Sziasztok, Kérdésem még mindig az állófűtés távirányító felprogramozása. Le tudná valaki írni, hogy hogyan kell programozni a képen látható irányítót a másik képen látható indítókulccsal? Köszönettel LAci
Szia! De a bömiben mit értesz gyújtáson? Bedugom a "kulcsot" kuplung be, kivillannak a visszajelző lámpák, kormány retesz kiold, de még az üzemanyag szintjelző nullán áll. Innen már csak egy további fokozat van, a Startgomb megnyomása, és akkor már indul is a motor. No és csak ekkor mutat valamit az üzemanyag szintjelző. Nálam így van.
Majd azért alkalomadtán vegyél fel egy egyhelyben álló autóban egy GPS tracklogot, aztán nézd meg, mennyit ugrált a pozíció. Esetleg kérdezz meg egy földmérôt, hogy szerinte lehet-e mozgó jármûben pontos GPS-mérést végezni. Maradjunk annyiban, hogy a jel 20km magasságból jön, és millió dolog befolyásolhatja a mérést. Navigációra szuper, pontos sebességmérésre már kevésbé.
Ha megbízhatatlan lenne a GPS sebesség, akkor konstans sebességnél is állandóan ingadozna a kijelzett érték, ami szerencsére nem igaz.
Kérdés, hogy ezalatt a grafikus felületen látható, sokszor extrapolált és jittertôl megszabadított értékeket érted, vagy a nyers NMEA adatot. Amúgy a jitternek a megbízhatósághoz semmi köze, nem értem hogy keverted ezt ide.
Itt a tél, kérdésem az lenne ha 2.1km teszek meg garázsból indulva (20.cfok) és elérek az autópálya felhajtójára, ahol hátúlról döngető kamionok és az osztrák barátaink 150-el haladnak, és én is be akarok jutni a belső sávba ahová a bérletem szól,
meddig nyomhatom a pedált vagy meddig pörögjön a motor, (azon a gyári fordulatszám visszajelzőn található piros rovátkák értéken kívűl) miszerint akkor már 4500 a "megengedett".
kicsit soknak találom főleg mikor este utcárol 0cfok ról indulva 4000.??
Szia.A hűtőzsalu beépítése nem köthető sem évjárathoz sem modelltípushoz! Egyszer volt egy ügyfélpanaszunk eből kifolyólag és a BMW AG sem tudott választ adni hogy miért van egyikben a másikban meg nincs! Üdv Steeef.
azért a GPS-ben lehet bízni sebességileg, főleg ha tempomattal mész. Ha megbízhatatlan lenne a GPS sebesség, akkor konstans sebességnél is állandóan ingadozna a kijelzett érték, ami szerencsére nem igaz. Az alacsony mintavétel miatt természetesen változó sebességnél késik a GPS-ből számolt sebesség. Nekem az a tapasztalatom, hogy a GPS és műszerfal test menüben lévő sebesség egyezik, ehhez képest a számlapon mutatott sebesség mindig nagyobb. És ez így is van rendjén a törvényi előírások miatt.
ozapft.is,
tudtommal csak E61-hez létezik bepattintós oldalsó árnyékoló, E60-hoz nincs, ott marad a rolós ajtókárpit vagyonokért, vagy a fólia, ami szerintem a roló nyomába nem ér. Én oldalroló párti vagyok, bár sajnos sérülékeny éppen az általa óvott gyermekek által.
AHogy az Oviban szokták mondani, mindenkinek van "olyan", csak van aki még nem tud róla... :D
Neked ráadásul kettő is van, egy alsó, ami passziv, vagyis nem szabályzott, és a fölső ami szabályzott. És a tiéd már nem elektromágneses, hanem újra vákuumos. Ennek a feladata egyébként többek között az Aerodinamika javítása, és ezáltal a fogyasztás és zajok csökkentése is. Egyébként hasonló célból van a két oldalon a fékhez vezető légcsatornába szintén 1-1 ugyanezzel a vákuummal vezérelt flapni.
A zsalut nem mozgatja külön motor. Az Elektro Lüfter, vagy a sebesség légárama nyitja ki, amikor a hűtőn, és rajta keresztül megy. A szabályzás oly módon működik, hogy egy elektromágnessel reteszelni tudja a vezérlő ezt a zsalu-t, pl: hidegben, és ezáltal a rajta átmenő levegő kevesebb, így a hűtő is kevésbé hűt. Régebbi dízeleknél volt ez vákuum-os megoldással, de azt megszüntették.
Ne aggódj, ha melege lesz, akkor be fogja indítani az Elektrolüftert, és aki látta/hallotta már vagy érezte milyen az amikor teljes gázon megy, elhiszi, hogy az elég ;)
A hűtő zsaluval kapcsolatban lenne kérdésem, azaz mikor nyit ki? A nyáron a Hugaroringre mentünk, a parkolót araszolva dombnak felfelé értúk el rettentő melegben 500 métert/20 perc sebességgel. Mikor megálltam - még járó motornál - direkt megnéztem a zsalut, zárva volt. Ha ekkor nem nyit, hát mikor?
Mi tervszerű megelőzésként cserélni szoktuk a vízpumpával együtt 120 ezer km-enként. Amúgy meg ha melege van, úgyis szól az autó. Ha hidegebben jár, és ettől jobban kopna az tényleg gond lenne, de akkor az E60 be tud avatkozni még jópár dologgal, pl.: a hűtő elötti jealuse-t lecsukja, és társai.
A termosztát elektromos vezérlésű a benzineseknél, de csak abból a szempontból, hogy fűti a mechanikus termosztát-ot, és ezáltal az nyithat hamarabb.
A leggyakoribb egyébként hogy a termosztát ház vagy elreped, és folyik is, vagy belül a termosztátot rögzitő műanyag letörik, és utána akkor is enged át, amikor nem kéne. Mivel a műanyag fáradékony elem, ezért szoktuk cserélni ennyinként.
Egy barátom dízel Opel Signumjában az tűnt fel, hogy nem mozdul a vízhőfokmérő. Mentünk jó néhány km-t és meg sem mozdult 60 fokról. Semmi más tünet, pusztán vizuálisan a "mutató". Bevittük az opel szervízbe, és termosztátcsere. Azóta hibátlan. (kicsit halkabb lett, kevesebbet eszik, és talán jobban fűt)
Na már most nagyon elgondolkodtam, hogy ha én lennék ebben a cipőben, miről tudnám, hogy meghalt a termosztátom? Mert ugye nincs hőfokmérőnk. És ezzel a néhány ezer forintos alkatrésszel tönkre tehetem az autót. Volt már BMW-vel ilyen tapasztalatotok, hogy tönkre ment a termosztát??
az első pici hibáját találtam meg ma a Böminek. :-) Kiugrottam megnézni, hogy mennyi nafta van az autómban, mert holnap messzire megyek korán, és hogy most kell-e tankolnom. És láss csodát. Csak akkor jelzi az üzemanyag szintjét, ha beindítom az autót. :-( ez legyen a legnagyobb baja....
Igazad van, ott az igazság. Bár én a kéne benzinessel szavazók között voltam :D
Ami elkeserítő akár az országra nézve is, (bár feltételezem sokan csak poénból nyomtak rá) hogy jelenleg 900 szavazat körül jár a "újgazdag vagy,dögölj meg!" nagyszerű szavazati lehetőség.
Amúgy abban is egyet kell értenem a cikk írójával, hogy ennek ellenére 3as coupe-t venném, nem érzem vhogy ennek az autónak a szépségét. Tetszik, de akkor már elöbb vennék MINI-t, vagy 3as Coupe-t. Persze ez csak az én személyes szakértői véleményem :D