Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.20 0 0 103
Még mindig járnak Kmét-Lakitelek között az olajvonatok? Úgy hallottam hogy már nem. De legalább itt van teherforgalom.
Úgy tudom, a Thermofarm ipv a célállomásuk. Kéne nyíltvonalon is fotózni ilyen magán-tehervonatot.
Előzmény: Rbatka (101)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.19 0 0 102
A második sín éppen 70 éves.
Előzmény: Rbatka (101)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.19 0 0 101
Ma alaposan bejártam a lakiteleki vasútállomást. Eredmény:
A viamont-os gépek megjöttek. 2 gép, 17 kocsi. A THERMOFARM ipvk.-hoz mennek(ugye?!).










Bal vágány Szolnok felé(50 km/h), Jobb vágány Kunszentmárton felé(40 km/h).










Bal vágány Kiskunfélegyháza felé(40 km/h), jobb vágány Kecskemét felé(60 km/h).











Törzsgyökeres szentesi részére. :)



Rbatka Creative Commons License 2007.08.19 0 0 100
Holnap lesz a Tiszakécskei Kisvasút napja. Remélem mindenki ott lesz, mert lehet, hogy ez az utolsó.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.19 0 0 99
Még átgondolom néhány százszor :)
Előzmény: Törölt nick (98)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.18 0 0 98
Arra kérlek benneteket, ne nyissatok külön Kőrösi dízel topikot. Már így is sok a topik, én inkább a Kunsági-Körösi-t támogatnám. Kérlek, gondold meg.
Előzmény: Rbatka (97)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.17 0 0 97
Mégsem. Elvetettem az ötletet, nem lesz bővítés.
(Eleve csak a 145-146-os vonalaknak akartam nyitni :) )

Ennek ellenére természetesen azokról a vonalakról is beszélhetünk(130, 147), amik nem Kunságban vannak. Külön szeretném ha a két leghitelesebb ember itt maradna a topikban!!!!!!

OFF
Kőrösi dízel topik fog nyílni. Talán részemről, talán más részéről. Az már nem annyira a "hatásköröm" mondhatni Nekem messze van.
ON
Rbatka Creative Commons License 2007.08.16 0 0 96
Remélem a vonalaknak is..
Előzmény: Rbatka (95)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.16 0 0 95
Ennek nagyon örülök! Akkor van jövő is :)
Előzmény: Törölt nick (94)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.16 0 0 94
Helyes. Ígérem használni is fogom ezt a helyet.
Előzmény: Rbatka (93)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.14 0 0 93
A topikot módosítani fogom, Kunsági-Kőrösi dízel lesz a neve. 121-154 vonalak.
Így a "Szegedi Igazgatóság dízelvonalai" lesznek a téma.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.13 0 0 92
Nem 40.000 volt, annál kevesebb... Mindegy.
Előzmény: Rbatka (91)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.13 0 0 91
1. A 40.000-et azért mondtam, mert kb. ennyi ment busszal az állomásra.
2. A költségeknél odaírtam, amit nem tudtam biztosan. A gázolaj meg tegnap az APEH oldalán 264 Ft/l volt, ehhez képest a MÁV még olcsóbban veszi. A fizetés nagyjából megfelel a valóságank, nem?!
3. Ha sok ember váltja meg a jegyet mondjuk Miskolc-Keskemét közé, akkor van mentesítő vonat. (Miért is voltak Karácsonykor mentesítő vonatok? Mert tudták, hogy sok utas lesz.) Akkor váltja meg sok ember, ha olcsóbb mint a busz, de mivel nem volt kedvezmény, voltak, akik busszal jöttek.
4. Igen voltak plusz kocsik, de nem mentek a Repülőtérre, ez olyan, mintha az monori személyvonatok csak Pestszentlőrincig járnának...
5. Ez nem igaz, hogy nem fér be vonat. Csak nincs, aki dolgozzon vele, mert ezzel már kellett volna. Pl. 8:13-8:42 között elmehet a vonat Ceglédről kőrösre, ott meg 6-8 perc után(amikor az IC-k elmentek) mehet tovább(3 percenként indulhat vonat, tehát nemhogy nem fért volna be, de akár 9 vonat is befért volna!!!). Ez nem maximális kapacitás. Ja és csak egy félreállás lett volna, ami szrintem nem a "nagyon sok" kategóriába tartozik.
6. Nem tudom, hogy lehet-e de volt. Mondom: '92-ben 22 kocsis szerelvény volt.
Vagy más: Székesfehérvár-Balatonfűzfői ipartelepek. 5-6 kocsi ingavonat járt fel oda. A munkásokat szállította. Vagy: Nagyút-Visontai Erőmű.
Különben egyszer talán meg lehet ezt engedni.
Akkor a Kunság Volán Zrt.-vel is van baj; fehér rendszámú buszokkal(45-ből 20-nak volt fehér) végzett különjárati szállítást.

Annak ellenére, hogy nem értünk egyet, nagyon örülök, hogy hozzászóltál. Várom mások véleményét is!
Előzmény: István Gyuri (90)
István Gyuri Creative Commons License 2007.08.13 0 0 90

Rbatka: A Repülőnapon százezres nagyságrendben voltak nézők. Ha csak 40.000 ember veszi igénybe a vonatokat, akkor nem csak a költségek térültek volna meg, hanem még 9-szeres nyereség is lett volna.

Ez csak egy lehetséges terv!

Igen, a 40.000 fő tényleg lehetséges, ha erre a 6-részes anakonda Bz-re (óránként, egységes eloszlásban) kb. 3500-an fel tudnak szállni....

 

A költségeknél is szerintem erősen sántít a dolog. Arról nem beszélve, hogy az óránkénti BP-i IC/gyorsről egyszerre leszálló közel ezer utast szerinted hogyan lehetett volna elszállítani a helyből indulókkal együtt...

 

A tájékozatlanságod máshol is megnyílvánul:

 

Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!

Nem tudom mi köze van a mentesítő vonatnak az alkalmi menettérti kedvezményhez, de egyébként is a tavalyi menetrendhez képest most óránként van vegyes-IC (ez már kb. 50%-os kapacitásbővítés), és a reggeli vonatok BP-ről még ráadásul a szokásosnál több, mint kétszer akkora szerelvénnyel közlekedtek. Mit kellett volna még ezen kívül tenni? Ennél több utast hogyan tudtál volna elszállítani? A Cegléd-Kecskemét szakaszon a hétvégi fonyódi vonattal, a helyi páratlan személyvonattal, esetleg egy-egy tehervonattal ez már a maximális kapacitást jelentette, csak nagyon sok félreállással lehetett volna még egy vonatot oda bepréselni... (első ránézésre közel 2 órás menetidővel a Nyugatiból).

 

Ahhoz pedig végképp nem tudom, hogy mi köze a startnak (nekem meg mi közöm a starthoz?!), hogy egy iparvágánykiágazásnál a pályavasút, a forgalom engedélyezi-e a keresztezést, félreállást stb.

Egyáltalán közforgalmú közlekedést le lehet-e bonyolítani az iparvágányon? (Én kétlem) Stb.stb.

Előzmény: Rbatka (87)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.13 0 0 89
Zárójelben: Egy utat 150 Ft-nak számoltam. A Kunság Volán Zrt. oda-vissza 350 Ft.-ért, egy útra 225 Ft-ért vitte az utasokat.
Előzmény: Rbatka (87)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.13 0 0 88
Habár 40.000 főt nem bírt volna el ez a szerelvény, és menetrend sem, de meg lehet délután csinálni az 47 percenkénti közlekedést is...
Előzmény: Rbatka (87)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.13 0 0 87
Mi kellett volna egy Kecskemét--Kecskemét-Repülőtér viszonylatra(5,5 km.)?

Dátum:
2007. 08. 11.-12.

Szükséges jármű-, és munkavállaló-állomány:
Szerelvény: BZ mot+Bzx+Bzx+Bzx+BDzx+BZ mot
Személyzet: 2 mozdonyvezető(1 de., 1 du.), 12 jegyvizsgáló(6 de., 6 du.; minden kocsiba kell), 2 váltókezelő(Koháry iparvágányok-hoz).

Menetrend:
Kecskemét: 7:15, 8:15, 9:15, 10:15, 12:15, 14:15, 15:15, 16:15, 17:15, 18:25, 19:15.
Repülőtér: 7:31, 8:31, 9:31, 10:31, 12:31, 14:31, 15:31, 16:31, 17:31, 18:41, 19:41.

Költségek:
Üzemanyag(265 Ft/l): 53.500 Ft.
Menetvonal lekötési díj(nem biztos, hogy ennyi, ezt nem tudom biztosra): 233.200 Ft.
Közlekedtetési díj(és ezt se): 32.828 Ft.
Fordulóállomás hozzáférési díj(ezt se): 74.772 Ft.
Jegyvizsgálók bére(5000 Ft-tal számolok egy szolgálatot): 120.000 Ft.
Mozdonyvezetők bére(5000 Ft-tal): 20.000 Ft
Váltókezelők bére(5000 Ft-tal): 20.000 Ft
--------------------------------------
Összesen: 554.300 Ft
Minimális utazások száma: 4000 fő
Átlagos utasszám egy vonaton: 364 fő

A Repülőnapon százezres nagyságrendben voltak nézők. Ha csak 40.000 ember veszi igénybe a vonatokat, akkor nem csak a költségek térültek volna meg, hanem még 9-szeres nyereség is lett volna.

Ez csak egy lehetséges terv!
Rbatka Creative Commons License 2007.08.12 0 0 86
Szerintem nem kell beszélni elmaradó jegyárbevételekről. Plusz utas lett volna, nem mínusz.


Csak megjegyzem, hogy a Kunság Volán Zrt. a
Repülőtér-Vasútállomás-Helyközi Autóbuszállomás,
Repülőtér-városközpont,
Repülőtér-44-es út parkolója,
Repülőtér-M5-ös út parkolója
közötti viszonylatokon 45 buszt állított be, amik 5-8 percenként indultak! A MÁV-nak ez nem érte volna meg?
Előzmény: rg7 (84)
Bárdos Imre Creative Commons License 2007.08.12 0 0 85
Kecskemétre egyszer biztosan mentünk a néhai 004-es Nohabbal egy különvonat élén, a szerelvény a Gripen cég vendégeit szállította Bp - Nyugati - Kmt-i reptér - Bp. Nyugati között. (Ekkor akartak minket rábeszélni a Gripenek megvásárlására.)

Valamikor a 90'-es évek legelején a taszári repülőnapra pedig egy MD szerelvény hozta vitte az utasokat a vasútállomás és a reptér között, ezt mindenki igénybe vehette és emlékeim szerint többször is fordult.
Előzmény: Törölt nick (82)
rg7 Creative Commons License 2007.08.12 0 0 84
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra.

Már bocsánat, de miért kellett volna kedvezményt adnia, illetve az adófizetőknek miért kellett volna finanszírozni pár ezer ember szórakozását??

A szervezők tán megfinanszírozták volna a repnap bevételéből az elmaradó jegyárbevételt?
Ha erre igen a válasz, akkor én is beállok az értetlenkedők táborába, de addig azt mondom, hogy jól tették, hogy nem adtak kedvezményt.

A sok volna, meg ha így lenne típusú dologra meg azt mondom, hogy ha nem rendelte meg a kutya sem a dolgot, akkor miért is kellett volna bohóckodni mindenféle beállításokkal? (Ettől még a Start marketingesei kavarhattak volna -erről sem tudjuk, hogy hogyan volt-.)
Előzmény: Rbatka (79)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.12 0 0 83
Az előző években a Nosztalgia mindíg indított oda egy M61-es vontatta különvonatot.
Jövőre gondolhatna erre a vasút, mert elég sok látogatója volt a rendezvénynek, és nagy Dugó volt az M5-sön illetve a 44-es főúton. Különvonattal kisebb lett volna a fennakadás, és a MÁV Start Zrt.-nek lett volna egy kis bevétele...
Előzmény: Törölt nick (82)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.12 0 0 82
Tehát a repülőnapra nem közlekedett Kecskeméttől a reptérig különvonat?
Pedig logikus lett volna.
Egyébként volt már rá példa, hogy szerveztek ilyen járatokat?
Előzmény: Rbatka (79)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.11 0 0 81
Ja, és Zrt...
Előzmény: Rbatka (79)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.11 0 0 80
A helyesírási, és formai hibákért elnézést kérek.
Elfelejtettem kiírni Kecskemét állomást, remélem azért mindenki gondolja, hogy melyik az. Kecskeméten csak a személyszállító vonatokat érintő vágányokat ábrázoltam, és semmi iparvágány nincs kiírva, pedig vannak.
Előzmény: Rbatka (79)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.11 0 0 79
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!

Még az külön szám, hogy '92-ben 22 kocsis szerelvény volt, most meg nem tudtak vezényelni semmit se!
A 37110-es hozhatott volna egy 63-41-est, a 37217 hozhatott volna 2 db. 63-41-est, meg ha mondjuk pestről egy közvetlen vonat jött volna, azt egy-két M44 vagy M41 kivihette volna. Amint kiért a repülőtérre, a csonkából kimehetett volna egy másik gép. Erre egyszerűbb megoldás lehet a vezérlőkocsi is.
Akkor már ott van 3 Usgyi, meg a szerelvény, azok tökéletesen elszállíthatták volna az utasokat.
Kersztezést lehetett volna csinálni, Kecskemét-Nyárlőrinci elágazás között, és meg lehetett volna oldani a Kohári ipvk.-nál is:






<- A nyílt vonalra kitolhatott volna a szerelvény




(Az ábrát helyszíni bejárás után készítettem, ettől függetlenül lehetnek benne pontatlanságok. Az iparvágányok nincsenek ábrázolva, és a méretek a valóságtól eltérnek.)

A csonka azért nem jó, mert rövid, de 1 63-41-es biztos, talán kettő is befért volna.

Ha megnézzük, akkor kellett volna max. 6 mv., 6 jv., meg egy váltókezelő+ egy tolatásvezető a Kohári váltókörzetbe.

A menettérti jegyek Kecskemét--Kecskemét-Repülőtér között kb. 300 Ft-on lennének reálisak, és akkor a busznál olcsóbb is lenne!

Kohári iparvágányok--Kecskmét-Repülőtér között egy szakaszon van kétvágányú pálya, de az iparvágánynak le lett kerítve, azonban ettől függetlenül használható lehetne.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.11 0 0 78
Hihetetlen ez az index fórum!
Előzmény: Rbatka (77)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.11 0 0 76
Szertnék gratulálni a MÁV-START KFT.-nek, mert nem adta meg az 50%-os kedvezményt a kecskeméti repülőnapra. Így egyetlen egy mentesítő vonat sem volt! Gratulálok!

Még az külön szám, hogy '92-ben 22 kocsis szerelvény volt, most meg nem tudtak vezényelni semmit se!
A 37110-es hozhatott volna egy 63-41-est, a 37217 hozhatott volna 2 db. 63-41-est, meg ha mondjuk pestről egy közvetlen vonat jött volna, azt egy-két M44 vagy M41 kivihette volna. Amint kiért a repülőtérre, a csonkából kimehetett volna egy másik gép. Erre egyszerűbb megoldás lehet a vezérlőkocsi is.
Akkor már ott van 3 Usgyi, meg a szerelvény, azok tökéletesen elszállíthatták volna az utasokat.
Kersztezést lehetett volna csinálni, Kecskemét-Nyárlőrinci elágazás között, és meg lehetett volna oldani a Kohári ipvk.-nál is:

| (Repülőtér területe)
_____
|
|
/ |
/ /
/ /
/ /
|/
/
|----------------------/
(Kecskemét felé) ------------------------/------------ (Lakitelek felé) <- a nyílt vonlara kitolhatott volna a szerelvény.

(Az ábrát helyszíni bejárás után készítettem, ettől függetlenül lehetnek benne pontatlanságok. Az iparvágányok nincsenek ábrázolva, és a méretek a valóságtól eltérnek.)

A csonka azért nem jó, mert rövid, de 1 63-41-es biztos, talán kettő is befért volna.

Ha megnézzük, akkor kellett volna max. 6 mv., 6 jv., meg egy váltókezelő+ egy tolatásvezető a Kohári váltókörzetbe.

A menettérti jegyek Kecskemét--Kecskemét-Repülőtér között kb. 300 Ft-on lennének reálisak, és akkor a busznál olcsóbb is lenne!

Kohári iparvágányok--Kecskmét-Repülőtér között egy szakaszon van kétvágányú pálya, de az iparvágánynak le lett kerítve, azonban ettől függetlenül használható lehetne.
Holdkooros Creative Commons License 2007.08.11 0 0 75
A keresztezési lehetőség... Követni kéne a 46-os, vagy az 50-es példáját...
Előzmény: Rbatka (73)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.10 0 0 74
Ma hajtány, holnap gőzös.
A kecskeméti kisvasutak napja lesz holnap, ezért a MÁV gőzmozdonyos különvonatot indít Kecskemét KK.-Bugac felső között.
Megállóhelyek:
Kecskemét (indulás: 9:10, érdemes 8-ra kinnt lenni)
Törökfái
Jakabszállás
Bugac
Bugac felső
Bugacon 2200 méteres gyalogtúra, ebéd.
Kecskemétre érkezés: 17:55
Rbatka Creative Commons License 2007.08.10 0 0 73
Mi a sűrű?
Előzmény: Holdkooros (70)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!