Korábban volt egy olyan érzésem, hogy a klímát sokan digitálisan kezelik. vagy megy vagy nem.
És ezért vagy megfáznak vagy nem használják.
Pedig ott a fűtés kapcsoló is.
A kezdeti nyitott ablakos, 4-es fokozatú, belső keringetésű menet után lassan kettes fokozat és általában 6 óra szerinti hideg-meleg beállítás segít nekem.
Hosszú távon általában ezt használom, az ablakra fújatva, sokszor akár 7 órás állásig csavarva 2-es fokozat, vagy 5-6 órás 1-es fokozatban.
Egyszer 40 fokban magamra irányítottam a klímát és akkor begyulladt a szemem.
Javasolt a szemüveg nagy melegben ha nem bírod tovább!!
Mindezt úgy kell végeznem, hogy mellettem a huzatérzékeny anyósom, félig mögöttem pedig a hideg érzékeny feleségem... nem egyszerű.
A hőmérsékletét még nem mértem, de egy kiadós szellőztetés után bőven elég, ha csak a szélvédőre nyomatom max. 2-es fokozatban, és a kocsit kellemes szinten tartja, miközben direktben senki nem kap a cúgból. Érdekes volt Isztrián hat órai kocsikázás után kiszállni a 36 fokba !
erdekes, nekem eloszor *kb 10 liter korul* folyamatosan elkezd egni a tank lampa, majd kb. 7 liter korul kezd villogni folyamtosan, amig nem tankolok.
szerintem boven meglehet fazni a klima mellett.
pl. folymatos orszaguti haladasnal en nem is kapcsoltam be a ventillatort (egyebkent a varosban 1,2 -esben szokott menni) a vegen mar a szelvedore ment csak, mert a nejem fazott.
Köszi az instrukciókat, majd átnézem a kocsit.
Tudomásom szerint minden jó benne. Szervízbe nem kell vinni, mert márciusban megvolt a 30ekm-es.
Szerintetek a klímából milyen hideg levegőnek kell jönni ? Még nem volt klímás autóm, és ezért a láma kérdés. Ismerőseim panaszai maradtak meg bennem, miszerint meg akarnak fagyni a klíma mellett. Hát ezt én nem mondhatom el, hidegnek hideg ami jön, de a megfagyástól azért messze vagyunk még 20 km 2-es fokozatban fúvatott klímázás után sem. Nézessem meg ??
Rendes szervízben úgy is végignézik rendesen, amit nem találnak, úgysem cserélik ki ingyomba.
Tehát inkább figyeld meg jól a kocsit, hogy te jelentsd be a hibát.
Én például pont gar után vettem észre, hogy a belső levegó keringető motor meghalt.
Vigyázz a lámpa attól is függ, hogy lejtőn vagy egyenesben állsz. Ha elindulsz még mozoghat.
Nekem szokott vicces lenni. Villogóval kezd és aztán a következő induláskor negyed körül mutat.
A régi Astrámban (g) egyszer már cseréltettem az elektronikát a tankban.
Nekem van anyós tálca, amikor megmutattam anyósnak jajdejó felkiáltással rátette a lábát! :)
és mindkét ülés alatt jukebox kábelvégek... nem szépek.
nincs bőrkormányom, de tettem bele kartámaszt, nem zavar.
és így néz ki a cockpit:
vagy amire szeretném picit a színvilágot átállítani:
Na milyen jól felfutottunk hirtelen ! Hála Agi-Zolinak :-))
Köszi a linket ! kár, hogy nem angol nyelvű.
Tankolás ügyileg még nincs tapasztalatom, ui teli még nem tankoltam . Visszatartott az 58 liter ára :)
A fogyit eddig úgy mértem, hogy a napi számálón fifyelem a sárga lámpa kigyulladások között megtett km-ert. Persze todom, hogy mennyit tankolok rá. Ez elég pontos módszer szerintem, nekem bevált. Több, pl 3 szori 30 l-es tankolást figyelembe véve , az ezzel megtett 900-1200 km távon az a pár km bizonytalanság ami a felgyulladás és az állandóra égve maradás között van, nem túl nagy hibát okoz.
Hővédő üveg. Majd megnézem, de nekem nem úgy tűnik, hogy rózsaszínesen csilloogna a szélvédőm. Tudom mire gondolsz, de az enyém nem ilyen.
A Zafi 2002 májusi, és olyan, hogy a hátsó traktus gyári sötétített üveggel van ellátva . Ezt a szériát így szállították láttam már hasonló korú ugyan ilyet. A szélvédőn felül zöldes napellenző sáv van.
Nekem sem fiókos az anyós ülés, ellenben van kartámlám - ami csak a pályán jó, amkor nem kell váltani- és bőrbevonatú multikormányom.
Kipróbáltam 180 -at megy , és totál pontosan mér 120-nál az óra. ( 4 km, 2 perc tesztelve )
Apropó, mit érdemes esetleg csináltatni rajta itt a garanciaidő végén ??
Hamár az ÁgiZoli is itt van... én sem maradhatok ki.
Van egy elsőszériás 99-es Zafi, Comfort, 1.6, amiben még a dönthető anyósülés is extra, de van benne.
Sajnos nagyon sokat csak it Budapesten használom ezért alacsony fogyi adatokakal nem szolgálhatok, ezek után érthető, hogy amikor nagy ritkán kiszabadulok vidékre akkor sem a cammogás jellemző rám.
Jelenleg 75,000-et mutat az órám.
Van valakinek ennél több? (aki nem taxi?)
tankolasnal tapasztalom, hogy az elso kattanas utan meg kozel negy litert tudok tankolgatni, ha nem igy teszem, nem is megy fel a mutato a legfelso osztasig.nyilvan ilyenkor 'veszesen 'csokken a benzinszint az elso negyedben..
A négynapos hétvégét Szlovákiában töltöttük. Két felnőtt, két gyerek, 800 km, és 6.8-as átlagfogyi.Igaz, nem siettünk, de a sztádás részeken 140-et mentünk. országúton csak 90-110-et.
1.6 comfort Zafink 3 honapos meg szemtelenul keves kilometerrel :) imadja az egesz csalad, klima kellemesen hus. eddigi legjobb fogyim 7.4liter/100km kimeletes tempoban.most hetvegen 6 ules volt uzemben, gyerekek hatul nagyon elveztek a kirandulast!
Kicsit aggódva vártam én is, hogy milyen lesz a fogyi az 1.4 G astra után. Meg kell mondjam, hogy kellemesen meglepődtem, mert egyáltalán nem horror, érzésem szerint alig több az Astráénál.
Jórészt városban használom ( kb 80 %) rövid távokon, és kb 9 liter körül fogyaszt.Pontosabban nem tudom még, mert nincs computerem, (1.6 Comfort .)
Igen kellemes autó, jól elférünk benne, egyedül a váltó nem tetszik. Megérdemelne egy jobbat. Igaz sajna egyik Opelemé sem volt különb. Ezt úgy látszik el kell fogadni az Opeléknál..
szia:)
en harom hete vettem at a 1.8 as sport csomagos metall fekete Zafit:)Elotte szetgyurtem 2 G Astrat,de most mast akartam..nagy es kenyelmes autot!
Hat ez az!!!!
nagyon kényelmes!!En rengeteget utazoka munkaban, mar van benne 2700 Km..
a fogysztas..hat en tolom neki..igy 10L/100 Km!
en is imadom!!!
Most 4 hónapos a Zafim. Már elkerültem a 10e km-t. Dehát egyszerüen nem tudom megállni, hogy ne használjam.... Lakás vásárláson is törjük a fejünket, felmerült, hogy muszájból el kell majd adni. A feleségem a beszélgetés végén majdnem bögőtt, úgy hogy inkább meghagyom (igaz nem volt nehéz rábeszélnie).