Kunsági dízel.
A Dél-Alföld vasútbarátainak internetes gyűjtőhelye. A rovatban az alábbi vasútvonalak szerepelnek(menetrendi mező száma szerint): 85, 102, 103, 121, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 135, 136, 142, 145, 146, 147, 148, 149, 151, 152, 153, 154, továbbá: megszüntetett, megváltoztatott vonalak, kisvasutak, valamint minden ami a felsorolt vasútvonalakhoz kapcsolódik.
A felújított Kmét Alsó-Lajosmizse vonalban nem lehet hézagot találni: hézagnélküli pálya, össze van hegesztve.
Termitreakcióval össze lehet ma is hegeszteni a síneket, használják ma is ezt az eljárást. Csakhogy a hézagnélküli pályák létesítésének megvannak a maga műszaki követelményei: min. 40 cm zúzottkő ágyazat legalább 48-as sínrendszer, vasbetonaljak GEO sínleerősítés
Amit ismerősöd mondott, hogy a meleg miatt a sínek végéből le kellene vágni darabokat: vészhelyzetben alkalmazzák, hogy ne vetődjön ki a vágány.
A tiszakécskén talált nagy hézagoknak oka sínvándorlás lehet (=sínek hosszirányú káros elmozdulása)
Mostanában nézegetni szoktam a síneket. Pl. Tiszakécskén (régebben, akkor még nem volt ilyen szokásom) a páratlan váltókörzetben a sínek között elég nagy hézagokat találtam. Ellenben a mostanság felújított Kecskemét-Lajosmizse vonalon olyan profi összeillesztéseket látni, hogy a sínek között gyakorlatilag nincs semmi hézag. Mi alapján van ez? Régen mért kellett ekkora helyet hagyni?
Egy vasutas ismerőssel beszéltem arról a lehetőségről, hogy azzal a bizonyos termitreakcióval szépen sorba össze lehetne hegeszteni a síneket. Ez lehetséges a mai világban? Azt mondja, hogy a nagy hézag miatt a sínek végéből le kellene vágni darabokat. Én nem látok erre okot(de nem is értek hozzá), szerintem nincs probléma velük.
Ahhoz, hogy újra megindulhasson a személyforgalom a 152-esen, a pályafenntartási szakszolgálatnak meg kellene szüntetnie a vonalra márciusban elrendelt 20 km/h lassújelet.
Ebből a két menetrendből megfigyelhető a szándékos vasútrombolás Magyarországon!
A vonatok óra 47-re érkeznek Kecskemétre, de meg szokták őket fogni a bejáraton, hogy hagy menjen el előbb az IC(ami 47-kor indul). Igaz hogy óra 13-kor indulnak, tehát megvárja a 10-re érkező IC-t Pest felől, de nem várja meg a 14-re érkező személyvonatot Lakitelek felől. És az óra 14-es érkezés mást is felvet: miért nincs csatlakozás a Szeged felé induló IC-re. (Arról már nem is beszélek, hogy Lakitelek felé --a Pest felől érkező IC előtt 8 perccel-- 39-kor indulnak egy kivétellel) Még szerencse, hogy Lajosmizsén van átszállás Kőbánya-Kispest felé, és van átszállás általában Fülöpszálláson Pest felé.
Fülöpszállásra a 14:13-as indulás amúgy is korán van, legalább 14:30-kor kellene indulnia, az iskolák rendjének megfelelően.
Ma egy vasútbarát nekem azt mondta, hogy szeptembertől, vagy októbertől újra jár a BZ a 152-esen. Erre nem vetnék keresztet, de jó lenne, ha így lenne.
Köszi az infót! Kár, hogy hegyják ott ezeket megrohadni. A Nosztalicska, ha lenne pénze, meg lenne "innovációra" érzékeny főnöke, a teljes Hargita szerelvény felújításával újabb bevételi forrásra tehetne szert, mert elvileg kapna egy teljes nosztalgiaszerelvényt, amely akár az év minden napján működhetne.
A sorompón áthaladva nem is láthatod mert a kilencedik vágányon tárolt dögök között jól el van rejtva Az állomás peronjáról lehet látni. De mindjárt rakok fel a csörgős fórumba egy képet, amin látszódnak.
Ha a talpfacsere a tiszakécskei kisvasúton nonprofit meló lesz (tehát ha nem nyerészkedik rajta senki), akkor én is vállalok egy napot társadalmi munkában! Egy nap alatt abból a kis tfából ki lehet cserélni kb 10 db/fő.
Én nem vagyok szentesi, nemrégiben jártam arra, és a sorompónál autóval áthaladva nem láttam a Hargita kocsikat ott az állomással (majdnem) szemben, ahol az azt megelőző ottjártamkor álltak. Már azt hittem, megkezdték a felújításukat...
Jó hír, hogy jövőre is fog üzemelni a Tiszakécskei Kisvasút. A Magyar Vasúti Hivataltól meg lett az engedély, és SZ.F. pályamesternek köszönhetően 300 talpfa ki lesz cserélve márciusban, amire lehet jönni segíteni. Bővebb információt majd akkor, de a lényeg: aki ráér, az jöjjön. :)
Ma néztem, átépült az éjszaka Orosháza-Gádoros között az az útátjáró, mely miatt egy pár vonat helyett busz ment. Végigszabályozták géppel a környékét is, elég jó lett.