Tavaj volt feltöltve de azt hiszem akkor ráméretek,e-classom is volt klímás de abban minimálisan szisszent amikor elindítottam szerintem alvázszám szerint csak megtudják mondani hogy kell-e bele pollenszűrő.A kormányszivattyúban meg csak tömítéseket cseréltek de az biztos hogy azóta jön a hang a kormányműből.
Hogy megnyugtassak mindenkit, Zolinak igaza volt, az adagoló belsejében állítottam a csavaron, és egyből előjött a mind a 126 paci (lehet még több is :D ) Köszönöm még egyszer a segítséget :)
A kormányműben nincs olyan szelep ami ezt okozhatja. Furcsa, hogy szétszedik a pumpád, majd összerakás után jön egy ilyen gond, szerintem pumpa gond az. Klíma adhat sziszegő hangot ha kevés a gáz, de ezt azért nem írtam, mert írtad, hogy most lett töltve. Minden klímás 124-ben van pollenszűrő. Lehet csak kivették belőle mert nagyon ganajos volt. Vagy nem gyári a klíma.
91-esben nincs pollenszűrő. Az én klímám története röviden. /92/
Tavaly klíma ellenőrzés, átnézés, töltés és szükséges járulékok /szárító szűrő, expanziós szelep, még biztos volt valami / cseréje. Vákumteszt, nyomáspróba, minden ok. Mit ad isten, 2 hónap múlva kilyukadt a belső elpárologtató. Kicseréltettem, így gyakorlatilag minden rendben, jól hűt azóta is teszi a dolgát.
A kompresszor a régi, de jól muzsikál.
Ezt csak azért írtam le, mert az enyém is sziszeg, és nem hiszem, hogy hibás.
A kormányműből jön a hang olyan mintha valami szelep félig nyitna és mellette menne el a nagy nyomás egyébként a kormánykeréken jól érezhető.A klímámnál nincs pollenszűrő az létezhet? A sziszegő hangot adhatja azért mert kevés benne a gáz, mert már hallottam ilyen véleményt is.
Kormánymű esetében esetleg csekkold le, hátha kicsit meg van törve a nyomócső, klíma esetében ha jól hűt normális, 124-nél olykor előfordul, általában a E-classe előttieken, azoknál más a fűtésbox felső része, nincs reteszelve, és olykor behallatszik az expanziós hang.
Segítséget szeretnék kérni, 91-es 300d-m van. Tömítéseket cseréltek a kormánymű szivattyúmban azóta a kormányműből jön egy szuttogó hang ami ha elveszem a holtjátékot megszűnik de ha visszaengedem a kormányt előjön a hang.Mi lehet a gond vele.A másik gondom ha elindítom a klímát, a műszerfalon a középső levegő nyílástól sziszegő hang jön majd megszűnik. Ez normális vagy valami gond lehet vele?Egyébként jól hűt tavaj lett egy klímacső kicserélve rajta mer elvolt törve a holandi anyája akkor lett feltöltve gázzal.
Nem ott fogod :D Ömlik majd ki a fekete olaj, nyakig szaros leszel, kapkodsz, úgy érzed alkalmatlankodsz, kérdeznél de nem mersz mert épp dolgozom, csak káosz lenne, ezt így nem szabad! Majd otthon tekergeted :)
Nem, Sanyi azt mondta ne adjam neki, majd neked. Ennek kivitelezését még nem terveztük meg ugyan, de biztosan megoldjuk. Utalni nem tudok, szabotálom a bankokat, nem tartok számlát, törvényen kívüli vagyok.
Fordítsd le a nagybetűs részt. Azért egy gyári leírásnak csak előbb elhiszem hogy ezt diagnosztikai csatinak hívjuk. Amúgy nagyon jól ki lehet olvasni vele a hibákat.
Ha két szolenoidos, és te az alsóra gondolsz, az motorfékezés közbeni EGR működés közben 30%-al visszavesz a gázolajmennyiségből, hogy motorfék közben kevesebb legyen a káros anyag kibocsájtás. Az egyik mikrokapcsoló ezt vezérli, onnan tudja, hogy abba kell hagyni a folytást, mert haladni szeretnél. A másikról fingom sincs :)
250D turbo autóból lett kiszedve a motor ha jól tudom '93 as évjáratból. Semmilyen szenzort nem építettünk bele, sport légszűrőn szívja a levegőt(légszűrő olajjal lefújva hogy szűrjön is ) onnan közvetlen bemegy a turbóba, utána a gyári alu átkötőbe bele a szívósorba. adagolóhoz nem nyúltunk, nincs rajta bekötve semmilyen elektronika (vissza lett butítva) amit a gyári AC nyom az megy bele az adagolóba, utána bele a porlasztóba, munkaütem végezetével a kipuffsorba távozik a kipuff gáz ahol az egr szelep helye be van dugózva, így csak a turbón megy át a kipuff gáz. Az autó szépen beindul, szépen is jár hibátlanul, szépen is megy, csak nem kap elég kaját, úgy hogy majd az adagoló hátulján található kontraanyás csavart fogom beállítani (ami egy lemezlap mögött van) hogy ne legyen gázolaj problémám és remélem visszajön a ménes ami most hiányzik belőle :)
Na. Úgy érzem itt nem vagy tisztában bizonyos dolgokkal. Sebaj, orvosoljuk. Nem szívó 250 es kombiról beszélünk (250td). 250d turbo ról. A légszűrőházon 2 érzékelő van: air flow sensor potentiometer (B2/1) én légmennyiség mérőnek hívom mert végülis azt méri, és intake air temprature sensor (B2/1a) ez a nevéből adódóan egyértelmű. MAF szenzort te irtál. Bizony ha lefalazom az egr t egy fémlappal letiltja a plusz anyagot olyan lesz mintha szívó d lenne ( és igen, tudja hogy lefalaztam mert máshogy áll a légmennyiség mérő lapátja!) A túlfesz relé vezérli többek közt a motorvezérlő (EDS) elektronikát ami vezérli az egr szelepet a megkerülő szelepet az alapjárati szelepet a fordított turbó drucklabdát és az adagoló hátulján alul lévő ARA actuatort (Y22/3). Turbó nyomás érzékelő: pressure sensor (B5/1) fel van csavarozva a diag csati mellé.
"s azzal magyarázom, hogy a reduktorra nem engedte rá a turbónyomást (túlfeszrelé hiba esetében lehet) a kis elektronyos szelep ami közben van iktatva gyári bekötés esetén, ezért hiába töltött a turbó, nem került mellé nafta többlet ami azé kéne olyankor neki :)"
Milyen reduktorra nem engedte rá a turbónyomást? Milyen elektromos szelep? Hova van az iktatva?
Most akkor ad naftát vagy nem ad naftát? Kezdessz belekeveredni.
Van erről egy 148 oldalas gyári hibakereső dokumentációm amiben a fent álltalam állított gondolatok és jelőlések benne vannak. Ha gondolod átküldhetem tanulmányozásra hátha kerül hozzát egy ilyen autó ilyen hibával.
Most így első körben ennyire gondoltam. Ha gondolod bizony tovább is van még :)))
biztos hogy turbós adagolóm van, service manual-ba rákerestem a számára, amint ma megtudtam az adagoló tetején a 3szálas csati egy gázrudazatot figyelő potméter, nem befolyásolja az adagoló működését, ALDA le van róla szedve ( turbónyomás megjelenésekor ez határozza meg a többlet kaját, de így mindig fullon kapja/kapná.) Azt az információt kaptam hogy az adagoló hátlapját/lemezlapját szedjem le és ott állítsam be az üzemanyagszállítást, mert 100% hogy keveset szállít.
Akkor mivel magyaráznád azt, hogy a lentebb leírt okok miatt ( légtömegmérő hiba, túlfesz relé hiba, csatik lehúzása, turbónyomás érzékelő hiba, egr lefalazása) úgy megy az autó mint egy szívó d ?
Kérdésem lenne hogy alváz számból meg tudná nekem valaki mondani hogy milyen difi kell a kocsim alá? Mert csere érett lett az enyém de lehet nem az van alatta amilyen kellene. A másik hogy honnan tudom meg állapítani hogy "nagy" vagy "kis" difi?
rátapintottál a lényegre :) az elfordítós csati lesz a ludas, mert be sincs kötve, am ez mi célsz szolgál az adagoló belsejébe ? az én motorom maximálisan le van butítva, se EGR, se légtömegmérő, se semmi, csak nagy turbó, behangolva 1.2 BAR-ra és reménykedtem benne hogy fog kapni rendes mennyiségű kaját, de most úgy megy mint egy jó 200D
Turbó az tölt 1.2bart menet közbe, óráról mérve (garrett gt20 e290 turbója), kaját nem kap az tuti, csak így most még a gyári 126 lovat se kapom meg amit tudnia kellene
Sziasztok, motort cseréltünk a 190D mercimbe, ami belekerült egy om602.962-es turbós motor, de érezhetően gyengén megy szerintem nem kap elegendő gázolajat, le van teljesen butítva a motor, se egr szelep, se légtömegmérő, de az adagolóm telején van egy 3 szálas csatlakozó (travel rod sensor, elvileg a gázrudazatot nézi ) ez nincs rajta bekötve, lehetséges szerintetek hogy emiatt nem kap elég üzemanyagot ? :/ mellékelten elküldöm képbe hogy milyen adagoló van rajta
Sziasztok, motort cseréltünk a 190D mercimbe, ami belekerült egy om602.962-es turbós motor, de érezhetően gyengén megy szerintem nem kap elegendő gázolajat, le van teljesen butítva a motor, se egr szelep, se légtömegmérő, de az adagolóm telején van egy 3 szálas csatlakozó (travel rod sensor, elvileg a gázrudazatot nézi ) ez nincs rajta bekötve, lehetséges szerintetek hogy emiatt nem kap elég üzemanyagot ? :/ mellékelten elküldöm képbe hogy milyen adagoló van rajta
Rettenetesen zörög a fűtő ventilátorom. Érdemes felújítani, vagy jobb ha veszek újat? Melyik márkával érdemes foglalkozni? 300D klímás, pollenszűrő nélkül.
Magát a forgókapcsolót kell szétszedni, benne a bütykös tengely műanyagból van, na az szokott kikopni, természetesen az 1-es fokozatnál, ahol a legtöbbet kapcsolgatja az átlagember.
Urak, a belső ventilátor egyes fokozata szabira ment. A fékszervó dob mögötti előtétellenállás cikkszámát megtudná írni valaki? Odáig jutottam, hogy látom, kivenni még nem tudtam.
A cseréjéhez ki kell venni a műszeregységet, vagy hozzáférni alulról is?
Tudnátok nekem segíteni abban, hogy a 95-ös, w124 -ben miért nem tudom visszahajtania a fejtámlát? (plusz info - hátha számít -, hogy egyszerre vettem észre a nem működését a tetőablak elhúzásának nem működésével, bár azóta az már meggyógyult magától :) )
Egy kárpitos sem vállalta. Vége a jó ragasztóknak. EU-s mind. Nem hittem el. Vettem jó drága (6000ft) ragasztó sprayt. 3 napig olyan volt mint a gyári. Aztán kezdett belógni. Feladtam.
Olajügyben hasonlóak a tapasztalataim a Castrollal. Sem a 123-as, sem a 124-es nem szerette. Egy ideje STATOIL-t kap a 124-es, már az első csere után is nagyon jó tapasztalataim voltak. A csereperiódus alatt (8000) nem kellett utánatölteni, egyre szebb hang, szóval elégedett vagyok vele.
Ja! És kb a 3. (10.000km periódus) cserére már szépen átmos mindent. Tapasztalat alapján egyre jobb lesz. Nincs tőkehang. Vagy hallottál ilyet kedden? :) Bár ezt nem is igazán Neked írom 20 én után nem kell bemutatni. Az biztos hogy nem jó az olaj márka váltogatása.
A csúcs olajon a hétköznapokban használatos olajok közül a legjobbat értem.Tudni lehet hogy a merci miért nem szereti a castrolt?Mi a probléma vele?Nem értek hozzá de érdekel a dolog.Másrészt a magaménak is a legjobbat adnám.
Az hogy mi számít csúcs olajnak, azt a versenyzők tudják megmondani, az engem nem is érdekel, a Castrollal csak az a baj hogy 10 merciből 8 nem szereti.
Egyszerűsítsük le. A klímát bekapcsolták akkor amikor beszerelték. Csak kikapcsolni tudod, ha economi módban van. Ec módban világít mert az működik. Ha nem világít, akkor valójában nem a klímát kapcsoltad be, hanem ecot kapcsoltad ki.
2: Ha bekapcsolod a szárítást elalszik az EC, tehát a klíma működik.
3:Ha se fűteni sem hűteni nem kell, azt az érzékelők tuják. Ha nem akarod, hogy a klíma menjen akkor az EC világítson, hőfokszabályzó tetszőleges hőmérsékletre állítva.
EC világít, klíma ki van kapcsolva economisan közlekedsz.
EC nem világít, klíma megy, a beállított hőmérsékletet tartja.
Négyszögletes hullámos jel a szárítás. Ha bekapcsolod, klíma megy télen is, nem hűt hanem szárít.
Körforgalom jel a belső keringetés, klíma nélkül is működik. Bizonyos idő után automatikusan kikapcsol a keringetés. (azt hiszem ez hőmérséklettől függ, hogy mennyi idő után)
Köszi ez nekem is megfordult a fejemben. Azóta már elméletileg megoldódott a probléma, a szakik méret alapján megrendelték a cuccot. Az igazi márka fanatikusok biztosan felhördülnek, valami VW csavar lesz a megoldás. Ma vizsgázik a gép, csak egy gömbfejet kellett cserélni, a lakatolás+ fényezés volt a hűzós.
Volt már szó a rugócseréről régebben, Suplexet kapott elsőre kicsit mellbevágó a motorcsónak érzés.
A hátsó rugóba utólagos légrugóról (airspring) van valakinek tapasztalata?
Eredetileg nem volt fordulatszámmérő az autómban,annak beépítéséről szeretnék kérdezni.
Megvan maga az óra(dizelhez való),ki lett fúrva a kartel,benne van a jeladó is már.Most bekötöttem úgy,hogy az órának adtam 12V-ot a megfelelő helyre,adtam neki testet,majd a jeladóról jövő 2 szál vezetéket bekötöttem a "W" és a "+" kivezetésre,de nem működik,csak a kis időmérő rajta....Kell még hozzá valami,hogy működjön?Előre is köszönöm a segítséget!
Érdeklődnék, a hátsó hidam mind a két oldalt ki szakadt a szilenteknél, akkor azt körülbelül mennyibe fájna orvosolni és hova forduljak vele. 92-es w 124, 200 szívó. Előre is köszönöm!
Szerzámok rendben vannak. Úgy gondolom, víz le, hűtő ki, aztán tovább szépen sorban. Nagy buktatókat elvileg nem látok, de pont azért kérdeztem profikat, hátha mégis....
A hosszbordásszíj+görgő+vízpumpa+szíjrezgéscsillapító (és ha már lejön minden, viszkókuplung) cserénél van-e valamilyen extra dolog szerelési szempontból szerintetek?
Múlt héten voltam Smafunál visco cserén, elképzelhető hogy az így elvesztett teljesítmény befolyásolja az automata váltó működését? Azóta bizonytalanabb a váltás, más (magasabb) fordulaton is vált. Előtte vajpuha volt.
A videón is azt akartam mutatni,ha felmelegszik,és lezár a termoszelep,akkor elöl a vákumcsövet hiába huzom le,marad a magas alapjárat.
A termoszeleptől az adagoló seggéig megszorul a vákum,nem ejti vissza a fordulatszámot.
Ha viszont megbontom a csövet a termoszelep és az adagoló segge között,akár csak egy szusszanásnyira is, akkor leesik 600-ra.Egésszen addig,normális az alapjárat,még a motor ki nem hűl,hogy a termoszelep kinyisson,hogy ujra vákum jusson az adagoló seggébe!
Tud valaki segíteni? Világít az olajnyomás lámpám de van olajnyomásom és a szintem is jó, melyik érzékelővel lehet a gond vagy hol keressem a hibát? W124 diesel.
Melyik diesel motorost keressem? Az automata váltója melyiknek vált be? Vagy nézzek benzinest? Évi 8 ezer km-t megyek főleg városban. Vagy a benzines nagyon sokat eszik?
Mi a gond velük? Motor, automata váltó, kaszni????? Szeretnék venni egy 95-96-os évjáratú automata váltós,diesel mercit olyan 900 ezer ft körül. Ki lehet fogni olyat ami még elmenne MINDENNAPOS használat mellett egy 8-10 évig?
Vennék E300-as mercit 93-95 évjáratút. Automata váltó,klíma legyen benne. Mindennapi használatra kellene tehát szép állapot legyen. Tudtok ilyet? Dieselt vagy benzinest érdemes venni? Rengeteget megyek városban gondolom ott a benzines baromi sokat kajálhat.
Teljesen széthúztad, akkor szétjött, most meg nem megy össze? Mennyire nem megy össze? Egyáltalán már az első centiken szorul, vagy mondjuk félig jó? Képek esetleg?
Annak szépen bele kell fusson, majd a motorral be lehet húzatni. De a távtartók ne legyenek benne, azokat utólag kell betenni. (amiket mondtam előzőleg)
Ez jó, sok ott a szelep :D 1db van, és annak sincs hozzá köze :D Ez volt a "már nem akarok vele foglalkozni, rázzuk le a kocsit" tudma fedő sztorija :P
Féked esetleg nem fog be?
Ha budapesti vagy, én ránéznék! Nem ígérek semmit, de rálesnék, valami oka csak van annak, hogy húz jobbra és a szelepek számával ellentétben, azt sok minden okozhatja!
Sziasztok! Érdeklődnék,hogy valaki tudna e segíteni elkezdett zúgni a generátor csapágy esetleg méreteket tudnátok adni? 250td 91-es motorkód 602 962. Még egy kérdésem lenne az egyik porlasztónál szivárog a gázolaj ahogy a két rész össze van csavarozva segít e rajta ha kívülről bekenem valami tömítő pasztával? Előre is köszönöm!
Most épp a futóművel szívok, eddig nem foglalkoztam de most új gumik mondom belövetek mindent.
Állandóan jobbra húz, 3 szakinál is jártam minden rendben volt az egyik mondta esetleg kormánymű idézem: sok ott a szelep elég ha nem nyit ki valamelyik- kb ez volt a lényeg
valami tapasztalat szopófaktor volt már vakakinek?
Az normális, h a kormánymű rudazata ( amiben a fogasléc bemarások vannak ) úgy szorul a házában ( amin a mozgató motor van ), hogy képtelenség kézzel mozgatni, és csak kalapálással lehet bírni vele ??????
Raktam bele új zsírt, most már meg sem mozdul, a motor nem bír vele !!!! :((((((
Gázolajszűrőt alulról ki tudod tekerni, ha jól emlékszem 46-os kulcs kell hozzá.
Ha a gázolajszűrő tisztítása nem segít, cseréld le az adagolót másikra, ilyen üzemanyag felhasználás mellett az megint jó lesz pár évre, mondjuk 5-re, mert a benzin, és az étolaj nemigazán nyomóelem barát! És ha még nem történt meg, porlasztókat méresd be, azok is hajlamosak behalni az alternatívoktól! Fehér füst rossz égés jele, késői a nyitás valszeg adagoló hiba miatt. Fordulaton viszont kompenzál előtöltés növeléssel a regulátor kerék, ezért érdemi teljesítmény csökkenést nem észlelsz.
Először is mindenkinek nagyon szépen köszönöm a gyors segítséget,és ötleteket!
A 34 percet el írtam.Nem 34 perc akart lenni,hanem 3-4 perc.
Ennyi idő után már nehezebben indult.
Ma még nem tudtam nyomatékot mérni.Az olajsapka megoldást kipróbáltam.Beindítottam és alapjáraton le tekertem az olajsapkát.Egy kicsit pattog rajta,de esze ágában sincs,hogy le akarjon esni róla,vagy gázadásnál kell ezt megnézni?
Én csak alapjáraton próbáltam.Az adagoló előtt van előszűrő.
ott látszik az olaj,de semmi eltérőt nem látok benne.Ma is 2 óra állás után indítottam és sok fehér füst távozik.Nem korom fekete stb,hanem világos fehér füst.Azután terhelésnél semmi.Alapjáraton lehet még felfedezni enyhe füstöt,de azt nem tudom eldönteni,hogy milyen színű.
Akku is kipipálva,mert télen vettem bele újat.5 év után meg adta magát perion. :)
Kérdezted az üzemanyagot is.5 éve járok étolajjal és gázolajjal vegyítve .Keverési arány 50-50%
Télen teszek bele 10% benzint.
Az adagoló oldalán az a kis lapát rögtön fel ugrik,tehát akkor az sem lehet gond.
Írtad,hogy a blokkon lévő szűrőt cserélni,ha még nem volt.
A rendes nagy gázolajszűrőre gondolsz az adagoló után?ha arra gondolsz,akkor azt cseréltem,mert arra már gyanakodtam.Sajnos nem az a gond.Tápszivattyú baja nem lehet szerinted?
Még egy fontos kérdés.Holnap akarok a tank szűrőbe bele fogni.
Honnan tudom én azt a legegyszerűbben leszerelni?
Muszáj kivenni a tankot hozzá?
Azon is gondolkodtam,hogy nyomatok levegőt bele az előszűrő felől,ami az adagoló előtt helyezkedik el.
Rossz ötlet?
Volt aki azt írta ,hogy az O gyűrűt nézzem meg.Az cserélve lett mind a 6,mert az egyik eresztett.Kb egy éve mindegyik új benne.
teljesítmény esést nem igazán vettem észre nála,bár nem is nagyon szoktam gyilkolni.Dadogást mostanában fedeztem fel nála,amikor beindítom.Akkor szokott dadogni,de aztán kb 10 másodperc után el hagyja.
Tudom,hogy az izzítás is szokott ilyet produkálni,de ki voltak mérve az izzító gyertyák kiszedett állapotban.Fulladása nincs.Ha taposom neki,akkor nem fullad csak megy simán.A turbóból viszont még ma is csepegett az olaj.Annak nem lehet köze hozzá?
Engem a hidegenfelhúzás, párpercenbelül pöccröff erősen emlékeztet arra, amikor a hat darab ötforintos "O" gyűrű eleresztette a gázolajat az adagoló nagynyomású csőcsatlakozásnál...
Az oszlopon két ponton találhatóak egy kőr alakban zégerrel lefogva bejlagoló lemezek, azokat kivéve, alattuk egy betét, azt is kiveszed, és ha száraz, először egy kis olaj bele és megjáratni, majd zsírral összerakni. A bejlagok homorúak, így megjegyezni, hogy voltak betéve!
Adagoló környékén keresném a problémát, valamint az üzemanyag tartály aljából vegyétek ki a szűrőt, szerintem ott lesz mit pucolni.
Ha nincs feltéve az adagoló oldalán a tápszivattyú elé egy lengő szűrő tegyetek, lássuk milyen színű a gázolaj benne.
Kompresszió ha minden feltétel tökéletesen adott, tehát jó izzítás, jó üzemanyag, jó aksi, akkor 20 BAR-ig biztosan képes indítani a motort. A 26-28 teljesen rendben van, de érdemes egy veszteséget is mérni, szerintem sok újat nem fog mondani, de legyen meg az is.
Benzinnel véletlen, vagy a gázolajon kívűl bármiféle alternatív olajjal volt e a kocsi használva? Teljesítmény esés? Fulladás, dadogás?
Az adagoló oldalán a leállító kar gyújtásra téve rögtön fel ugrik? Kartergáz ellenőrzése egyszerű, járó motornál sapka levesz, majd zárás nélkül letesz a helyére, nem lőheti le, lökdösheti, pár mm-re dobálhatja, de kb az a jó, ha a sapka a helyén tud maradni. Amennyiben határozott nyomással az elengedését követően rögtön elrepíti, igaza lesz a szerelőnek, és mehet egy gyűrűzés a kocsinak. Generál nem kell, elég gyűrűzni, új hajtókar csapágyak társaságában, és a gyűrűk is, és a csapágyak is prémium kategóriásak legyenek, különben megbosszúlja magát. De egyenlőre amit én fontosnak tartanék első kőrben, dieselessel adagolót lepadolni, gázolajszűrőt a tankban ellenőrizni, lengő szűrőt a szivattyú elé felszerelni ha nincs. És ha nem volt még cserélve, akkor a blokkon lévő szűrőt cserélni.
A problémámat önnek írom le ,de természetesen más is hozzá szólhat.
Autó mercedes E300 TD 147 LE 1991-es évjárat.
Azért választottam önt,mert a korábbi hozzászólásaiból már kiderül,hogy ért ezekhez a Mercikhez.
Kíváncsi vagyok a véleményére.
Az elejéről kezdem a dolgokat.
A tavaly nyáron el indultunk a Balatonra.(Nyíregyházán lakom)
Az autópályán 140-150 körüli sebességgel haladtam,mentünk kb 50 kilométert,amikor is észre vettem,hogy mintha valami kék füstöt húznánk magunk után.Le álltam egy pihenőnél és ontotta az autó magából a füstöt.A kocsi hátsó lökhárítóján is észre lehetett venni,hogy a kipufogóból jött az olaj.
Telefonálgatás stb,és egy szerelő azt tanácsolta ,hogy forduljunk vissza ,mert ez bizony turbó hiba lehet.
Nem fogadtam neki szót.Tovább haladtam a Balcsira.
110-es tempóval szépen el is ment.
Ezután kicsit nehezebben indult az autó,de nem volt vészes.Addig gázadás nélkül indult,ezután nyomnom kellett egy kicsi gázt,hogy induljon.
Az olajfogyasztása a 110-es tempónál meg szűnt.Haza érve nem is foglalkoztam a dologgal.El telt a tél ,és mostanában el kezdte azt produkálni,hogy nagyon nehezen indult be.Nagyon sokszor sokat kellett indítózni,hogy induljon.
Szerelő tanácsára le bontottuk a hengerfejet.hengerfej felújítás stb úgy ahogy van,új porlasztók, dugattyúkhoz nem nyúltunk.
Az autó össze rak és lám ugyan az a helyzet .
Nehezen indul.
Amikor le állítom és 1 percen belül indítom,akkor pöcre gázadás nélkül indul,mint rég.
Ha viszont várok 34 percet és persze még a motor üzem meleg,már küszködve indul.Reggel 3. tekerésre indult be nagy szenvedés árán .
Izzítás rendben van.Ki lett mérve kiszedett állapotban is.
Olyan dologra gondolok,mintha nem kapna üzemanyagot,mintha vissza engedné.
Nem tudom hol kezdjem el a hiba keresését.
Ezen az adagolón van vajon nyomást szabályozó szelep,vagy valami más hiba lehet?
Esetleg szivattyú?
Még amit elfelejtettem leírni,hogy miután kész lett az autó és el mentem vele próbakörre,akkor elég rendesen meghajtottam.természetesen már be volt melegedve.
Ismét 130-140-es tempóval haladtam.Nem is volt semmi gond,csak amikor haza értem olajcseppeket találtam a földön.Meg néztem,hogy honnan jön az olaj a turbó felől,ahogy utána olvastam a nyomást szabályozó szelep környékéről,ami a turbón van.
Ott volt teljesen olajos.Még ma is láttam olajcseppeket.
El vittem itt a környéken nyírtelekre egy szakműhelybe,de elég érdekesen álltak a dolgokhoz.El mondtam a problémámat az ürge fel nyitotta az olaj sapkát és azt mondta túl sok a kartergáz ,ez a motor halott.
Jövőhét után vigyem el és ránéznek.:)
Érdekes a hozzá állása,ezért el hoztam az autót.
Neked mi a véleményed?
Amikor meg vettem az autót,akkor volt mérve a kompresszió.
26-28-ig nyomtak.
Egy volt 26-os a többi a 28 közelébe.
Azt mondták ez még sokáig el megy.
Most hétvégén neki látok megmérni a kompressziót.Még azt szeretném megkérdezni,hogy milyen az a mérési határ,ahol a motor halott?
Kisöreg, nagy öreg, 30 éve, 40 éve, kárpátban, ezen nőtt fel, pártgarázsban dolgozott, mercedesnél dolgozott, már az apja is mercizett, stb....
És minden nagyot mondási szándék nélkül mondhatom, hogy ezeket minden esetben akkor hallom, mikor valami kóklerkedés esete forog fent..... Ha valaki szerelő, és ráadásul mercizik, az hogy a faxomba tehet fel egy diesel hengerfejet síkolás nélkül? Még egy kis csótány 4 hengeres benzinest talán, de egy dieselt?
Az egyeletlen járáshoz ugyan nincs köze a síkolásnak, de, hogy őszinte legyek, ott ahol vissza tesznek egy dieselre így egy hengerfejet, sok jót nem várnék!
A síkolásnak nincs köze szerintem a problémámhoz,ma egy ismerősöm azt mondta szerinte az adagoló regulátora lehet megkopva.Egy biztos amikor megvettem az autót egyenletesen járt a motorja,porlasztócsere volt rajta adagoló beállítás és hengerfej felújítás.
Eladók egyben.Nem ütnek-ráznak,nem padka nyomosak.Sómartak,egy szép festéssel szép lesz a felni is.Minden adat ott van a képeken,Miskolcon vannak. Mondjatok rá árat.
Tudna valaki abban segíteni hogy mi lehet a gond? W124 300d 113le 1991-es.Kicserélték a porlasztó csúcsaimat indiai boschról monarkra a adagolón is beállították a mennyiségeket a motorom mégsem jár egyenletesen.A veszteségeket is megnézettem a hengerfej felújítás után 4százalék körül van mindeggyik +-1 illetve 2%.Már nem tudom mit csináljak vele, kicseréljem az adagolót?Van valakinek ötlete, már egy rakás pénzt ráköltöttem mégsem az igazi.
W210 még mindig, '96 220D. A komfort modul csatlakozóm hibás, nem érintkezik a megfelelő két pont. A kérdés éppen a csatlakozó érintkező száma lesz.
A jelenség ez: immobilizer működik, ajtókat azonban nem nyitja, biztosíték tábla megfelelő pontjára 12V-ot adva működik, sajnos nem tudom melyik ez a pont, ( ez most nem egészen érthető, tudom, megmagyarázom, ha érdekel valakit ) viszont belülről műszerfali jobb oldali gombbal zárható valamennyi ajtó. Most kinyitom a hátsó ajtót, előre hajolok a két első ülés között, parkoló állásba forgatom a gyújtás kapcsolót és műszerfali kapcsolóval zárom az összes ajtókat, majd kiszállok és becsapom a hátsó ajtót is.
Nyitás a jobb oldalról történik, értelemszerűen, mert bal oldalon nincs kulcsnak helye sem, majd ajtó kitárásával nyitja az összes többi ajtót is.
Ez így egy kissé macerás, még akkor is ha másod autó, napi használatban ( Lada 2110 16 szelepes, szereti a gázt ).
Kapcsolásirajz, tapasztalat, próbálkozás vagy bármi segítséget elfogadok, költeni is hajlandó vagyok értelmes határok között.
Sanyikám! Szióka . Légyszi külj nekem,ha tudsz 124 központizár kapcsolási rajzot. A jobb oldalrol tökéletesen működik.a bal ajtórol kuka. A jelek kijönnek de nem jutnak el a szervóig. A komfort elektronikáig viszont eljutnak. Kösz.
Sanyi! Mi az a kis basz amit ki lehet húzni a tempomat elektronikából? Számít az valamit? Másik kérdésem hogy hogy tudom tesztelni az elektronikát? Vagy majd az első próbánál kiderül? Köszi
Üdv: Segítséget szeretnék kérni,van egy 91-es W124 2,5td 126,le mercim, kb:8 hónapja nehezen áll le de valamikor le áll,mi lehet az ok? A másik március elején cseréltem fűtőmotort és azóta nem működik a lámpa magasság állításom.Ami gyanús vákum csövek voltak azokat ki cserélgettem. De így sem működik. Még egy utolsó kérdés tempomat sem működik,cseréltem motort, és tempomat kapcsolót is, a panel is be lett mérve, az jó a féklámpa kacsolónál sem találtam semmit hol keresgéljem????? Előre is köszönöm a segítséget..Üdv: Karak55.
Akkor rendben van. Ha tetszik, akkor vedd meg és használd. Pontos szerkezet, megfelelő szervizháttérrel, alkatrészellátással. Bálintéknál jó helyen jársz, közel is van hozzád, náluk van garancián túli karbantartás is. Ők majd elmondanak mindent, mit, mikor, hogyan.
Annyira nem volt vészes, csak egy kicsit kattogott melegen, főleg akkor, ha esett a fordulatszám. Az a vad zakatolás amiket a youtube-on látni-hallani, valahogy elmaradt.
Örülök, hogy így alakult, mert emiatt már nem kell aggódni egy ideig, és járhattam volna sokkal rosszabbul is.
Segitséget kérnék. W124 2.5 szivó diesel 5-ös kézi váltóhoz milyen lendkerék és kuplungszerkezet kell? Esetleg tudnátok cikkszámot is irni az jó lenne. 3 liter turbo dieselre menne a váltó.
Nekem turbóm van asd toló bukó tető azt hiszem ezekre ad pontot. Ennél vékonyabb, kisebb terhelésű, rövidebb suplexben nincs. Sachsban van egy kisebb 200d szintű autókhoz.
Ilyen lett, nem tudom. Van klíma, webasto, 6 henger. Ezt nem értettem, hogy miért kell neked is ugyan az, mikor neked 1 hengerrel, meg ki tudja mivel kevesebb van.
Megmértem most is, hogy tudjalak tájékoztatni, ugyan úgy áll most is, pedig azóta futottam egy Kiev-Nyíregyházát, ami felér 20e Némettel...
Valójában az adagoló pozicionálására gondol Sanyi. A gyár által meghatározott helyzetben kell, hogy legyen a pontos működés miatt. Előtöltésről beszélünk, de valójában csak az adagoló helyzetét állítjuk, mert az előtöltés szabályzását a regulátor végzi fordulatszámtól függően.
Azért mondja, hogy OT után 14-15 fok, mert akkor jó helyen van az adagoló és ha a regulátor rendben van akkor a rendszer jól működik.
Ez motoronként, gyártónként változó értékű. Nálad pl. (OM602) 14+0.5 fok a gyári érték az adagoló helyzetére.
Ezt 20000 km után ellenőrizni kell, mert ha nyúlik a lánc, az adagoló előre siet, így csökken a fok érték, mivel Ot utánra teszed az adagolót.
Nekem még a gyári iránymutatás ott van a zárhídon.
1992- es w124-es merci műszerfalban megbolondult a vízhőfok mérő. Nem szedtem még ki ilyen műszerfalat, de gondolom ez egybe van az olajnyomás és a tank színtjelzővel. Ha volna valakinek ilyen egysége eladó, azt megvenném. A hőgomba jó. A jelenség az, hogy beáll a víz kb. 80C° körüli normál allapotra, majd onnantól felmegy 100C° környéki értékre, majd hirtelen levágja magát a mutató normál helyzetbe.
A mutatók narancs színűek, bár gondolom mindegyik ilyen színű.
Nem voltam rest,beszereztem egy "harmadik" vákum szelepet és újra bekötöttem az általad megadott módon.Most tökéletesen működik,a váltásban is jelentős minőségi javulás állt be.Tökéletesen vált az autó.Jól indul és leáll.
Próbáltam más módon is rádugni a csöveket,de akkor vagy nem indult be,vagy nem állt le.Egyszer már ki is cseréltem ezt a szelepet de akkor meg az volt a gond hogy leállítás után kellett várni, még valahol elmegy a vákum mert nem tudtam rögtön újra beindítani.Valamint némileg melegedett a szelep.
Nekem jelenleg ez úgy funkcionál hogy megy rá az adagoló irányából egy barna cső az alsó csatlakozási helyre.Oldalsóra megy a szürke elölről,a központi vákumcső.A felső elágazáról megy egy cső az utastér felé,ennek némi fars levegőt adva egy le nem zárt szűrőn át.
Ebben a formában is csak a fars levegő segítségével mert ha lezárom akkor azonnal elkezdi a vákum a leállítót lehúzni és ott vagyok mint a helyes bekötéssel.
A rajz alapján átkötöttem a vákum csöveket.Nagy vonalakban jó volt de mégsem.Miután átkötöttem,minden működött rendesen de egy gond akadt.A vészleállítót az indítás után kb.1 percre szépen lehúzta a vákum és leállt az autó.Ha bárhol adok neki egy kicsi fars levegőt akkor ez nem következik be de a fejtámlamozgatás,lámpaállítás nem működik.
Az én izzító lámpám is elalszik 2-4 másodperc után de én várni szoktam a reggeli első beindításkor még kikapcsol az izzító relé.A nap többi részében kb. 10-15 másodpercig izzítok.Ez működött a -18-fokban is.Jól indult az autó.
Az normális, hogy az izzítógyertyák végei ( fél centi ) olyan 3-4-5 msp után lesz csak vörös ?? Az egész kb. 30 msp után izzik fel ! Viszont a visszajelző lámpa már olyan 2-3 msp ( természetesen most, márciusban ) után kialszik !
A vizsgálatot kiszerelve, bikakábellel akksira kötve végeztem. Ugyanezt csinálja az új NGK, valamint a benne lévő régebbi UNIX-os is !
Az a gond, h ilyenkor is csak kétszeri, kb. 10 msp-es izzítással indul csak be !! :(
Csabais segítsége alapján elkezdtem kísérletezni és szinte már teljesen kilazítottam.Így már 1.8 körül vált,még egy keveset lehet lazítani,talán két-három menetet.Amikor elsőre feszítettem akkor a váltás felfelé tolódott.Még óvatos menetben is 3-nál váltott.
A modulátor az a kerek valami amire megy a vákumcső és van benne a kicsi imbusz csavar?
Lazíts a bowdenen, és lehet a váltó baloldalán a modulátoron is ki tekerhetsz egy fél fordulatot.
Bowdent lazítsad be teljesen, és szépen kezdj el menni köröket. És így körönként állítasz (elkezdesz feszíteni) rajta, mikor a legmegfelelőbb neked úgy hagyod.
Feszíteni vagy lazítani kell?Most cseréltem váltót és ha óvatos vagyok akkor is 2-2.5-en vált,ha zavarom akkor 3.5-ig is elmegy.Az előző 1.5-2 között váltott.
Úgy néz ki, megadta magát a szintszabályozós lengéscsillapítás (S124-1994), legalábbis a lengés mennyisége és amplitúdója erre utal. :(
A hidraulika olaj szintje rendben, csöpögés sehol nincs. Tavaly azonban motortérben elposszant egy gumivezeték, amit cseréltem, a rendszert feltöltöttem. Lehetséges, hogy levegős lett, vagy ilyen összefüggés nincs?
Lehetséges-e, hogy "csak" a gömbök mentek tönkre?
Mivel sok-sok pénzem most éppen nincs, viszont a jelenség szerintem balesetveszélyes, javasolnátok-e, hogy akár ideiglenesen is, de gázosra cserélni a gátlókat? Lehetséges-e ez egyáltalán.
Ki kell mérni a diódákat, tranzisztorokat, majd az ellenállásokat is, ha a nagy IC halt meg, amit én kétlek, akkor valószínűleg kuka. Az csak akkor hal meg, ha kalapáccsal szétvered. Fólia kondiból a WIMA jó fajta, elektrolit kondiból Yageo, Nic.
Ki vállal ilyen paneljavítást mert nekem is ilyen gondom van, az elkókat már a haverom kicserélgette de nem működik mégsem.Tudnátok valakit mondani aki nagy biztonsággal tudja javítani.Pest megyében elviszem bárhova.
Nem tudom,hogy működik e vagy sem. A rendszer nem működik, az biztos! A tempomat kart már cseréltem de így se reagál semmire! Ebbe már belenéztem,átnézettem,és látszólag miden (forrasztások ki lettek mérve) rendben. Mivel a hibát diagnosztizálni,vagy az egyes elemeket külön kipróbálni nem tudom, arra gondoltam,hogy első körben ezt egyszerűbb lesz kicserélni mint a motort. Ebből következett a kérdés,hogy esetleg a benzinesekbe,vagy a w210-be,vagy a 190-be,vagy a w140-be nem e használták ugyanazt az elektronikát?
Ma kicseréltük az automata váltó kihajtás csapágyat.A már emlegetett búgó hang még mindig megvan.Kizárásos alapon már csak a konverterrel lehet gond.Ez nem lett még kicserélve a hajtásban.
A kérdés a következő:A konverter javítható-e vagy cserés,esetleg mennyibe kerülhet bontva ha van?Ez is motorfüggő hogy milyen kell vagy darab-darab?
Sajnos nálunk minden drágább mint a fővárosban,hogy miért azt nem tudom.Néha magam is a neten keresztül vásárolom az alkatrészt de ezt a csapágyat ott sem találtam meg 22 euró alatt,ehhez jön még a posta németből,lengyelből és szinte ugyanott vagyok.
Amikor vásároltam az automata váltó kihajtás csapágyat ,sehol nem találtam méretet hogy esetleg csapágyboltban megvegyem olcsóbban.Így most felteszem ide a méretet ,talán még valakinek jól jön.
2 napja kicserélték a középső dobot a kocsin és úgy tűnik, hogy sokkal egyenletesebben jár a motor és a kocsi is jobban megy. A régi dob nagyon nehéz volt, ezért arra gondoltam, hogy régen még raktak bele anyagot. Utólag átgondolva lehet, hogy tele van trutyival. Megkérem a szerelőt, hogy vágja szét. Találkoztál már ilyen esettel?
Eberspacher! Én most akarom cserélni a bosalt de mivel gyárira nincs kedvem 100 ezret kifizetni jó lesz az eberspacher is. Milyen autód van? Nézek rá egy árat.
Nem vagyok szakember de szerintem melegen is kellene némileg izzítani,legalábbis az enyém izzít.
A jövő héten folytatjuk a búgás lehetséges kiküszöbölését.Akkor a váltó kihajtásnál fogunk csapágyat cserélni.Meghajtottuk a váltót gardán nélkül,a szaki esküdözik hogy a kihajtásnál hall valami búgást.
Mondtam neki hogy nagyon hallgassa meg mert ha mellé nyúl akkor ő fizeti a költségeket.Annyira nem örült de bevállalta.
A csapágy némi kedvezménnyel 10500 ft.Gyári csapágyként kínálva.
Ha lesz egy kis időm, megnézem amit leszereltünk. Kérdés az, hogy érdemes e felújítani az egészet, vagy elég az a csapágyat kicserélni.
Van még egy gondom. Hidegen pöccre indul a gép, de melegen elég sokat kell tekerni. Ilyenkor gondolom nem is izzít, legalább is a lámpa nem gyullad ki. Ez eléggé meg viseli az akkut is. Merre induljak el a hibakereséssel?
egyiknél felújítás volt,teljesen A-Z-ig. passz mi volt a baja,ha már szét volt szedve mindent cseréltettem vagy gyárira,vagy annál jobbra. Pl kevlár cuccokat kapott a konverter környékére valahova műanyag helyett stb.
A másiknál meg volt itthon bontott váltóm megkapta azt. mert ami bent volt eleve egy felújított akármi volt....
Hasonlóak a tünetek. Nekem egyesben gyenge, es az emelkedő is problémás. Én sem érzem a 220 lóerőt, sőt időnként csak a felet. Kb. Olyan mint a régi automata Honda Accordom, ami 136 lóerős volt. A pesti forgalomban szinten forr a víz. Jó lenne ezt az eshetőseget kiküszöbölni, mert nem szívesen vagnek bele egy újabb valtoszerelesbe. Mi lett a megoldás Nálad? Javítás vagy csere? Ez megoldotta a problémát?
akkor sorolom. úgy kezdődött hogy pl autópályán 150 lett a végsebessége az autónak 240helyett. Akkor pestezéskor nyáron olyan volt mint ha 100Le hiányzott volna az autóból,majd felrottyantotta a vizet a rakparton. a másik,mentem dobogókőre,hegynek fel végig,azt hittem sose érünk oda...dobogókő előtt 1km-re víz megrottyan. rückverc és az egyes lett főként erőtlen. ráadásul rückinél a végén elkezdett morogni és remegni is. nem mondom 100%-ra hogy váltó gondod lesz,de szerintem az...persze tévedhetek,de én ott kezdeném a vizsgálódást,főként így hogy a többi dolog kizárva. Az a baj ráadásul hogy felújítás után nem tudhatod milyen minőségű olajat kapott. Én ezért szeretem magamnak cserélni a váltóolajat. A másik...olajszintet ellenőrizted mostanában a váltóban???
Zoli...annyira ismersz hogy egy sajnos azóta már nem köztünk levő,közös mondhatom barátunk,kiokított régebben rendesen ezekről a dög váltókról. Egyébként egy felújított váltó ritkán lesz tökéletes. Főként ha a citromot(wandler,konverter,turbina..akárminek is nevezzem) nem lövik szét és nem takarítják ki,nem újítják fel. Te is tudod,hogy Tóni eleve csak úgy vállalt váltót ha az is meg lett csinálva. Elég ha valami retek eltömít egy kis olajjáratot,és a felmelegedett híg olaj már nem tud olyan nyomást produkálni a lamellákra....vagy a szétkopott-ganyés citrom nem tud a híg olajjal már olyan nyomást csinálni. Ne legyen igazam,de én 2x ugyan ebbe futottam bele. Egyik bmw-m meg mikor elkezdte ezt,hívtam Tónit mi van,közölte azonnal add el,mert fájni fog :D ment is a lecsóba. rá egy évre kb el is dőlt a váltója. Tényleg ne legyen igazam,de cseréljetek egy olajat szűrőt,valami normális olajra...lehet ennyivel megúszod,akkor felújítás után vmi mocskot öntöttek bele. ha egy darabig jó lesz utána kezdi megint,akkor váltó kuka sajnos.