Ezen most csak vigyorogni tudok - pont a mai nap szembesültem azzal, hogy a 3 éves, nem éppen alapszintű Samsungom akkuja úgy felpúposodott, hogy felnyomta a hátlapot... Egyébként így is tök jó és a kapacitása is megvan, de egyértelműen ki kell cserélni - mielőtt valami huncutságot művelne.
Előtte volt iPhone-m hosszú ideig - két plusz akkut evett meg a lecseréléséig, nagyjából kétévente meghaltak, az eredeti gyári lassan felpúposodott és eltűnt a kapacitása, a második viszont látszólag jó volt, viszont elkezdte azt csinálni, hogy kb: 50-55% töltöttségi szintig szépen merült és jónak mondta magát - majd huss, kikapcsolt... Ott egyértelmű, hogy nagyjából fél töltöttség környékétől nem bírta a minimálisan szükséges áramot sem leadni - aztán amikor a harmadik is ugyanezt kezdte csinálni, lecseréltem, fiókba tettem. Van egy erre rendszeresített dobozom - mikor betettem az iPHonet, kezembe akadt az elődje, egy Nokia N95 (??) talán - no az akkor már az állásban szintén ledobta a hátlapját, olyan púpos lett az amúgy szintén lítiumos akkuja.
Most meg a Samsung... Laptopokban rendszeresen cserélgetjük szintén az akkukat, heti szinten kotlik meg az ügyfeleknél néhány (már csupa lítiumos, "Tesla-cellás") - mindenféle tünet van, totál zárlatostól a "húsz percet még bír" szintig bármi megesik, a hengeres cellák ugyanakkor elég biztonságosnak tűnnek, viszont a lapos "lágy" tasakos tokozású, beépített celláknál a púposodás szintén előfordul.
És legalább annyira időfüggő a jelenség, mint ciklusszám-függő. Nagyon keveset használt akkuk is kipurcannak általában 5-6 éves koruk körül - ezért is vagyok eszméletlenül szkeptikus az EV-ket illetően, teljesen illuzórikusnak gondolom, hogy majd tízévesen is jók lesznek ezek az akkuk. Biztos lesz köztük olyan, mint amiről te itt most posztoltál, ami régi is, sokat használt is, mégis jó - de minden ilyenre fog jutni 2-3 másik, amelyik rég kipurcant teljesen...
A Samshit Note 7 is emlékezetes volt akku szempontjából. Lehet hogy az új Mission Impossible sorozatba szánták? " a telefon 10 s múlva megsemmisíti önmagát"
Akku témában eszembe jutott, hogy kedvenc telóm meghalt tavaly, benne felejtettem az akkut.
Sokat megélt Note feladta nyolc évnyi szolgálat után, ám az akkuja akkor még bírta.
Ez idő alatt közel ezerszer fel lehetett töltve, a nyarakat a szélvédőn töltötte, jó párszor "halt" hőhalált, amikor némi vizes borogatással tudtam csak újraéleszteni. Végül közel egy évig nullára kisütött állapotban hánykódott egy doboz mélyén.
Egyszóval minden olyat átélt, amitől óvni kell egy lítiumos akkut. Megjegyzem ezek az akkuk nem a gépjárművekbe gyártott nagy strapabírású kémiával készültek, nem szempont, hogy 10-20 évig bírják.
Most előbányásztam, íme az eredmény. A gyári kapacitás 2500 mAh.
Tehát kilenc naptári év, közel ezer ciklus, és igen mostoha körülmények közötti használat után...
Igen, de elfogyott az olaj hozzá, az részletkérdés, hogy a covid szúrta ki a léggömböt.
1920-2020, ez volt az olajkorszak, a jobbanélünkminttízéve korszak, 2030. ben nem lesz jobb mint 20 ban volt és 40 ben se mint 30-ban. ezt tekinthetitek próféciának is. (-:
A zuhanás mint gravitációs szabadesés, egyre gyorsul.
A Net Zero-val (Klimaneutral) az energiaszektorban kitörölhetjők a seggünket, nem ér semmit annyira tele fogják
rakni kiskapukkal, hogy érdemi változást nem nagyon fog hozni.
Mivel a mezőgazdaság és nagy valószínűséggel az építőipar GHG kibocsájtása semmiféle ma létező módszerrel nem csökkenthető nullára, ezért az energiaszektorban és a közlekedésben abszolút zérót kell elérni 2045-ig és
az összes létező NET-et (Negative Emission Technology) alkalmazni kell ahhoz, hogy kezelhető maradjon a szitu.
Ezt lehet szeretni, meg nemszeretni, de valamiféle csodás technológiai áttörés nélkül bizony ez a rideg valóság.
A 2045-ben szükséges fotovoltaikus rendszerek beépített kapacitása 385 gigawatt. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmány összehasonlító évéhez képest ez 70 gigawattos növekedést jelent. A szélenergia érdekében még nagyobb tágulási folyosókra van szükség. A szárazföldi szélenergiához 2045-ben 145 gigawattos termelési kapacitásra van szükség, és a tengeri szélenergia 70 gigawattra történő kibővítését 2045-re kell előrehozni. A Climate-Neutral Germany 2050 tanulmányhoz képest ez 2045-re 17 gigawattos szárazföldi és 9 gigawatt tengeri növekedést jelent a szárazföldön.
Az iparban folytatódik az áram és a hidrogén, valamint az energiaforrásként részben biomassza felé irányuló tendencia, így az ipar 2040-re nagyrészt éghajlat-semleges lesz. A vegyi alapanyagokat ( alapanyagokat ) 2030-tól fokozatosan felváltja a nem fosszilis CO₂-ra alapuló vegyi újrafeldolgozás és szintetikus alapanyagok is.
Az építőiparban a felújítási tevékenység 2030 után felgyorsul. A teljes lakásállományon alapuló átlagos éves felújítási ráta 2030 és 2045 között körülbelül 1,75 százalékra nő. Ez valamivel magasabb, mint a 2030 és 2050 közötti időszakra vonatkozó „Éghajlat-semleges Németország 2050” forgatókönyvben feltételezett 1,6 százalék. Ugyanakkor a hőszivattyúk piaci elterjedtsége és a távfűtés bővülése a 2030 utáni időszakban is felgyorsul a „Klímasemleges Németország 2050” forgatókönyvhöz képest.
A forgalomban a 2050-es forgatókönyvhöz viszonyított változások elsősorban a villamosítás sebességét befolyásolják. 2032-ben már nem regisztrálják a belső égésű motorral ellátott autókat. 2045-re szinte az összes belső égésű motorral felszerelt járművet elektromos autók váltják fel. A közúti teherszállítást is szinte kizárólag akkumulátoros elektromos, felsővezetékes és üzemanyagcellás járművek működtetik 2045-től, csakúgy, mint a buszokat és a vonatokat. Összességében a személyszállítási teljesítmény nagyjából a mai szinten marad, míg az áruszállítási teljesítmény a gazdasági növekedés miatt tovább emelkedik.
A törvénytervezetet a kabinet már elfogadta, és ezen a csütörtökön első olvasatban tárgyalják a Bundestagban. A módosított törvénynek a nyári szünet előtt - tehát az általános választások előtt - hatályba kell lépnie. Patrick Graichen, az Agora Energiewende igazgatója elmagyarázza, hogyan lehet elérni az éghajlat-semlegesség célját 2045-ig.
Legfeljebb a megújulóellenes propaganda állított ilyet. :-)
Pontosan... tisztán atommal nem, de tisztán fosszilissel nem csak tudna, hanem számtalan helyen működik is. Nagyon szuper rendszerek építhetők ki fosszilis erőművekkel.