Mondjuk egyszer egy parkolóban valami fószer kért kalapácsot, mert defektje volt és a kereket nem tudta leszedni, annyira rá volt gyógyulva. Így el tudom képzelni, hogy a kézifék is megadja magát ha le sem szarják éveken át. Én évente áttolom a szekeret a szerelőhöz, hogy nézze át a hátsó részét a kocsinak, takarítsa ki a cuccost. 2004-es a Kalos de eddig semmi nyoma nincs az efféle kézifékhibának.
Én se szoktam nagyon behúzgálni, max olyan helyen ami nagyon lejtős. Pár éve ismerős szinte új dobot betéttel együtt szétégette, mert beragadt neki, ő meg úgy volt vele, elindul majd kienged.....lazább lett, de pár km alatt lilára égett a dob kopó felülete...
Meg kell nézni, hogy milyen állapotban van,látni e valamit rajta, lehet a kötél szorul, mert még hideg se volt nagyon, és már most beragad.
párás vagy esős időben a rozsda miatt beragadhat. lejtőn a padka felé tekerem a kormányt /ha van/ . ha nincs akkor és muszáj használni akkor előbb-utóbb ráragad a betét a dobra és jöhet a szabályozás és a betétcsere vagy felújítás.
2005-08 között valamikor a jobb első ajtót nyitva vmi gaz kandikált ki a sárvédő mögul :) azóta takarítom. a kéziféket én esős időben ha nem muszáj inkább nem használnám.
A dobbetét és asárvédő általában hatlapfejű csavarokkal van rögzítve. Én max. 2 évenként kitisztítom a 2003. évben vásárolt Kalosomnál, így fél óra alatt végzek vele.
Nagyon köszönöm a választ. Ezek szerint (ha jól értem, le kell szedni a dobbetétet mert takarja a doblemez oldalán lévő lyukat, vagy rést? Ezt elég az egyik oldalon megcsinálni? A dob betét csavarokkal van rögzítve?
Ha már nagyon sok víz van a rendszerben ez elérhet elektromos vezetékeket és lemerítheti az akkumulátort?
Az a baj, hogy az első kerekeknél a sárvédő mögött folyna le a víz fentről, ám oda a homok gyönyörűen beül + fentről a falevelek, és valami ámulatosan meg tud telni. Láttam olyat, ami a kerék tetejéig meg volt telve levéllel, homokkal..
A lentebb írt jelenség egyszer itt is jelentkezett, nagy esőnél, csak nem merem kivenni a dobbetétet, mert azok a csavarok nagy része már szerintem egy és ugyan az a sárvédő anyagával.
Az alábbi problémával kapcsolatosan kérném segítségeteket (1.4-es 2003-as Kalos). A kocsi elejében kanyarodáskor hallani, hogy hömpölyög a víz. Feltételezem, valami leeresztő nyílás eltömődhetett. A levegőt fújó ventilátor működik, fokozatok kapcsolhatók, de nem fúj, ha napok múlva kiszárad a rendszer akkor megint fúj. Lehet hogy a pollenszűró átázása folytja le a ventilátort? Továbbá menet közben a fűtést bekapcsolva ahogy mozog benne a víz időnként sistereg. Azt viszont nem tudom, hogy hol lehet ez az eltömődött víz levezető lyukat megtalálni megtalálni. Ha leszedem a levélfogó rácsot (szélvédő alatt) az segít? Onnan szerelhető tisztítható?
Ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen, előre is nagyon köszönöm!
Napokban vettünk egy 2003-as 1,4 Kalost. Szépen hazajött velünk nem is volt probléma. Itthon kétszer indítottam és leállítottam, minden gond nélkül. Majd jött a harmadik indítás és a 4.-5......amíg az aksi el nem fáradt. Szerelőm elvontatta. Megállapította, hogy nincs szikra, jeladót kicserélte-vihetem. Bemutatta kettőször indul, frankó. Indítom nálam nem indult, azonnal nézi nincs szikra. Kocsi marad. Villamossági szerelő jön, kiméri amit ki kell -gondolom- minden jó szikra van, gép nem dob ki hibakódot. Szerelő egész nap mindenhova Kalossal megy, indul semmi gond. Hív mehetek -hibát nem találnak egész nap jó volt a kocsi-. Ma elmentem érte 4X is indult. Elvittem majd egy boltba beugrottam, beülök s mi történt? szerintem tudjátok nem indult 5 próbálkozásra sem. Szerelőt hívom gyertyát hoz, próba, nincs szikra.
Kérdés:
1) volt valakinek hasonló vagy ugyan ilyen gondja?
Minden gondolatot, ötletet, megoldást megköszönnék
Köszi az ötletet...hibakód nincs......de hol vannak ezek az érzékelők? Melyikkel kezdjem szerinted? most már látszik, hogy külső hőmérsékletfüggő...mert nyáron nem csinálta!!!!
Üdv! Múlt télen én is írtam, hogy a nejem "kalóza" a napi első indításkor beindul, de azonnal leáll...hiába nyomja a gázt....másodszorra már indul...képzeljétek jött a tavasz...hiba elmúlott...most, hogy nincs már "kánikula" hiba újra előjött...vagyis hőmérséklet függő!!!.....ki tudna ötletet adni?.....
Nekem megoldódott a nemindulás. Ki kellett cserélni a hűtővíz hőmérséklet jeladót.
Az ellenállás elfáradt. 3000 forintért megvettem és kicseréltem.
Ki tudod próbálni hogy a Tiednek ez-e a baja, ha lehúzod a csatlakozóját, és a csatlakozóba
beledugsz egy ellenállást, ami 7 Kohmos. Legalábbis nekem ennyi kellett, mert a jeladó 6,7 Kohmos volt. De legjobb, ha megméred a jeladó ellenállását, (kicsit macerás, de ha nem akarsz felesleges köröket futni, megéri) és egy 300 Ohmmal nagyobb ellenállást alkalmazol.
Én egy 10 Kohmos trimmer potmétert használtam, aminél az értéket műszerrel állítottam be.
És úgy indult a kocsi mint akit hátba vágtak.
Ha ez nem jön be, akkor tovább lehet keresni az okot.
A hőfok jeladó a trafó alatt van, de azt három 6-os anya eltávolítása után le lehet húzni a helyéről.
Hát nem tudom. ma hazafele direkt kipróbáltam a 4-esen /a viszonylagos szélcsend miatt is/ ezt jobbrahúzós dolgot. ezt a szakaszt néhol 2x2 sávosra építették, néhol meg olyanra tervezték, de csak két sáv van. vagyis néhol balra lejt mind a két sáv, néhol meg jobbra, hogy ne álljon meg rajta a víz. nekem mindig arra húz amerre az út lejt. Úgy olvastam, hogy még attól is jobbra húzhat, ha a jobb első profilmélysége kisebb mint a bal. és még itt van a guminyomás, kátyú, padkázás, oldalszél, ami gondot okozhat. Lehet, hogy a drágább autók futóműve kompenzálja ezt? mindenesetre az enyém új korától ilyen, és egy fillért sem költök rá amíg a gumit egyenletesen koptatja.
Igen, kb stimmel. Mondjuk a 10-hez még városban is ki kell taposni a szemét, de biztos nem lehetetlen megetetni vele. Én ritkán szabadulok be a városba, és a fogyit se nagyon befolyásolja a végén. Csak városban, dugókkal, nyáron klímával nincs tapasztalatom.
Másfelől a gyári adatok: városban 10.2, hosszútávon 6 liter, az 1.4-es motornál. Nekem autópályán kora tavasszal 6.6 l jött ki, egyébként városban 7 litertől 8.8-ig változik, évszaktól függően is. Így akár azt is elmondhatom, a Kalos azon kevés autók egyike, amelynek a valós fogyasztása egybeesik a gyár által megadott fogyasztásnak.