Keresés

Részletes keresés

dulla Creative Commons License 2007.10.12 0 0 187
bocs! tiszsi= tiszai
Előzmény: dulla (186)
dulla Creative Commons License 2007.10.12 0 0 186
A minap már leírtam egyszer, de akkor akadozott az index.
A Tiszán Tiszaugnál, a Dunán Szalkszentmártonnál személyzet nélküli TS uszályokra épített vasúti pályával uszályhid tette lehetővé a folyókon való átkelést.
A Tranzit 86 gyakorlat alkalmával mindkét hídon közlekedtek vonatok. A tiszsi csatlakozó pálya pedig úgy lett kialakítva, hogy az ott közlekedő harckocsi szállító vonatról menetközben "ugrottak le" a T54-esek. Ez egyedül álló bemutató volt magyarországon és a Varsói Szerződés Parancsnokságának nagy elismerését vívta ki.
A gyakorlat után a bemutót tartó szabadszállási harckocsi dandár a miniszter sajnálatos elszólása miatt felszámolásra került.
Előzmény: Rbatka (178)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.09 0 0 185
Addig még sok víz lefolyik a Tiszán. Kecskeméten van egy forgalmista (az első hsz. képén :) ), akitől megkérdeztem mi az a vonat a raktári vágányon(a hosszú FLOYD-os volt), nem tudta. :-S
Nem hinném, hogy ennyire előre tudnak mindent. Lakiteleken lehet, hogy tudnák, de nem megyek mostanában arra, meg az arcképesem nem találom :-( :(((((
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (184)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.10.08 0 0 184

Az is a Floyd bérelt gépe. Van fotód róla?

Ki kéne deríteni, hogy okt.22 és nov4 között ott lesz e valamikor, mert akkor lehet, hogy elnézek arra.

Előzmény: Rbatka (179)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.07 0 0 183
Ez szó szerint igaz.
És tényleg jobbnál jobb cikkek! Régi tervünk, hogy elmenjünk Palotabozsok felé!
...
"kijelentem, hogy közútbarát vagyok, ezért meghatározom a közút feladatát..."
"mi az hogy kisforgalmú? nem szeretem ezt a szót."
Előzmény: Törölt nick (181)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 182
Jól értesültél. 1985-ben egy hadgyakorlat alkalmával még tehervonatok is átkeltek itt a tiszán. "emká 48" nicknevű topictárs gyűjtött erről a témáról anyagot. Valamelyik Indóházban meg is jelent.
Előzmény: Rbatka (178)
Törölt nick Creative Commons License 2007.10.07 0 0 181
A Pályaőr c. lap 1994 körül indult Tolnay Lapok címmel, a Tolnay Lajos Vasútbarát Klub tagjai részére. Kb 1997-ben a lap és a klub kettévált. A lap főszerkesztője, mivel a lapból gazdasági hasznot remélt, magánvállalkozásává tette a lapot, titokban, nem is tudtunk róla. Írogattuk szépen a jobbnál-jobb cikkeket, ő meg zsebrevágta a lóvét. Mikor megtudtam, nem írtam többé az újságba. A lap 1999-ben megszűnt.

Ugyanezen ok miatt nem írok az Indóház-ba, hogy ingyen odaadjam a szellemi termékemet, más meg hasznot húzzon ezen.

Ingyen csak akkor írok, ha ezen nem gazdul senki.
Ha gazdul, akkor meg fizessen az írásomért.
Előzmény: Rbatka (177)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.06 0 0 180
OFF
Azért miket meg nem lehet tudni egy Kecskemét-Szentkirály-Cserkeszőlő-Kecskemét biciklitúra alkalmával :-)))
Előzmény: Rbatka (178)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.06 0 0 179
Ma dácsiát láttam. És ~3 kocsit az ipartelepen.

A FLOYD csődbe ment nem?! :D :O ?
Előzmény: Tősgyökeres szentesi (174)
Rbatka Creative Commons License 2007.10.06 0 0 178
Tiszaug-Tiszahídfő és Tiszakürt között a Tisza gátra felmegy egy sínpár. Valamikor itt ha jól értesültem pontonhíd volt, katonai gyakorlatozás céljából. Igaz ez? Mi volt valójában ott? Kíváncsi lennék.
A másik oldalt is megvan csak az most ipartelep.
Rbatka Creative Commons License 2007.09.29 0 0 177
Régen volt egy újság, Pályaőr. Már nem nyomtatják ugye? Van néhány, jó cikkek vannak benne, közismert személyektől ;-)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.20 0 0 176
köszönöm szépen a valászokat, sajnos mostanában nem igen van időm. Majd hétvége felé írok, talán.
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.15 0 0 175
Reagálásom a következő adag képre:
1-2. kép: Hézagnélküli pályában a sínek elektromos kiszigetelését ún. ragasztott kötéssel oldják meg, egy ilyen látható a képen. Ez a sínkötés nem mozog (nem dilatál), hanem együtt dolgozik a hézagnélküli pályával.
3. kép: a túlsó oldalon megintcsak egy szigetelt sínillesztés látható, ilyet alkalmaznak hevederes pályáknál, mert ez dilatál (=hosszirányban engedi a sínt hő hatására mozogni).
4-7. képek: különféle hevederkötéseket láthatunk hagyományos pályában, "c" és "48"-as sínrendszernél. Hogy milyen hevedert alkalmaznak, ezt több tényező is befolyásolja:
-- mikor készült a vágány (1920-1962 között az ikeraljas sínillesztés volt a szabványos, négylyukú hevederrel, előtte és utána, de még ma is: lengő illesztés 6 lyukú hevederrel).
--Kitérőben a mai napig ikeraljas-négylyukú a szabvány, 48-as sínrendszernél.
--és végül: hogy milyen heveder áll rendelkezésre (én pl több kilométer ikeraljas pályát építettem, mert csak 4 lyukú heveder állt rewndelkezésre).
8-9. kép: megint a hagyományos műanyag hev. Hát igen, a hézag... kicsit nagy.
10-11. kép: ide nem ártott volna még alá egy talpfa. Hát igen, a hézag...nincs.
12. kép: mindkét sínszálban ragasztott kötés van.
13. kép: A legősibb leerősítési mód a képen látható sínszeges leerősítés.
14. kép: No comment.

Ui: hasonló képekkel gazdagíthatnád a "Sínek, amiken..." topicot is, csak ne ilyen sok képet tegyél be egyszerre.
Előzmény: Rbatka (170)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2007.09.13 0 0 174
A FLOYD gépe milyen gyakran megy Lakitelekre?
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.13 0 0 173
Olyan sok képet tettél fel egyszerre, hogy azt sem tudom, hol kezdjem.
Nos akkor felülről lefelé:
1. kép: Balról ún. nyíltlemezes leeerősítés látható, jobbról meg geós.
2. kép: Az 1882-es síneket az eredeti furatok meghagyásával, jóval később hegeszthették össze.
3. kép: ugyanaz
4. kép: a két geólemez valószínűleg azért van egymás mellett, mert a másik a sín hosszirányú elmozdulását hivatott megakadályozni (hézagnélküli vágány és hevederes pálya csatlakozásánál alkalmazzák).
5. kép: Én azt hittem, Kmét Alsó és Máriaváros között is átépült a pálya, de ezekszerint nem.
6. kép: A talpfa azért nem merőleges a sínre, mert el szokott vándorolni (nem tudom miért, de a szakma sem tudja. Ez egy jelenség).
7. kép: Váltóban ilyen sínszékek vannak.
8. kép: Jól látod.
9. kép: Ez a rács a talpfa végébe verve a fa széthasadását hivatott megakadályozni.
10. kép: A jobb oldali betonalj LW jelű, alátétlemez nélkül SKL rugó van KL síncsavarral lefogatva.
11. kép: nem volt pénz mindet kicserélni, csak a legrosszabbakat.
Előzmény: Rbatka (171)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.10 0 0 172
Kár, hogy elcsúszott.

Lesz még néhány hozzászólásom ezekhez a képekhez.

Várom mély tisztelettel a szakember válaszát!
Előzmény: Rbatka (171)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.10 0 0 171
Na nézzük a leerősítéseket, meg amik még a sínek körül vannak...
Egy ilyen, egy olyan. Ami nem GEO, annak van valami speciális neve?
Máriavárosi képek...









Hegesztett sín 1892-ből! :)










Itt a bizonyíték :)










Ez azért van, hogy ne dőljön el a talpfa?










Az átjáróig mintha nem is újították volna fel. Kecskemét-Máriaváros mrh.










A 3. vágány. Itt van egy olyan talpfa,
amelynél a sín alatt kb. 35°-os törés van.









Ez milyen leszorítás? Köszönök mindenféle választ.










Itt utólag talpfacsere volt.










Ez miféle? Úgy néz ki, mintha a a talpfa része lenne.










Ez már OFF. A 140-es vonal. Ennek mi a neve? :)










Elvétve messzebb elvétve található GEO-féle is.
Oda nem jutott a másikból? :)









Arra vannak az ujjnyi hézagok és a semmit sem tartó csavarok.
Balra a 4-ik (ipar)vágány látható. Természetesen le van csavarozva.
Ott lenne teherforgalom a TIGÉP-hez, de a Cargo nem engedi. Szolnokról már nem
járnak ki egy kocsiért Kécskére. Lakitelekre még szerencsére kimegy Kecskemét.
Rbatka Creative Commons License 2007.09.10 0 0 170
Akkor feltennék néhány képet
Kecskemét-Alsó, Kecskemét-Máriaváros között











Látszódik, hogy hézag gyakorlatilag nincs.
És csak az egyik sín van "megszakítva"









Itt ugyan hevederrel van összefogva, de kicsi a hézag.











































Mi alapján döntik el, hogy milyen hevedert tegyenek be?
Ezek a képek Máriavároshoz közel készültek, itt nincsenek hegesztett sínek.









Tiszakécske páratlan vége.
Itt nem látszik olyan jól a lényeg...









... de a szemléltetésért mindent meg kell tenni.










Itt inkább a síncsavar a fontos.










Nem tágít :) Csak ki ne vetődjön...










Kecskemét, átmenő fővágány.
Jó nézni! Ez már egész komoly heveder lehet..









Tiszakécskei Kisvasút.
Itt milyen sínleerősítés van? :)
Sajnos a sínek oldaláról nem lehet leolvasni semmit.








Tiszapart állomás(?). Még szerencs, hogy a vonat tolva megy haza,
a 2. vágány ugyanis "inkább bánya, mint mellékvágány".
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.09 0 0 169
GEO: Gesellschaft für Eisenbahn Oberbau
(Társaság a Vasúti Felépítményért, 1920-as években ez a német társaság kifejlesztette a GEO sínleerősítési rendszert).
A képen balról jobbra haladva 2 db geós talpfa, majd két nyíltlemezes látható.
Előzmény: Rbatka (166)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.08 0 0 168
Lehet, hogy a névre rosszul emlékszek. Csak meg ne sértsek valakit :(
Előzmény: Rbatka (151)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.08 0 0 167
A fényképek készítése folyamatban van... :)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.04 0 0 166
Akkor talán a szigetelés van ilyen igényesen megcsinálva? Holnap lefényképezem!

A GEO sínleerősítés mit jelent? Nem vagyok túlságosan otthon a témában.

Köszönök minden információt!
Előzmény: Törölt nick (164)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.04 0 0 165
Rosszul írtam: tehát a járművek "lekerekítik" a sínvégeket - és ilyet nem találtam.
Előzmény: Rbatka (162)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.04 0 0 164
A felújított Kmét Alsó-Lajosmizse vonalban nem lehet hézagot találni: hézagnélküli pálya, össze van hegesztve.

Termitreakcióval össze lehet ma is hegeszteni a síneket, használják ma is ezt az eljárást. Csakhogy a hézagnélküli pályák létesítésének megvannak a maga műszaki követelményei:
min. 40 cm zúzottkő ágyazat
legalább 48-as sínrendszer,
vasbetonaljak
GEO sínleerősítés

Amit ismerősöd mondott, hogy a meleg miatt a sínek végéből le kellene vágni darabokat: vészhelyzetben alkalmazzák, hogy ne vetődjön ki a vágány.

A tiszakécskén talált nagy hézagoknak oka sínvándorlás lehet (=sínek hosszirányú káros elmozdulása)
Előzmény: Rbatka (162)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.04 0 0 163
Benne van.
Előzmény: Rbatka (161)
Rbatka Creative Commons License 2007.09.04 0 0 162
Mostanában nézegetni szoktam a síneket. Pl. Tiszakécskén (régebben, akkor még nem volt ilyen szokásom) a páratlan váltókörzetben a sínek között elég nagy hézagokat találtam. Ellenben a mostanság felújított Kecskemét-Lajosmizse vonalon olyan profi összeillesztéseket látni, hogy a sínek között gyakorlatilag nincs semmi hézag. Mi alapján van ez? Régen mért kellett ekkora helyet hagyni?

Egy vasutas ismerőssel beszéltem arról a lehetőségről, hogy azzal a bizonyos termitreakcióval szépen sorba össze lehetne hegeszteni a síneket. Ez lehetséges a mai világban? Azt mondja, hogy a nagy hézag miatt a sínek végéből le kellene vágni darabokat. Én nem látok erre okot(de nem is értek hozzá), szerintem nincs probléma velük.
Rbatka Creative Commons License 2007.09.02 0 0 161
Az augusztusi állandó és ideiglenes lassúmenet kimutatásban ez nincs benne..?
Előzmény: Törölt nick (160)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.02 0 0 160
Ahhoz, hogy újra megindulhasson a személyforgalom a 152-esen, a pályafenntartási szakszolgálatnak meg kellene szüntetnie a vonalra márciusban elrendelt 20 km/h lassújelet.
Előzmény: Rbatka (159)
Rbatka Creative Commons License 2007.08.31 0 0 159
Ebből a két menetrendből megfigyelhető a szándékos vasútrombolás Magyarországon!

A vonatok óra 47-re érkeznek Kecskemétre, de meg szokták őket fogni a bejáraton, hogy hagy menjen el előbb az IC(ami 47-kor indul).
Igaz hogy óra 13-kor indulnak, tehát megvárja a 10-re érkező IC-t Pest felől, de nem várja meg a 14-re érkező személyvonatot Lakitelek felől. És az óra 14-es érkezés mást is felvet: miért nincs csatlakozás a Szeged felé induló IC-re. (Arról már nem is beszélek, hogy Lakitelek felé --a Pest felől érkező IC előtt 8 perccel-- 39-kor indulnak egy kivétellel)
Még szerencse, hogy Lajosmizsén van átszállás Kőbánya-Kispest felé, és van átszállás általában Fülöpszálláson Pest felé.


Fülöpszállásra a 14:13-as indulás amúgy is korán van, legalább 14:30-kor kellene indulnia, az iskolák rendjének megfelelően.
Rbatka Creative Commons License 2007.08.31 0 0 158
Javaslatnak ugyan túlzás, én nem akarok ilyen rossz menetrendet, de ez egy fokkal jobb mint volt:
Előzmény: Rbatka (157)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!