Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
A múlt júniusi Indóházban azt olvastam, hogy a 147-es vonalon talán nem lesz személyforgalom jövőre. Igaz ez?
Eddig a 147a vonalról azt gondoltam, hogy a környék legjobb mellékvonala. Igaz van rajta egy 14,2(?) km-es lassújel, de ez 50-es, szóval ez nem olyan nagy probléma.
Azt hittem, ott nagy a személyforgalom. 21:33, 18:33, 16:33, 12:33, 9:33 19:32, 15:32, 11:32, 8:32, 17:32, 13:32, 5:08.
Nem tudom, hogy 6:01-9:33-ig, és 14:27-16:33-ig mit csinál a szerelvény, de szerintem jó lenne egy-egy 61 perces kanyart betenni Tiszaalpárra. Namost ez az én nézetem, én nem akarom elvenni onnan a vonatot, mert mehetne Csongrádra/Gátérre is.
Az biztos, hogy alpárról egy 7:06-os érkezés, és alpár felé egy 14:36-os indulás nagyon jó lenne!
Meg akartam kérdezni: nem tudja-e valaki, hogy melyik vonatok járnak a 145, 146-os vonalakon, de eszembe jutott, hogy ez nem csak erről a két vonalról szól :)
Kíváncsi vagyok, mi újság például Jászapáti, Kalocsa, Baja, Csongrád, Fábiánsebestyén, Bugac, Orgovány felé.
Ma a 17:24-kor induló Tiszakécske-Kecskemét viszonylaton utaztam(mindig ezen :) ). 25 emberrel indultunk. Kerekdombon felszállt még 11. Lakiteleken leszállt ugyan 23, de jött helyette 15 fő. Árpádszálláson megint leszáltt egy ember. De felszállt 58! :) Szikrán ehhez még jött 7 srác, Világoshegyen, Nyárjason nem volt senki. Csalódtam a nyárlőrinciekben: mindössze 7/7 ember volt alsón, és 1/1 ember az állomáson. Nyárlőrinci szőlőkön nem volt senki(jó lett volna, ha még mondjuk jön épp egy csoport az Emmaus-házból). Kisfái 2fel/2le, Alsóúrrét 7 le. Kecskemétre 85-en érkeztünk. Hát mondhatom azt a népáradatot alig bírtam számolni, de ez nem baj! Még egy kis statisztika: volt egy bicikli Tiszakécske-Kecskemét között, egy babakocsi Árpádszállás-Alsóúrrét között. A kereken egy órás út alatt kb. 5-en mentek el vécére, ezekből egy nem reteszelte az ajtót. :) Szerencsére a soros nénike figyelt :) Hát sajnos felcsapható ülésen ültem, mert onnan lehet látni a két ajtót egyszerre.
Régebben egyszer kimentem apámmal Tiszakécskére a 4:39-es vonattal. Mondhatom nagy élmény volt. Az Usgyiban volt két ember mikor felszálltunk. Két nyugdíjas+meg két arcképes~0 Ft bevétel. Így indultunk el. Jöttek a megállóhelyek: Alsóúrrét: senki Kisfái: senki Nyárlőrinci szőlők: senki Nyárlőrinc: senki. Nyárlőrinc alsón szállt fel mégegy nyugdíjas, és meglepő: egy fizető utas is! :) Utána megint nem nyílt ajtó Árpádszállásig. Ott leszállt a két kecskeméti nyugdíjas. Maradtunk újra 4-en. Lakiteleken leszáltt a másik két ember is. Helyette felszállt 9 ember(na ez már valami). Kerekdombon felszállt még kettő. Tiszakécskén(5:46) le és felszállt 8 ember. Tovább nem tudom. A 7 emberből 3 ment egy varrodába, meg 3 a TIGÉP-be.
Igen, szerencsére! A teherforgalmat egyébként kiölték a vonalon. Kohári ipvk.-hoz sem igen járnak vonatok, voltak ugyan enyhén fényes sínek, amikor ott voltam. Nyárjason rengeteg fa a megállóhelytől 20 méterre, de nem vonaton viszik. Nyárlőrincen szokott lenni két Eas kocsi, meg Lakiteleken is. A Szikrai sem szállíttat mostanában. Az olajvonatok ritkán járnak(de legalább járnak). Tiszakécskén a TIGÉP szállíttatna, ha engedné a vasút. Nem engedi. Volna egyébként más árú is ott. Szerencsére a kénsavgyárba Szolnokon mennek becsületesen a hosszú tehervonatok.
Végülis az olajvonatok 25/25-tel mennek, vagy 30/30-cal?
Még mindig járnak Kmét-Lakitelek között az olajvonatok? Úgy hallottam hogy már nem. De legalább itt van teherforgalom. Úgy tudom, a Thermofarm ipv a célállomásuk. Kéne nyíltvonalon is fotózni ilyen magán-tehervonatot.
Mégsem. Elvetettem az ötletet, nem lesz bővítés. (Eleve csak a 145-146-os vonalaknak akartam nyitni :) )
Ennek ellenére természetesen azokról a vonalakról is beszélhetünk(130, 147), amik nem Kunságban vannak. Külön szeretném ha a két leghitelesebb ember itt maradna a topikban!!!!!!
OFF Kőrösi dízel topik fog nyílni. Talán részemről, talán más részéről. Az már nem annyira a "hatásköröm" mondhatni Nekem messze van. ON