Látod itt jön elő a motoros keverőszelep előnye mert azt csak egy potméter elforgatásával már nagyobb előremenőt lehet beállítani és nem kell szétbontani mindent, pláne ha van egy külső hőmérséklet vezérlésed akkor hozzá sem kell nyúlni.
A csk-ra kapcsolt 800 literes pufi most is dolgozik.Azaz tartja a 60-65 fok körüli melegvizet, amit a radikba kell csak töltenem, ha a termosztátot eltekerem. Jelenleg a nappaliban, 23,4 fok van. A csk csak parázslik, kint meg futkosnak a -10 fokok. Csak az a baj, hogy reggelre (7 óra) lemegy a hőmérséklet 19-19,5 fokra, úgy hogy a gáz nem kapcsol be, de a pufferről a szivattyú sem keringteti le a melegvizet a radiátorokba. Ez csak azon múlik, hogy mennyire állítom be a termosztátot, hogy hány foknál indítson. Valaki véletlen nem tud valami olcsó jó, megbízható digitális termosztátot??
Emlékszem vagy x évvel ez előtt volt -17 nálunk, akkor még a régi ablakok és födémszigetelés nélkül voltam, két napig folyamatosan ment a gázcirkó, ki sem kapcsolt.
Mi taktikát váltottunk, ha otthon vagyunk, be és elzárjuk a teljes alapterület mintegy felét adó nagyszobát. Ahol egyébként csak alszunk...
Ismét hangsúlyozom, tehetjük ezt azért mert komolyabb hőtehetetlenség nélküli, ragasztott gipszkarton megoldású belső burkolattal ellátott, a főfalazat.
Maximalizáltam a tárolt energiát. Most, hogy otthon az asszony, napközben is fűtés megy, már csak 22-23 óráig elég a tartály. És még csak napi átlegnak olyan +-0 körüli hőfokok vannak. Hol van még a kemény -20??? :)
De nem lényeg, mert biztonsági. Ha vezérlés lenne, akkor mást (pl. digitálisat) választottam volna.
5 celsius fokonként lehet kapni (.....80, 85, 90, 95...). Azért tettem be 5 db-t, mert szintén biztonsági a megfontolás, ha van szórása, akkor ne nálam jöjjön elő. :-)
Nekem ezért van a gányoló olvtárs általi bekötés szerint 5 db klixon a kazántestre rögzítve, 90 C fokos N.O. vagyis normál állapotában nyitott, és ha a "füstszenzor" (nagyképűen) leállítja és az általad említett módon a kazántest felhevülne, akkor 90 foknál direktben indítja a keringetőt.
A múltkor csak a fogyasztásmérő rögzített adataiból láttam, hogy bekapcsoltak, mert előállt az általad említett állapot.
MOst, hogy bent van az esbe szelep, tulajdonképpen nincs is szükség a csőtermosztátra, mert az csak az elején kapcsolt megfelelő vízhőre, a végén meg a füsthő érzékelő. A keverő szeleppel jelen létében nyugodtan indíthatóm a füsthő érzékelővel is a szivattyút, mert a begyújtást követően induló víz néhány perc alatt (5-10) felszökik a keverő szelep által kalibrált értékre. Ebből nem lesz kátrány, károsodás, ennyi idő, az semmi.
Akkor a csőtermosztátot egy másik problémára is koncentrálhatom. Régen is megfigyeltem, mikor leég az utolsó fa, hiába parázslik még, az már nem ad annyi hőt képezni a füstcsőben, hogy engedje menni a keringetőt a füsthő érzékelő. Ezért az a parázs nagyon fel tudja hevíteni a kazántesben belül lévő álló! vizet. Volt már, hogy a leálló keringető után 116 fokos volt a víz. (3 bar miatt nem fort) Ez persze nem hordoz sok energiát, mert beindítva kézi vezérléssel a keringetőt, azonnal összeesik a vízhő. Veszélye lehet talán, hogy ha megnyílik a határon lévő lecsapó, akkor esik a nyomás, erre azonnal gőz képződhet, erre tovább esik a nyomás, és beindul egy lánc.
Át fogom kötni elektromosan a csőtermosztátot, hogy 100 foktól kényszerűen mindíg keringessen, s csak 100 alatt hagyja a vezérlést a füsthő érzékelőre.
Na, megjöttem. Feltartottak ott hátul...kocsicsere volt, adok-veszek. :)
Köszi. Ilyen vezérléssel Blue-nak érdemes kisérletezni, de még inkább olyannak, aki nem tartályt fűt. Én az égésnek ideális, maximum nyílással vagyok fixálva, végig azon dübörög a kazán. Amúgy jó ötlet.
Azt a füst hőcserélődet más olvtársnak is ajánlottam figyelmébe.