Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
A múlt júniusi Indóházban azt olvastam, hogy a 147-es vonalon talán nem lesz személyforgalom jövőre. Igaz ez?
Eddig a 147a vonalról azt gondoltam, hogy a környék legjobb mellékvonala. Igaz van rajta egy 14,2(?) km-es lassújel, de ez 50-es, szóval ez nem olyan nagy probléma.
Azt hittem, ott nagy a személyforgalom. 21:33, 18:33, 16:33, 12:33, 9:33 19:32, 15:32, 11:32, 8:32, 17:32, 13:32, 5:08.
Nem tudom, hogy 6:01-9:33-ig, és 14:27-16:33-ig mit csinál a szerelvény, de szerintem jó lenne egy-egy 61 perces kanyart betenni Tiszaalpárra. Namost ez az én nézetem, én nem akarom elvenni onnan a vonatot, mert mehetne Csongrádra/Gátérre is.
Az biztos, hogy alpárról egy 7:06-os érkezés, és alpár felé egy 14:36-os indulás nagyon jó lenne!
Meg akartam kérdezni: nem tudja-e valaki, hogy melyik vonatok járnak a 145, 146-os vonalakon, de eszembe jutott, hogy ez nem csak erről a két vonalról szól :)
Kíváncsi vagyok, mi újság például Jászapáti, Kalocsa, Baja, Csongrád, Fábiánsebestyén, Bugac, Orgovány felé.
Ma a 17:24-kor induló Tiszakécske-Kecskemét viszonylaton utaztam(mindig ezen :) ). 25 emberrel indultunk. Kerekdombon felszállt még 11. Lakiteleken leszállt ugyan 23, de jött helyette 15 fő. Árpádszálláson megint leszáltt egy ember. De felszállt 58! :) Szikrán ehhez még jött 7 srác, Világoshegyen, Nyárjason nem volt senki. Csalódtam a nyárlőrinciekben: mindössze 7/7 ember volt alsón, és 1/1 ember az állomáson. Nyárlőrinci szőlőkön nem volt senki(jó lett volna, ha még mondjuk jön épp egy csoport az Emmaus-házból). Kisfái 2fel/2le, Alsóúrrét 7 le. Kecskemétre 85-en érkeztünk. Hát mondhatom azt a népáradatot alig bírtam számolni, de ez nem baj! Még egy kis statisztika: volt egy bicikli Tiszakécske-Kecskemét között, egy babakocsi Árpádszállás-Alsóúrrét között. A kereken egy órás út alatt kb. 5-en mentek el vécére, ezekből egy nem reteszelte az ajtót. :) Szerencsére a soros nénike figyelt :) Hát sajnos felcsapható ülésen ültem, mert onnan lehet látni a két ajtót egyszerre.
Régebben egyszer kimentem apámmal Tiszakécskére a 4:39-es vonattal. Mondhatom nagy élmény volt. Az Usgyiban volt két ember mikor felszálltunk. Két nyugdíjas+meg két arcképes~0 Ft bevétel. Így indultunk el. Jöttek a megállóhelyek: Alsóúrrét: senki Kisfái: senki Nyárlőrinci szőlők: senki Nyárlőrinc: senki. Nyárlőrinc alsón szállt fel mégegy nyugdíjas, és meglepő: egy fizető utas is! :) Utána megint nem nyílt ajtó Árpádszállásig. Ott leszállt a két kecskeméti nyugdíjas. Maradtunk újra 4-en. Lakiteleken leszáltt a másik két ember is. Helyette felszállt 9 ember(na ez már valami). Kerekdombon felszállt még kettő. Tiszakécskén(5:46) le és felszállt 8 ember. Tovább nem tudom. A 7 emberből 3 ment egy varrodába, meg 3 a TIGÉP-be.
Igen, szerencsére! A teherforgalmat egyébként kiölték a vonalon. Kohári ipvk.-hoz sem igen járnak vonatok, voltak ugyan enyhén fényes sínek, amikor ott voltam. Nyárjason rengeteg fa a megállóhelytől 20 méterre, de nem vonaton viszik. Nyárlőrincen szokott lenni két Eas kocsi, meg Lakiteleken is. A Szikrai sem szállíttat mostanában. Az olajvonatok ritkán járnak(de legalább járnak). Tiszakécskén a TIGÉP szállíttatna, ha engedné a vasút. Nem engedi. Volna egyébként más árú is ott. Szerencsére a kénsavgyárba Szolnokon mennek becsületesen a hosszú tehervonatok.
Végülis az olajvonatok 25/25-tel mennek, vagy 30/30-cal?
Még mindig járnak Kmét-Lakitelek között az olajvonatok? Úgy hallottam hogy már nem. De legalább itt van teherforgalom. Úgy tudom, a Thermofarm ipv a célállomásuk. Kéne nyíltvonalon is fotózni ilyen magán-tehervonatot.
Mégsem. Elvetettem az ötletet, nem lesz bővítés. (Eleve csak a 145-146-os vonalaknak akartam nyitni :) )
Ennek ellenére természetesen azokról a vonalakról is beszélhetünk(130, 147), amik nem Kunságban vannak. Külön szeretném ha a két leghitelesebb ember itt maradna a topikban!!!!!!
OFF Kőrösi dízel topik fog nyílni. Talán részemről, talán más részéről. Az már nem annyira a "hatásköröm" mondhatni Nekem messze van. ON
1. A 40.000-et azért mondtam, mert kb. ennyi ment busszal az állomásra. 2. A költségeknél odaírtam, amit nem tudtam biztosan. A gázolaj meg tegnap az APEH oldalán 264 Ft/l volt, ehhez képest a MÁV még olcsóbban veszi. A fizetés nagyjából megfelel a valóságank, nem?! 3. Ha sok ember váltja meg a jegyet mondjuk Miskolc-Keskemét közé, akkor van mentesítő vonat. (Miért is voltak Karácsonykor mentesítő vonatok? Mert tudták, hogy sok utas lesz.) Akkor váltja meg sok ember, ha olcsóbb mint a busz, de mivel nem volt kedvezmény, voltak, akik busszal jöttek. 4. Igen voltak plusz kocsik, de nem mentek a Repülőtérre, ez olyan, mintha az monori személyvonatok csak Pestszentlőrincig járnának... 5. Ez nem igaz, hogy nem fér be vonat. Csak nincs, aki dolgozzon vele, mert ezzel már kellett volna. Pl. 8:13-8:42 között elmehet a vonat Ceglédről kőrösre, ott meg 6-8 perc után(amikor az IC-k elmentek) mehet tovább(3 percenként indulhat vonat, tehát nemhogy nem fért volna be, de akár 9 vonat is befért volna!!!). Ez nem maximális kapacitás. Ja és csak egy félreállás lett volna, ami szrintem nem a "nagyon sok" kategóriába tartozik. 6. Nem tudom, hogy lehet-e de volt. Mondom: '92-ben 22 kocsis szerelvény volt. Vagy más: Székesfehérvár-Balatonfűzfői ipartelepek. 5-6 kocsi ingavonat járt fel oda. A munkásokat szállította. Vagy: Nagyút-Visontai Erőmű. Különben egyszer talán meg lehet ezt engedni. Akkor a Kunság Volán Zrt.-vel is van baj; fehér rendszámú buszokkal(45-ből 20-nak volt fehér) végzett különjárati szállítást.
Annak ellenére, hogy nem értünk egyet, nagyon örülök, hogy hozzászóltál. Várom mások véleményét is!
Rbatka: A Repülőnapon százezres nagyságrendben voltak nézők. Ha csak 40.000 ember veszi igénybe a vonatokat, akkor nem csak a költségek térültek volna meg, hanem még 9-szeres nyereség is lett volna.
Ez csak egy lehetséges terv!
Igen, a 40.000 fő tényleg lehetséges, ha erre a 6-részes anakonda Bz-re (óránként, egységes eloszlásban) kb. 3500-an fel tudnak szállni....
A költségeknél is szerintem erősen sántít a dolog. Arról nem beszélve, hogy az óránkénti BP-i IC/gyorsről egyszerre leszálló közel ezer utast szerinted hogyan lehetett volna elszállítani a helyből indulókkal együtt...
A tájékozatlanságod máshol is megnyílvánul:
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!
Nem tudom mi köze van a mentesítő vonatnak az alkalmi menettérti kedvezményhez, de egyébként is a tavalyi menetrendhez képest most óránként van vegyes-IC (ez már kb. 50%-os kapacitásbővítés), és a reggeli vonatok BP-ről még ráadásul a szokásosnál több, mint kétszer akkora szerelvénnyel közlekedtek. Mit kellett volna még ezen kívül tenni? Ennél több utast hogyan tudtál volna elszállítani? A Cegléd-Kecskemét szakaszon a hétvégi fonyódi vonattal, a helyi páratlan személyvonattal, esetleg egy-egy tehervonattal ez már a maximális kapacitást jelentette, csak nagyon sok félreállással lehetett volna még egy vonatot oda bepréselni... (első ránézésre közel 2 órás menetidővel a Nyugatiból).
Ahhoz pedig végképp nem tudom, hogy mi köze a startnak (nekem meg mi közöm a starthoz?!), hogy egy iparvágánykiágazásnál a pályavasút, a forgalom engedélyezi-e a keresztezést, félreállást stb.
Egyáltalán közforgalmú közlekedést le lehet-e bonyolítani az iparvágányon? (Én kétlem) Stb.stb.