalom vonalak 100 éves ünnepségét is nekem kellett megszerveznem, a MÁV nem volt hajlandó (pedig jeleztem előre az illetékeseknek).
Csongrád-Szentes vonal 100-adik évfordulóján semmilyen ünnepség v megemlékezés nem volt (2006. szept).
2007. dec. 9.-én lesz 110 éves a Szolnok-Kiskunfélegyháza vasútvonal. Programról tud valaki? Hogy szokott ez lenni? Csak a 100-adikat ünnepli meg a vasút? Itt annyi lesz, hogy a forgalmisták megbeszélik, hogy mi volt, mi nem? :))
2006 januárban, amikor a Szentes-Oháza vonal centenáriumát ünnepeltük, tartottam egy előadást a vonal 100 évéről, vetítéssel egybekötve. Ha kell valamelyikőtöknek, szívesen küldök ímélben. Viszont akit nem ismerek, és kér belőle, akkor legyen szíves előtte egy bemutatkozó levelet küldeni, mert vadidegennek nem küldöm el. (kb 6 gépelt oldal vasúttörténet, kb 20 fotó)
Akkor röviden, hogy mit ábrázolnak a képek. 1. ábra: Eredeti állapotú pálya (v=30 km/h) 2. ábra: 48-as sínek leosztva, továbbá néhány talpfára GEO lemez elhelyezve 3. ábra: Megtörtént a síncsere, kapcsolószercsere 4. ábra: Vágány kiágyazva, régi ágyazat töltésszélesítésnek elterítve 5. ábra: Zúzottkővel megszórva, ráemelve zúzottkőre az egész 6. ábra: Még egy sor zúzottkővel megszórva (v=60 km/h LEHETNE, ha nem lennének balfasz emberek a cégnél)
Hogy toldozás-foltozás-e ez a munka amit én végzek (végeztetek az embereimmel), döntse el ki-ki maga. Beszéljenek a képek. (minden felvétel ugyanazon a szent helyen készült)
Elismerésem! El kellene egy-két mellékvonalra ilyen ember manapság. E-mailban szeretnélek megkeresni, vagy szeretném, ha megkeresnél. Néhány keresztkérdésem lehet? Ugyanis a pályavasúti részről nem sokmindent tudok. :(
Mi már ismerjük egymást a TÉT-ből. Biztosan emlékszel.
Az általad toldozó-foldozó munkának nevezett munka az volt, hogy az eredeti 9 m-es "i" síneket és bányakavics ágyazatot 48-as sínekre és zúzottkő ágyazatra cseréltük. Ennek eredményeképp a 10...30 km/óra sebesség 40-re emelkedett. Az ily módon "toldozott-foldozott" pályára 60 km/óra is engedélyezhető lenne, de az nem az én hibám, hogy a nagy MÁV nem volt képes a vonal sebességét 60-ra emeltetni a Közlekedési Főfelügyelettel.
IGAZAD VAN, nem az enyém a fő érdem. Hanem azoké a pályamunkásoké, akik a sínfogót fogták a cserekor.
Írod, hogy kicsi a forgalom. Olvass vissza légyszi ebben a topikban, egy arra utazó vasútbarát utasokkal teli Bz+mellékben utazott végig a vonalon. Ez nem egyedi eset, sok ilyen van. Szerinted miért rendelte el a Szesza, hogy a vonatok a nyáron mellékkocsival járjanak? Elárulom: a sokadik eseménykönyv után határoztak így, mikor már nem sok híja volt az utaslemaradásnak (azért fértek fel az utasok, mert ki lett nyitva számukra a hátsó vezetőállás is!).
Orosházi vagy. Egyszer kelj fel korán, és ülj fel a 37449-re. Kíváncsian várom, hány leszállót számolsz Szentesen.
Arról meg végképp nem tehetek, hogy 1990 után a rendszerváltozás bekövetkezett, és a fuvaroztatók elpártoltak a vasúti teherszállítástól.
Ne haragudj a hangnemért, de kicsit sértve érzem magam.
1. Amiket felsoroltál, az KISkunság - nagykunsági a 102-es(nek a fele) meg a 103-as (esetleg még a meggyilkolt Mezőtúr-Túrkeve vasút, meg a Túrkeve környéki keskenyek ) vonalak. 2. Arra valóban nem figyeltem.
Így van, de szerintem mostmár ne OFFoljunk. A kép mérete nem haladhatja meg az 512 Kb-ot, és amikor rákattintasz, hogy feltölt, akkor a megjelenő kép mellett a beszúrás gombra is rá kell kattintani.
"A Jászok és a Kunok teljesen különálló népcsoportok voltak annó"
Ez egy dolog. Ugyan én nem vagyok "Jászkunsági gyerek", de van egy ilyen kezdetű dal is - és ezt nem a bunkó pöstiek (mint pl én:-))) találták ki, hanem a jászkunságiak:-)