Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
Még mindig járnak Kmét-Lakitelek között az olajvonatok? Úgy hallottam hogy már nem. De legalább itt van teherforgalom. Úgy tudom, a Thermofarm ipv a célállomásuk. Kéne nyíltvonalon is fotózni ilyen magán-tehervonatot.
Mégsem. Elvetettem az ötletet, nem lesz bővítés. (Eleve csak a 145-146-os vonalaknak akartam nyitni :) )
Ennek ellenére természetesen azokról a vonalakról is beszélhetünk(130, 147), amik nem Kunságban vannak. Külön szeretném ha a két leghitelesebb ember itt maradna a topikban!!!!!!
OFF Kőrösi dízel topik fog nyílni. Talán részemről, talán más részéről. Az már nem annyira a "hatásköröm" mondhatni Nekem messze van. ON
1. A 40.000-et azért mondtam, mert kb. ennyi ment busszal az állomásra. 2. A költségeknél odaírtam, amit nem tudtam biztosan. A gázolaj meg tegnap az APEH oldalán 264 Ft/l volt, ehhez képest a MÁV még olcsóbban veszi. A fizetés nagyjából megfelel a valóságank, nem?! 3. Ha sok ember váltja meg a jegyet mondjuk Miskolc-Keskemét közé, akkor van mentesítő vonat. (Miért is voltak Karácsonykor mentesítő vonatok? Mert tudták, hogy sok utas lesz.) Akkor váltja meg sok ember, ha olcsóbb mint a busz, de mivel nem volt kedvezmény, voltak, akik busszal jöttek. 4. Igen voltak plusz kocsik, de nem mentek a Repülőtérre, ez olyan, mintha az monori személyvonatok csak Pestszentlőrincig járnának... 5. Ez nem igaz, hogy nem fér be vonat. Csak nincs, aki dolgozzon vele, mert ezzel már kellett volna. Pl. 8:13-8:42 között elmehet a vonat Ceglédről kőrösre, ott meg 6-8 perc után(amikor az IC-k elmentek) mehet tovább(3 percenként indulhat vonat, tehát nemhogy nem fért volna be, de akár 9 vonat is befért volna!!!). Ez nem maximális kapacitás. Ja és csak egy félreállás lett volna, ami szrintem nem a "nagyon sok" kategóriába tartozik. 6. Nem tudom, hogy lehet-e de volt. Mondom: '92-ben 22 kocsis szerelvény volt. Vagy más: Székesfehérvár-Balatonfűzfői ipartelepek. 5-6 kocsi ingavonat járt fel oda. A munkásokat szállította. Vagy: Nagyút-Visontai Erőmű. Különben egyszer talán meg lehet ezt engedni. Akkor a Kunság Volán Zrt.-vel is van baj; fehér rendszámú buszokkal(45-ből 20-nak volt fehér) végzett különjárati szállítást.
Annak ellenére, hogy nem értünk egyet, nagyon örülök, hogy hozzászóltál. Várom mások véleményét is!
Rbatka: A Repülőnapon százezres nagyságrendben voltak nézők. Ha csak 40.000 ember veszi igénybe a vonatokat, akkor nem csak a költségek térültek volna meg, hanem még 9-szeres nyereség is lett volna.
Ez csak egy lehetséges terv!
Igen, a 40.000 fő tényleg lehetséges, ha erre a 6-részes anakonda Bz-re (óránként, egységes eloszlásban) kb. 3500-an fel tudnak szállni....
A költségeknél is szerintem erősen sántít a dolog. Arról nem beszélve, hogy az óránkénti BP-i IC/gyorsről egyszerre leszálló közel ezer utast szerinted hogyan lehetett volna elszállítani a helyből indulókkal együtt...
A tájékozatlanságod máshol is megnyílvánul:
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!
Nem tudom mi köze van a mentesítő vonatnak az alkalmi menettérti kedvezményhez, de egyébként is a tavalyi menetrendhez képest most óránként van vegyes-IC (ez már kb. 50%-os kapacitásbővítés), és a reggeli vonatok BP-ről még ráadásul a szokásosnál több, mint kétszer akkora szerelvénnyel közlekedtek. Mit kellett volna még ezen kívül tenni? Ennél több utast hogyan tudtál volna elszállítani? A Cegléd-Kecskemét szakaszon a hétvégi fonyódi vonattal, a helyi páratlan személyvonattal, esetleg egy-egy tehervonattal ez már a maximális kapacitást jelentette, csak nagyon sok félreállással lehetett volna még egy vonatot oda bepréselni... (első ránézésre közel 2 órás menetidővel a Nyugatiból).
Ahhoz pedig végképp nem tudom, hogy mi köze a startnak (nekem meg mi közöm a starthoz?!), hogy egy iparvágánykiágazásnál a pályavasút, a forgalom engedélyezi-e a keresztezést, félreállást stb.
Egyáltalán közforgalmú közlekedést le lehet-e bonyolítani az iparvágányon? (Én kétlem) Stb.stb.
Költségek: Üzemanyag(265 Ft/l): 53.500 Ft. Menetvonal lekötési díj(nem biztos, hogy ennyi, ezt nem tudom biztosra): 233.200 Ft. Közlekedtetési díj(és ezt se): 32.828 Ft. Fordulóállomás hozzáférési díj(ezt se): 74.772 Ft. Jegyvizsgálók bére(5000 Ft-tal számolok egy szolgálatot): 120.000 Ft. Mozdonyvezetők bére(5000 Ft-tal): 20.000 Ft Váltókezelők bére(5000 Ft-tal): 20.000 Ft -------------------------------------- Összesen: 554.300 Ft Minimális utazások száma: 4000 fő Átlagos utasszám egy vonaton: 364 fő
A Repülőnapon százezres nagyságrendben voltak nézők. Ha csak 40.000 ember veszi igénybe a vonatokat, akkor nem csak a költségek térültek volna meg, hanem még 9-szeres nyereség is lett volna.
Szerintem nem kell beszélni elmaradó jegyárbevételekről. Plusz utas lett volna, nem mínusz.
Csak megjegyzem, hogy a Kunság Volán Zrt. a Repülőtér-Vasútállomás-Helyközi Autóbuszállomás, Repülőtér-városközpont, Repülőtér-44-es út parkolója, Repülőtér-M5-ös út parkolója közötti viszonylatokon 45 buszt állított be, amik 5-8 percenként indultak! A MÁV-nak ez nem érte volna meg?
Kecskemétre egyszer biztosan mentünk a néhai 004-es Nohabbal egy különvonat élén, a szerelvény a Gripen cég vendégeit szállította Bp - Nyugati - Kmt-i reptér - Bp. Nyugati között. (Ekkor akartak minket rábeszélni a Gripenek megvásárlására.)
Valamikor a 90'-es évek legelején a taszári repülőnapra pedig egy MD szerelvény hozta vitte az utasokat a vasútállomás és a reptér között, ezt mindenki igénybe vehette és emlékeim szerint többször is fordult.
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra.
Már bocsánat, de miért kellett volna kedvezményt adnia, illetve az adófizetőknek miért kellett volna finanszírozni pár ezer ember szórakozását??
A szervezők tán megfinanszírozták volna a repnap bevételéből az elmaradó jegyárbevételt? Ha erre igen a válasz, akkor én is beállok az értetlenkedők táborába, de addig azt mondom, hogy jól tették, hogy nem adtak kedvezményt.
A sok volna, meg ha így lenne típusú dologra meg azt mondom, hogy ha nem rendelte meg a kutya sem a dolgot, akkor miért is kellett volna bohóckodni mindenféle beállításokkal? (Ettől még a Start marketingesei kavarhattak volna -erről sem tudjuk, hogy hogyan volt-.)
Az előző években a Nosztalgia mindíg indított oda egy M61-es vontatta különvonatot. Jövőre gondolhatna erre a vasút, mert elég sok látogatója volt a rendezvénynek, és nagy Dugó volt az M5-sön illetve a 44-es főúton. Különvonattal kisebb lett volna a fennakadás, és a MÁV Start Zrt.-nek lett volna egy kis bevétele...
Tehát a repülőnapra nem közlekedett Kecskeméttől a reptérig különvonat? Pedig logikus lett volna. Egyébként volt már rá példa, hogy szerveztek ilyen járatokat?
A helyesírási, és formai hibákért elnézést kérek. Elfelejtettem kiírni Kecskemét állomást, remélem azért mindenki gondolja, hogy melyik az. Kecskeméten csak a személyszállító vonatokat érintő vágányokat ábrázoltam, és semmi iparvágány nincs kiírva, pedig vannak.
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!
Még az külön szám, hogy '92-ben 22 kocsis szerelvény volt, most meg nem tudtak vezényelni semmit se! A 37110-es hozhatott volna egy 63-41-est, a 37217 hozhatott volna 2 db. 63-41-est, meg ha mondjuk pestről egy közvetlen vonat jött volna, azt egy-két M44 vagy M41 kivihette volna. Amint kiért a repülőtérre, a csonkából kimehetett volna egy másik gép. Erre egyszerűbb megoldás lehet a vezérlőkocsi is. Akkor már ott van 3 Usgyi, meg a szerelvény, azok tökéletesen elszállíthatták volna az utasokat. Kersztezést lehetett volna csinálni, Kecskemét-Nyárlőrinci elágazás között, és meg lehetett volna oldani a Kohári ipvk.-nál is:
<- A nyílt vonalra kitolhatott volna a szerelvény
(Az ábrát helyszíni bejárás után készítettem, ettől függetlenül lehetnek benne pontatlanságok. Az iparvágányok nincsenek ábrázolva, és a méretek a valóságtól eltérnek.)
A csonka azért nem jó, mert rövid, de 1 63-41-es biztos, talán kettő is befért volna.
Ha megnézzük, akkor kellett volna max. 6 mv., 6 jv., meg egy váltókezelő+ egy tolatásvezető a Kohári váltókörzetbe.
A menettérti jegyek Kecskemét--Kecskemét-Repülőtér között kb. 300 Ft-on lennének reálisak, és akkor a busznál olcsóbb is lenne!
Kohári iparvágányok--Kecskmét-Repülőtér között egy szakaszon van kétvágányú pálya, de az iparvágánynak le lett kerítve, azonban ettől függetlenül használható lehetne.
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!
Még az külön szám, hogy '92-ben 22 kocsis szerelvény volt, most meg nem tudtak vezényelni semmit se! A 37110-es hozhatott volna egy 63-41-est, a 37217 hozhatott volna 2 db. 63-41-est, meg ha mondjuk pestről egy közvetlen vonat jött volna, azt egy-két M44 vagy M41 kivihette volna. Amint kiért a repülőtérre, a csonkából kimehetett volna egy másik gép. Erre egyszerűbb megoldás lehet a vezérlőkocsi is. Akkor már ott van 3 Usgyi, meg a szerelvény, azok tökéletesen elszállíthatták volna az utasokat. Kersztezést lehetett volna csinálni, Kecskemét-Nyárlőrinci elágazás között, és meg lehetett volna oldani a Kohári ipvk.-nál is:
| (Repülőtér területe) _____ | | / | / / / / / / |/ / |----------------------/ (Kecskemét felé) ------------------------/------------ (Lakitelek felé) <- a nyílt vonlara kitolhatott volna a szerelvény.
(Az ábrát helyszíni bejárás után készítettem, ettől függetlenül lehetnek benne pontatlanságok. Az iparvágányok nincsenek ábrázolva, és a méretek a valóságtól eltérnek.)
A csonka azért nem jó, mert rövid, de 1 63-41-es biztos, talán kettő is befért volna.
Ha megnézzük, akkor kellett volna max. 6 mv., 6 jv., meg egy váltókezelő+ egy tolatásvezető a Kohári váltókörzetbe.
A menettérti jegyek Kecskemét--Kecskemét-Repülőtér között kb. 300 Ft-on lennének reálisak, és akkor a busznál olcsóbb is lenne!
Kohári iparvágányok--Kecskmét-Repülőtér között egy szakaszon van kétvágányú pálya, de az iparvágánynak le lett kerítve, azonban ettől függetlenül használható lehetne.
Ma hajtány, holnap gőzös. A kecskeméti kisvasutak napja lesz holnap, ezért a MÁV gőzmozdonyos különvonatot indít Kecskemét KK.-Bugac felső között. Megállóhelyek: Kecskemét (indulás: 9:10, érdemes 8-ra kinnt lenni) Törökfái Jakabszállás Bugac Bugac felső Bugacon 2200 méteres gyalogtúra, ebéd. Kecskemétre érkezés: 17:55