Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

waltherpcp Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6798

Business 2009/2 2. dvd Magyar O. Működik! Igaz nyilas szegény, de a miénk :)

Végre nem gányolt, hanem Gyári navi, el sem hiszem. :)))

 

waltherpcp Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6797

Jaja, nagyon jó írás. A 2. oldalon levő szavazáson meglepődtem, hogy az utolsóra csak (jelenleg) 500 körül szavaztak. Pedig ha a "kéne"-t figyelmen kívül hagyjuk ott az igazság.

Előzmény: Bazsa 525d (6796)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6796
Ez egy nagyon őszinte írás, teszt a BMW-ről: (tetszik)
http://totalcar.hu/tesztek/2009/11/03/belep_szint_tiz_millaert/1/#szoveg
Gugu_m Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6795
autójait=autóit :) korán van még.
Előzmény: Gugu_m (6794)
Gugu_m Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6794

És ezen képek láttán még egyes4ek csodálkoznak, a BMW miért öl milliókat abba, hogy a legdurvább sarkköri körülmények között is tesztelje az autójait :D És a másik amit szoktunk mondani, attól különleges, hogy ezt tudja, minden funkciójával együtt...

 

Amúgy hozzáteszem, mi anno soksok évvel ezelött egy hasonló szituban voltunk egy e36 M3-al, abban ugyebár sok elektronika nincs, csak a speer :) Mégis felért a hegy tetjére az olaszországi hadibázis mellett Piancavallo-ban, pedig az úton hasonlóan állt a hóréteg, és két nap múlva, ugyanigy be volt temetve szegény. De simán kijött, mi is csak mögötte ástuk el a havat. Bár kétségtelen, hogy ezt viszont nem biztos hogy bárki képes lett volna megcsinálni vele... ma szerencsére ilyen gondok már nincsenek.

Előzmény: Jago_ (6788)
dorog.zultan Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6793
"nem teremthet balesetveszélyes helyzetet"
lenne egy naiv kérdésem: - ha nincs baleset belőle - ki fogja eldönteni, hogy balesetveszélyes volt a lesipuska helyzet...
összegezve:
1. A rendőrnek mindig igaza van
2. Ha a rendőrnek nincs igaza, az egyes pont lép hatályba :))
Előzmény: ardo (6791)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6792
Köszi, értem :-(
Előzmény: ardo (6791)
ardo Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6791
Én utána néztem,és ezt találtam....


A mérés ideje alatt arra a rendőrségi autóra, amiben a traffipaxot üzemeltetik és használják, nem vonatkoznak a KRESZ szabályai és megkülönböztető jelzést sem kell használniuk. Olyanok, mint például azok a munkagépek, amelyekkel az aszfaltot javítják vagy bontják. Egy dolgot nem tehet a rendőr, amikor a sebességmérős autóval leáll valahol dolgozni: nem teremthet balesetveszélyes helyzetet.


Szóval ők bármit megtehetnek....
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6790
Talán van egy szabály, hogy csak ott mérhet, ahol várakozni szabad akár civil autóval is. Valamint el sem tudom képzelni, hogy fordult meg apályán? No mindegy, nekem a sunyi mód felháborító.
Előzmény: Törölt nick (6787)
maszibmw Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6789
A 60,000 km a Fahrzeugcheck lesz valószínűleg, ami a nagyátvizsgálás. A Motorolaj nem állhat 60,000-en.
Előzmény: Jago_ (6788)
Jago_ Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6788

Jókora hozzászólás-mennyiséget sikerült az elmúlt 3 hétben termelni a fórumon amíg nem voltam itt - eltartott egy darabig az olvasás...

A téligumi-témához... Tavaly vettem az autóra egy teljes szett Goodyear Ultragrip Performance-t, ami V-s sebessegindexű. Biztos én vagyok a hülye, de ha nincs eső-hó-jég az úton, akkor én télen is szeretek gyorsan odaérni ahova igyekszem, főleg amikor egész Németországon át kell mennem hogy odaérjek síelni...

A gumi egyébként nagyon szuper, mindenkinek csak ajánlani tudom. Olyan helyeken mentem el vele lánc nélkül, hogy magam is meglepődtem - igaz itt meg kell említeni, hogy az autó is xd, tehát valszeg ez is belejátszott nem is kicsit. Ja igen, nem runflat.

Pár kép:

 

 

 

 

Utóbbi ahogy az autó kijött abból a betemetettségi állapotból a hűtőrács és a kipufogó kiásása után. :)

 

Egy kérdésem lenne a szakikhoz... Megvolt a 60ezres szerviz az autón és ha belenézek a szerviz menübe olyan érzésem van, hogy valamit elnézhettek a következő szerviz beállítással - létezik az, hogy 60e km múlva, azaz 120ezernél kelljen a köv szervizre vinni olajcserére meg ilyenekre?? Nem mintha eszembe jutna annyit autózni egy olajjal, de azért érdekelne a ti álláspontotok is... Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2009.11.03 0 0 6787
Alapvetôen ott mérnek, ahol akarnak, míg nem teremtenek balesetveszélyes helyzetet. A bójás rész forgalom elôl elzárt terület, szerintem ott akár fejen is állhatnak. Legalábbis nem hiszem, hogy lenne esélyed megtámadni ezt bíróság elôtt, persze nem vagyok ügyvéd.
Előzmény: Bazsa 525d (6786)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6786
köszi. Viszont szerinted az szabályos, hogy a rendőr ilyen helyen trafipaxol: Miskolc felé utolsó lehajtó a pályáról egy balos kanyar, ami emelkedik is és közben a belső sáv (ami beláthatatlan) bójákkal terel ki a külsőbe. No a rendőr autójával forgalommal szemben ezek a bóják közt vigyorog rám. Azaz szembe a forgalommal áll az autópályán. El sem tudom képzelni, hogy került oda. Megfordult? Nekik mindent szabad???
Előzmény: maszibmw (6784)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6785
75/443/EWG
ugyanez magyarul
StVZO §57
De ahogy nézem, már ismerted ôket :)
Előzmény: maszibmw (6784)
maszibmw Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6784

A gyártók törvényileg kötelezve vannak a sebességmérő műszer kalibrálása kapcsán. A sebességmérő semmilyen körülmények között sem mutathat kevesebbet az effektív járműsebességnél. A másik irányú csúszás ( felfelé csalás ) is szabályozva van, a következő képlettel írható le az egész:

 

0 <= Vanz - Veff <= (Veff/10) + 4 km/h

 

A pontosság, mivel kerékimpulzusokkal dolgozunk, nagymértékben függ az úgynevezett Abrollumfang-tól ( legördülési kerülethossz ).

 

Itt több dolog is elgondolkodtató:

 

Az Abrollumfang a helyes váltóméretek ellenére minimális mértékben eltérő. A gyártó az impulzusszámkódolást mindig a legmagasabb Abrollumfanggal rendelkező kerékmérethez igazítja. Ez E60 esetében a 225/50 R17-es méret. Ha ettől eltérő, gyárilag jóváhagyott váltóméretet használunk, azonnal elérhetünk 1%-os csúszást felfelé a másik mérethez képest.

 

Szintén befolyásoló tényező a gumik kopása. Az impulzusszám egy vadonat új gumihoz van kalibrálva. Ha feltételezünk egy 5mm-es kopást, azonnal megint veszthetünk 2%-ot a pontosságból szintén felfelé irányba.

 

A legördülési kör sebességgel összefüggő változásáról nem is beszélek, amúgy nem tartom kizártnak, hogy ezzel kalkulál a szoftver. ( mint pl az RPA esetében is )

 

Lényeg, hogy a BMW körülbelül 3 km/h lineáris korrekciós tényezőt használ a sebességmérő műszernél.

 

Amint ozapft-tól hallottad, a GPS pontosságában sem kell oly vakon bízni. Ott sokkal sokkal több torzulási, csúszási lehetőség áll fent.

 

Üdv, Jani

Előzmény: Bazsa 525d (6772)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6783
én kaptam egy csekket, amikor mutató szerint 120 tempomat. Rendőrség szerint 112-vel mentem. Bünti megint 45.000.
Előzmény: Törölt nick (6779)
Steeef Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6782

Szia.Opciós kód a hangvezérlés.Nem minden autó tudja ezt a funkciót!

Amugy olasz nyelven is beszél csak akkor úgy kell beállítani!

Üdv Steeef.

Előzmény: G.Gambino (6774)
maszibmw Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6781

Jocikának CCC-je volt, neked csak Business van. Ha van telefonod (MULF) azon aktiválható a hangvezérlés.

 

Jani

Előzmény: G.Gambino (6774)
Steeef Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6780

Szi.Az üveg mechanika mozgató orsóddal lesz a bibi ezért indul meg ha rásegítesz a csavarhúzóval! Sajnos sok mindent nem tudsz rajta javítani,csakis kiszerelt állapotban lehet próbálkozni amihez tetőkárpitot is le kell venni.

De talán megoldható!Mindenképpen ki kell szerelni ami nem kis munka!

Üdv Steeef.

Előzmény: zsola007 (6747)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6779
A GPS a maga 1 Hz-es frissítési rátájával ill. a világûrbôl érkezô jeleivel sajnos szintén nem a pontosság etalonja.
Előzmény: Bazsa 525d (6772)
Törölt nick Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6778
Egyszerre csak egy fonémaadatbázis lehet a fejegységen. Át kell flashelnetek olaszra. (Ha Business navid van, akkor a MULF-ot.)
Előzmény: G.Gambino (6774)
ardo Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6777
Majd írd meg,hogy működik e.:-)
Előzmény: waltherpcp (6776)
waltherpcp Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6776

Válaszolok magamnak, kipróbálom a 2009 / 2 for business 2. dvd-t :)

 

Üdv.

 

B.

Előzmény: waltherpcp (6775)
waltherpcp Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6775

Sziasztok!

 

Szeretnék Csatlakozni 535 Jocikához, naggyon ráfért az autóra a szoft frissítés nálam is, teljesen máshogy viselkedik, valóban több rádióadó, mp3, navi stb.

Mondjuk ki, Janiék is nem gyengén értenek a vashoz, KÖSZÖNÖM! A nappali fény meg pláne magáért beszél, az amúgy is morcos autó elől most pláne húzódnak le, pedig nem versenyzem. És így még a xenont is óvja az ember. hmm. Már csak lci hátsólámpát kellene beszerezni.

Apropó beszerzés, van valaknek ötlete, hogy milyen navi lemezt szerezzek be, amin nem csak elnagyolva van rajta M.O.? (Business, abból is csak a nyilas :( )

Töltöttem az érdekesség kedvéért 2009/1 -et, de ezen sem volt rajta. Mondjuk utánaolvashattam volna. Van egy 2009/2 prof image-em is, azt meg se próbáljam kiírni-> betenni igaz?

Nagy költség lenne 2d-s fejegységre upgradelni szerintetek?

 

Előre is köszi!

 

B. 

 

 

 

 

Előzmény: 535jocika (6771)
G.Gambino Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6774

Jani!

 

 

Nekem lehetett volna a hangvezérlést aktiválni szerinted? Ha igen, akkor az olasz vezényszavakat meg lehet egyáltalán találni valahol?

 

 

üdv,

 

 

G.

 

Előzmény: maszibmw (6770)
G.Gambino Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6773

Nálam 100-nál 98. Autópályán az update óta még nem mentem.

Egyébként én ezen funkció életrekeltése után már csak a digitálisan kiírt sebességet nézem. Mindezt azért, mert így szocializálódtam, mivel a céges autóim Citroenek már egy ideje, ott pedig már több éve ez a digitális sebességjelző dívik. :)

Előzmény: Törölt nick (6768)
Bazsa 525d Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6772
Én ha beállítom a mutatót pont 150 tempomatra, megyek egy darabig, sík egyenes úton, és leellenőrzöm a Garmin GPS-el, akkor 143-144 között ugrál. Azaz 6-7 km/h-t is csal. Pedig minden gyári az autómon (gondolok a kerekekre, software és minden egyébre)
Előzmény: Törölt nick (6768)
535jocika Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6771

Kedves Jani!

 

Köszönöm a múlheti sotware-frissítést, meg vagyok elégedve és csak ajánlani tudlak mindenkinek.

mióta aktiváltad a beszédvezérlést, pont úgy érzem magam benne mind Michel Knight  KIT-ben. állandóan beszélgetünk a csajjal így nem unatkozom.

El is neveztem az autót KIT- nek.

 

Más:

egyik reggel elmentem megnézni, mikor kicsi a forgalom, hogy 150 fölött is húz-e az autó.

200-ig minden rendben volt abban a 15mp-ben :-) de ott DS-ben nem tette sztem a 6. at és egy két mp-ig maradt a 4800ford.

visszaengedtem a pedált, és utánna nem indult el a 2. sz turbó. olyan volt mint egy buta ló.

félreálltam, kulcs ki, újra bootoltam. és utánna minden rendben volt.

most van benne 157.000?

haldoklik a turbó, vagy megharagudott rám?

Joci

maszibmw Creative Commons License 2009.11.02 0 0 6770

Nálam is 2-3 km/h a különbség, de magasabb tartományban is. Pl 150-nél 147.

 

Jani

Előzmény: Törölt nick (6768)
tompo_2.0A Creative Commons License 2009.11.01 0 0 6769
Akkor csak én vagyok kocka itt, nekem erről a Live For Speed ugrik be :D
Előzmény: Bazsa 525d (6764)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!