Keresés

Részletes keresés

V43 1279 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41178

A mondanivalóval teljesen egyetértek, egy picit pontosítanék:
- 2006-ban egy szakasz szűnt meg: Középrigóc-Sellye (2006.05.08.), itt a teherforgalom megmaradt Drávafokig.
- 2007. március 3.-án bezártak 14 mellékvonalat
- 2009. december 12.-én bezártak újabb 24-et
- 2010. július 4.-én újranyitottak 4-et
- 2010. decemberi menetrendváltáskor újabb bezárt vonalakat nyitottak meg
- 2012. április 15.-től pedig a megnyitott vonalak nagy része 2 vonatpáros lett, a többi vonatot elvették.

A sors fintora, hogy a Pápa-Csorna vonalat 2007-ben bezárták, 2010-ben újranyitották, 2012. áprilisa óta pedig már csak 2 látszat vonatpár közlekedik rajta...no comment

Szarvaskőn jár még vonat: hétköznap 3, hétvégén 1 (!) pár.
Boldogkőnél is van napi 2 pár.
Ami Siroknál van a 84-es vonal annak valóban annyi.

Előzmény: Törölt nick (41160)
V43 1279 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41177

De! :-)

Vasútmániás vagyok, nem szeretek buszozni, főleg nem ilyen távolságiakon. Egyszerűen nekem nem jön be: kevés a hely, az ülések nagyon közel vannak egymáshoz, ezeken az utazás minden csak nem kényelmes. Borzalmas levegőtlen az egész, ezt minimálisan csökkenti a légkondi (már amikor működik), de az csak az ülő utasnak jár. Volt szerencsém nem kis távokat utazni állva a tömött, buszon, akkor lett elegem az egészből.
A távolságiakon ezen kívül szinte állandó a zsúfoltság, meg a rengeteg cucctól is alig lehet elférni. Jó cserébe van mikor gyorsabb, közelebb van a településekhez, a fővárosba is viszonylag jó helyekre közlekedik (mondjuk a 3 bp-i vasúti pályaudvar is elég jó helyen van) és jobb az ember biztonságérzete. Elismerem, hogy vannak érvek mellette is.

A volánnak én olyan helyen látom létjogosultságát, ahol nincsen vasút, ahol meg van ott ráhordania kellene az embereket. Nem versenyeztetni kéne a közutat a vasúttal, hanem összefogva elérni többet és jobbat de ez már álom kategória...

Ki fizesse? Nem akarok politizálni de a felcsúti stadionépítés árából kb. az összes bezárt mellékvonal elketyegne évekig. Lenne újra normális közlekedés pl. Tatabánya-Pápa között (most van reggel egy busz meg délután egy vissza kb. a vasút vonala mentén és kifújt, esetleg Kisbér-Tatabánya között van normális busz), lennének újra munkahelyek és télen a nagy hóban a vonat el tudna jutni a célállomásra mégha késéssel is, ellenben a közúttal (lásd március 15.).

Előzmény: Güsziológus (41158)
V43 1279 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41176

Igen, olvastam a beszámolót, eszembe is jutott :-)

Előzmény: jzp2107 (41157)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41175

Bár ha belegondolok akkor nem is annyira off a vasutas téma, lévén hogy éppen ők találták ki az egész kéktúra mozgalmat.

www.lokomotiv.hu

 

Ezért is kötődnek a kéktúra bélyegzők olyannyira a vasútállomásokhoz, és éppen a vonalak leépülése, megszűnése okán kerülnek el csak más egyéb helyekre, kocsmákba, boltokba, éttermekbe.

Szerencsére egy ideig gondolom még fellelhetők lesznek az eredeti helyükön is, az állomásokon, többnyire már kitett ládikákban, mint Boldogkőváralján, Sirokon, Mátraverebélyen, vagy éppen Romhányban.

Boldogkőváralja vmh. Még éppen hogy üzemel, bélyegző kint van ládikában.

Sirok, bezárva. Éppen most lobbiznak a helyiek azért hogy újra legyen vasúti közlekedés.

Mátraverebély. Vonat még jár, az egykori állomásépületnek már nyoma sincsen, bélyegző a fán.

Romhány télen.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41174

OFF

Igen, éppen ez történik a MÁV-nál kb 25 éve. Nem kapnak pénzt infrastruktúrára, működtetésre, így aztán az állomások leépülnek, a vonalak tönkremennek karbantartás híján, menetidő megnő, szolgáltatás színvonala a béka popója alá csúszik, egyre kevesebb az utas, aztán kihasználatlanságra hivatkozva bezárják az adott vonalat. Azok akik a pénz kivonásával hagyták tönkremenni.

A vasúti közlekedést éppen úgy finanszírozni kellene mint pl a BKV-t, mert a személyszállítás nem nyereséges, ha jól tudom szinte sehol (más országokban sem) kivéve az IC-ket. Viszont a hátrányos helyzetű kistérségek esetében fontos lehet hogy van-e vasút avagy nincs, nem fejteném ki ezt bővebben miért, nem ide tartozik. (mint ahogyan az egész téma is csak érintőlegesen)

ON

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (41173)
Güsziológus Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41172

"Úgyhogy hagyjuk ezt hogy ki fizeti."

 

Hagyjuk.

 

Azért azt nem értem, hogy azért, mert szerinted felslegesen "szórják" a pénzt, miért kell egy tök felesleges vasútvonalat működtetni, de hagyjuk.

Sajnáljuk a vasutakat!

Előzmény: Törölt nick (41160)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41171

Igen, 1860g, a mérete (kompressziós tokban) nagyjából 35x25cm. A cucc egyben jelen pillanatban 20260g, ebben MINDEN benne van (tehát a hátizsák saját súlya is).

 

A hálózsák egy Karbondale Kathmandu, elvileg három évszakos. Télen is ebben alszom kint, nem volt még vele gond. Télen sátor helyett bivakzsákot szoktam ráhúzni, az is emel pár fokot a komfortérzetén.

Előzmény: jzp2107 (41170)
jzp2107 Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41170

megkérdezhetem a hálózsák összecsomagolt méretét?

és akkor ez most milyen, 0 -18 -27? Ez a három szám van rajta? (akkor ez egy 1800 g körüli darab?)

 

hány kiló a motyó egyben, mérted már?

Előzmény: Törölt nick (41169)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41169
Előzmény: Törölt nick (41168)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41168

AltoAlpin Sherpa83 a zsák (83 literes). Plusz elöl egy kb. 5 literes Marathon 2X oldaltáska, felkarabinerezve a nagyzsákra. 

 

Sátor, sátor! A függőágy ínyenceknek való. Egy High Peak Minilite-ot viszek. Ez nem túl nagy (a legmagasabb pontja 90cm), elférek benne én és minden cucc. Viszont csak 1 kg.

Előzmény: asciimo (41166)
asciimo Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41166

Mekkora Hatizsakba fer bele?

Sator vagy fuggoagy?

 

Előzmény: Törölt nick (41165)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41165

Összeállt a cuccom az úthoz.

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41164

A sherpák nem emberek. Mutánsok. :)

Előzmény: AttHunter (41162)
olahtamas Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41163

Az ok, hogy a teher súlypontjának, lehetőleg minél közelebb kell lennie vízszintes síkban a saját súlypontodhoz.

De miért kell az xx tonnás daru alatt háton cipekedni??? :)

Előzmény: AttHunter (41162)
AttHunter Creative Commons License 2013.07.30 0 0 41162

A helyes hátizsákcipelés(legalább is tátrai serpa módra):

 

 

:):):)

 

Előzmény: Törölt nick (41159)
László67 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41161

Nem a siroki várnál van ez a kikövezett út?

Előzmény: piktorka (41133)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41160

Ez már Off:

A 2006-os nagy mellékvonal-megszüntetések idején kibökte az egyik funkci hogy a 28 mellékvonal bezárásával 4(!) egész milliárdot spórolnak meg. Azt hittem lehidalok. 28 mellékvonal, a legtöbbje hátrányos helyzetű térségekben 4 milliárd, ez nem fér bele, de a 4-es metróra a 600-700 milliárd az mehet, a BKV-nak a 40 milliárd "gyorssegély" (meg a folyamatos további pénzpumpa) az mehet, autópályából 2km-t képesek ennyiért csinálni, nem is folytatom a hosszú sort mire szórják két kézzel a lóvét. Jelenleg egy hét alatt befolyik ennyi az e-útdíjból.

Úgyhogy hagyjuk ezt hogy ki fizeti.

Nem is érdekelne ez már amúgy, de a vasutakat egyszerűen sajnálom.

ON

És hirtelen vagy négy bezárt vonal jut eszembe ami kéktúrát is érint, Sirok, Szarvaskő, Boldogkő, meg ez a romhányi.

 

 

Előzmény: Güsziológus (41158)
Törölt nick Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41159

Nem azt mondatm, hogy nem kell a derékpánt (nagyon is kell), hanem azt, hogy a zsák ne "seggzsák" legyen, hanem "hátizsák". De persze ez egyéntől is függ, aláírom, mindenki kitapasztalja, hogy neki hogy jó. Az autentikus verzió az (és nekem ez jött be), hogy minél feljebb, minél magasabbra úgymond, akkor az optimális. 

Előzmény: K. Kata (41151)
Güsziológus Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41158

Nem vagy kicsit elfogult?

:-)))

 

1. A gyorsjárat nem pótdíjas

2. A buszok légkondicionáltak

3. Rétság a "körzet" közigazgatási (járási hivatal, okmányiroda, rendőrség, stb) és gazdasági központja (munkahelyek, stb.)

4. Rétság vasútállomás nem közlekedési csomópont

 

Ezek tények.

Az érzelmek nagyon fontosak, és nagyon jó, hogy van vasútvonal.

Ki fizesse?

Előzmény: V43 1279 (41152)
jzp2107 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41157

"Utóbbiaknak aztán semmi köze nincsen a kéktúrához"

 

én is elékeveredtem véletlenül Forma-1 előtt

kékhez lehet hogy nincs, de a múltkori északi zöldezésemet jól kiegészítette :-)

Előzmény: V43 1279 (41153)
V43 1279 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41156

Sajnos semmi :-(

Igen, az osztrákok kicsit másképpen gondolkoznak.

A hajtányozás még a kisvasutakon is meg van tiltva...kivéve ez alól a királyréti vonalon lévő hajtánypálya, de tudtommal azt is csak meghatározott időben szabad használni.

Előzmény: Lud (41155)
Lud Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41155

annak mennyire van realitása hogy hajtányos túrákat lehessen ezen vagy hasonló vonalakon tenni? osztrákoknál van ilyen.

ez egy szép környezetben vezető vonal, az adottságok ezen része megvan.

 

Előzmény: V43 1279 (41152)
Jesper Olsen Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41154

Ezt már egy időben kiveséztük, hasonló véleményekre lelsz, ha visszanézel az első bemutató időpontjának környékére.

Előzmény: V43 1279 (41153)
V43 1279 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41153

Nem tudom ki, hogy van vele de az új Másfélmillió lépés Magyarországon film elég gagyi. A tegnapi részben is össze-vissza ugráltak Cserhátsurányból Ipolytarnócra onnan Szügyre majd Balassagyarmatra. Utóbbiaknak aztán semmi köze nincsen a kéktúrához. Meg az egész nekem úgy tűnt mintha kimentek volna kocsival a helyszínekre pár felvételt készíteni, nem volt benne az mint a régiben, hogy rendesen haladtak az úton. Még zavart az is, hogy nem hétköznapi nyelven beszélt a narrátor, hanem ilyen irodalmi rébuszokban.

V43 1279 Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41152

Szerintem nem. Amikor mentem a vonalat bejárni, akkor azt aláírom, hogy a csatlakozások jók de a többi...nincs hely, nincs levegő és mindez sok-sok pénzért (főleg mióta az autópályás járatokra (nem tudom ez az M2-re vonatkozik-e, mióta bevezették nem voltam arra) bevezették a felárat). Én alapból a vasúti közlekedést részesítem előnybe, ott elég kicsi a valószínűsége, hogy ilyen előforduljon. Lehet, hogy Romhány-Bánk között előnyös a busz, de Romhány-Diósjenő (van ilyen járat még egyáltalán?) viszonylatban nem, tehát a vonatot nem váltotta ki a busz.

 

Az érem másik oldala: nem szabadott volna a romhányi vonalat hagyni ennyire tönkremenni. Az teljesen jogos, hogy nem volt utasvonzó jelenség, hogy 18 km-t 50-55 perc alatt tett meg a vonat, 20 km/h-val járható vonalon. Az állomások jó helyen vannak Romhányban, Rétságon és Tolmácson is, Bánkon kevésbé, ott ugye a falu szélén található. A bezárás előtt történtek fejlesztések: Rétságot MEFI (mellékvonali forgalomirányítás) állomássá alakították, mellékvonali ellenőrző jelzőkkel és rugós váltókkal, így nem kellett állomási személyzet a vonatkeresztezéshez. Ezt nem használták sokáig. A rugós váltóállítóműveket már leszerelték és elvitték Szokolyára, az ott lévő régit cserélték le a kevésbé használt rétságira.

 

A vonalvezetés sajnos nem a legkedvezőbb: Diósjenő-Bánk között jó pár mocsaras területet érint, az alépítmény ázott, ez nagy gond (pl. a hasonlóan a szintén bezárt Körmend-Zalalövő vonallon is ez van), a 48 kilós sínek elbírnák a terhelést, sajnos a másik gyenge pont a talpfák állapota, azok egyszerűen siralmasak...

 

Jó lenne valami bíztatót is írni a vonalról, de sajnos semmi alapja nincsen. Reálisan gondolkozva többet nem lesz vasúti közlekedés a 76-os számú vonalon.

 

A szomszédos 75-ösön (Vác-B.gyarmat) alsó részén jelenleg is folyik a javítás, nem kizárt, hogy a hatóság sebességemelést is engedélyez. Volt eddig síncsere, aljcsere és cserélték átereszeket is, hogy nagyobb tengelyterhelésű jármű is tudjon közlekedni a vonalon.

Előzmény: Güsziológus (41145)
K. Kata Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41151

A nagy hátizsák nekem is sokkal kényelmesebb ha a súly nagyját a csípőmön viszem, a botok pedig gondoskodnak az egyenes tartásról :-)  Jó volt a beszámolód, főleg a pásztorórás része tetszett :-)

Előzmény: jzp2107 (41124)
olahtamas Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41150

"Szerintem nagyon nem is lehet gyorsítani"

Nem is kell, hisz így ha a hegyen meghalod a kattogást, még simán eléred a vonatot  :)

Előzmény: Güsziológus (41145)
rozaa Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41149

Kedves Mindenki! Átnéztem a történéseket, és az alábbiakban véleményeznék is:

1. Az MFB a tulajdonosa az állami és volt HM erdészeteknek.

2. A kéktúra projekt és a bejárható magyarország kerettanterv célközönsége valóban nem a bakancsosok között keresendő, mert a gyalogosok csórók. Ellenben a bringások és az úri közönség - kocák - illetve a gyerekek, osztályok már jobban fizetnek akár Erzsébet programmal is. Egy jobb MTB több százezer Ft, egy polgáribb csaláb is költ vastagon, a kölköket meg fizeti - támogatja Állam bá. És nem kell úgy rohanni, minnél több időt van egy helyben, annál többet költ - nem verset! Az Erzsébet programot itt nem szapulnám - de sajnálom, hogy nem vagyok benne, mert a szállás árak a piaci ár dupláján mennek.

3. A bakancsosokat nekünk kell kinevelni, tehát mindenki vigyen magával kopaszokat is. Ha a Kéket meg akarjuk őrizni, ahhoz mindannyiunk szemléletét tovább kell adni. A leghaszontalanabb tudás az, amit megtartasz magadnak!

4. Az útjelző találkozón elhangzottak szerint, a pénz a felújításra szeptember/október környékén várható, tehát idén már nem biztos, hogy történnik bármi. Egy félév meg kevésnek tűnik nekem.

5. A használaton kívüli állami ingatlanok th célú felhasználása furcsa szájízt okoz. Nem mondom, hogy bűzlik - ártatlanság vélelme -, de benne van a rendszer félelme.

6. A marketing tényleg csapnivaló.

Üdv, Á

Törölt nick Creative Commons License 2013.07.29 0 0 41148

...erről beszéltem, hogy a cél a fizetőképes hétvégi kocaturisták odacsődítése a frekventált helyekre. A bakancsos turizmus nem fizetőképes, tehát nem célközönség.

Előzmény: annyi baj legyen (41147)
annyi baj legyen Creative Commons License 2013.07.28 0 0 41147

Nekem ez tetszik: "Az építményhez sétányt építenek..."
Teljesen logikus erre költeni a pénzt, Galyatetőre sétányt.... És ez is a kéktúrás projekten belül?

Előzmény: Güsziológus (41146)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!