Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13328

Vagy már leszakadt valamelyik betét... mindegy mi az lényeg hogy megjavuljon

Előzmény: wector81 (13327)
wector81 Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13327

Fura... talán munkahenger...?

Előzmény: Relaxvideo (13326)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13326

Na, az imént be is telt a pohár.

Tegnap óta már nem használtam a kéziféket.

Ma mentem vele pár km-t, és kb 20-as tempónál egyszer csak befogott a kézifék!

Hozzá sem nyúltam. Vészvillogó ki, csak tolatni tudtam, előre 1m után mindig befogott.

Félelmetes. Mi van ha 100-as tempónál jön ez elő?

Itt valami nagy baj lesz, szétbontjuk.

Előzmény: Relaxvideo (13325)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.20 0 0 13325

Nekem most már napi szinten előjön :)

Ami elég veszélyes tud lenni, parkolóból tolatva kiállni egy forgalmas útra...

Előzmény: DelSonar (13324)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13324

Mondjuk egyszer egy parkolóban valami fószer kért kalapácsot, mert defektje volt és a kereket nem tudta leszedni, annyira rá volt gyógyulva. Így el tudom képzelni, hogy a kézifék is megadja magát ha le sem szarják éveken át. Én évente áttolom a szekeret a szerelőhöz, hogy nézze át a hátsó részét a kocsinak, takarítsa ki a cuccost. 2004-es a Kalos de eddig semmi nyoma nincs az efféle kézifékhibának.

Ken_Block Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13323

Én se szoktam nagyon behúzgálni, max olyan helyen ami nagyon lejtős. Pár éve ismerős szinte új dobot betéttel együtt szétégette, mert beragadt neki, ő meg úgy volt vele, elindul majd kienged.....lazább lett, de pár km alatt lilára égett a dob kopó felülete...

 

Meg kell nézni, hogy milyen állapotban van,látni e valamit rajta, lehet a kötél szorul, mert még hideg se volt nagyon, és már most beragad. 

Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13322

Tovább kutattam a témában, ezt találtam:

fék beragadását nem a hideg vagy a pára okozza,

hanem a kopásból fakadó befeszülési készség kialakulása,

mivel a dob átmérője a kopással nő, a pofáké pedig csökken."

 

Hát, igen egy 2004-es kalóznál már sokminden kopik :(

Én továbbra is úgy alszom nyugodtan, ha behúzott kézifékkel parkolok,

így ebből szervíz lesz :(

Előzmény: almaata66 (13320)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13321

"akkor" ból 1gyel több lett....

Előzmény: almaata66 (13320)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13320

párás vagy esős időben a rozsda miatt beragadhat. lejtőn a padka felé tekerem a kormányt /ha van/ . ha nincs akkor és muszáj használni akkor előbb-utóbb ráragad a betét a dobra és jöhet a szabályozás és a betétcsere vagy felújítás.

Előzmény: Relaxvideo (13319)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13319

Miért?

Én nem bízok lejtős úton a sebességben hagyásban.

A múltkori eset nem is esős időben történt.

Mi romolhat el ott?

Előzmény: almaata66 (13318)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13318

2005-08 között valamikor a jobb első ajtót nyitva vmi gaz kandikált ki a sárvédő mögul :) azóta takarítom. a kéziféket én esős időben ha nem muszáj inkább nem használnám.

wolf1126 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13317

Természetesen mind a két oldalon meg kell csinálni.

Előzmény: wolf1126 (13315)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13316

Hú de jó hogy mondjátok, nekem is előjött már régebben ez a vízesés jelenség a kanyarokban, és most ismét.

Akkor nekem is tisztítanom kell.

A másik: ez is előjött már pár hónapja, de tegnap ismét: kiengedett kézifék fog! El sem tudtam indulni.

Aztán ha behúzom a kart, olyan könnyen megy, mintha nem is működne. Pedig fog!

Néhány fel-le húzás, valamint előre-hátra mozgás az autóval (amennyit enged), és magához tér.

Mi ez? Bowden beakad valahova? Teendő? Azt hittem tegnap már el sem indulok.

Előzmény: wolf1126 (13315)
wolf1126 Creative Commons License 2015.10.19 0 0 13315

A dobbetét és asárvédő általában hatlapfejű csavarokkal van rögzítve. Én max. 2 évenként kitisztítom a 2003. évben vásárolt Kalosomnál, így fél óra alatt végzek vele.

Feró01 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13314

T. Sebike!

 

Nagyon köszönöm a választ. Ezek szerint (ha jól értem, le kell szedni a dobbetétet mert takarja a doblemez oldalán lévő lyukat, vagy rést? Ezt elég az egyik oldalon megcsinálni? A dob betét csavarokkal van rögzítve?

 

Ha már nagyon sok víz van a rendszerben ez  elérhet elektromos vezetékeket és lemerítheti az akkumulátort?

 

 

Üdvözlettel: Fero001

Előzmény: sebike05 (13312)
Ken_Block Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13313

Az a baj, hogy az első kerekeknél a sárvédő mögött folyna le a víz fentről, ám oda a homok gyönyörűen beül + fentről a falevelek, és valami ámulatosan meg tud telni. Láttam olyat, ami a kerék tetejéig meg volt telve levéllel, homokkal..

A lentebb írt jelenség egyszer itt is jelentkezett, nagy esőnél, csak nem merem kivenni a dobbetétet, mert azok a csavarok nagy része már szerintem egy és ugyan az a sárvédő anyagával.

sebike05 Creative Commons License 2015.10.17 0 1 13312

A dobbetét alatt tudod kiturkálni a doblemez oldalán,levélfogó rács alatt sajnos nem férsz hozzá sajnos nagyon rossz megoldása van neki

Előzmény: Feró01 (13311)
Feró01 Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13311

Tisztelt Fórumtársak!

 

Az alábbi problémával kapcsolatosan kérném segítségeteket (1.4-es 2003-as Kalos). A kocsi elejében kanyarodáskor hallani, hogy hömpölyög a víz. Feltételezem, valami leeresztő nyílás eltömődhetett. A levegőt fújó ventilátor működik, fokozatok kapcsolhatók, de nem fúj, ha napok múlva kiszárad a rendszer akkor megint fúj. Lehet hogy a pollenszűró átázása folytja le a ventilátort? Továbbá menet közben a fűtést bekapcsolva ahogy mozog benne a víz időnként sistereg. Azt viszont nem tudom, hogy hol lehet ez az eltömődött víz levezető lyukat megtalálni megtalálni. Ha leszedem a levélfogó rácsot (szélvédő alatt) az segít? Onnan szerelhető tisztítható? 

Ha valaki tudja a megoldást kérem segítsen, előre is nagyon köszönöm!

 

Üdvözlettel: Feró01

gg69gg Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13310

...

gg69gg Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13309

a kép

gg69gg Creative Commons License 2015.10.17 0 0 13308

Megtaláltam az érzékelőt.....picit olajos...ez normális dolog???? találtam még egy hasonlót is a tetején...az milyen érzékelő?

Előzmény: wector81 (13305)
Bartók Zsolt Creative Commons License 2015.10.17 -1 0 13307

Üdvözlök mindenkit

Napokban vettünk egy 2003-as 1,4 Kalost. Szépen hazajött velünk nem is volt probléma. Itthon kétszer indítottam és leállítottam, minden gond nélkül. Majd jött a harmadik indítás és a 4.-5......amíg az aksi el nem fáradt. Szerelőm elvontatta. Megállapította, hogy nincs szikra, jeladót kicserélte-vihetem. Bemutatta kettőször indul, frankó. Indítom nálam nem indult, azonnal nézi nincs szikra. Kocsi marad. Villamossági szerelő jön, kiméri amit ki kell -gondolom- minden jó szikra van, gép nem dob ki hibakódot. Szerelő egész nap mindenhova Kalossal megy, indul semmi gond. Hív mehetek -hibát nem találnak egész nap jó volt a kocsi-. Ma elmentem érte 4X is indult. Elvittem majd egy boltba beugrottam, beülök s mi történt? szerintem tudjátok nem indult 5 próbálkozásra sem. Szerelőt hívom gyertyát hoz, próba, nincs szikra.

 

Kérdés:

1) volt valakinek hasonló vagy ugyan ilyen gondja?

Minden gondolatot, ötletet, megoldást megköszönnék

Természetesen új gyertyákat rakattam bele.

 

 

gg69gg Creative Commons License 2015.10.16 0 0 13306

Köszi az ötletet...hibakód nincs......de hol vannak ezek az érzékelők? Melyikkel kezdjem szerinted? most már látszik, hogy külső hőmérsékletfüggő...mert nyáron nem csinálta!!!!

Előzmény: wector81 (13305)
wector81 Creative Commons License 2015.10.16 0 0 13305

Megoldás lehet az eggyel előtted íródott történet.

Vagy a beszívott levegő hőmérséklet szenzor, ami a gumicsőben lakik.

Vagy...vagy...vagy...

Hibakódot nem ad...?

Előzmény: gg69gg (13304)
gg69gg Creative Commons License 2015.10.15 0 0 13304

Üdv! Múlt télen én is írtam, hogy a nejem "kalóza" a napi első indításkor beindul, de azonnal leáll...hiába nyomja a gázt....másodszorra már indul...képzeljétek jött a tavasz...hiba elmúlott...most, hogy nincs már "kánikula" hiba újra előjött...vagyis hőmérséklet függő!!!.....ki tudna ötletet adni?.....

verebész1 Creative Commons License 2015.10.15 0 0 13303

Szia!

 

Nekem megoldódott a nemindulás. Ki kellett cserélni a hűtővíz hőmérséklet jeladót.

Az ellenállás elfáradt. 3000 forintért megvettem és kicseréltem.

 

Ki tudod próbálni hogy a Tiednek ez-e a baja, ha lehúzod a csatlakozóját, és a csatlakozóba

beledugsz egy ellenállást, ami 7 Kohmos. Legalábbis nekem ennyi kellett, mert a jeladó 6,7 Kohmos volt. De legjobb, ha megméred a jeladó ellenállását, (kicsit macerás, de ha nem akarsz felesleges köröket futni, megéri) és egy 300 Ohmmal nagyobb ellenállást alkalmazol.

Én egy 10 Kohmos trimmer potmétert használtam, aminél az értéket műszerrel állítottam be.

És úgy indult a kocsi mint akit hátba vágtak.

 

Ha ez nem jön be, akkor tovább lehet keresni az okot.

A hőfok jeladó a trafó alatt van, de azt három 6-os anya eltávolítása után le lehet húzni a helyéről.

 

Üdv

Előzmény: Zooly21 (13264)
almaata66 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 13302

Hát nem tudom. ma hazafele direkt kipróbáltam a 4-esen /a viszonylagos szélcsend miatt is/ ezt jobbrahúzós dolgot. ezt a szakaszt néhol 2x2 sávosra építették, néhol meg olyanra tervezték, de csak két sáv van. vagyis néhol balra lejt mind a két sáv, néhol meg jobbra, hogy ne álljon meg rajta a víz. nekem mindig arra húz amerre az út lejt. Úgy olvastam, hogy még attól is jobbra húzhat, ha a jobb első profilmélysége kisebb mint a bal. és még itt van a guminyomás, kátyú, padkázás, oldalszél, ami gondot okozhat. Lehet, hogy a drágább autók futóműve kompenzálja ezt? mindenesetre az enyém új korától ilyen, és egy fillért sem költök rá amíg a gumit egyenletesen koptatja.

Előzmény: Relaxvideo (13299)
wector81 Creative Commons License 2015.10.14 0 0 13301

Igen, kb stimmel. Mondjuk a 10-hez még városban is ki kell taposni a szemét, de biztos nem lehetetlen megetetni vele. Én ritkán szabadulok be a városba, és a fogyit se nagyon befolyásolja a végén. Csak városban, dugókkal, nyáron klímával nincs tapasztalatom.

Előzmény: DelSonar (13300)
DelSonar Creative Commons License 2015.10.14 0 0 13300

Másfelől a gyári adatok: városban 10.2, hosszútávon 6 liter, az 1.4-es motornál. Nekem autópályán kora tavasszal 6.6 l jött ki, egyébként városban 7 litertől 8.8-ig változik, évszaktól függően is. Így akár azt is elmondhatom, a Kalos azon kevés autók egyike, amelynek a valós fogyasztása egybeesik a gyár által megadott fogyasztásnak.

 

http://www.azauto.hu/2003/01/09/teszt-daewoo-kalos-1-4-se/

Előzmény: wector81 (13298)
Relaxvideo Creative Commons License 2015.10.13 0 0 13299

Én ma tettem fel a télit, még nem nyilatkozom, tesztelem.

Ha az út lejt, akkor minden autó lefordulna róla, nem?

márpedig nem így van.

 

Nekem 6.8-at evett legutóbb. Nyáron 6.2 körül.

Előzmény: wector81 (13297)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!