Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.04 0 0 164
A felújított Kmét Alsó-Lajosmizse vonalban nem lehet hézagot találni: hézagnélküli pálya, össze van hegesztve.

Termitreakcióval össze lehet ma is hegeszteni a síneket, használják ma is ezt az eljárást. Csakhogy a hézagnélküli pályák létesítésének megvannak a maga műszaki követelményei:
min. 40 cm zúzottkő ágyazat
legalább 48-as sínrendszer,
vasbetonaljak
GEO sínleerősítés

Amit ismerősöd mondott, hogy a meleg miatt a sínek végéből le kellene vágni darabokat: vészhelyzetben alkalmazzák, hogy ne vetődjön ki a vágány.

A tiszakécskén talált nagy hézagoknak oka sínvándorlás lehet (=sínek hosszirányú káros elmozdulása)
Előzmény: Rbatka (162)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.04 0 0 163
Benne van.
Előzmény: Rbatka (161)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.04 0 0 162
Mostanában nézegetni szoktam a síneket. Pl. Tiszakécskén (régebben, akkor még nem volt ilyen szokásom) a páratlan váltókörzetben a sínek között elég nagy hézagokat találtam. Ellenben a mostanság felújított Kecskemét-Lajosmizse vonalon olyan profi összeillesztéseket látni, hogy a sínek között gyakorlatilag nincs semmi hézag. Mi alapján van ez? Régen mért kellett ekkora helyet hagyni?

Egy vasutas ismerőssel beszéltem arról a lehetőségről, hogy azzal a bizonyos termitreakcióval szépen sorba össze lehetne hegeszteni a síneket. Ez lehetséges a mai világban? Azt mondja, hogy a nagy hézag miatt a sínek végéből le kellene vágni darabokat. Én nem látok erre okot(de nem is értek hozzá), szerintem nincs probléma velük.
Rbatka Creative Commons License 2007.09.02 0 0 161
Az augusztusi állandó és ideiglenes lassúmenet kimutatásban ez nincs benne..?
Előzmény: Törölt nick (160)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.02 0 0 160
Ahhoz, hogy újra megindulhasson a személyforgalom a 152-esen, a pályafenntartási szakszolgálatnak meg kellene szüntetnie a vonalra márciusban elrendelt 20 km/h lassújelet.
Előzmény: Rbatka (159)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.31 0 0 159
Ebből a két menetrendből megfigyelhető a szándékos vasútrombolás Magyarországon!

A vonatok óra 47-re érkeznek Kecskemétre, de meg szokták őket fogni a bejáraton, hogy hagy menjen el előbb az IC(ami 47-kor indul).
Igaz hogy óra 13-kor indulnak, tehát megvárja a 10-re érkező IC-t Pest felől, de nem várja meg a 14-re érkező személyvonatot Lakitelek felől. És az óra 14-es érkezés mást is felvet: miért nincs csatlakozás a Szeged felé induló IC-re. (Arról már nem is beszélek, hogy Lakitelek felé --a Pest felől érkező IC előtt 8 perccel-- 39-kor indulnak egy kivétellel)
Még szerencse, hogy Lajosmizsén van átszállás Kőbánya-Kispest felé, és van átszállás általában Fülöpszálláson Pest felé.


Fülöpszállásra a 14:13-as indulás amúgy is korán van, legalább 14:30-kor kellene indulnia, az iskolák rendjének megfelelően.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.31 0 0 158
Javaslatnak ugyan túlzás, én nem akarok ilyen rossz menetrendet, de ez egy fokkal jobb mint volt:
Előzmény: Rbatka (157)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.31 0 0 157
Menetrendi javaslatom a 152-re:

Igaz így drágább, mert van egy plusz menet, meg a személyzet éjszakázik.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.31 0 0 156
Ez más vonalakat is érint, vagy csak ezt?
Előzmény: m61019andras (155)
m61019andras Creative Commons License 2007.08.31 0 0 155

Hallottam én is róla az izsáki állomáson, hogy kezdeményezések indultak, de azért az kevés.

Múltkor ezzel kapcsolatban monor-21 vázolta a lehetőségeket és azt, hogy mi minden kell, hogy ez megvalósulhasson.

De azt kívánom én is, hogy sikerüljön.

Előzmény: Rbatka (153)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.31 0 0 154
Legyen igaza!
Előzmény: Rbatka (153)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.30 0 0 153
Ma egy vasútbarát nekem azt mondta, hogy szeptembertől, vagy októbertől újra jár a BZ a 152-esen. Erre nem vetnék keresztet, de jó lenne, ha így lenne.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.28 0 0 152
300 000 Ft-ról van szó. Hogy ki kapja az jó kérdés, sajnos épp indult a vonat, nem tudtam újra megkérdezni, de szerintem Ő az.
Előzmény: Rbatka (151)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.28 0 0 151
De talán lesz olyan. SZ.F pályamester, valami ilyenről beszélt nekem a mv.
(Ja, és örült, hogy van ilyen fórum, meg hogy foglalkozunk a vonallal :) )
Előzmény: Törölt nick (147)
sitting target Creative Commons License 2007.08.28 0 0 150
Köszi az infót! Kár, hogy hegyják ott ezeket megrohadni. A Nosztalicska, ha lenne pénze, meg lenne "innovációra" érzékeny főnöke, a teljes Hargita szerelvény felújításával újabb bevételi forrásra tehetne szert, mert elvileg kapna egy teljes nosztalgiaszerelvényt, amely akár az év minden napján működhetne.
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (149)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 149
Itt egy mai képem, ezen félig meddig látszódnak...
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (148)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.27 0 0 148
A sorompón áthaladva nem is láthatod mert a kilencedik vágányon tárolt dögök között jól el van rejtva Az állomás peronjáról lehet látni. De mindjárt rakok fel a csörgős fórumba egy képet, amin látszódnak.
Előzmény: sitting target (146)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.27 0 0 147
Ha a talpfacsere a tiszakécskei kisvasúton nonprofit meló lesz (tehát ha nem nyerészkedik rajta senki), akkor én is vállalok egy napot társadalmi munkában!
Egy nap alatt abból a kis tfából ki lehet cserélni kb 10 db/fő.
Előzmény: Rbatka (143)
sitting target Creative Commons License 2007.08.27 0 0 146

Nos mi az eredmény?

Én nem vagyok szentesi, nemrégiben jártam arra, és a sorompónál autóval áthaladva nem láttam a Hargita kocsikat ott az állomással (majdnem) szemben, ahol az azt megelőző ottjártamkor álltak. Már azt hittem, megkezdték a felújításukat...

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (132)
zsupet Creative Commons License 2007.08.26 0 0 145

oké! megtörtént, de most ez az átok MSN lassítja a gépet, így egy picit kikapcsoltam. :-P

Előzmény: Rbatka (144)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.26 0 0 144
MSN-re ugye felveszel? :)
rbatka@vipmail.hu - felvehet más is.
Előzmény: zsupet (142)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.26 0 0 143
Jó hír, hogy jövőre is fog üzemelni a Tiszakécskei Kisvasút. A Magyar Vasúti Hivataltól meg lett az engedély, és SZ.F. pályamesternek köszönhetően 300 talpfa ki lesz cserélve márciusban, amire lehet jönni segíteni. Bővebb információt majd akkor, de a lényeg: aki ráér, az jöjjön. :)
zsupet Creative Commons License 2007.08.26 0 0 142

Helló!

 

Köszi az ajánlást Rbatka! Egyszer régen volt az említett Floyd-os gép láncban egy cseh dízellel FH-n. Csatolom!

 

Szép napot!

MBen Creative Commons License 2007.08.25 0 0 141
Most csütörtökön biztos ment az 518-as Bobóval, kb. 6-7 tartálykocsit vitt.
Előzmény: szakijozsi (133)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.25 0 0 140
Ma néztem, átépült az éjszaka Orosháza-Gádoros között az az útátjáró, mely miatt egy pár vonat helyett busz ment. Végigszabályozták géppel a környékét is, elég jó lett.
Előzmény: Rbatka (72)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.08.24 0 0 139
Képek a 147/a vonal lapistói szakaszánál egy útátjáró kikövezéséről:


Rbatka Creative Commons License 2007.08.23 0 0 138
Ez a helyes! :)
Csakugyan minden vonalra elkél egy ilyen ember. Mintha a saját kertjéről lenne szó:) Vagy az "életéről"?
Előzmény: Törölt nick (136)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.23 0 0 137
Nekem az volt a logikus, hogy a Pesthez közelebbi végénél kezdődik többnyire az "a", pl: 30, 40, 100, 120, 142, 150.
Előzmény: Törölt nick (135)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 136
Ne higyj senkinek.
Előzmény: Rbatka (131)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.23 0 0 135
Vagy én vagyok fogalomzavarban, vagy Te, de én úgy tudom, hogy a 147a vonal a Szentes-Oházát jelenti.
Előzmény: Rbatka (117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!